مهاجرت + ویزا (استرالیا)

بررسی ویزاهای کار استرالیا برای دانشجویان و نیروی کار خارجی

Review of work visas in Australia for students and foreign workers

در این مقاله کارشناسان مهاجرتی و وکلای مقیم استرالیا با توجه به اخبار روز ۲۰۲۲ و ارتباط با دولت استرالیا به بررسی ویزاهای کار استرالیا برای دانشجویان و نیروی کار خارجی پرداختند.

استرالیا یکی از مقاصد پر طرفدار برای دانشجویان بین المللی و کارگران خارجی است. چرا که این کشور فرصت‌های طلایی بسیاری برای آن‌ها فراهم می‌کند و علاوه بر این از استانداردهای بالایی برای زندگی شهروندان برخوردار است. اخذ ویزای کاری همیشه کار آسانی نیست، اما انتخاب بهترین مسیر و مشاور مهاجرتی کمک‌های شایانی در تسهیل این پروسه خواهد داشت.

استرالیا در تمام متغیرهای کیفی زندگی از جمله مسکن، درآمد، شغل، جامعه، آموزش، محیط زیست، مشارکت مدنی، سلامت، تعادل زندگی کاری، رضایت از زندگی و ایمنی، امتیاز بالایی کسب کرده است.

قبل از بررسی ویزاهای کار در استرالیا برای دانشجویان به بررسی محبوب‌ترین ویزای کاری یعنی ویزای ۱۸۸ استرالیا برای نیروهای خارجی که از طریق چند مسیر، می توان برای اخذ این ویزا اقدام کرد ، می‌پردازیم .

بررسی ویزای ۱۸۸ ( Business Innovation and Investment (Provisional) visa)

این ویزا به افرادی اعطا می‌شود که قصد دارند کسب و کاری در استرالیا داشته باشند و آن را مدیریت کنند و یا فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری انجام دهند.

متقاضیان با اخذ این ویزا می‌توانند تا حداکثر ۵ سال در استرالیا اقامت داشته باشند اما خوشبختانه متقاضیان می‌توانند با تبدیل این ویزا به ویزای ۸۸۸ استرالیا اقامت دائم بگیرند و از مزایای زندگی در کشور استرالیا استفاده کنند .

این ویزا چند زیر مجموعه دارد که عبارتند از : ویزای نوآوری تجاری(Business Innovation Stream )- ویزای سرمایه گذاری معمولی( Investor stream)- ویزای سرمایه گذاری ویژه( Significant Investor stream)- ویزای سرمایه گذاری ممتاز(Premium Investor stream و ویزای کارآفرینی ( Entrepreneur stream) که در زیر به بررسی هر مورد می پردازیم.

زیر مجموعه های ویزای ۱۸۸ ( Business Innovation and Investment (Provisional) visa)

  • ویزای نو آوری تجاری – ویزای ۸۸۸ ( Business Innovation stream)

•	ویزای نو آوری تجاری/ بررسی ویزاهای کار در استرالیا برای دانشجویان و نیروی کار خارجی

این ویزا به دارندگان ویزای موقت نوآوری و سرمایه گذاری تجاری(زیر کلاس ۱۸۸)، دارندگان ویزای ۴۴۴ ( در گروه‌های خاص) یا ۴۵۷ استرالیا اعطا می‌شود. مقاضیان با اخذ این ویزا می‌توانند به طور دائم در استرالیا اقامت داشته باشد.

با اخذ این ویزا افراد می‌توانند به فعالیت‌های تجاری خود ادامه داده، به کار و تحصیل در این کشور بپردازند، از مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی استرالیا بهره ببرند، در صورت واجدالشرایط بودن خانواده خود را به استرالیا ببرد، به مدت ۵ سال از استرالیا خارج شود و دوباره وارد این کشور شود و در صورت واجدالشرایط بودن برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کند . هزینه اخذ ویزای موقت نوآوری و سرمایه گذاری تجاری برای هر متقاضی از ۳۰۲۵ دلار استرالیا متغیر است.

شرایط اخذ ویزا ویزای نو آوری تجاری  :

  • متقاضی باید یکی از ویزاهای ۱۸۸، ۴۴۴ و یا ۴۵۷ استرالیا را داشته باشد.
  • اهداف تجاری خاصی داشته باشد.
  • دعوتنامه‌ای از طرف یک سازمان دولتی یا استانی داشته باشد.
  • برای اخذ این ویزا متقاضی باید آنلاین ثبت درخواست کند.

برای دریافت اطلاعات درباره ویزای ۱۸۸ استرالیا اینجا کلیک کنید.  

  • ویزای سرمایه گذاری معمولی – ویزای ۸۸۸ ( Investor stream)

این ویزا به افرادی اعطا می‌شود که قصد دارند به طور دائم به فعالیت‌های سرمایه گذاری خود در استرالیا ادامه دهند. متقاضی با اخذ این ویزا می‌تواند به صورت دائم در استرالیا اقامت داشته باشد.

با اخذ این ویزا افراد می‌تواند به کار و تحصیل در استرالیا بپردازد، از مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی استرالیا بهره ببرد، در صورت واجدالشرایط بودن خانواده خود را به استرالیا ببرد، به مدت ۵ سال از استرالیا خارج شود و دوباره وارد این کشور شود و در صورت واجدالشرایط بودن برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کند. هزینه اخذ ویزای سرمایه گذاری معمولی استرالیا برای هر متقاضی از ۳۰۲۵ دلار استرالیا متغیر است.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری معمولی  :

  • متقاضی باید در جریان ویزای سرمایه گذاری موقت ۱۸۸ ویزای موقت داشته باشد.
  • قبل از ورود به استرالیا متقاضی نباید ازدواج و یا نامزد کرده باشد.
  • دعوتنامه‌ای از سوی یک سازمان دولتی یا استانی داشته باشد.
  • متقاضی باید در طی ۴ سال ۱.۵ میلیون دلار استرالیا سرمایه گذاری داشته باشد.

  • ویزای سرمایه گذاری ویژه – ویزای ۸۸۸ ( Significant Investor stream)

بررسی ویزاهای کار در استرالیا برای دانشجویان و نیروی کار خارجی

این ویزا به افرادی اعطا می‌شود که با اخذ ویزای ۱۸۸ درجریان سرمایه گذاری ویژه اقامت موقت دریافت کرده و قصد دارند به طور دائم در این کشور بمانند و به تجارت خود ادامه دهند.  متقاضیان با اخذ این ویزا می‌توانند به طور دائم در استرالیا اقامت گزینند.

با اخذ این ویزا افراد می‌تواند به کار و تحصیل در استرالیا بپردازد، از مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی استرالیا بهره ببرد، در صورت واجدالشرایط بودن خانواده خود را به استرالیا ببرد، به مدت ۵ سال از استرالیا خارج شود و دوباره وارد این کشور شود و در صورت واجدالشرایط بودن برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کند. هزینه اخذ ویزای سرمایه گذاری ویژه استرالیا برای هر متقاضی از ۳۰۲۵ دلار استرالیا متغیر است.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری ویژه :

  • متقاضی باید در جریان سرمایه گذاری ویژه ویزای ۱۸۸ در استرالیا باشد.
  • در طول مدت زمان بررسی درخواست به فعالیت تجاری و یا سرمایه گذاری خود ادامه دهد.
  • دعوتنامه‌ای از طرف یک سازمان دولتی یا استانی داشته باشد.
  • متقاضی باید در طی ۴ سال ۵ میلیون دلار استرالیا سرمایه گذاری داشته باشد.

  • ویزای سرمایه گذاری ممتاز – ویزای ۸۸۸ ( Premium investor stream)

این ویزا به افرادی اعطا می‌شود که به واسطه‌ی اخذ ویزا ی ۱۸۸ در جریان سرمایه گذاری ممتاز در استرالیا اقامت موقت دارند.  متقاضی با اخذ این ویزا به صورت دائم در استرالیا اقامت داشته باشد.

با اخذ این ویزا افراد می‌تواند به کار و تحصیل در استرالیا بپردازد، از مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی استرالیا بهره ببرد، در صورت واجدالشرایط بودن خانواده خود را به استرالیا ببرد، به مدت ۵ سال از استرالیا خارج شود و دوباره وارد این کشور شود و در صورت واجدالشرایط بودن برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کند. هزینه اخذ ویزای سرمایه گذاری ممتاز برای هر متقاضی از ۳۰۲۵ دلار استرالیا متغیر است.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری ممتاز :

  • متقاضی باید در جریان سرمایه گذاری ممتاز ویزای ۱۸۸ حداقل ۱۲ ماه اقامت موقت داشته باشد.
  • متقاضی باید ۱۵ میلیون دلار استرالیا سرمایه گذاری داشته باشد.

  • ویزای کارآفرینی – ویزا ی۸۸۸ ( Entrepreneur stream)

این ویزا به افرادی اعطا می‌شود که در جریان ویزای کارآفرینی استرالیا قصد دارند به طور دائم در استرالیا اقامت داشته باشند. با اخذ این ویزا افراد می‌تواند به کار و تحصیل در استرالیا بپردازد، از مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی استرالیا بهره ببرد، در صورت واجدالشرایط بودن خانواده خود را به استرالیا ببرد، به مدت ۵ سال از استرالیا خارج شود و دوباره وارد این کشور شود و در صورت واجدالشرایط بودن برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کند. هزینه اخذ ویزای کارآفرینی استرالیا برای هر متقاضی از ۳۰۲۵ دلار استرالیا متغیر است.

شرایط اخذ ویزای کارآفرینی استرالیا :

  • اثبات داشتن سابقه فعالیت‌های کارآفرینی موفق در طی اقامت موقت در استرالیا
  • دعوتنامه‌ای از طرف یک سازمان دولتی یا استانی داشته باشد.
  • متقاضی باید حداقل ۲ سال در استرالیا بوده باشد.

بررسی ویزاهای کار در استرالیا برای دانشجویان

حال در ادامه مقاله به بررسی شرایط و هزینه های بقیه ویزاهای کاری استرالیا که می توان گفت مختص دانشجویان فارغ التحصیل شده است، می پردازیم.

بررسی ویزاهای کار در استرالیا برای دانشجویان

بررسی ویزاهای کار در استرالیا برای دانشجویان توسط کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

  • ویزای ۴۷۶ – ( Skilled—Recognised Graduate visa)

این ویزا به فارغ التحصیلان بین المللی رشته‌های مهندسی از دانشگاه‌های استرالیا اجازه می‌دهد به کار در استرالیا مشغول شوند. این ویزا معمولا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا ۱۸ ماه در این کشور حضور داشته باشند.

ویزای ۴۷۶ قابل تمدید نیست و دانشجویان نمی‌توانند برای دومین بار درخواست اخذ چنین ویزایی داشته باشد. افراد با اخذ این ویزا می‌توانند به مسافرت، کار و ادامه تحصیل بپردازد. هزینه اخذ ویزای ۴۷۶ استرالیا برای هر متقاضی ۴۲۵ دلار استرالیا می‌باشد.

شرایط اخذ ویزای ۴۷۶ :

  • متقاضی باید زیر ۳۱ سال باشد.
  • متقاضی باید در ۲ سال گذشته مدرک مهندسی‌ای از یکی از موسسات آموزشی مشخص گرفته باشد.
  • متقاضیان نباید قبلا یکی از انواع ویزاهای ۴۷۶ یا ۴۸۵ گرفته باشد.
نکته: از ۵ آوریل ۲۰۲۲، به دلیل کمبود نیروی کار، تقریبا ۳۰۰۰ متقاضی موفق به تمدید ویزای خود تا ۱۴ آوریل ۲۰۲۴ شدند.

  • ویزای فارغ التحصیلان استرالیا – ( Temporary Graduate visa)

این ویزاها در چند جریان به دانشجویان بین المللی که قصد دارند پس از فراغت از تحصیل به کار در این کشور بپردازند، اعطا می‌شود.

  1. ویزای کار فارغ التحصیلی – ویزای ۴۸۵ ( Graduate Work stream)

این ویزا به دانشجویان بین المللی که به تازگی فارغ التحصیل شده‌اند، اعطا می‌شود. گفتنی است افرادی واجدالشرایط اخذ این نوع ویزا هستند که از مهارت‌ها و صلاحیت‌های مرتبط با نیاز شغلی استرالیا برخوردار اند.

متقاضی با اخذ این ویزا به طور موقت در استرالیا اقامت خواهد داشت. این ویزا به طور معمول تا ۱۸ ماه اعتبار داشت اما از ۱ دسامبر ۲۰۲۱ این محدوده زمانی به ۲۴ ماه افزایش یافت. اما این ویزا برای دارندگان پاسپورت هنک کنگ و بریتانیا به مدت ۵ سال معتبر است.افراد با اخذ این ویزا می‌توانند به کار و زندگی در استرالیا بپردازند و در استرالیا سفر کنند. هزینه اخذ ویزای کار فارغ التحصیلی ویزای ۴۸۵ استرالیا برای هر متقاضی ۱۷۳۰ دلار استرالیا می‌باشد.

شرایط اخذ ویزای کار فارغ التحصیلی ویزای ۴۸۵ استرالیا :

  • متقاضی باید زیر ۵۰ سال باشد.
  • در ۶ ماه گذشته با ویزای دانشجویی در استرالیا اقامت داشته باشد.
  • داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با ردیف شغلی مد نظر
  • داشتن بیمه درمانی
  • دانش زبانی انگلیسی
  1. ویزای کار – ویزای ۴۸۵ ( Post-Study Work stream)

این ویزا به دانشجویان بین المللی که از یکی از موسسات آموزشی استرالیا فارغ التحصیل شده است، اعطا می‌شود. این ویزا برای مدت موقتی به متقاضیان اعطا می‌شود و معمولا با توجه به صلاحیت‌ افراد به مدت ۲ تا ۴ سال صادر می‌شود.

افراد با اخذ این ویزا می‌توانند به کار و تحصیل بپردازند و  در استرالیا سفر کنند. هزینه اخذ ویزای کار استرالیا برای هر متقاضی ۱۷۳۰ دلار استرالیا می‌باشد.

شرایط اخذ ویزای کار استرالیا :

  • متقاضی باید زیر ۵۰ سال باشد.
  • اولین ویزای دانشجویی خود را در ۵ نوامبر ۲۰۱۱ یا پس از آن دریافت کرده باشد.
  • در ۶ ماه گذشته با ویزای دانشجویی در استرالیا اقامت داشته باشد.
  • داشتن مدرک معتبر از موسسات آموزشی استرالیایی.
  • داشتن بیمه درمانی
  • دانش زبانی انگلیسی
کار دانشجویی در استرالیا / بررسی ویزاهای کار در استرالیا برای دانشجویان و نیروی کار خارجی

بررسی ویزاهای کار در استرالیا برای دانشجویان توسط مشاوران و وکلای مهاجرتی رویال اپلای

  1. ویزای ۴۸۵ ( Second Post-Study Work stream)

این ویزا به دارندگان ویزای Post-Study Work stream به صورت استانی اعطا می‌شود. این ویزا به طور موقت بوده و دانشجو بسته به موقعیت استانی موسسات آموزشی به مدت ۱ یا ۲ سال می‌تواند به کار در استرالیا بپردازد.

افراد با اخذ این ویزا می‌توانند به کار و تحصیل در استرالیا بپردازند و در این کشور سفر کند. هزینه اخذ این ویزا برای هر متقاضی ۶۸۰ دلار استرالیا می‌باشد.

شرایط اخذ این ویزا:

  • متقاضی باید زیر ۵۰ سال باشد.
  • هنگام درخواست اخذ این ویزا باید ویزای Post-Study Work stream داشته باشند.
  • داشتن مدرک معتبر از موسسات آموزشی استرالیایی
  • داشتن بیمه درمانی
  • داشتن تجربه ۲ سال زندگی در استرالیا

  1. ویزای ۴۸۵ ( Replacement stream)

این ویزا به دانشجویان بین المللی فارغ التحصیلی اعطا می‌شود که به دلیل محدودیت‌های ناشی از کووید ۱۹ موفق به استفاده از ویزای خود نشدند. این ویزا معمولا بین ۱۸ ماه تا ۵ سال صادر می‌شود.

اما دقت داشته باشید که اگر به مدت ۲ سال با مدرک کارشناسی ویزای Post Study Work داشتید، اکنون اقامت ۳ ساله دریافت خواهید کرد و در صورتی که به مدت ۱۸ ماه ویزای Graduate Work  داشتید اکنون ویزای ۲ ساله دریافت خواهید کرد.

افراد با اخذ این ویزا می‌توانند به کار و تحصیل در این کشور بپردازند. دقت داشته باشید که این طرح تا قبل از ۱ ژانویه ۲۰۲۷ قابل اجرا است پس برای اخذ این نوع ویزا باید قبل از این تاریخ ثبت درخواست کنید. هزینه اخذ این ویزا نیز ۱۷۳۰ دلار استرالیا می‌باشد.

شرایط اخذ این ویزا:

  • اگر متقاضی Temporary Graduate visa داشته باشد تاریخ صدور آن باید قبل از ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ باشد.
  • به دلیل محدودیت‌های ناشی از کووید ۱۹ موفق به استفاده از مدت زمان اعتبار ویزا ی قبلی خود نشده باشید.

جمع بندی مقاله ی بررسی ویزاهای کار استرالیا برای دانشجویان و نیروی کار خارجی

همانطور که می دانید کشور استرالیا با توجه به کیفیت بالای زندگی و همچنین اقتصاد رو به رشدی که دارد. مورد توجه بسیاری از متقاضیان و مهاجران خارجی است.

از طرفی وجود دانشگاه های برتر دنیا در این کشور نظر بسیاری از دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در استرالیا جلب کرده است .

دولت استرالیا برای توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورش از سرتاسر دنیا نیروی خارجی برای رفع امور نیروی کار کارفرمایان خود دعوت به عمل می آورد .

همچنین فضای کاری خوبی برای دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل شده در استرالیا ایجاد می کنند. تا دانشجویان اگر خواستند بعد از تحصیل در این کشور به کار در استرالیا مشغول باشند. و در نهایت با توجه به ویزای این افراد و شرایط موجود به آن ها اقامت دائم کشور استرالیا داده می شود .

در این مقاله ما به بررسی کامل انواع ویزاهای کار استرالیا برای دانشجویان و نیروی کار خارجی و شرایط و هزینه ویزای کار در استرالیا پرداختیم .

اگر قصد مهاجرت به استرالیا از طریق کار را دارید شرایط هر یک از ویزاهای گفته شده در این مقاله را مطالعه کنید. و با توجه به شرایطتان برای اخذ ویزای کار استرالیا اقدام کنید.

توجه کنید یک وکیل خوب و مجرب مهاجرتی برای امور حقوقی مهاجرت به استرالیا می تواند کمک شایانی در این امور به شما بکند . و در تصمیم های نهاییتان برای اخذ ویزای کاری مناسب و شرایط و مدارک مورد نیاز کمک بسیاری به شما می کند.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای با وجود مشاوران و وکلای مهاجرتی مقیم استرالیا در همه پروسه های مهاجرتی استرالیا به خصوص مهاجرت به استرالیا از طریق کار و اخذ اقامت استرالیا از صفر تا صد امور مهاجرتی شما را همراهی می کنند .

 

با خیال راحت کارهای حقوقی و مهاجرتی خود را به ما بسپارید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *