مهاجرت + ویزا (استرالیا)

روش‌های مهاجرت و اقامت استرالیا

بررسی روش‌های مهاجرت و اقامت استرالیا با کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

تا به امروز ما مقالات بسیاری درباره پروسه های مهاجرت به استرالیا نوشتیم. اما امروز می خواهیم نگاهی کلی و دقیق به روش‌های مهاجرت و اقامت استرالیا داشته باشیم.

استرالیا با داشتن بیابان‌‌هایی در مرکز، جنگل‌های بارانی استوایی در شمال شرق و رشته کوه‌هایی درجنوب شرقی از تنوع آب و هوایی زیادی برخوردار است.منابع طبیعی فراوان این کشور باعث به وجود آمدن روابط تجاری بین المللی توسعه یافته‌ای شده است که منجر به توسعه و شکوفایی اقتصاد می‌شود. همین امر باعث جلب توجه بسیاری از افراد از جمله : سرمایه گذاران و دانشجویان و … شده است .

نگاهی کوتاه به کشور استرالیا

 استرالیا کشوری مستقل با مساحت ۷۶۱۷۹۳۰ کیلومترمربع است. کشور استرالیا، بزرگترین کشور از نظر مساحت در اقیانوسیه و جزء ششمین کشور بزرگ در جهان محسوب می شود.

این کشور سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. از نظر سیاسی استرالیا شامل شش ایالت و ده قلمرو است. جمعیت ۲۶ میلیونی این کشور اکثرا شهرنشین و در ساحل شرقی متمرکز است. کانبرا پایتخت این کشور است و  پنج شهر بزرگ آن عبارتند از سیدنی، ملبورن، بریزبن، پرث و آدلاید.

استرالیا از نظر کیفیت زندگی، دموکراسی، بهداشت، آموزش، آزادی اقتصادی، آزادی مدنی، ایمنی و حقوق سیاسی در میان بالاترین رتبه‌ها در جهان قرار دارد. این کشور به دلیل جمعیت کمی که دارد با مشکل کمبود نیروی کار مواجه شده پس در نتیجه به شدت مهاجر پذیر است و  تقریبا ۳۰ درصد جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند.

کشور استرالیا برای تسهیل روند مهاجرت قانونی و جذب نیروی کار ماهر پروسه‌های مهاجرتی زیادی را طراحی کرده که از جمله این پروسه‌ها می‌توان از سرمایه گذاری، اسکیل ورکر، تحصیلی و استارتاپ نام برد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پروسه مهاجرتی استرالیا از طریق تحصیل در این کشور و سرمایه گذاری در استرالیا که منجر به اقامت در استرالیا می شود . بپردازیم:

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری و دریافت اقامت دائم استرالیا:

مردم سراسر جهان به دلیل کیفیت بالای زندگی در استرالیا خواهان مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور هستند. یکی از راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت استرالیا پروسه سرمایه گذاری است.

اما بسیاری از افراد صرفا به دنبال اخذ اقامت این کشور نیستند چرا که سرمایه گذاری در این کشور از مزایای زیادی برخوردار است که باعث به دست آوردن سود کلانی خواهد شد.

سوالی که ممکن است الان در ذهنتان شکل گرفته باشد این است : چرا سرمایه گذاری در استرالیا؟

باید گفت اقتصاد رو به رشد، بازار امن، موقعیت مکانی منحصر به فرد، داشتن صنعتی پویا، شرایط کاری مناسب، حکومت دموکراتیک، توسعه و نوآوری و زیر ساخت‌های قابل اعتماد از دلایل اعتماد به بازار اقتصادی و سرمایه گذاری در این کشور است.

اما به طور کلی برای سرمایه گذاری چند نکته از اهمیت به سزایی برخوردار هستند :

  • اطمینان حاصل پیدا کردن از داشتن بوجه‌ی کافی
  • تنظیم برنامه سرمایه گذاری
  • انتخاب مشاور و دریافت مشاوره مالی
  • آشنایی با انواع مختلف دارایی
  • انتخاب نوع سهام

در ادامه به بررسی انواع مختلف ویزاهای سرمایه گذاری می‌پردازیم:

مهاجرت واخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری / روش‌های مهاجرت و اقامت استرالیا

شناخت روش‌های مهاجرت و اقامت استرالیا با شرکت مهاجرتی رویال اپلای

ویزای ۱۳۲ استرالیا ( Business Talent (Permanent) visa)

جریان Significant Business History stream ویزای ۱۳۲ چیست؟

این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد دارند کسب و کاری در استرالیا راه اندازی کنند و یا می‌خواهند بیزینس خود را به استرالیا انتقال داده و آن را مدیریت کنند. متقاضی به محض دریافت ویزا اقامت دائم دریافت خواهد داشت.

افراد با اخذ این ویزا مجازند در صورت واجدالشرایط بودن سایر اعضای خانواده خود را به استرالیا دعوت کنند، به کار و تحصیل در این کشور بپردازند، به مدت ۵ سال از کانادا خارج شده و  دوباره وارد این کشور شوند، از خدمات و سرویس‌های مراقبت بهداشتی استفاده کنند و حتی برا ی اخذ شهروندی نیز اقدام کنند.

هزینه اخذ این ویزا برای متقاضیان اصلی ۷۸۵۵ دلار  و برای همراهان بالای ۱۸ سال ۳۹۳۰ دلار و همراهان زیر ۱۸ سال هر یک ۱۹۶۰ دلار استرالیا می‌باشد.

پروسه پردازش پرونده‌های سرمایه گذاری از طریق ویزای ۱۳۲ نیز متغیر بوده و بسته به عواملی ۲۵ درصد درخواست‌ها طی ۱۶ ماه، ۵۰ درصد درخواست‌ها طی ۳۵ ماه، ۷۵ درصد درخواست‌ها طی ۳۹ ماه و  ۹۰ درصد درخواست‌ها طی ۴۰ ماه بررسی می‌شوند.

شرایط اخذ ویزای ۱۳۲ استرالیا ( Business Talent (Permanent) visa) :

  • داشتن دارایی ۱.۵ میلیون دلاری استرالیا که به طور قانونی به دست آمده
  • گردش مالی ۳ میلیون دلاری در طی ۲ سال از ۴ سال اخیر
  • داشتن حداقل ۴۰۰۰۰۰ دلار استرالیا به عنوان سود مالکیت در یک یا چند کسب و کار
  • دریافت دعوت‌نامه نامزدی استانی
  • دریافت دعوت‌نامه برای اخذ ویزا

ویزای ۱۸۸ استرالیا ( Business Innovation and Investment (Provisional) visa)

ویزای ۱۸۸ که یکی از انواع محبوب ویزای سرمایه گذاری است به متقاضیان در چند جریان اجازه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را می‌دهد.

جریان ویزای نوآوری تجاری ( Business Innovation stream ) چیست؟

این نوع ویزا به متقاضیان اجازه می‌دهد تا کسب و کاری جدید راه اندازی یا بیزینسی را در این کشور مدیریت کنند. این جریان به متقاضیان اجازه اقامت موقت ۵ ساله می‌دهد. متقاضی با اخذ این ویزا می‌تواند در صورت واجدالشرایط بودن اعضای خانواده خود را با خود به استرالیا ببرد و برای اخذ ویزای ۸۸۸ با اقامت دائم در جریان ویزای نوآوری تجاری ثبت درخواست کند. هزینه اخذ این ویزا برای هر متقاضی ۶۲۷۰ دلار استرالیایی می‌باشد.

شرایط اخذ ویزای نوآوری تجاری :

  • ارائه مدارکی مبنی بر موفقیت کسب و کار خود
  • داشتن حداقل بودجه مورد نیاز: اگر بعد از ۱ جولای ۲۰۲۱ برای اخذ این ویزا ثبت درخواست داشته‌اید باید ۱.۲۵ میلیون دلار استرالیا برای سرمایه گذاری داشته باشید و در صورتی که قبل از این تاریخ ثبت درخواست کرده‌اید باید ۸۰۰۰۰۰ دلار استرالیا سرمایه گذاری کنید.

جریان ویزای سرمایه گذاری معمولی ( Investor stream ) چیست؟

این ویزا به افرادی اعطا می‌شود که بتوانند فعالیت‌های تجاری و سرمایه گذاری در استرالیا داشته باشند. این جریان به افراد اجازه اقامت ۵ ساله داده و متقاضی می‌تواند در صورت واجدالشرایط بودن اعضای خانواده خود را با خود به استرالیا ببرد و برای اخذ ویزای ۸۸۸ با اقامت دائم در جریان سرمایه گذاری معمولی ثبت درخواست کند. هزینه اخذ این ویزا ۶۲۷۰ دلار استرالیا می‌باشد.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری معمولی:

  • اخذ معرفی نامه برای سرمایه گذاری از سوی یکی از سازمان‌های دولتی
  • راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری شخصی
  • داشتن حداقل بودجه مورد نیاز: اگر پس از ۱ جولای ۲۰۲۱ ثبت درخواست کرده‌اید، ۱.۵ میلیون دلار استرالیا و در صورتی که بعد از این تاریخ ثبت درخواست کرده‌اید باید ۲.۵ میلیون دلار برای سرمایه گذاری داشته باشید.

جریان ویزای سرمایه گذاری ویژه ( Significant Investor stream ) چیست؟

این ویزا نیز در جریان سرمایه گذاری متقاضی را ملزم به سرمایه گذاری مبلغ قابل توجهی در استرالیا می‌سازد. متقاضی با اخذ این ویزا اقامت ۵ ساله دریافت خواهد کرد وی می‌تواند در صورت واجدالشرایط بودن اعضای خانواده خود را با خود به استرالیا ببرد و با اخذ ویزای ۸۸۸ در جریان سرمایه گذاری ویژه اقامت دائم بگیرد. هزینه اخذ این اقامت ۹۱۹۵ دلار استرالیا می‌باشد.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری ویژه :

  • اخذ دعوت‌نامه برای سرمایه گذاری
  • متقاضی باید حداقل ۵ میلیون دلار استرالیا سرمایه گذاری کند
  • زندگی در استانی که از آن دعوت‌نامه گرفته‌اید

جریان ویزای سرمایه گذاری ممتاز ( Premium Investor stream):

سرمایه گذاری ممتاز / سکه

بررسی روش‌های مهاجرت و اقامت استرالیا با کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد دارند بتوانند در بیزینس‌های استرالیا و کمک‌های بشر دوستانه این کشور مبلغ هنگفتی سرمایه گذاری کنند. افراد با اخذ این ویزا به مدت ۴ سال و ۳ ماه در استرالیا اقامت داشته باشند. متقاضی می‌تواند اعضای خانواده خود را با خود به استرالیا ببرد و برای اخذ اقامت دائم از طریق ویزای ۸۸۸ اقدام کند.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری ممتاز:

  • متقاضی باید حداقل ۱۵ میلیون دلار استرالیا سرمایه گذاری کند
  • دریافت دعوت‌نامه از یکی از سازمان‌های تجاری استرالیا
  • نگهداری و حفظ سرمایه در طول اقامت در این کشور ( به جز بخشی از سرمایه که صرف کمک‌های بشر دوستانه شده است)

جریان ویزای کارآفرینی ( Entrepreneur stream )

این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد دارند بیزینس نوپای خود را به کمک یک آژانس استرالیایی در استرالیا توسعه ببخشند. متقاضی با اخذ این ویزا می‌تواند تا ۵ سال در استرالیا اقامت داشته باشد، اعضای خانواده خود را با خود به استرالیا ببرد و به واسطه‌ی ویزای ۸۸۸ اقامت دائم بگیرد. هزینه اخذ این ویزا برای هر متقاضی ۴۲۴۰ دلار استرالیا می‌باشد.

شرایط اخذ ویزای کارآفرینی:

  • اخذ دعوت‌نامه نامزد استانی یا منطقه‌ای
  • ارائه طرح تجاری برای کارآفرینی
  • دانش زبان انگلیسی کافی

ویزای ۸۸۸ استرالیا:

همانطور که گفتیم ویزای ۱۸۸ نوعی ویزای سرمایه گذاری است که به متقاضی اجازه می‌دهد بیزینسی را به طور موقت در استرالیا مدیریت و یا راه اندازی کند. اما افراد در جریان ویزای ۸۸۸ می‌توانند این اقامت موقت را به اقامت دائم تبدیل کنند.

جریان ویزای نو آوری تجاری – ویزای ۸۸۸ ( Business Innovation stream)

این ویزا به دارندگان ویزای موقت نوآوری و سرمایه گذاری تجاری(زیر کلاس ۱۸۸)، دارندگان ویزای ۴۴۴ ( در گروه‌های خاص) یا ۴۵۷ استرالیا اعطا می‌شود. مقاضیان با اخذ این ویزا می‌توانند به طور دائم در استرالیا اقامت داشته باشد.

با اخذ این ویزا افراد می‌توانند به فعالیت‌های تجاری خود ادامه داده، به کار و تحصیل در این کشور بپردازند، از مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی استرالیا بهره ببرند، در صورت واجدالشرایط بودن خانواده خود را به استرالیا ببرد، به مدت ۵ سال از استرالیا خارج شود و دوباره وارد این کشور شود و در صورت واجدالشرایط بودن برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کند . هزینه اخذ ویزای موقت نوآوری و سرمایه گذاری تجاری برای هر متقاضی از ۳۰۲۵ دلار استرالیا متغیر است.

شرایط اخذ این ویزا:

  • متقاضی باید یکی از ویزاهای ۱۸۸، ۴۴۴ و یا ۴۵۷ استرالیا را داشته باشد.
  • اهداف تجاری خاصی داشته باشد.
  • دعوتنامه‌ای از طرف یک سازمان دولتی یا استانی داشته باشد.
  • برای اخذ این ویزا متقاضی باید آنلاین ثبت درخواست کند.

جریان ویزای سرمایه گذاری معمولی – ویزای ۸۸۸ ( Investor stream)

روش‌های مهاجرت و اقامت استرالیا  سرمایه گذاری معمولی

بررسی روش‌های مهاجرت و اقامت استرالیا با کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

این ویزا به افرادی اعطا می‌شود که قصد دارند به طور دائم به فعالیت‌های سرمایه گذاری خود در استرالیا ادامه دهند. متقاضی با اخذ این ویزا می‌تواند به صورت دائم در استرالیا اقامت داشته باشد.

با اخذ این ویزا افراد می‌تواند به کار و تحصیل در استرالیا بپردازد، از مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی استرالیا بهره ببرد، در صورت واجدالشرایط بودن خانواده خود را به استرالیا ببرد، به مدت ۵ سال از استرالیا خارج شود و دوباره وارد این کشور شود و در صورت واجدالشرایط بودن برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کند . هزینه اخذ ویزای سرمایه گذاری معمولی استرالیا برای هر متقاضی از ۳۰۲۵ دلار استرالیا متغیر است.

شرایط اخذ این ویزا :

  • متقاضی باید در جریان ویزای سرمایه گذاری موقت ۱۸۸ ویزای موقت داشته باشد.
  • قبل از ورود به استرالیا متقاضی نباید ازدواج و یا نامزد کرده باشد.
  • دعوتنامه‌ای از سوی یک سازمان دولتی یا استانی داشته باشد.
  • متقاضی باید در طی ۴ سال ۱.۵ میلیون دلار استرالیا سرمایه گذاری داشته باشد.

جریان ویزای سرمایه گذاری ویژه – ویزای ۸۸۸ ( Significant Investor stream)

این ویزا به افرادی اعطا می‌شود که با اخذ ویزای ۱۸۸ درجریان سرمایه گذاری ویژه اقامت موقت دریافت کرده و قصد دارند به طور دائم در این کشور بمانند و به تجارت خود ادامه دهند.  متقاضیان با اخذ این ویزا می‌توانند به طور دائم در استرالیا اقامت گزینند.

با اخذ این ویزا افراد می‌تواند به کار و تحصیل در استرالیا بپردازد، از مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی استرالیا بهره ببرند، در صورت واجدالشرایط بودن خانواده خود را به استرالیا ببرد، به مدت ۵ سال از استرالیا خارج شود و دوباره وارد این کشور شود و در صورت واجدالشرایط بودن برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کند. هزینه اخذ ویزای سرمایه گذاری ویژه استرالیا برای هر متقاضی از ۳۰۲۵ دلار استرالیا متغیر است.

شرایط اخذ این ویزا:

  • متقاضی باید در جریان سرمایه گذاری ویژه ویزای ۱۸۸ در استرالیا باشد.
  • در طول مدت زمان بررسی درخواست به فعالیت تجاری و یا سرمایه گذاری خود ادامه دهد.
  • دعوتنامه‌ای از طرف یک سازمان دولتی یا استانی داشته باشد.
  • متقاضی باید در طی ۴ سال ۵ میلیون دلار استرالیا سرمایه گذاری داشته باشد.

جریان ویزای سرمایه گذاری ممتاز – ویزای ۸۸۸ ( Premium investor stream)

این ویزا به افرادی اعطا می‌شود که به واسطه‌ی اخذ ویزای ۱۸۸ در جریان سرمایه گذاری ممتاز در استرالیا اقامت موقت دارند.  متقاضی با اخذ این ویزا به صورت دائم در استرالیا اقامت داشته باشد.

با اخذ این ویزا افراد می‌تواند به کار و تحصیل در استرالیا بپردازد، از مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی استرالیا بهره ببرد، در صورت واجدالشرایط بودن خانواده خود را به استرالیا ببرد، به مدت ۵ سال از استرالیا خارج شود و دوباره وارد این کشور شود و در صورت واجدالشرایط بودن برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کند. هزینه اخذ ویزای سرمایه گذاری ممتاز برای هر متقاضی از ۳۰۲۵ دلار استرالیا متغیر است.

شرایط اخذ این ویزا:

  • متقاضی باید در جریان سرمایه گذاری ممتاز ویزای ۱۸۸ حداقل ۱۲ ماه اقامت موقت داشته باشد.
  • متقاضی باید ۱۵ میلیون دلار استرالیا سرمایه گذاری داشته باشد.

جریان ویزای کارآفرینی – ویزا ی۸۸۸ ( Entrepreneur stream)

این ویزا به افرادی اعطا می‌شود که در جریان ویزای کارآفرینی استرالیا قصد دارند به طور دائم در استرالیا اقامت داشته باشند. با اخذ این ویزا افراد می‌تواند به کار و تحصیل در استرالیا بپردازد، از مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی استرالیا بهره ببرد، در صورت واجدالشرایط بودن خانواده خود را به استرالیا ببرد، به مدت ۵ سال از استرالیا خارج شود و دوباره وارد این کشور شود و در صورت واجدالشرایط بودن برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کند. هزینه اخذ ویزای کارآفرینی استرالیا برای هر متقاضی از ۳۰۲۵ دلار استرالیا متغیر است.

شرایط اخذ این ویزا:

  • اثبات داشتن سابقه فعالیت‌های کارآفرینی موفق در طی اقامت موقت در استرالیا
  • دعوتنامه‌ای از طرف یک سازمان دولتی یا استانی داشته باشد.
  • متقاضی باید حداقل ۲ سال در استرالیا بوده باشد.

در ادامه به بررسی مهاجرت و اقامت در استرالیا از طریق پروسه تحصیل می‌پردازیم:

مهاجرت و اقامت در استرالیا از طریق پروسه تحصیل

مهاجرت و اقامت در استرالیا از طریق پروسه تحصیل

بررسی روش‌های مهاجرت و اقامت استرالیا با کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

یکی از رایج ترین روش‌های مهاجرت و اقامت استرالیا از طریق تحصیلات می باشد . استرالیا یکی از مکان‌های محبوب برای دانشجویان سراسر جهان است چرا که موسسات آموزشی این کشور از رتبه‌ی خوبی برخوردار هستند و آموزش‌‌هایی با کیفیت ارائه می‌دهند. اما افراد برای مهاجرت از طریق پروسه تحصیلی نیازمند راهنمایی و آگاهی کافی هستند. برای اطمینان حاصل یافتن از این پروسه انتخاب مشاور مهاجرتی خبره که شما را از همه قوانین و راه‌حل‌ها آگاه کند، بسیار موثر می‌باشد. به طور کلی پروسه مهاجرت چند مرحله دارد:

پروسه مهاجرت تحصیلی

اول: تحقیق و بررسی

 دوم: از یکی از مشاوران آموزش عالی خارج از کشور راهنمایی بگیرید.

 سوم: اثبات مهارت زبان انگلیسی توسط یکی از آزمون‌های مورد تائید موسسه آموزشی مقصد

 چهارم: ثبت درخواست

پنجم: اخذ پذیرش از سوی موسسه آموزشی

ششم: تقویت مهارت‌ زبان انگلیسی و شرکت در آزمون

هفتم: اخذ ویزای دانشجویی

برای دریافت اطلاعات درباره آزمون‌های زبان اینجا کلیک کنید. ➡ 

برای دریافت اطلاعات تکمیلی درباره پروسه تحصیلی استرالیا اینجا کلیک کنید. ➡ 

چگونه تحصیل در استرالیا باعث اخذ اقامت دائم این کشور می شود ؟

دانشجویان در طی تحصیل خود اقامت موقت در این کشور را دارند. و پس از تحصیل باید این کشور را ترک کنند . اما اگر دانشجویان پس از تحصیل خود در کشور استرالیا کار پیدا کنند . می توانند حدودا بعد از ۲سال کار در استرالیا اقامت دائم این کشور را بگیرند .

پایان مقاله روش‌های مهاجرت و اقامت استرالیا با کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

امیدواریم مطالب مقاله روش‌های مهاجرت و اقامت استرالیا برایتان کاربردی و مفید بوده باشد . برای ارتباط بیشتر با ما و بررسی وضعیت مهاجرتی شما به استرالیا می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی استرالیا را پر کنید و برای کارشناسان ما ارسال کنید .

با خیال راحت کارهای حقوقی و مهاجرتی خود را به ما بسپارید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *