مهاجرت + ویزا (استرالیا)

تحصیل رشته هنر در استرالیا

تحصیل رشته هنر در استرالیا

استرالیا مدت‌هاست که به طور مداوم یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. در سال ۲۰۱۵، به طور تقریبی ۵۰۰۰۰۰ دانش‌آموز و دانشجو برای ادامه تحصیل وارد این کشور شدند. این کشور به دلیل کیفیت بالای زندگی و آموزش‌های با کیفیت تحصیلی انتخابی عالی برای ادامه تحصیل و زندگی می‌باشد. در ادامه به بررسی کامل تحصیل رشته هنر در استرالیا می پردازیم.

هنر بخشی از میراث ماست که به رشد انسان‌ها کمک‌ شایانی می‌کند. هنر به انسان این اجازه را می‌دهد که خود، دیگران و دنیای اطراف را معنا کند. مشارکت در فعالیت‌های هنری به سلامت و رفاه اجتماعی و عاطفی کمک‌های شایانی می‌کند. رشته هنر زمینه‌های سنتی از جمله نقاشی، طراحی، مجسمه سازی، سرامیک، عکاسی، خط و فیلم را پوشش می‌دهد. بسیاری از این رشته‌ها تخصص‌های بیشتری را نیز در بر می‌گیرند. از جمله این موارد می‌توان از گرافیک، طراحی داخلی، معماری داخلی، طراحی تئاتر، طراحی صنعتی، طراحی سرامیک، طراحی جواهرات و صنعت مد، انیمیشن و صدا گذاری نام برد.

استرالیا طیف وسیعی از آموزش‌های فنی و تکمیلی ارائه می‌دهد و نسبت به آموزش‌های ارائه شده کیفیت و سیستم‌های یکپارچه را تضمین می‌کند به طوری که تمام موسسات خصوصی و فدرال باید بالاترین استانداردها را در آموزش‌ها ارائه دهند.

اما چرا استرالیا انتخاب مناسبی است؟

  • تنوع در انتخاب

اگر به عکاسی، طراحی گرافیک یا سایر رشته‌های مرتبط به هنر علاقه دارید، می‌توانید تمام این نیازها و خواسته ها را در دانشگاه‌های استرالیا پوشش دهید.

  • چند فرهنگی و سبک زندگی متفاوت

مردم خونگرم و مهربان استرالیا همیشه پذیرای استقبال از دانشجویان بین المللی بوده‌اند. ملاقات افراد با آداب و رسومی متفاوت تجربه‌ای خاطره‌انگیز خواهد بود. همچنین می‌توانید از جشنواره‌های غذا و تجربه زندگی شهری شلوغ در این کشور بهره ببرید.

  • مکان‌های گردشگری و دیدنی

از آن‌جا که استرالیا مکان‌های گردشگری زیادی دارد، پس مطمئن باشید تجربه حضور در این کشور به یاد ماندنی خواهد بود. با توجه به اینکه هنرهای تجسمی در استرالیا از سابقه‌ای طولانی برخوردار است، انتخاب‌های زیادی برای بازدید و تفریح خواهید داشت از غار نگاره‌ها گرفته تا گالری‌های هنری ملی که در این کشور واقع شده‌اند. علاوه بر این افراد می‌توانند از زیبایی‌های طبیعی استرالیا از جمله سواحل مسحور کننده، جنگل‌ها و حیات وحش منحصر به فرد استرالیا بازدید کنند.

برنامه‌های درسی هنر با اهداف خاصی برای دانش‌آموزان طراحی شده‌اند :

  • پرورش خلاقیت، تفکر انتقادی، دانش زیبایی شناختی و درک شیوه‌های هنری از طریق ساخت آثار هنری به همراه افزایش اعتماد به نفس
  • دانش و مهارت‌های هنری برای انتقال ایده‌ها و نظرات با بازنمایی، بیان و انتقال ایده‌ها تخیل و مشاهدات مربوط به دنیای فردی و گروهی
  • استفاده از شیوه‌های هنری نوآورانه با فناوری‌های موجود و نو ظهور
  • درک تاریخ و سنت از طریق هنر، درگیر شدن با آثار هنری و شیوه‌های سنتی و معاصر
  • درک فرهنگ‌های محلی، منطقه‌ای و جهانی و تاریخ و سنت‌های هنری آن از طریق تعامل با دنیای هنرمندان، آثار هنری و مخاطبان

مزایای تحصیل در رشته هنر :

موزه هنر در استرالیا /مزایای تحصیل رشته هنر در استرالیا

مزایای آموزش و فراگیری هنر عبارتند از افزایش عزت نفس جوانان، مشارکت گروهی در آموزش و یادگیری و بهبود رفتار و روابط اجتماعی با دیگران.

برای موفقیت در این رشته به چه مهارت‎‌هایی نیاز داریم؟

  • باید هنرمند باشید!

به خاطر داشته باشید برای موفقیت در این رشته باید برای ایجاد طرح‌های چاپی و راه‌حل‌های خلاقانه، استعداد داشته باشید. ناگفته نماند افرادی که سبک خلاقانه‌ای دارند، به راحتی می‌توانند در جامعه هنری متمایز شوند.

  • باید روحیه کار تیمی داشته باشید!

در طول آموزش‌های هنری معمولا از شما خواسته می‌شود با سایر متخصصان در زمینه تخصصی خود همکاری کنید. پس موظفید برای یافتن ایده‌های جدید و عالی که همه‌ی اعضای گروه بر سر آن توافق داشته باشند، همکاری کنید.

  • باید آزاد اندیش باشید!

به عنوان یک هنرمند باید بتوانید از ایده‌ها و نظرات عجیب غریب و خارج از چهار چوب استقبال کنید تا بتوانید در حرفه‌ی خود حرف اول را بزنید.

  • باید مهارت‌های فنی داشته باشید!

برای اینکه در صدر صنعت هنر قرار بگیرید، باید توانایی اولیه برای استفاده از برنامه‌های ضروری در این صنعت را داشته باشید تا به موفقیت‌های روز افزون دست یابید.

  • باید مستقل و خودکفا باشید!

معمولا، در صنعت هنر، باید به دنبال فرصت‌های کاری باشید چرا که هنرمندان اغلب نیاز دارند تا نمونه‌ کارهای حرفه‌ای ارائه دهند. هر چه بیشتر نام‌تان بر سر زبان‌ها بیفتد، برای آینده شغلی‌تان بهتر خواهد بود.

شرایط کلی برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • تحصیلات ۱۲ ساله استرالیایی یا معادل آن در دیگر کشورها

  • ارائه نمونه کار خلاقانه در قالب طرح و نمونه کار

اثبات مهارت زبانی ( حداقل آیلتس ۶ یا معادل آن در یکی از آزمون‌های تافل، پیرسون یا CAE )

هزینه‌های تحصیل رشته هنر در استرالیا :

هزینه‌های تحصیل رشته هنر در استرالیا

هزینه‌های تحصیل رشته هنر در استرالیا

 

با وجود محبوبیت خاصی که استرالیا بین دانشجویان بین المللی دارد، هزینه‌های تحصیل این کشور نیز یکی از گران‌ترین هزینه‌ها می‌باشد. اما با این حال، این هزینه‌ها با توجه به محل و رشته و سطح تحصیلی هر یک از دانشجویان متغیر است. لیست زیر هزینه‌های تحصیل در هر مقطع را به صورت تقریبی برآورد کرده است:

  • تحصیل در مقطع کارشناسی : ۲۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ دلار استرالیا ( معادل ۱۳۶۷۵ تا ۳۰۷۶۹ دلار آمریکا )
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد : ۲۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار استرالیا ( معادل ۱۵۰۴۵ تا ۳۴۱۹۲ دلار آمریکا)
  • تحصیل در مقطع دکترا : ۲۰۰۰۰ تا ۴۲۰۰۰ دلار استرالیا ( معادل ۱۳۶۷۵ تا ۲۸۷۲۱ دلار آمریکا)

اما دانشگاه ملی استرالیا ( ANU) به عنوان گران‌ترین دانشگاه استرالیا شناخته شده که رتبه‌ی سی‌امین دانشگاه گران در جهان را نیز به خود اختصاص داده است. هزینه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته هنر حدود ۴۲۵۶۰ دلار استرالیا ( معادل ۲۹۱۰۰ دلار آمریکا) و در برخی از موارد هزینه مدرک کارشناسی در رشته‌های علوم پزشکی به ۴۷۹۴۰ دلار استرالیا ( معادل ۳۲۷۸۰ دلار آمریکا) نیز می‌رسد. هزینه سالانه برنامه‌های تحصیلات تکمیلی نیز از ۴۵۳۶۰ تا ۴۷۹۴۰ دلار استرالیا ( معادل ۳۱۰۰۴ تا ۳۲۷۸۰ دلار آمریکا) نیز متغیر است.

از جمله هزینه‌های دیگری که باید در نظر گرفته شود هزینه خدمات و امکانات دانشجویی و یا غیر آکادمیک است.

هزینه‌های زندگی در استرالیا :

وزارت امور داخلی استرالیا از شما می‌خواهد تا تمکن مالی ۲۱۰۴۱ دلاری برای هزینه‌های سالانه زندگی خود ارائه دهید. اگر همراهی دارید باید ۷۳۶۲ دلار دیگر نیز در نظر داشته باشید. در صورت داشتن فرزند به ازای هر فرزند باید ۳۱۵۲ دلار دیگر نیز در نظر بگیرید.

سایر هزینه‌ها عبارتند از :

۱. هزینه مواد غذایی : ۱۴۰ تا ۲۸۰ دلار در هفته

۲. هزینه قبوض گاز و برق : ۱۰ تا ۲۰ دلار در هفته

۳. هزینه تلفن و اینترنت: ۱۵ تا ۳۰ دلار در هفته

۴. هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی: ۳۰ تا ۶۰ دلار در هفته

۵. هزینه تفریحات و سرگرمی: ۸۰ تا ۱۵۰ دلار در هفته

برترین دانشگاه‌های هنر استرالیا عبارتند از :

  • دانشگاه RMIT: این دانشگاه رتبه اول برترین دانشگاه هنر در استرالیا و پانزدهمین رتبه را در جهان به خود اختصاص داده است. مطمئن باشید با تحصیل در این دانشگاه آموزش‌های با کیفیتی دریافت کرده و برای حرفه‌ی هنری‌تان کاملا آماده خواهید بود.
  • دانشگاه سیدنی به عنوان اولین دانشگاه استرالیا است. که در شهر سیدنی قرار دارد. ( University of Sydney)
  • دانشگاه ملبورن عنوان دومین دانشگاه قدیمی استرالیا را به خود اختصاص داده و در شهر ملبورن ایالت ویکتوریای استرالیا قرار دارد . (University of Melbourne)
  • دانشگاه ملی استرالیا به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی جهان محسوب می شود که در شهر کانبرا قرار دارد. ( Australian National University)
  • دانشگاه مک کواری جز سومین دانشگاه در شهر سیدنی که در حومه ی پارک مک کواری ایالت نیو سات ولز قرار دارد. ( Macquarie University)
  • دانشگاه کوئینزلند استرالیا جز بزرگترین دانشگاه های ایالت کوئینزلند استرالیا می باشد.( University of Queensland Australia)
  • دانشگاه موناش در ملبورن قرار دارد که به عنوان یک دانشگاه قدیمی در ایالات ویکتوریا محسوب می شود. ( Monash University)
  • دانشگاه نیوساوت ولز در شهر سیدنی ایالت نیو سات ولز استرالیا قرار دارد . ( University of New South Wales)
  • دانشگاه لاتروب در شهر ملبورن ایالت ویکتوریای استرالیا قرار دارد. ( La Trobe University)
  • دانشگاه وسترن سیدنی در شهر سیدنی منطقه ی گریتر وسترن قرار دارد . ( Western Sydney University)
  • دانشگاه استرالیای غربی در شهر پرت ایالت استرالیای غربی قرار دارد. ( University of Western Australia)

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و امریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *