مهاجرت + ویزا (آمریکا)

تحصیل زیر ۱۸ سال در آمریکا و سیستم آموزشی برای افراد زیر ۱۸ سال در این کشور

Education system for people under 18 in America

در این مقاله ما به بررسی سیستم آموزشی برای افراد زیر ۱۸ سال و تحصیل زیر ۱۸ سال در آمریکا می پردازیم .

اگر قصد دارید در مدارس آمریکا تحصیل کنید اولین قدم، درک سیستم آموزشی این کشور است. به عنوان والدین موظفید در رابطه با مقصد تحصیلی فرزندانتان به تحقیق و بررسی بپردازید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای آن‌ها و آینده‌شان داشته باشید. پس در ابتدای مقاله به بررسی پایه ‌های تحصیلی در آمریکا می‌پردازیم:

معرفی دوره‌های تحصیلی

پنج گام برای شروع پروسه تحصیلی

ویزای دانش‌آموزی ( F-1 و M-1)

انواع مدارس در آمریکا

پرسش و پاسخ تحصیل زیر ۱۸ سال در آمریکا

 

معرفی دوره های تحصیلی افراد زیر ۱۸ سال در آمریکا

دانش‌آموزان آمریکا پیش از ورود به دانشگاه ملزم به گذراندن دوره‌ی ۱۲ ساله در مدارس می‌باشند. دانش‌آموز در سن ۶ سالگی تحصیلات خود را شروع کرده و در ابتدا به تحصیلات دوره ابتدایی اول تا ششم و در برخی موارد تا هشتم می‌پردازند و سپس وارد دوره دبیرستان می‌شوند. پس از اتمام این دوره افراد وارد کالج یا دانشگاه می‌شوند این دو مقطع به عنوان موسسات آموزش عالی شناخته می‌شوند.

مقاطع دبستان در این کشور تحت عنوان K-5 شناخته می شوند که شامل کلاس‌های اول تا پنجم ابتدایی است. در این مدارس معمولا بچه‌های  ۵- ۶ ساله تا ۱۰ سال به تحصیل می‌پردازند.

اما برخی از ایالت‌ها تا کلاس ۸ ام یعنی سن ۱۳ سالگی پذیرای دانش‌آموزان ابتدایی هستند. اما درباره مقطع پیش دبستانی هر ایالت به طور جداگانه‌ای مطابق با سیاست‌های منطقه‌ای تصمیم می‌گیرد.

در بعضی از ایالت‌ها مقطع پیش دبستانی به صورت جداگانه و در برخی از ایالت‌ها این آموزش‌ها در مدارس ابتدایی صورت می‌گیرند.

در مدارس ابتدایی آمریکا، دانش‌آموزان دروسی همچون ریاضیات پایه، جبر، مهارت‌های انگلیسی مانند گرامر و املا، مهارت خواندن، تاریخ، جغرافیا، صنایع دستی، موسیقی، علوم، هنر و تربیت بدنی می‌آموزند. اما دقت داشته باشید که این برنامه‌های درسی بسته به سازماندهی و اهداف آموزشی هر یک از مدارس در ایالت‌های مختلف با یکدیگر فرق دارند.

مقطع تحصیلی بعدی در این کشور با نام K-12 شناخته می‌شود که شامل کلاس‌های نهم تا دوازدهم است.

پنج گام برای تحصیل در آمریکا :

پنج گام برای تحصیل در آمریکا

بررسی تحصیل زیر ۱۸ سال در آمریکا توسط شرکت مهاجرتی رویال اپلای

  1. در مورد کالج و دانشگاه مد نظر تحقیق کنید:

اولین قدم برای تحصیل در آمریکا، یافتن بهترین موسسه آموزشی متناسب با نیازهای شماست. بهترین مرکز آموزشی مرکزی است که با نیازهای علمی، اقتصادی و شخصی شما در یک راستا قرار دارد.

تحصیل در مقاطع دبیرستانی : دانش‌آموزان با تحصیل در مقاطع دبیرستان در کشور آمریکا می‌توانند مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کرده و همچنین با فرهنگ متفاوتی آشنا شوند.

  1. هزینه ‌های لازم برای گذراندن دوره تحصیل خود را آماده کنید:

از آن جا که آمریکا کشوری بزرگ است، هزینه زندگی و تحصیل در شهرهای آمریکا متفاوت است. با برنامه‌ریزی و تحقیق مناسب می‌توان این هزینه‌ها را به بهترین روش مدیریت کرد.

  1. درخواست خود را ثبت کنید:

در این مرحله باید ثبت درخواست کرده تا از مرکز آموزشی مدنظر نامه پذیرش بگیرید و برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید.

  1. برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید.

  2. برای عزیمت آماده شوید:

به خاطر داشته باشید که باید تمام مدارک و اسناد مورد نظر را با خود به همراه داشته باشید. از آن جا که بانک‌ها و شرکت‌ها اغلب برای مبادله ارز هزینه‌ای مازاد دریافت می‌کنند، به نفع دانش‌آموزان است که پس از ورود یک حساب بانکی جدید ایجاد کنند و وجوه آموزشی خود را به آمریکا منتقل کنند.

انواع ویزاهای تحصیلی و دانش آموزی در آمریکا

دانش اموزان زیر ۱۸ سال در امریکا

بررسی تحصیل زیر ۱۸ سال در آمریکا توسط شرکت مهاجرتی رویال اپلای

اما برای ورود به آمریکا به عنوان یک دانش‌آموز و تحصیل در این کشور به چه نوع ویزایی نیاز داریم؟

همانطور که می‌دانیم ویزاهای آمریکا به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. پس اگر قصد تحصیل در آمریکا را دارید، باید یکی از انواع ویزاهای F  یا  M  را مطابق با هدف تحصیلی خود انتخاب کنید.

نوع ویزاورود به آمریکا به قصد شرکت در:
ویزای Fدانشگاه یا کالج
ویزای Fمقطع دبیرستان
ویزای Fمدارس ابتدایی خصوصی
ویزای Fهنرستان
ویزای Mموسسات غیر آکادمیک حرفه‌ای

چگونه می‌توان برای اخذ هر یک از این ویزاها اقدام کرد؟

  • اخذ ویزای F-1:

ویزای F1 نوعی ویزای دانشجویی است که به دانشجویان بین الملل اجازه می‌دهد در مؤسسات آموزشی آمریکا از مقطع ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی به تحصیل بپردازند. اما اخذ این ویزا الزامات و شرایط خاصی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  1. از یکی از مؤسسات آموزشی تائید شده توسط برنامه ساماندهی دانشجویان و گردشگران – (Student and Exchange Visitor Program) SEVP نامه پذیرش داشته باشید.
  2. فرم DS- 160 را به صورت آنلاین تکمیل کنید.
  3. هزینه‌های پرداختی را بپردازید.
  4. پرداخت کارمزد SEVIS I- 901 ( پس از دریافت نامه پذیرش باید پرونده خود را در سامانه آنلاین ساماندهی اطلاعات گردشگران و دانشجویان SEVIS ( Student and Exchange Visitor Information System) ثبت کنید.
  5. آماده سازی مدارک
  6. شرکت در مصاحبه: در پروسه‌های اخذ ویزا افراد باید در یکی از سفارت‌های آمریکا حضور یافته تا در مصاحبه شرکت کند اما با این حال برخی از افراد از شرکت در مصاحبه معاف هستند:
اگر:الزام مصاحبه:
۱۳ سال و یا کمتر سن داریدمعاف
۱۳ تا ۷۹ سال سن داریداجبار
۸۰ سال و یا بیشتر سن داریدمعاف

مدارک و شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای F-1 :

  1. دانش‌آموز باید به صورت تمام وقت به تحصیل بپردازد.
  2. دانش‌آموز باید به کشور خود دلبستگی داشته باشد و اثبات کند پس از اتمام تحصیل قصد دارد به کشور خود بازگردد.
  3. ارائه تمکن مالی
  4. اثبات مهارت زبان انگلیسی
  5. پاسپورت معتبر
  6. رسید ثبت فرم DS- 160
  7. ثبت فرم I- 20
  8. مدارک تحصیلی از جمله ریز نمرات
  9. گواهی خرید بیمه دانشجویی

اعتبار ویزای F-1 آمریکا چقدر است ؟

ویزای F-1 آمریکا احتمالا برای تمام طول برنامه تحصیلی متقاضیان یا کمتر از آن صادر می شود. مثلا اگر قصد شرکت در یکی از برنامه‌های تحصیلی ۱ ساله را دارید ممکن است به شما ویزای ۱ ساله اعطا شود. یا اگر قصد شرکت در برنامه تحصیلی ۲ ساله رادارید ممکن است ویزای ۱ ساله به شما اعطا شود که باید بعدا برای تمدید ویزا اقدام کنید.

چه زمانی باید برای اخذ ویزای تحصیلی F-1 آمریکا اقدام کرد؟

پس از پذیرش در مرکز آموزشی مد نظر می‌توانید ۱۲۰ روز قبل از شروع برنامه تحصیلی برای اخذ ویزا اقدام کنید.

آیا می‌توان به عنوان دانش‌آموز بین المللی در آمریکا مشغول به کار شد؟

از آنجا که ویزای شما ویزای دانشجویی است نه ویزای کاری، شما مجاز به کار پاره وقت در محوطه‌ی دانشگاه خواهید بود. اما دانشجویان می توانند در طول مرخصی و تعطیلات بین ترم دانشگاهی به کار تمام وقت نیز مشغول شوند.

آیا متقاضیانی که با این ویزا وارد آمریکا شده‌اند می‌توانند اقامت دائم این کشور را بگیرند؟

از آنجا که شما ثابت کرده‌اید به کشور خود دلبستگی دارید و قصد بازگشت را دارید از راه‌های دشواری می‌توانید برای اخذ گرین کارت آمریکا و اقامت دائم آن اقدام کنید. برای اخذ اقامت دائم باید اثبات کنید شما فردی با توانایی‌های خارق‌العاده هستید، با شخصی در آمریکا ازدواج کنید و یا ۵۰۰۰۰۰ دلار در اقتصاد آمریکا سرمایه گذاری کنید.

اگر هیچ یک از اقدامات ذکر شده برای شما امکان پذیر نیست، ساده‌ترین راه این است که از کارفرمایی بخواهید تا اسپانسر شما شود تا ویزای  H 1B  بگیرید.

برای دریافت اطلاعات درباره ویزای F-1 آمریکا اینجا کلیک کنید. :arrow

  • تعریف ویزای M-1 آمریکا :

همانطور که گفتیم این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد دارند در دوره‌ای حرفه‌ای یا فنی مانند آشپزی، آرایشگری و غیره شرکت کنند. خوشبختانه محدودیتی در تعداد ویزاهای صادره در این زیر گروه وجود ندارد و هر فرد واجدالشرایطی می‌تواند برای اخذ این ویزا اقدام کند.

برای شروع پروسه تحصیلی در این کشور در ابتدا باید اقداماتی صورت بگیرد:

انواع مدرسه در امریکا

  • تفاوت بین مدارس دولتی و خصوصی را درک کنید:

شناخت تفاوت‌های این دو نوع مرکز آموزشی تأثیر به سزایی در انتخاب شما دارد چرا که باید انتخاب مرکز آموزشی در راستای نیازهای فرزندان باشد. از طرفی موضوع شهریه و پرداختی‌ها نیز باید با توانایی‌ مالی والدین همخوانی داشته باشد. اگر قصد دارید فرزندتان را در مراکز آموزشی دولتی ثبت نام کنید، باید بگوییم شما نیز به پرداخت شهریه نخواهید داشت چرا که درآمد مالیاتی ایالت و بودجه فدرال این هزینه را تأمین می‌کند. این در حالی است که مدارس خصوصی والدین را ملزم به پرداخت شهریه می‌کنند.

اما شرایط ثبت نام در هر یک از این مدارس چگونه است؟

  • مدارس دولتی آمریکا :

از آنجا که این مدارس با ویزای دانشجویی دانش‌آموز بین المللی نمی‌پذیرد، پس این مراکز آموزشی را مورد بحث قرار نمی‌دهیم. چرا که از دهه ۱۹۹۰، کنگره تصمیم گرفت تا قوانین مهاجرت را اصلاح کند و آموزش‌های ابتدایی که با بودجه عمومی ارائه می‌شود، را از دسترس دانش‌آموزان بین الملل خارج کند.

نکته: دانش ‌آموزان با اخذ ویزایF-1  می‌توانند تا سقف ۱ سال در مدارس دولتی آمریکا مشغول به تحصیل شوند. اما پس از پایان این دوره یک ساله برای ادامه تحصیل باید وارد یکی از مدارس خصوصی شود.

  • مدارس خصوصی آمریکا :

مدارس خصوصی مراکز آموزشی‌ای هستند که معمولا توسط یک فرد یا سازمانی غیر دولتی کنترل می‌شود و با بودجه‌ای غیر از بودجه دولتی اداره می‌شود. پس برای تحصیل در مدارس خصوصی می‌توانید با ویزای دانشجویی وارد این کشور شده و به تحصیل بپردازید. گفتنی است این مدارس برای ثبت نام دانش‌آموزان بین المللی باید از ادارات و سازمان‌های مربوطه مجوز داشته باشند. شهریه این مدارس به طور متوسط حدود ۱۲۰۰۰ دلار در سال است. قوانین موجود هیچ محدودیتی برای سال‌های تحصیلی دانش‌‌آموزان در مراکز آموزشی خصوصی تعیین نکرده است.

تحصیل زیر ۱۸ سال در آمریکا و سیستم آموزشی برای افراد زیر 18 سال در این کشور

بررسی تحصیل زیر ۱۸ سال در آمریکا توسط شرکت مهاجرتی رویال اپلای

دانش‌آموزان با اخذ ویزای F-1 واجدالشرایط دریافت کمک‌های مالی آمریکا نیستند اما در برخی از موارد مدرسه یا مرکز آموزشی مقصد می‌تواند به دانش‌آموز کمک‌های مالی اعطا کند. این موضوع بسته به سیاست و قوانین موجود در  مرکز آموزشی متغیر است.

دقت داشته باشید دانش‌آموز اگر نیاز به کمک‌های مالی داشته باشد باید هنگام اخذ پذیرش اطلاعات و دلایل مناسب را ارائه دهد.

اکنون به چند سوال پیرامون این پروسه می‌پردازیم:

بررسی سوالات متداول تحصیل زیر ۱۸ سال در آمریکا

  • آیا دانش‌آموزان می‌توانند پس از اتمام دوره دبیرستان برای شرکت در دانشگاه اقدام کنند؟

اگر دانش‌آموز بتواند از دانشگاه یا کالج مد نظر پذیرش بگیرد، می‌تواند با رعایت الزامات در دانشگاه‌ها و موسسأت آموزش عالی ادامه تحصیل دهد.

  • آیا مدارس می‌توانند دانش‌آموزان را از اخذ شهریه معاف کنند؟

در صورتی که دانش‌آموزان در مدارس دولتی مشغول به تحصیل باشند، موظف هستند تمام هزینه‌ها را بپردازند و هیچ قانونی آن‌ها را از این الزام معاف نمی‌کند.

سخن پایانی تحصیل زیر ۱۸ سال در آمریکا

اگر شما یا فرزند دلبندتان و یا حتی یکی از نزدیکانتان که زیر ۱۸ سال سن دارند و قصد تحصیل در آمریکا را دارند ؛ این مقاله برایشان بسیار مفید و کاربردی خواهد بود .

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آمریکا فقط کافیست اینجا کلیک کنید . ➡ 

شما می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان از مشاوران و وکلای مجرب مقیم آمریکای رویال اپلای فرم ارزیابی رویال اپلای را پر کنید و برای ما ارسال کنید.

با خیال راحت کارهای حقوقی و مهاجرتی خود را به ما بسپارید .

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 دیدگاه در “تحصیل زیر ۱۸ سال در آمریکا و سیستم آموزشی برای افراد زیر ۱۸ سال در این کشور

  1. Avatar سمانه گفت:

    من اگه پول یا حمایت خانواده رو داشتم ک دنبال تحصیل رایگان نبودم:(🚶‍♂️