آزمون های زبان

نکات مهم روز آزمون آیلتس

نکات مهم روز آزمون آیلتس

 حتما تا کنون اسم آزمون آیلتس به گوشتان خورده …. آزمون آیلتس یک آزمون برای تعیین سطح مهارتی زبان انگلیسی متقاضیان می باشد. در این مقاله نکات مهم روز آزمون آیلتس را مورد بررسی قرار می دهیم.

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان دارند. حتما باید در این آزمون شرکت کرده و نمره ی خوبی بگیرند . و با توجه به پروسه مهاجرتی و شرط آن پروسه نمره قبولی را در این آزمون دریافت کنند.

آزمون آیلتس ۴سطح مهارتی خواندن و نوشتن و صحبت کردن و گوش دادن متقاضیان را مورد بررسی قرار می دهد.

برای اطلاعات بیشتر از تعریف آزمون آیلتس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تعریف آزمون آیلتس

 

آیلتس هوم ادیشن چیست؟

به زودی داوطلبان در سراسر جهان می‌توانند از آیلتس هوم ادیشن استفاده کنند.

آیلتس هوم ادیشن، راهی جدید برای آموزش عالی بین المللی است و به داوطلبان این امکان را می دهد تا از خانه یا مکان مناسب دیگری در آزمون شرکت کنند. در حال حاضر فقط نسخه هوم ادیشن آکادمیک در دسترس خواهد بود و خبری از نسخه جنرال در دسترس نیست. به محض بکارگیری این پلتفرم داوطلبان در سراسر جهان می‌توانند از این نوع آزمون بهره ببرند. این آزمون با پلتفرمی ایمن و هدفمند شروع بکار خواهد کرد.

این پلتفرم مورد توجه دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلیسی زبان بخصوص کانادا، آمریکا و بریتانیا قرار گرفته است چرا که با شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌ها مختل شده و داوطلبان زیادی به مشکل خوردند.

محتوا و فرمت این نوع آزمون مانند آیلتس کامپیوتری و کاغذی خواهد بود و هر چهار مهارت زبانی داوطلبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مهارت اسپیکینگ در قالب مکالمه ویدئویی بررسی خواهد شد و تمام ناظران و ممتحان نیز برای بکارگیری این پلتفرم آموزش خواهند دید. گفتنی است که در این پلتفرم از هوش مصنوعی نیز استفاده خواهد شد.

کریستین ناتال، مدیر عامل آیلتس، گفت:” این برنامه گامی برای فراگیری تجربه آزمون در سراسر جهان است. ما می‌کوشیم تا از تمام مزایای ممکن به نفع داوطلبان و موسساتی که با ما همکاری می‌کنند بهره ببریم.”

از جمله مزایای این آزمون کوتاهی زمان بررسی نتایج خواهد بود چرا که نتایج پس از ۳ روز اعلام خواهد شد.

مزایای آزمون آیلتس آنلاین  “CD IELTS”

احتمالا اخبار هیجان انگیزی در مورد آزمون جدید آیلتس شنیده اید. مدتی است  از ارائه آزمون آنلاین آیلتس (IELTS) یا   Computer Delivered IELTS)  ) که به CD IELTS نیز  معروف شده است میگذرد ، اما هنوز بسیاری از داوطلبان سردرگمی هایی در مورد مزایای این آزمون در مقایسه با آزمون کتبی دارند. با این اتفاق، امکان  شرکت در آزمون آیلتس با استفاده از کامپیوتر به جای استفاده از کاغذ فراهم شده است. در این مقاله به مزایای این آزمون می پردازیم.

اعلام نتایج سریع تر است !

یکی از مزیت های  مهم آزمون آیلتس آنلاین این است که نتایج ، سریع تر از آزمون مکتوب در دسترس قرار می گیرد. در حال حاضر، تقریباً ۱۳ روز طول می کشد تا نتایج آزمون آیلتس مکتوب را دریافت کنید در حالی که  نتیجه آزمون آنلاین، معمولاً بین ۵ تا ۷ روز آماده می شود. این تفاوت زمانی برای برخی از شرکت کنندگان  این آزمون اهمیت زیادی دارد.

دفعات برگزاری آزمون بیشتر است !

تعداد دفعات برگزاری آزمون آنلاین بیشتر است و این مزیت خوبی محسوب می شود  به ویژه برای کسانی که می خواهند امکان انتخاب تاریخ های بیشتری برای شرکت در آزمون داشته باشند .  شما می توانید برای شرکت در آزمون با مراکز آیلتس منطقه خود تماس بگیرید تا از تاریخ های برگزاری مطلع شوید.

آزمون آنلاین همان آزمون مکتوب است!

خبر خوب  این است  که آزمون آیلتس آنلاین مانند آزمون مکتوب است و تنها تفاوت این  دو این است که به جای استفاده از مداد برای نوشتن پاسخ های خود، از کامپیوتر استفاده خواهید کرد .

درواقع فرمت آزمون آیلتس آنلاین  همان سنجش مهارت های: خواندن (reading)، نوشتن(writing) و شنیدن(listening) است و مهارت گفتاری(speaking)  طبق روال آزمون های همیشگی  آیلتس  برگزار می شود.

دیگر نگران دست خط بد خود نباشید !

یکی از چیزهایی که از اغلب شرکت کنندگان آزمون آیلتس می  شنوید،  نگرانی آن ها از دست خط بد خود هست و اینکه آیا تصحیح کننده آیلتس می تواند آن را بخواند یا خیر.آیلتس آنلاین، این مشکل را حل کرده است! علاوه بر این، کسانی که در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند، برای پاسخ دهی به سوالات بخش های : خواندن (reading)، نوشتن(writing) و شنیدن(listening) نگران درد یا گرفتگی دست‌هایشان در اثر نوشتن نخواهند بود.

انتخاب با خودتان است!

همانطور که می دانید شما می توانید بین آزمون آنلاین یا مکتوب یکی را انتخاب کنید. افرادی که در تایپ توانایی ندارند، تحمل نگاه طولانی مدت به صفحه مانیتور را ندارند و یا در استفاده از تکنولوژی بی تجربه هستند، قطعا  شرکت در آزمون مکتوب برای آنها بهتر است.

شباهت آزمون ها

اگرچه روش آزمون متفاوت است (آنلاین در مقابل مکتوب)، اما آزمون آیلتس در جنبه های مهمی از جمله : سطح دشواری، نحوه امتیاز دهی، محتوا، زمان، قالب، سوالات و امنیت در اجرای آزمون کاملا مشابه است . تمامی این موارد بدون توجه به این که در کدام آزمون و در کجا شرکت می کنید، همه یکسان خواهد بود.

در آزمون آیلتس خود موفق باشید.

 

 

“بایدها و نبایدهای روز آزمون آیلتس”

نکات مهم ازمون ایلتس

بعد از ماه ها کسب آمادگی و بالا بردن سطح زبان انگلیسی برای آزمون آیلتس بالاخره روز آزمون فرا می رسد. این روز برای بسیاری از شرکت کنندگان استرس زا است برخلاف بعضی از شرکت کنندگان که فکر می کنند  این کار به آسانی آب خوردن است. در هر صورت، باید و نباید هایی وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید شانس خود را برای به دست آوردن بهترین نمره به حداکثر برسانید. در این مقاله  به هشت روش هوشمندانه برای اطمینان از موفقیت در روز آزمون می پردازیم.

۱.پاسپورتتان را فراموش نکنید.

همانطور که می دانید آیلتس یک آزمون بسیار معتبر با قوانین سختگیرانه است. در طول آزمون، از شما شناسنامه یا پاسپورت خواسته می شود. پیشنهاد میکنم هر دو را بیاورید چرا که آزمون از این نظر مشابه گیت فرودگاه است!

۲. مرکز آزمون خود را به خاطر بسپارید!

بسیاری از شهرها دارای چندین مکان برگزاری آزمون هستند وگاهی اوقات آزمون گفتاری(speaking) در مکانی متفاوت از آزمون های خواندن(reading)، نوشتن(writing) و شنیدن (listening)  برگزار می شود . پس مکان های آزمون دهی  خود را  به خوبی بشناسید. بدیهی است که تاخیر شما مانع ازشرکت در آزمون می شود!

۳. روز آزمون فقط و فقط روی آزمون خود تمرکز کنید!

تمام روز خود را به آزمون آیلتس اختصاص دهید و برنامه ریزی دیگری برای این تاریخ نداشته باشید. درواقع برنامه ریزی برای فعالیت های دیگر جز آزمون ، بر روی عملکرد مغز شما تاثیر می گذارد و در نتیجه شما تمرکز کافی برای آزمون را نخواهید داشت!

۴. همه چیز به زبان انگلیسی!

آیلتس یک آزمون ارزیابی سطح مهارت های زبان انگلیسی شماست. یکی از بهترین روش ها برای تقویت این مهارت انجام دادن  فعالیت های روزانه خود  به زبان انگلیسی است؛ یعنی باید انگلیسی فکر کنید،صحبت کنید،چت کنید،تماشا کنید و …..  خلاصه همه چیز به زبان انگلیسی!

۵. مطالب را انباشته نکنید!

شما زمان کافی برای مطالعه و تمرین  را تا روز آزمون دارید پس سعی نکنید  یادگیری مطالب را به شب قبل از آزمون  محول کنید  چرا که این کار غیر ممکن است . قبل از آزمون اصلی،تمرین کنید اما سخت نگیرید و برای هرچیزی آماده باشید!

۶. هرگز تقلب نکنید!

هرگز در آزمون آیلتس تقلب نکنید! آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس توسط موسسات برتر جهان تایید شده است و  بسیار معتبر است. ناظران و تصحیح کنندگان آیلتس از سختگیرترین، آموزش دیده ترین و دقیق ترین متخصصان در دنیای آزمون های زبان هستند. مطمئن باشید با تقلب نمره خوبی نخواهید گرفت . ممکن است در حال تقلب گرفتار ‌شوید و آزمون را از دست بدهید!

۷. مثبت فکر کنید!

تحقیقات نشان می دهد  که افراد مثبت اندیش در آزمون ها عملکرد بهتری دارند. شما برای یادگیری این زبان تلاش کرده اید  پس از نتیجه نترسید و مثبت فکر کنید!

۸. سیستم نمره دهی آیلتس را بدانید!

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب امتیاز بالا  آشنایی کامل با سیستم نمره دهی آیلتس است. قبل از آزمون حتما راهنمای نحوه نمره دهی آیلتس را مرور کنید.

 

در مقاله نکات مهم آزمون آیلتس کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای در کنار مدرسین زبان رویال اپلای باید ها و نبایدهای آزمون آیلتس را برای شما جمع آوری کرده اند.

اگر شما قصد مهاجرت به کشور های آمریکا و کانادا و استرالیا را دارید می توانید با مشاوران و وکلای ما که مقیم این سه کشور هستند در تماس باشید.

و برای دریافت مشاوره ی رایگان مهاجرت می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی رویال اپلای را پر کنید. مشاوران ما در اولین فرصت برای مشاوره رایگان و پاسخ به سوالات شما با شما تماس خواهند گرفت.

تلفن تماس : ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس: تهران زعفرانیه ، میدان الف ، مجتمع تجاری پالادیوم ، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *