مهاجرت + ویزا (استرالیا), مهاجرت + ویزا (کانادا)

مهاجرت به کانادا یا استرالیا ؟!

مهاجرت به کانادا یا استرالیا

اگر به مهاجرت به یک کشور جدید فکر می کنید، با گزینه های زیادی رو به رو خواهید شد. کانادا کشوری فوق العاده است، به ویژه برای مهاجران؛ اما چرا قبل از انتخاب نهایی و شروع  یک زندگی جدید، گزینه های دیگر خود را با هم مقایسه نکنیم؟! امروز قصد داریم به تفاوت های میان مهاجرت به کانادا یا استرالیا که مقصد محبوب اکثر مهاجران است، بپردازیم.

انتخاب بین کانادا و استرالیا می تواند سخت باشد! هر دوی این کشور ها فرصت های شغلی بی نظیری را به مهاجران خود ارائه می دهند. در واقع می توان گفت آنها در بسیاری از زمینه ها، به نوعی آینه یکدیگر هستند.

به طور کلی، مهاجرت و نقل مکان به کانادا به طور قابل توجهی آسان تر از مهاجرت به استرالیا است، اگرچه این موضوع تا حد زیادی به ویژگی افراد نیز بستگی دارد.

علاوه بر این، کانادا، پروسه های مهاجرتی خوبی را برای متقاضیان جوان و با سابقه کار علاقه مند به ورود به این کشور ارائه می دهد. کانادا به دلیل کیفیت بالای زندگی و فرصت های متعددی که در اختیار شهروندان و مهاجران قرار می دهد، به خوبی شناخته شده است. بسیاری از استان‌های کانادا در فهرست بهترین مکان‌ها برای زندگی در سطح جهان قرار دارند، حتی با در نظر گرفتن این موضوع که هزینه زندگی در استان و یا محله های این کشور متفاوت است. بنابراین بدون اتلاف وقت، اجازه دهید تفاوت های اصلی بین استرالیا و کانادا را عمیقاً بررسی کنیم.

این وبلاگ به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید؛ بنابراین به خواندن ادامه دهید و آن را از دست ندهید.😉

هزینه های زندگی در دو کشور استرالیا و کانادا :

هزینه های زندگی در دو کشور/مهاجرت به کانادا یا استرالیا

بررسی هزینه های زندگی برای انتخاب مهاجرت به کانادا یا استرالیا

هزینه های زندگی در کانادا گران تر است یا استرالیا؟!

در مورد هزینه های زندگی در این دو کشور می توان گفت استرالیا در مقایسه با کانادا تا حدودی گرانتر است. البته قیمت ها، شهر به شهر متفاوت است. زندگی در استرالیا گران است و از این نظر شانزدهم کشور گران در جهان است! علاوه بر این، هزینه های زندگی در این کشور جزیره ای، از یک منطقه نسبت به یک منطقه دیگر تغییر می کند. سیدنی گران ترین شهر در استرالیاست و پس از آن ملبورن، پرت، کانبرا و بریزبن به ترتیب رتبه بندی شده اند.

این در حالیست که هزینه های خالص یک خانوار در کانادا همواره از خالص دریافتی ، کمتر است. بنابراین هنگام مهاجرت به یک کشور جدید، مهم است که تمامی هزینه‌ها را در نظر بگیرید، چرا که اجاره ها ممکن است ۳۰ الی ۵۰ درصد از بودجه کل خانواده را تشکیل ‌دهد. یک آپارتمان دو خوابه به طور متوسط ​​حدودا  ۹۹۰ دلار کانادا در ماه هزینه دارد.

سایر پرداختی ها مانند مالیات، توسط دولت کانادا مدیریت می شود. هر استانی در کانادا قوانین مالیاتی خاص خود را دارد. مالیات بر درآمد از فیش حقوق شما کسر می شود و معمولا هر دو هفته یک بار اتفاق می افتاد.

در نتیجه ، اگر هزینه های زندگی را به طور کلی و جزئی در این دو کشور  مقایسه کنیم مانند در نظر گرفتن هزینه رستوران ها، مواد غذایی و حمل و نقل، کانادا ۱۷.۷ درصد از استرالیا ارزان تر است!🙂

بررسی وضعیت تحصیلات در دو کشور کانادا و استرالیا

تعداد زیادی کتاب / مهاجرت به کانادا یا استرالیا

بررسی وضعیت تحصیلات برای انتخاب مهاجرت به کانادا یا استرالیا

تحصیل در کدام کشور بهتر است؟ کانادا یا استرالیا؟

آموزش عالی در کانادا مقرون به صرفه تر از استرالیا است. درواقع شهریه های اکثر موسسات در استرالیا در مقایسه با موسسات کانادایی کمی بالاتر است.

در کانادا هزینه های تخمینی برای شهریه ۱۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار در سال است در حالی که در استرالیا این مبالغ به حدود ۱۵۰۰۰ تا ۳۳۰۰۰ دلار در سال هم می رسد!

در حقیقت، هر دو کشور از دانشگاه‌ها، مدارس و زیرساخت‌های آموزشی عالی خوبی برخوردار هستند، و آینده شغلی شما را تضمین می کنند. از آنجایی که مقررات آموزشی عملاً یکسان است، هر دو کشور، همواره تلاش می کنند تا موضوعات ارائه شده را با بالاترین کیفیت تدریس کنند.

از سوی دیگر، ارزان تر بودن شهریه های بیشتر موسسات کانادایی، این کشورا نسبت به استرالیا متمایز کرده است. همچنین، هزینه زندگی در این کشور نیز تا حدودی بیشتر از کانادا اعلام شده است!

البته، هزینه های زندگی تحت تأثیر شهری است که محصل در آن زندگی خواهد کرد. در کانادا، برای ثبت نام در دوره های کارشناسی باید ۱۲ سال تحصیل را پشت سر گذاشته باشید. دوره های کارشناسی به مدت چهار سال طول می کشند.

تقریباً همه مؤسسات در استرالیا نیز برای دوره های کارشناسی به ۱۲ سال تحصیل نیاز دارند.

بررسی وضعیت خدمات بهداشتی در دو کشور کانادا و استرالیا

بررسی وضعیت خدمات بهداشتی در دو کشور کانادا و استرالیا 

بررسی وضعیت خدمات بهداشت و درمان برای انتخاب مهاجرت به کانادا یا استرالیا

در کانادا، خدمات و مراقبت های بهداشتی برای بیشتر ساکنان آن به صورت رایگان و از طریق Medicare ارائه می شود. هر استانی شرایط خاصی را برای ارائه این خدمات به متقاضیان در نظر گرفته است. هزینه خدمات بهداشتی نیز در کانادا نسبت به استرالیا ارزان تر است.

البته استرالیا نیز دارای سیستم مراقبت های بهداشتی قوی است. شما می توانید با دریافت اقامت دائم این کشور، مستقیما به خدمات بهداشتی دسترسی پیدا کنید. با این حال، بسیاری از استرالیایی ها ترجیح می دهند تا از بیمه های درمانی خصوصی استفاده کنند تا بتوانند هزینه های مراقبت های دندانپزشکی و سایر بخش های تخصصی را نیز پوشش دهند.

بررسی وضعیت فرصت های شغلی برای مهاجران در دو کشور کانادا و استرالیا

بررسی وضعیت فرصت های شغلی برای مهاجران در دو کشور کانادا و استرالیا

بررسی فرصت های شغلی مهاجران برای انتخاب مهاجرت به کانادا یا استرالیا

کار در کانادا راحت تر یا استرالیا؟

هر دو کشور فرصت های شغلی خوبی را به متقاضیان کار ارائه می دهند. دستمزد ها در استرالیا کمی بیشتر از کانادا است. اما معمولاً اشتغال در کانادا به دلیل  تقاضای بیشتر مشاغل، آسان تر است.

کانادا در مقایسه با استرالیا، دسته بندی های شغلی بیشتری دارد. این به این معناست که کار در کانادا فرصت های بیشتری را برای شما فراهم می کند و گزینه های بیشتری را پیش روی شما قرار می دهد. از سوی دیگر، ظرفیت های خالی شغلی در این کشور  از خرده فروشی تا مراقبت های بهداشتی را شامل می شود و تنوع بالایی دارد.

کانادا با اجرایی کردن مداوم سیاست های مهاجرتی خود، احتمالاً با گسترش اقتصاد روبه رو خواهد شد.

با بررسی دقیق ، متوجه خواهید شد که مشاغلی مانند پرستاران، مهندسان و متخصصان فناوری اطلاعات در استرالیا به شدت نیاز هستند و این در حالیست که نیازکانادا به افراد ماهر بیشتر است. در کانادا موقعیت شغلی برای همه افراد وجود دارد، از جراح گرفته تا پرستار، قصاب، نانوا، کارشناسان فناوری اطلاعات، کشاورزان، و رانندگان کامیون. این شما هستید که باید جایگاه شغلی خود را در این کشور پیدا کنید!

مهاجرت به کانادا یا استرالیا؟!

مهاجرت به کانادا یا استرالیا؟!

در نهایت کدام کشور را انتخاب می کنید ؟! مهاجرت به کانادا یا استرالیا 🙂

به طور کلی می توان گفت که مهاجرت به کانادا نسبت به استرالیا راحت تر است.

در ادامه محبوب ترین برنامه مهاجرتی  مانند برنامه اکسپرس اینتری کانادا و اسکیل ورکر استرالیا را با هم مقایسه  خواهیم کرد:

هدف از هر دوی این برنامه ها جذب مهاجران جدید با تجربه کاری است.

هیچ کدام از این برنامه ها متقاضیان را ملزم به داشتن تجربه کاری، سابقه تحصیلی  و یا پیشنهاد شغلی نمی کنند.

این دو برنامه مهاجرتی، بدون توجه به اینکه از کدام کشورو ملیت هستید برگزار می شود و انتخاب های بسیار خوبی برای کارگران ماهر از هر کشوری هستند.

خوبی هر دو برنامه این است که نتیجه نهایی هر دوی آن ها به دریافت اقامت دائم کشور مقصد ختم می شود!

هر دوی این برنامه ها از سیستم های مبتنی بر امتیاز برای تعیین واجد شرایط بودن و انتخاب متقاضیان خود استفاده می کنند.

سیستم اکسپرس اینتری کانادا ، ۸۰ درصد از تمامی درخواست های مهاجرتی را در عرض ۶ ماه پس از دریافت آن ها بررسی می کند  در حالی که  استرالیا ۷۵ درصد درخواست ها ی برنامه اسکیل ورکر را در عرض ۸ ماه پس از دریافت رسیدگی می کند.

زندگی در استرالیا بهتر است یا کانادا؟!

گفتن این که کدام کشور برای زندگی بهتر است، واقعا سخت است! درواقع انتخاب یکی از آن ها کاملا به علایق شخصی، ویژگی های فردی  و ترجیحات افراد بستگی دارد. در هر صورت شک نکنید که هر دو کشور، سبک زندگی فوق العاده  و زیرساخت های عالی و اقتصادی قوی دارند.

همانطور که گفتیم دوست داشتن هر کدام از این کشور ها به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. هر دو کشور دارای فرهنگی غنی، جمعیتی میهمان نواز، زیرساخت‌های جهانی و طبیعتی خیره‌کننده هستند.

اکثر مناطق کانادا با زمستان های سردی روبرو هستند اما در استرالیا تغییرات دما در طول سال بسیار خوشایند و دلپذیر است.

استرالیا فرهنگ ورزشی بی نظیری دارد و سبک زندگی آرام و شاد مقیمان این کشور مشهور است.

از طرف دیگر ، کانادا از مزایای سخاوتمندانه دولت در دستیابی به امنیت غذایی و مراقبت های بهداشتی برخوردار است. علاوه بر این، در مقایسه با استرالیا، هزینه های زندگی در کانادا کمتر است.

در کانادا مراقبت های بهداشتی اولیه بدون هیچ هزینه ای ارائه می شود و مدیکر(Medicare)آن را فراهم می کند قیمت های مراقبت های بهداشتی نیز در این منطقه پایین تر است.  البته سیستم خدمات درمانی در کانادا با کیفیت بالاتری ارائه می شود.

در ادامه  به صورت خلاصه مزایای اقامت دائم کانادا و استرالیا را مقایسه خواهیم کرد :

بررسی مزایای اقامت دائم کانادا و استرالیا برای تصمیم نهایی مهاجرت به کانادا یا استرالیا ؟!

استرالیا

کانادا

مشخصه

نسبت به کانادا گران تر است به ویژه در ملبورن و سیدنیخودروها در کانادا نسبتا ارزان تر هستند.قیمت ماشین
در استرالیا نرخ بهره بانکی نسبتاً بیشتر است.نرخ بهره بانکی در کانادا کمتر است.نرخ بهره
تنوع  شغلی در استرالیا به اندازه کافی مناسب نیست.کانادا بازار کار متنوعی دارد.نیروی کار
استان ها و مناطق استرالیا دارای  آب و هوا بسیار گرم و مطلوب می باشد.آب و هوای کانادا در بیشتر روزهای سال سرد است.آب و هوا
طرح های تشویقی برای مهاجران درنظر گرفته نمی شود.حقوق و امتیازات برای مهاجران در کانادا محفوظ است.امتیازات و حقوق
جوامع استرالیا در مورد مهاجران ذهنیت خوبی ندارند.جامعه کانادا مهاجر پذیر است.جامعه
دارای تعداد زیادی دریاچه، دریا و ..پر از کوه های زیبا و مناظر بکرجغرافیا
PR  استرالیاPR کاناداعوامل
محدودمحدودفرصت های شغلی
۱۷۹۷ ساعت در سال۲۰۸۶ ساعت در سالمیانگین ساعات کاری
داردداردامنیت شغلی
۳۷۱۲۹ دلار – ۴۷۹۸۶ دلار۳۸۸۵۰ دلار -۵۰۲۱۳ دلارمیانگین درآمد
۲۳.۶%۲۸%مالیات متوسط
۱۶۶۶ دلار- ۲۸۳۵ دلار در ماه۱۶۵۰ دلار-۲۵۰۰دلار در ماههزینه زندگی
رایگان و یا با هزینه پایینتحت پوشش مدیکر (Medicare)خدمات درمانی
۷۸۰۰ دلار-۳۰۰۰۰ دلار در سال۶۱۳۵ دلار-۱۰۷۳۳ دلار در سالهزینه تحصیل
پس از ۴ سالپس از سه سالاخذ شهروندی

امیدواریم با مطالعه این وبلاگ ، با شباهت ها و تفاوت های مهاجرت به کانادا یا استرالیا آشنا شده باشید. در نهایت این شما هستید که تصمیم نهایی را برای مهاجرت می گیرد.

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و امریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *