مهاجرت + ویزا (آمریکا)

هزینه اخذ ویزای توریستی امریکا

هزینه ویزاهای ایالات متحده امریکا

هزینه اخذ ویزای توریستی امریکا

سفر توریستی به آمریکا می‌تواند به دلایل مختلفی انجام شود اما در هر صورت، شما به ویزای معتبر نیاز دارید. هزینه‌هایی که برای ویزای توریستی آمریکا می‌پردازید، مشخص و یکسان است. اما نوع ویزای توریستی شما می‌تواند در هزینه‌های آن موثر باشد. در این مطلب، شما را هزینه‌هایی که برای دریافت ویزای توریستی آمریکا و هزینه اخذ ویزای توریستی امریکا می‌پردازید، آشنا می‌کنیم.

ویزای توریستی آمریکا یا Visitor visa 

دریافت ویزای توریستی آمریکا از اروپا یا ویزای توریستی آمریکا با پاسپورت ترکیه و دیگر کشورها، با ویزایی که به ایرانیان داده می‌شود متفاوت است. قوانین ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان شامل محدودیت‌هایی است که به دلایل مختلف وجود دارند. قوانین سیاسی یکی از این دلایل است اما همه چیز نیست. با تغییر سیاست‌های مهاجرتی و گردشگری آمریکا، قوانین ورود به این کشور برای برخی از اتباع مانند ایرانیان تغییر می‌کند. برای اینکه بخواهید سفر توریستی و گردشگری به آمریکا داشته باشید، نمی‌توانید مستقیما و از ایران درخواست دهید. شما باید به یکی از کشورهای مشترک المنافع با آمریکا (ترکیه – آنکارا، ارمنستان – ایروان و امارات – دبی) سفر کنید و از کنسولگری آمریکا در این کشورها اقدام کنید.

ویزای توریستی آمریکا یک ویزای مدت دار غیرقابل تمدید است که برای ایرانیان به شکل سینگل داده می‌شود. ویزای مولتی آمریکا به ایرانیان داده نمی‌شود. یعنی شما برای هر بار ورود به خاک امریکا، باید ویزای توریستی مجدد دریافت کنید. . هزینه‌هایی که شما برای ویزای آمریکا می‌پردازید، متفاوت است و به نوع ویزا ربط دارد. از دید دیگر، برای مسافرفقط هزینه‌های ویزا اهمیت ندارد بلکه باید بتوانید هزینه‌های مربوط به تمکن مالی سفر خود را هم ساپورت کند. برای آشنایی بیشتر در مورد هزینه اخذ ویزای توریستی امریکا، ادامه مطلب را بخوانید.

هزینه دریافت ویزای توریستی آمریکا

سفارت امریکا، ویزاهای متعددی را بسته به نوع و دلیل سفر شما به آمریکا اعطا می‌کند. هر کدام از این ویزاها، هزینه‌های خاص خود را دارد. ویزای E، ویزای K، ویزای C، ویزای D، ویزای F، ویزای I، ویزای M، ویزای J، ویزای T، ویزای U، ویزای H، ویزای L، ویزای O، ویزای P، ویزای Q، ویزای R و ویزای B به مسافران آمریکا داده می‌شود. اما تنها ویزای B برای گرشگری است و هزینه آن هم بسته به کشور درخواست ویزا، متغیر است. عموماً برای اخذ ویزا باید ۱۶۰ دلار آمریکا را بپردازید. با توجه به اینکه هزینه‌های ویزا به دلار دریافت می‌شود نمی‌توان قیمت ریالی آن را دقیقاً مشخص کرد. این هزینه تنها برای صدور ویزای توریستی آمریکا است و ممکن است هزینه‌های دیگری هم برای تهیه مدارک مورد نیاز پرداخت کنید. با دریافت ویزای B1 می توانید برای سفر گردشگری و انجام امور کاری وارد خاک آمریکا شوید. اما برای سفر توریستی و گردشگری صرف، به شما ویزای B2 داده می‌شود.

برای اخذ ویزای توریستی آمریکا چه میزان تمکن مالی نیاز است

ویزاهای توریستی ایالات

برای سفر توریستی به آمریکا نیازی به اعلام حساب بانکی با مقدار مشخص ارز ندارید. یعنی کسی از شما نمی‌خواهد تا مقدار مشخصی پول را درون حساب ارزی بریزید و صورتحساب آن را به سفارتخانه تحویل دهید. اما قطعاً باید ثابت کنید که می‌توانید از پس حداقل هزینه‌های سفر بربیایید. برای یک سفر ۲ هفته‌ای آمریکا، حداقل ۴ تا ۵ هزار دلار آمریکا نیاز است. در صورتی که این مبلغ را داشته باشید، مشکلی برای اثبات تمکن مالی خود نخواهید داشت. صحت این موضوع توسط افسر و کارمند سفارتخانه بررسی می‌شود. شما می‌توانید بلیت رفت و برگشت سفر خود را قبل از مراجعه حضوری به سفارتخانه تهیه کنید. در این صورت، مدت زمان سفرتان به آمریکا مشخص خواهد شد. پس از آن، با تهیه ووچر یا رزرو هتل و تهیه ارز مورد نیاز سفر، می‌توانید تمکن مالی تان را به افسر بررسی کننده درخواست نشان دهید. داشتن این موارد می‌تواند روی نظر نهایی افسر پرونده، تاثیر داشته باشد.

مدت زمان صدور ویزای توریستی آمریکا

مدت زمان صدور ویزای توریستی آمریکا از طریق دعوتنامه با حالت عادی متفاوت است. در صورتی که کسی برای شما دعوتنامه ارسال کند، برخی از روال اداری را پشت سر خواهید گذاشت. اما در حالت عادی، باید تمامی مراحل را به شکل قانونی طی کنید. برای هر دو نوع ویزای توریستی B1 و B2، باید ۳۰ تا ۴۵ روز را در نظر داشته باشید. این مدت زمان شامل مراحلی مانند ارائه درخواست، بررسی و مصاحبه حضوری کنسولگری می‌شود. در شرایط خاص مانند همه گیری کرونا، روند بررسی درخواست‌ها متوقف شد و بیشتر از زمان مورد نظر طول کشید. اما در حالت کلی و عادی، بین ۳۰ تا ۴۵ روز تا زمان آمدن ویزای توریستی آمریکا زمان نیاز دارید. در صورتی که امکان دریافت دعوتنامه را ندارید، می‌توانید از یک وکیل مهاجرتی یا شرکت توریستی کمک بگیرید تا فرآیند صدور ویزا توریستی آمریکا را برای شما کوتاه‌تر کند.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا ۲۰۲۱ برای اتباع اروپایی ۱۰ ساله است و به شکل ویزای مولتی صادر می‌شود. با داشتن این ویزا، می‌توانید در هر بار ورود به خاک آمریکا، حدود ۶ ماه یا ۱۸۰ روز را در آمریکا بمانید. اما ویزایی که برای ایرانیان صادر می‌شود، فقط امکان حضور یکباره ۱۸۰ روزه را برای شخص فراهم می‌کند. برای حضور بیشتر در خاک آمریکا باید دوباره درخواست ویزا بدهید. حتی امکان تمدید ویزا هم برای ایرانیان وجود ندارد و در صورت حضور بیشتر در خاک امریکا، مجرم خواهید بود. بسیاری از کسانی که به دنبال مهاجرت آمریکا هستند، با ویزای توریستی به این کشور سفر می‌کنند و پس از آن، درخواست ویزای دیگری را ثبت می‌نمایند. برای صدور ویزای مجدد هم باید هزینه‌های جداگانه‌ای را بپردازید و پرداختی‌های شما برای این ویزا، معتبر نخواهد بود.

برای دریافت مشاوره­ی رایگان مهاجرتی رویال اپلای کلیک کنید.

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *