مهاجرت + ویزا (کانادا)

آخرین اخبار تحصیل در کانادا

دختری با لباس ابی در کتابخانه

با توجه به سیستم فوق العاده قوی آموزشی کشور کانادا مهاجرین زیادی برای تحصیل به این کشور سفر می کنند. ما در این مقاله علاوه بر پیگیری آخرین اخبار تحصیل در کانادا به روند درخواست های متقاضیان تحصیلی و برنامه های تحصیلی کانادا و … می پردازیم .

 

 

آخرین اخبار تحصیل در کانادا

  • دانشگاه های کانادا هدف از برنامه های جدید و بورسیه های بین المللی خود را «آموزش ، تربیت و توانمندسازی» اعلام کردند؛ این دانشگاه ها همچنین خواهان جذب هزاران دانشجو از ۲۴ کشور در حال توسعه به کانادا می باشند.
  • دولت کانادا سخت تلاش می کند تا مطمئن شود که دانشجویان بین المللی که کانادا را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب می کنند، ویزای خود را به موقع دریافت می کنند.
  • بر اساس بررسی های اخیر گوگل، کانادا کشوری است که مردم از میان بیش از ۵۰ کشور، برای مهاجرت انتخاب می کنند.

 

چرا تحصیل در کانادا متقاضیان و طرفداران زیادی دارد ؟

ما همیشه می شنویم که بسیاری از دانش آموزان جوان از سراسر دنیا دانشگاه های کانادا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند.

دلایلی که دانش آموزان، کانادا را یک انتخاب معقول برای ادامه تحصیل می دانند را می توانید در ادامه بخوانید:

 

  • مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل در کشور کانادا :

در سال های گذشته تحصیل در خارج از کشور فقط برای خانواده های مرفه امکان پذیر بود. اما هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا برای اکثر متقاضیان و علاقه مندان مقرون به صرفه است.

  • کیفیت زندگی در کانادا :

طبق آمار، کانادا از نظر کیفیت زندگی بالاترین رتبه را داراست.  هر ساله شهرهای تورنتو، انتاریو و مونترال، پذیرای متقاضیان بین المللی هستند و با برقراری روابط دوستانه با این متقضاییان ، زندگی در کشور جدید را برای آن ها آسان تر می کنند.

  • آموزش به صورت عملی در سیستم تحصیلی کانادا :

اکثر مدارک تحصیلات تکمیلی در کانادا به صورت مشارکتی ارائه می شوند. این بدان معناست که سیستم آموزشی کانادا به توسعه مهارت از طریق دوره های کارآموزی به همراه آموزش تئوری تأکید زیادی دارد.

  • تنوع فرهنگی در کانادا :

به دلیل مهاجر پذیر بودن کشور کانادا، افراد با فرهنگ های مختلفی در جامعه حضور دارند. بنابراین به عنوان یک دانش آموز خارجی، به راحتی می توانید افراد هم زبان خود را پیدا کنید و حس دلتنگی را از خود دور کنید.

 

روند درخواست برای تحصیل در کانادا

دختری در کتابخانه / آخرین اخبار تحصیل در کانادا

آخرین اخبار تحصیل در کانادا

 

روند درخواست برای تحصیل در کانادا بسیار ساده است و طی مراحل زیر صورت می گیرد:

  • اول شما باید دانشگاه و یا کالج و همچنین رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • به سایت دانشگاه مراجعه کنید و تاریخ ها را بررسی کنید.
  • فرم درخواست آنلاین را پر کنید.
  • مدارک مورد نیاز مانند ریز نمرات کالج، توصیه نامه، انگیزه نامه یا SOP و مدارک زبان IELTS / TOEFL را به درخواست خود ضمیمه کنید.
  • منتظر نامه پذیرش خود از موسسه آموزشی منتخب (DLI) خود باشید.
  • برای دریافت مجوز دانشجویی خود اقدام کنید.

در ادامه به شرایط تحصیل در کانادا می پردازیم:

 

نامه پذیرش توسط موسسه آموزشی منتخب شما  DLI:

“DLI” به معنای موسسه آموزشی است که توسط شما برای ادامه تحصیل انتخاب شده است. درواقع به دانشگاهی اشاره دارد که درخواست شما را پذیرفته و آماده پذیرش شماست. این نامه پذیرش یک سند مهم است که توسط دانشگاهی که به صورت آنلاین به آن درخواست داده اید، از طریق پست برای شما ارسال می شود. پذیرش شما بستگی به این دارد که درخواست شما چقدر با انتظارات دانشگاه مطابقت داشته باشد. زمانی که برای دریافت مجوز دانشجویی کانادا درخواست می کنید، ارائه نامه پذیرش الزامی است. معمولا حدود ۱ الی ۲ ماه طول می کشد تا  درخواست شما بررسی شود و شما نامه پذیرش از دانشگاه دریافت کنید.

طبق نظر پذیرفته شدگان یکی از راه های افزایش شانس قبولی در دانشگاه مورد نظر این است که حتما ۸ الی ۹ ماه قبل از شروع ترم برای پذیرش درخواست دهید.

 

برنامه تحصیلی یا همان اِستادی پِلَن :

ارائه این نامه به افیسر ویزا حائز اهمیت بالایی است و اهداف و مقاصد شما را به طور شفاف برای سال تحصیلی پیش رو نشان می دهد. در واقع استادی پلن توضیح می دهد که:

  • چرا قصد تحصیل در کانادا را دارید.
  • اینکه شما به عنوان یک دانش آموز با مسئولیت های خود آشنا هستید.

 

گواهی پذیرش استان کبک :

استان کبک در کانادا / مقاله آخرین اخبار تحصیل در کانادا

 

 

دانشجویانی که قصد دارند بیش از ۶ ماه در کبک تحصیل کنند، باید گواهی پذیرش کبک (CAQ) صادر شده توسط دولت کبک را ارائه دهند. دانشجویان می توانند برای اطلاع از روند درخواست و هزینه های آن به وب سایت رسمی دانشگاه های کبک مراجعه کنند.

اگر برای تحصیل در کبک درخواست داده اید و این درخواست شما توسط اداره مهاجرت کبک (MIFI)  تایید شده است، اما همچنان منتظر دریافت گواهی خود هستید، می توانید با نامه تاییدیه اداره مهاجرت (MIFI) برای دریافت مجوز تحصیلی خود اقدام کنید. بنابراین لازم نیست منتظر بمانید تا گواهی پذیرش کبک (CAQ) اعمال شود.

 

مجوز تحصیلی یا استادی پرمیت (study permit) :

برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در موسسات آموزشی منتخب کانادا باشند مجوز تحصیلی صادر می شود.

 دقت کنید با توجه به شرایط متقاضیان ، موارد زیر در مجوز تحصیلی ان ها ذکر می شود:

  • سطح تحصیلات مجاز
  • اجازه ی کار
  • اجازه ی سفر
  • تاریخ اتمام تحصیل

مدت زمان اعتبار مجوز تحصیلی به اندازه مدت تحصیل شما به علاوه ۹۰ روز است؛ که این ۹۰ روز به شما اجازه می دهد که برای بازگشت یا تمدید اقامت خود در کانادا آماده شوید.

برای درخواست مجوز تحصیل، باید هزینه ای معادل ۱۵۰ دلار کانادا بپردازید. پس از بررسی و تحلیل درخواست شما، برای مصاحبه ویزا فراخوانده می شوید. پیشنهاد می کنیم حداقل چندین ماه قبل از شروع ترم برای اخذ مجوز دانشجویی اقدام کنید؛ چرا که رسیدگی به درخواست شما ممکن است تقریباً ۳۵ روز کاری طول بکشد.

 

موارد زیر نیاز به ارائه مجوز تحصیلی کانادا ندارند :

  • دوره های تحصیلی که کمتر از ۶ ماه طول بکشد.
  • در صورتی که دوره تحصیلی شما قسمت کوتاه مدتی از یک دوره دیگر باشد.
  • دوره ای که بیش از ۶ ماه باشد، اما شما در کمتر از ۶ ماه به اتمام رسانید. دقت داشته باشید هر لحظه متوجه شدید که دوره شما بیشتر از ۶ ماه طول می کشد باید برای اخذ مجوز تحصیلی اقدام کنید.

نکته خوب این است که شما با داشتن مجوز تحصیلی می توانید در دانشگاه به صورت پاره وقت کار کنید.

 

اثبات تسلط به زبان انگلیسی دانشجویان در کانادا

به عنوان یک دانشجو، یکی از شرایط لازم برای تحصیل در کانادا، مدرک تسلط شما به زبان انگلیسی است. اکثر دانشگاه های کانادا مدرک آیلتس را به عنوان آزمون استاندارد و معتبر برای متقاضیان غیر انگلیسی زبان می پذیرند. در حالی که آزمون تافل نیز محبوب است اما برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا، ارائه آزمون آیلتس بهتر است. برای پذیرش در دانشگاه های کانادا به نمره آیلتس۶.۵ یا حتی بالاتر نیاز خواهید داشت.

 

اثبات تمکن مالی دانشجویان در کانادا

اثبات دارا بودن تمکن مالی، یکی از الزامات کلیدی برای دریافت مجوز تحصیل در کاناداست. ارائه تمکن مالی از این رو حائز اهمیت است که ثابت می کند زمانی که در خاک کانادا هستید، می توانید به عنوان یک دانشجو از خود مراقبت کنید و یا به طور خلاصه توانایی پرداخت هزینه های خود را دارید.

 

معاینه پزشکی (IME) متقاضیان تحصیلی در کانادا

پزشک در حال بررسی پرونده ها / آخرین اخبار تحصیل در کانادا

 

 

افراد حاضر در سفارت کانادا، معاینه پزشکی مهاجران را بسیار جدی می دانند. اگر قصد دارید بیش از ۶ ماه در کانادا تحصیل کنید، انجام معاینه پزشکی کاملا اجباری است. هرپزشکی نمی تواند این معاینه پزشکی را برای شما انجام دهد؛ شما باید با مجمع پزشکان کانادایی تماس بگیرید تا برای شما یک پزشک معرفی کنند. معاینه پزشکی را می توان قبل از درخواست به دانشگاه ها نیز انجام داد.

از سابقه پزشکی تا بینایی شما و به طور خلاصه همه چیز توسط پزشک بررسی می شود. هنگامی که نتایج پزشکی برای شما پست شد، تا ۱۲ ماه اعتبار دارد. بنابراین باید در این دوره وارد خاک کانادا شوید در غیر این صورت باید دوباره توسط پزشک معاینه شوید.

 

گواهی عدم سو پیشینه متقاضیان تحصیلی در کانادا

برای برخی از متقاضیان، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، برای تحصیل در کانادا الزامی است. این گواهی به این معناست که شما سابقه کیفری ندارید و از این رو برای تحصیل مناسب هستید. گاهی ممکن است افیسر ویزا، برای بررسی و پردازش سریع تر درخواست شما، به این گواهی نیاز داشته باشند.

 

انگیزه نامه (SOP) متقاضیان تحصیلی در کانادا

اگر در دوران دبیرستان خود دوست داشتید انشاهای طولانی بنویسید، انگیزه نامه ها را سرور مقالات طولانی (۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه) در نظر بگیرید. شما باید در انگیزه نامه خود بنویسید که چرا می خواهید در یک دانشگاه کانادایی تحصیل کنید و چقدر می توانید برای دو طرف مفید باشید. همچنین در مورد مهارت های زبان انگلیسی خود نیز باید توضیح دهید.

انگیزه نامه ها باید به خوبی نوشته شوند زیرا اساس پذیرش درخواست متقاضیان در نظر گرفته می شوند. به خاطر داشته باشید که یک انگیزه نامه خوب احتمال پذیرش شما را افزایش می دهد . حتی اگر رزومه شما نسبتاً متوسط ​​باشد !

 

 

پایان

ما در این مقاله سعی کردیم علاوه بر آخرین اخبار تحصیل در کانادا به بررسی روند تحصیل در کانادا و گواهی پذیرش استان کبک همچنین هزینه های تحصیل در کانادا پرداختیم.

باید بدانید شرایط تحصیل در کانادا برای افراد زیر ۱۸ سال کمی متفاوت می باشد. که این شرایط و قوانین در این مقاله نمی گنجد. اما برای کسب اطلاعات درباره تحصیل در کانادا برای افراد زیر ۱۸ سال می توانید اینجا کلیک کنید . ➡ 

برای دریافت مشاوره رایگان از مشاوران و کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی را پر کرده و برای ما ارسال کنید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای با داشتن کارشناسان و وکلای مجرب مقیم کانادا شما را نه تنها در پروسه های تحصیلی کانادا بلکه در سایر پروسه های مهاجرتی کانادا از جمله : سرمایه گذاری در کانادا ، اکسپرس انتری کانادا ، استارتاپ کانادا و … از صفر تا صد همراهی می کند .

 

 

 

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم ارزیابی مهاجرتی و درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *