مهاجرت + ویزا (کانادا)

“تحصیل در رشته هنر در کانادا”

Study art in Canada

با گذشت زمان هنر به تدریج به یک رشته تحصیلی تبدیل شد که افراد ، با روح هنری و خلاق را به خود جذب کرده است. در این مقاله در مورد تحصیل هنر در کانادا صحبت خواهیم کرد. پس اگر به رشته های هنری علاقه دارید این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید!

در طول تاریخ، مردم داستان های زیادی را از طریق هنر نقل کرده اند و آثار برجسته ای را با روایت از زندگی روزمره خود به جای گذاشته اند. درواقع رشته هنر ریشه های عمیقی دارد که به دوران سنگی باز می گردد و با پیشرفت بشر، متحول شده است.

همه چیز در طول زمان تغییر می‌کند و رشته هنر نیز از این قانون مستثنی نیست؛ مفهوم امروزی هنر حرفه های بسیاری را شامل می شود، مانند فیلم‌سازی، عکاسی، هنر شیشه‌ای، طراحی مد، هنرهای تجسمی، طراحی داخلی ، مجسمه‌سازی و ….

 

 

“تحصیل در رشته هنر در کانادا”

تعداد زیادی از هنرمندان، کانادا را  برای انجام فعالیت های هنری خود انتخاب می کنند ؛ همچنین کانادا  با داشتن مدارس هنری برتر، بسیاری از دانشجویان بین المللی به طور مداوم دانشگاه های این کشور را برای تحصیل در رشته هنر انتخاب می کنند. دانشگاه های کانادا از شهرت و کیفیت آموزشی خوبی برخوردار هستند.

کانادا یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی در جهان است؛ کیفیت زندگی در این کشور بالاست و به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان شناخته شده است. علاوه بر این، کانادا آموزش های خود را با کیفیت بالا و شهریه مقرون به صرفه ، در یک محیط چند فرهنگی و متنوع در اختیار متقاضیان خود قرار می دهد. اگر برای تحصیل در این کشور هنوز مردد هستید یک بار به آن سفر کنید و از مکان های دیدنی و شگفتی های طبیعت آن دیدن کنید؛ با این سفر تجربه خواهید کرد که تحصیل در رشته هنر آن هم در کشوری که الهام بخش است، تا چه حد لذت بخش خواهد بود.

 

دلایل تحصیل در رشته هنر در کانادا

دلایل تحصیل در رشته هنر در کانادا

 

  • کانادا کشوری الهام بخش است :

کانادا شهرهای مدرن و چند فرهنگی مانند تورنتو، مونترال و ونکوور دارد که در سراسر جهان شناخته شده و پر از مناظر زیبا هستند. این شهرها مملو از مردم سرزنده، مهمان نواز با روابط دوستانه است. کانادا با داشتن شهرهای کوچک جذاب و شگفتی های طبیعی بسیار برای تمامی افراد علاقه مند به محیط های آرامش بخش مناسب است. خط ساحلی، رشته‌کوه‌ها، دریاچه‌ها و جنگل‌های آن به شما بینشی از طبیعتی دست نخورده را ارائه می‌کند، جایی که حتی خود بومی ها نیز غرق در زیبایی های آن می شوند. هم شهرهای شلوغ کانادا و هم طبیعت زیبای آن منابعی ایده آل و الهام بخش برای یک هنرمند هستند. اگر به دنبال مکانی برای آرام کردن ذهن خود و یا الهام‌بخش برای خلق یک اثر هنری هستید، آن را در کانادا پیدا خواهید کرد.

 

  • کیفیت بالای آموزش در رشته های هنر :

دانشگاه های کانادا بسیار خلاق و نوآور هستند! این دانشگاه ها و مدارس هنر از طریق برنامه های درسی خود، رویکردهای هنری را به دانشجویان ارائه می دهند که این رویکرد ها نتیجه تغییرات آموزشی در سال های گذشته است. بنابراین هنر نیز درست مانند هر رشته تحصیلی دیگری، با جذب ایده های جدید همواره با پیشرفت ها و تغییرات همراه است. مدارس هنر در کانادا بهترین روش‌های آموزش و یادگیری را ارائه می‌دهند. در این مدارس شما با یک محیط آموزشی تشویق کننده مواجه خواهید شد که دائماً شما را به سمت منحصر به فرد بودن و رشد سوق می دهد .

 

  • محیط چند فرهنگی و متنوع :

قرار گرفتن در یک محیط متنوع و چندفرهنگی تأثیری باورنکردنی در رشد شخصی (و حتی حرفه ای) شما خواهد گذاشت. در واقع شما با حضور در کنار مردی که از تمام گوشه و کنار دنیا به این کشور آمده اند، تشویق می شوید که خارج از چارچوب های ذهنی خود فکر کنید، از منطقه امن ذهنی خود خارج شوید، مرزهای هنری را پشت سر بگذارید و به سادگی آثار برجسته ای خلق کنید. بودن در کنار مردمی با فرهنگ ها و پیشینه های مختلف، به شما دیدگاه وسیع تری نسبت به جهان می دهد. کانادا که خانه بیش از نیم میلیون دانشجوی بین‌المللی است، تمام آن چه را که برای یادگیری و رشد در طول تحصیلات خود به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

 

شرایط ورود به دانشگاه هنر در کانادا

شرایط ورود به دانشگاه هنر در کانادا

 

شرایطی که برای ورود به دانشگاه هنر در کانادا باید داشته باشید عبارتند از :

  • دیپلم دوره دبیرستان
  • برای شرکت در دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه هنر کانادا نیاز به مدرک لیسانس (یا معادل آن) دارید .
  • ریز نمرات تحصیلی
  • نمونه کارهای هنری که نشان دهنده تنوع درآثار هنری شما- سواد بصری – تفکر خلاقانه – تکنیک های استفاده از مواد و … باشد !

 الزامات ارسال نمونه کار از یک موسسه هنری به موسسه دیگر متفاوت است. بنابراین، شما باید با موسسه مورد نظر خود ارتباط  بگیرید تا ببینید چگونه باید نمونه کارهای هنری خود را برای آن ها ارسال کنید.

  • مدارک تسلط به زبان انگلیسی

اگر زبان اول شما انگلیسی نیست، باید در آزمون هایی مانند آیلتس، تافل یا موارد دیگر که توسط دانشگاه انتخابی شما معتبر است، شرکت کنید تا سطح مهارت زبانی خود را به دانشگاه اثبات کنید.

  • درخواست نامه

 

پروسه ثبت درخواست در مدارس و دانشگاه های هنر در کانادا

مراحلی که باید برای ثبت درخواست در مدارس و دانشگاه های هنر در کانادا دنبال کنید عبارتند از:

  1. موسسه و یا دانشگاه هنر دلخواه خود را انتخاب کنید .
  2. الزامات پذیرش متقاضیان را در وبسایت دانشگاه مطالعه کنید .
  3. الزامات ارسال نمونه آثار هنری را بررسی کنید .
  4. ارسال درخواست

 

مدارک خود را ارسال کنید :

ممکن است دانشگاه دلخواهتان از شما بخواهد که برخی از مدارک خود مانند ریز نمرات تحصیلی را از طریق پست، پیک یا …. ارسال کنید.

آثار هنری خود را برای دانشگاه ارسال کنید :

معمولاً دانشگاه ها از شما می خواهند که نمونه کارهای هنری خود را به صورت آنلاین ارسال کنید.

  1. نامه پذیرش خود را دریافت کنید.
  2. مجوز تحصیلی خود را دریافت کنید”work permit” (برای دانشجویان بین المللی)

 

مدارکی که برای ثبت درخواست در دانشگاه های هنر کانادا نیاز دارید عبارتند از:

  • ریز نمرات و مدارک تحصیلی.
  • معرفی نامه
  • انگیزه نامه
  • رزومه (CV)
  • مدارک آزمون زبان انگلیسی (TOELF، IELTS، و ……) باتوجه به الزامات دانشگاه مورد نظر

 

مدت زمان دوره های تحصیلی رشته های هنر در کانادا چقدر است؟

برای اخذ مدرک در رشته هنر نیاز به سه تا چهار سال تحصیل تمام وقت دارید . اگر می خواهید تحصیلات خود را در رشته هنر تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهید، باید انتظار دو سال تحصیلی دیگر را نیز داشته باشید. در طول دوره تحصیل خود در کانادا، از دانشگاه های عالی، اساتید مجرب و روش های تدریس بی نظیر آن ها در این کشور بهره مند خواهید شد.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه های هنر کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های هنر کانادا چقدر است؟

 

شهریه تحصیل در رشته هنر در کانادا به این موضوع که دانشگاه داخلی یا بین المللی هستید (هزینه تحصیل برای دانشجویان داخلی کمتر است) وابسته است. البته میزان شهریه به دانشگاه منتخب متقاضیان نیز بستگی دارد. به طور کلی، دانشجویان بین المللی شهریه بیشتری نسبت به دانشجویان داخلی در کانادا می پردازند. با این حال، هزینه های تحصیل در دوره های هنری کشور کانادا نسبت به بسیاری از مقاصد تحصیلی محبوب دیگر کمتر است.

در ادامه میانگین شهریه رشته هنر در کانادا را برای دانشجویان داخلی و بین المللی آورده ایم :

  • دانشجوی داخلی مقطع کارشناسی : ۵۹۲۶ دلار کانادا (~ ۴۶۷۰ دلار آمریکا)
  • دانشجوی بین المللی مقطع کارشناسی : ۲۸۴۹۶ دلار کانادا (~۲۲۴۴۰ دلار آمریکا)

 

آینده شغلی رشته هنر در کانادا

امروزه فارغ التحصیلان دارای مدرک هنر می توانند از پیشرفت شرکت های فناوری کشور کانادا بهره مند شوند. در واقع فارغ التحصیلان رشته هنر دیدگاه های تازه و متنوعی را در محیط کار خود ارائه می دهند که برای شرکت های نوآور مفید هستند.

اگرچه موقعیت های شغلی مرتبط با رشته های هنر را بیشتر می توان در مناطق شهری بزرگتر کانادا مانند تورنتو، ونکوور یا اتاوا پیدا کرد، اما همچنان امکان کار در شهر های کوچک کانادا وجود دارد.

با توجه به عنوان شغلی و تجربه حرفه ای ، میزان درآمدها نیز متفاوت در نظر گرفته می شود.

به عنوان مثال، یک هنرمند چند رسانه ای به طور متوسط ​​۵۱۸۰۰ دلار کانادا (۴۰۷۳۰ دلار آمریکا) در سال حقوق دریافت می کند. یک کارگردان هنری سالانه حدود ۷۸۰۰۰ دلار کانادا (~ ۶۱۳۳۰ دلار آمریکا) ، یک طراح مد حدود ۵۴۸۰۰ دلار کانادا (~ ۴۳۰۹۰ دلار آمریکا) و یک طراح گرافیک تقریباً ۶۰۰۰۰ دلار کانادا (~۴۷۱۷۰ دلار آمریکا) در سال درآمد دارد .

 

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل در رشته هنر

  1. (دانشگاه هنر امیلی)Emily Carr University of Art + Design
  2. (دانشگاه کنکوردیا)Concordia University
  3. (دانشگاه تورنتو)University of Toronto
  4. (دانشگاه انتاریو)OCAD University
  5. (دانشگاه رایرسون)Ryerson University
  6. University of British Columbia (دانشگاه بریتیش کلمبیا)

 

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای 

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *