آزمون های زبان

استراتژی­ های آزمون آیلتس و بهبود مهارت شنیداری

استراتژی های آزمون آیلتس

در این مقاله به مهم ترین استراتژی های آزمون آیلتس می پردازیم که بدون شک برای بهبود مهارت های شنیداری آزمون آیلتس و افزایش نمره شما در این بخش مفید هستند.

 

استراتژی های لیسنینگ قبل از روز آزمون آیلتس:

 

یادگیری و تمرین این استراتژی های لیسنینگ آیلتس، پاسخ دادن به سوالات این بخش را بسیار آسان تر می کند و نمره شما را افزایش می دهد.

 

  1. گوش دادن برای آرامش

با گوش دادن به موضوعات دلخواهتان احساس آرامش بیشتری خواهید کرد ، زیرا می توانید انتخاب کنید به آنچه که به آن علاقه دارید گوش دهید. به عنوان مثال:

  • داستان های کوتاه
  • آهنگ ها
  • فیلم ها

در حالی که برای احساس آرامش بیشتر در خود به چیزی گوش می دهید ، نیازی به یادداشت برداری ندارید. اما اگر می‌خواهید معنی یک کلمه جدید را بدانید، بلافاصله در حین گوش دادن آن را یادداشت کنید و سپس از فرهنگ لغت برای پیدا کردن معنی آن استفاده کنید. این روش به شما کمک می کند بدون نگرانی و با آرامش از صدایی که پخش می شود لذت ببرید؛ همچنین هر کلمه جدیدی را که می شنوید باید درک کنید و یاد بگیرید.

 

  1. گوش دادن به ایده های اصلی

این روش به شما کمک می کند تا به جای تمرکز بر جزئیات، به اطلاعات کلی و محتوای اصلی بپردازید. مانند :

  • تمرکز بر موضوعات کلی
  • علت ها و معلول ها
  • مشکلات و راه حل ها
  • مقایسه ها و تضادها

گوش دادن به ایده های اصلی گفتگوها به شما کمک می کند تا  یک مکالمه را به خوبی درک کنید. درنتیجه با درک بهتر موضوع پاسخ های بهتری را برای سوالات خود آماده خواهید کرد.

 

  1. گوش دادن صرفا برای اطلاعات خاص

در برخی موارد برای پاسخ دهی به سوالات آزمون نیاز داریم تا اطلاعات خاصی را بشنویم و یادداشت برداری کنیم. این جزئیات عبارتند از:

  • اعداد : تاریخ، زمان، مبلغ، درصد، جزئیات کارت اعتباری، شماره تلفن و غیره.
  • نام ها : مکان ها (به عنوان مثال، نام خیابان ها، کشورها، شهرها)، افراد، گروه ها و سازمان ها و غیره.

 

  1. تکرار گوش دادن

پیشنهاد ما به شما این است که اگر در حال تمرین لیسنینگ آزمون با شنیدن هر چیز انگلیسی زبانی هستید، شنیدن هر مورد را چندین بار تکرار کنید؛ حتی اگر شنیدن آن برایتان خسته کننده شده باشد. این روش از این رو حائز اهمیت است که وقتی به چیزی دوباره گوش می‌دهید، می توانید مطالب جدیدی یاد بگیرید و نکات جالبی را کشف کنید. در نتیجه مهارت لیسنینگ شما بسیار سریع تر از زمانی که فقط یک بار گوش می‌دهید، پیشرفت می کند.

اگر از این پنج تکنیک استفاده کنید، نمره لیسنینگ آیلتس شما بهبود می یابد. البته این استراتژی ها در ابتدا ممکن است ساده به نظر برسند، اما می توانند مسیر رسیدن به نمره مورد نیازتان را هموار کنند.

 

استراتژی های آزمون آیلتس با رویال اپلای

استراتژی های آزمون آیلتس

راهکارها و نکات لیسنینگ آیلتس در حین آزمون:

در ادامه به چند استراتژی و نکات آموزشی آیلتس می پردازیم که می توانید در حین انجام آزمون لیسنینگ آیلتس امتحان کنید:

پیش از شروع آزمون و پخش فایل صورتی، در ابتدای هر بخش ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا به دفترچه سوالات نگاه کنید. در طول این ۳۰ ثانیه، سه راهکار اصلی وجود دارد که برای بالا رفتن نمره خود می توانید انجام دهید:

 

  1. دستورالعمل ها را با دقت بخوانید.

دستورالعمل ها معمولا با حروف کج، حروف بزرگ و پر رنگ نمایش داده می شوند. بنابراین دستورالعمل ها را با دقت بخوانید تا بدانید دقیقا چه کاری باید انجام دهید و آنچه را که قرار است بشنوید پیش بینی کنید. به این فکر کنید که چه کسی صحبت می کند، در چه شرایطی قرار دارد و در مورد چه موضوعی صحبت می کند. فراموش نکنید که فقط زمان کوتاهی برای این کار خواهید داشت، بنابراین در جلسه آزمون سریعا دست به کار شوید و این کار را انجام دهید.

به عنوان مثال اگر دستورالعمل از شما می خواهد که برای هر پاسخ بیش از سه کلمه بنویسید، به این معنی است  که شما فقط اجازه نوشتن یک، دو یا سه کلمه را به عنوان پاسخ دارید. با این حال، اگر چهار کلمه یا بیشتر از چهار کلمه بنویسید، برای این سوال هیچ نمره ای دریافت نمی کنید، حتی اگر پاسخ شما صحیح باشد. پس حواستان کاملا به دستورالعمل ها باشد!

اگر به برگه سوال خود نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمامی سوالات به شما می گویند که برای پاسخ به چند کلمه نیاز دارید. در واقع این دستورالعمل ها مانند قوانینی عمل می کنند که داوطلب باید از آن ها پیروی کند !

 

  1. سوالات آزمون را خوب بخوانید و زیر کلمات کلیدی را خط بکشید.

  • معمولا کلمات کلیدی سوالات عبارتند از:
  • اسم ها : افراد یا اشیا (به عنوان مثال، “student”، “New York”، “Cat”، “Dog” و……)
  • افعال : فعالیت های عملی (مانند “walk”، “sing”، “drink”، “go” و ……)
  • صفت ها : کلماتی که اسم ها را توصیف می کنند (به عنوان مثال، “friendly” یا “beautiful”، “noisy”، ” quiet “، ” big “، ” small “و ……)
  • قیدها : کلماتی که افعال را توصیف می کنند (مثلاً ” listen carefully ” یا ” study hard “) حروف اضافه : به عنوان مثال، “در”، “در”، “روی”، “در مقابل”، “قبل از”، “پس از”. و……)
  • کلمات سوال : به عنوان مثال، who ،  what، when ، where ،  why ،  how ،  how often ،how much ، how many ،  how far ،  how long و …

کلماتی مانند a، an، the و حروف ربط (به عنوان مثال: و، اما، یا، زیرا) جزو کلمات کلیدی محسوب نمی شوند.

 

  1. انواع پاسخ ها را پیش بینی کنید.

پاسخ های سوالات آزمون متنوع هستند و می توانند در گروه هایی مانند نام ها، اعداد، اسامی، صفت ها، فعل ها، مفردها و جمع ها قرار بگیرند .

به طور خلاصه شما باید در هنگام گوش دادن به فایل صوتی پخش شده، دستور العمل ها را مرور کنید، مفهوم سوالات را درک کنید و فقط به کلمات کلیدی که زیر آن خط کشیده اید نگاه کنید و همه چیز را دوباره نخوانید.

متمرکز بمانید چرا که اگر تمرکزتان را حتی برای یک لحظه هم از دست دهید به راحتی  پاسخ به سوالات را نیز همزمان از دست خواهید داد !

در حین گوش دادن، پاسخ‌های احتمالی را که می‌شنوید یادداشت کنید تا هنگام تصمیم‌گیری و نوشتن پاسخ نهایی، آن ها را نیز در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که پاسخ ها را باید بسیار مرتب بنویسید!

پس از گوش دادن نیز پاسخنامه خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که به همه سوالات پاسخ داده اید؛ سعی کنید پاسخ ها را خالی نگذارید و آن را به مسئولان مربوطه ارائه دهید.

 

 

با آرزوی موفقیت شما در آزمون آیلتس☺

نگاهی کوتاه به شرکت مهاجرتی رویال اپلای

شرکت مهاجرتی رویال اپلای با داشتن کارشناسان مهاجرتی و وکلای مهاجرتی مقیم آمریکا ، کانادا و استرالیا شما را در همه پروسه های مهاجرتی به این سه کشور از جمله : سرمایه گذاری، تحصیل ، مهاجرت از طریق کار و … از صفر تا صد همراهی می کند . همچنین این شرکت دارای چند دفتر در کشورهای استرالیا ، آمریکا و کانادا می باشد . اگر قصد مهاجرت به هر یک از این سه کشور را دارید ، می توانید با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرتی رویال اپلای وضعیت خود رابرای مهاجرت به استرالیا ، آمریکا و کانادا بسنجید . فقط کافیست این فرم را پر کنید و برای ما ارسال کنید . مشاوران و کارشناسان ما در اولین فرصت برای مشاوره مهاجرتی با شما تماس می گیرند .

 

 

 

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم ارزیابی مهاجرتی و درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *