آزمون های زبان

چگونه به خوبی انگلیسی صحبت کنیم؟ – قسمت اول –

چگونه به خوبی انگلیسی صحبت کنیم؟- رویال اپلای

درقسمت اول این مقاله کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای به همراه مدرسین مجرب مجموعه به ۱۰ نکته ساده درباره چگونه به خوبی انگلیسی صحبت کنیم؟ می پردازیم .

این نکات به شما کمک می کند تا در مدت زمان کوتاه، به راحتی انگلیسی صحبت کنید.

فهرست مطالب در مقاله چگونه به خوبی انگلیسی صحبت کنیم؟

  • منظور از روان صحبت کردن به زبان انگلیسی چیست؟
  • در زبان انگلیسی غرق شوید!
  •   استثناهات زیادی در دستور زبان انگلیسی وجود دارد.
  • در پاسخ دادن به سوالات، از تکنیک آینه ای (” Mirroring”) استفاده کنید.
  • به جای تمرکز روی تک تک کلمات، روی کل عبارت تمرکز کنید.
  • لحن و زبان بدن بومی زبانان ( native) را بلد باشید.
  • از امکان تبدیل گفتار به متن (speech-to-text) درگوشی خود، برای تمرین استفاده کنید.
  • حین انجام فعالیت های روزانه با خود تمرین مکالمه کنید.
  • از موضوعات مختلف، برای شروع مکالمه استفاده کنید.
  • ایده ها و نظرات خود را به صورت آنلاین در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارید.

۱. منظور از روان صحبت کردن به زبان انگلیسی چیست؟

هدف اکثر متقاضیان این است که میخواهم راحت به زبان انگلیسی مکالمه کنم . اما این تسلط دقیقا به چه معناست؟

روان صحبت کردن به زبان انگلیسی دو بخش دارد: بخش اول آشنایی با این زبان و بخش دوم نحوه استفاده از آن می باشد.

مسلط بودن به این معناست که بتوانید به راحتی از زبان انگلیسی استفاده کنید، آزادانه ارتباط برقرار کنید و بدون هیچ مشکلی با افراد بومی صحبت کنید.

شما می توانید با توجه به نحوه صحبت کردن افراد، از میزان تسلط آن ها به زبان انگلیسی آگاه شوید. ممکن است تسلط شما در زبان انگلیسی بالا باشد اما اگر هنگام صحبت کردن، مکث های طولانی داشته باشید. و یا بیش از حد از کلمات تکراری استفاده کنید، این تسلط شما چندان واضح نخواهد بود. همچنین اگر خیلی آهسته و یکنواخت صحبت کنید،این مکالمه برای طرف مقابل خسته کننده خواهد بود.

جالب این است که روان صحبت کردن به این معنا نیست که شما واقعاً در این زبان مهارت بالایی دارید! بلکه برای تسلط کامل به زبان انگلیسی، باید هم به زبان و هم به نحوه صحبت کردن، تسلط داشته باشید!

اغلب داوطلبان فکر می کنند که برای بالا بردن مهارت در زبان انگلیسی، باید تعداد معینی کلمه را حفظ کنند؛ درحالی که دانستن کلمات و گرامر به تنهایی کافی نیست و برای رسیدن به این هدف، حتما باید صحبت کردن با استفاده از عبارات را تمرین کنند.

بطور خلاصه، شما باید به مهارت های گفتاری خود تسلط پیدا کنید تا بتوانید راحت صحبت کنید و همچنین این مکالمه از نظر دیگران نیز خوب به نظر برسد. درواقع در صورت کسب این دو ویژگی، شما به موفقیت رسیده اید!

۲. خود را در زبان انگلیسی غرق کنید!

دختری که هدفن دارد و درحال یادگیری زبان است/چگونه به خوبی انگلیسی صحبت کنیم؟

چگونه به خوبی انگلیسی صحبت کنیم؟ – شرکت مهاجرتی رویال اپلای –

مطالعه زبان انگلیسی آن هم فقط یک ساعت در طول هفته برای پیشرفت واقعی کافی نیست. بهترین راه برای بهبود زبان انگلیسی این است که هر روز حداقل چند دقیقه را به تمرین اختصاص دهید.

یک از روش های یادگیری زبان “غوطه وری یا immersion” نام دارد. با این تکنیک،  شما باید سعی کنید که بیشتر فعالیت های روزانه خود را به زبان انگلیسی انجام دهید. با این کار، زبان انگلیسی بخش بزرگی از برنامه روزانه شما می شود؛ به طوری که مکررا در حال یادگیری و تمرین به این زبان می شوید و شنیدن و صحبت کردن برای شما عادی خواهد شد.

علاوه بر مطالعه مداوم زبان انگلیسی به کمک یک کتاب یا یک دوره آموزشی، می توانید از روش های سرگرم کننده و خلاقانه نیز استفاده کنید! مثلا تنظیمات گوشی خود را به زبان انگلیسی تغییر دهید، فیلم های انگلیسی زبان تماشا کنید، آهنگ های انگلیسی زبان گوش کنید و حتی می توانید یک دفتر ثبت خاطرات به انگلیسی داشته باشید.

در هنگام گوش دادن، خواندن و حتی مکالمه به زبان انگلیسی با موضوعاتی که فکر می کنید برایتان سخت تر است، خود را به چالش بکشید. بدیهی است که اگر می خواهید انگلیسی را روان صحبت کنید، باید آن را بخشی ضروری از زندگی روزمره خود بدانید.

برنامه هایی برای آموزش تلفظ صحیح کلمات طراحی شده اند. و دارای ابزارهای کمکی و پشتیبانی هستند. این برنامه ها برترین ویدیوهای آموزشی را در اختیار شما قرار می دهند؛ همچنین، شما می‌توانید کلیپ‌هایی از فیلم‌های محبوب، نماهنگ‌های معروف، انیمیشن های کودکانه (برای مبتدیان) یا سخنرانی‌های TED را (برای زبان‌آموزان پیشرفته‌تر) تماشا کنید.

با این حال، اگر هنوز به تسلط کافی در زبان انگلیسی نرسیده اید ممکن است این برنامه ها برای شما گیج کننده باشد و در آن ها گم شوید!

راه حل ما این است که از زیرنویس‌های موجود در  این برنامه به عنوان راهنما استفاده کنید. روی هر کلمه‌ای که ضربه بزنید، تعریف مفصل، تلفظ صوتی، جملات نمونه و کلیپ‌های مرتبط با آن کلمه برای شما نمایش داده می‌شود.

همچنین می‌توانید کلمات جدید را به‌ عنوان فلش کارت در پروفایل خود ذخیره کنید. هرچه بیشتر ویدیو تماشا کنید، سریع تر در مکالمه پیشرفت خواهید کرد. این برنامه ها در هر دو نسخه وب و موبایل( اندروید و iOS) قابل اجرا هستند.

۳. استثناهات زیادی در دستور زبان انگلیسی وجود دارد.

غالبا دستور و قواعد زبان انگلیسی از الگوهایی پیروی می کنند، اما در برخی موارد هیچ الگویی در ساختار جملات دیده نمی شود!

به عنوان مثال، فعل (read)  با توجه به اینکه در زمان گذشته یا حال استفاده می شود، به دو شکل متفاوت تلفظ می شود.

متأسفانه، استثنائات زیادی در قوائد زبان انگلیسی وجود دارد. بنابراین بهترین کار برای یادگیری می توانید با روش های مختلف استثناهای عجیب و غریب را به در ذهن خود بسپارید و تا ثابت شدن آن­ها به یادگیری ادامه دهید.

۴. در پاسخ دادن به سوالات از تکنیک آینه ای (” Mirroring”) استفاده کنید.

وقتی کسی از شما سوالی به زبان انگلیسی می پرسد ابتدا با دقت گوش کنید، سپس به دنبال کامل ترین پاسخ برای آن باشید. می توان گفت که سوالات انگلیسی مانند آینه هستند:

آیا او …. انجام می دهد؟ → بله، او این کار را می کند.

آیا او می تواند….؟ → بله، او می تواند.

آیا….اینطور است؟ → نه، اینطور نیست.

اگر کسی از شما سوالی می پرسد و شما مطمئن نیستید که چگونه باید پاسخ دهید، از کلمات استفاده شده در سوال شروع کنید. درواقع آن شخص قبلاً بیشتر کلماتی را که برای پاسخ به آن نیاز دارید را نام برده است.

به جای اینکه فقط دستور زبان را حفظ کنید، به دنبال الگوهایی مانند الگو آینه ای باشید. خوشبختانه، الگو های ساده دیگری نیز برای به خاطر سپردن کلمات وجود دارند.

۵. به جای کلمات، روی عبارات تمرکز کنید.

روان صحبت کردن به زبان انگلیسی به این معنی است که بتوانید افکار، احساسات و ایده های خود را به راحتی بیان کنید. هدف شما این است که بتوانید جملات درستی بسازید ، پس چرا یادگیری را با عبارات شروع نکنیم؟

از عباراتی که در زندگی روزمره استفاده می کنید شروع کنید. و تمرین کنید که آنها را به زبان انگلیسی بگویید.

۶. لحن و زبان بدن بومی زبانان را بلد باشید.

بادی لنگوج / چگونه به خوبی انگلیسی صحبت کنیم؟

چگونه به خوبی انگلیسی صحبت کنیم؟ – شرکت مهاجرتی رویال اپلای –

تسلط واقعی به زبان انگلیسی چیزی فراتر از داشتن دانش واژگان و دستور زبان است. اگر بتوانید از لحن و زبان بدن بومی زبانان استفاده کنید، واقعاً شبیه یک انگلیسی زبان به نظر خواهید رسید.

منظور از لحن، افت و خیز و یا تغییر صدا در نحوه صحبت کردن است . از زبان بدن هم می توان برای موافقت یا مخالفت با موضوعی بهره برد. این زبان بدن، حرکات دست و بدن هستند که با توجه به صحبت های فرد تکان میخورند.

البته یادگیری لحن و زبان بدن خیلی هم راحت نیست چرا که باید طبیعی به نظر برسد. یکی از راه های یادگیری این موضوع این است که به چگونگی برقراری ارتباط در انگلیسی زبانان بومی دقت کنید.

۷. از گزینه تبدیل گفتار به متن (speech-to-text) گوشی خود برای تمرین استفاده کنید.

با استفاده از این حالت شما می توانید به جای تایپ پیامک، آن ها را بیان کنید.

ابتدا لازم است وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه تبدیل گفتار به متن را فعال کنید. سپس، گزینه “میکروفن” را در هر صفحه کیبوردی که استفاده می کنید، پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

با شروع به صحبت ،کلمات شما روی صفحه نمایش، نوشته می شود. در واقع هیچ کس صحبت شما را نمی شنوند و شما می توانید آزادانه تمرین کنید.

همچنین دارای امکان ترجمه به زبان مادری شماست، بنابراین می توانید با صدای بلند به زبان انگلیسی صحبت کنید و ترجمه آن را به طور همزمان به زبان مادری خود ببینید. به این ترتیب، در حین انجام مکالمه ، تمرین هم می کنید.

۸. حین انجام فعالیت های روزانه با خود مکالمه کنید.

فعالیت های روزانه ی یک خانم کارمند

این فرآیند، سبب بالا رفتن سطح مهارت مکالمه انگلیسی شما می شود. هم چنین می توانید روند انجام یک فعالیت را به زبان انگلیسی روی یک تکه کاغذ بنویسید. سپس به ترتیب آن ها را انجام دهید؛ در ضمن، کاری را که انجام می دهید با صدای بلند اعلام کنید. به عنوان مثال، ” من در حال تمیز کردن اتاقم هستم .!”

دستورالعمل های شما نوعی ” تقلب” هستند که به شما کمک می کنند تا به طور مداوم صحبت کنید و بدون وقفه به انجام کار بعدی فکر کنید.

۹. از موضوعات مختلف برای شروع مکالمه استفاده کنید.

اگر نمی توانید موضوعی برای شروع مکالمه پیدا کنید، فرصت های تمرین زیادی را از دست خواهید داد.

یک راه حل آسان، پیدا کردن این موضوعات در اینترنت است.

البته به خاطر سپردن این ایده‌ها به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری در صحبت با افراد در موقعیت‌های مختلف داشته باشید.

۱۰. نظرات خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.

گوشی و پیام و فضاهای اجتماعی مجازی

برای یادگیری واقعی مکالمه انگلیسی، باید یاد بگیرید که چگونه نظرات خود را به زبان انگلیسی بیان کنید. حتی ممکن است در صورت داشتن ایده برای شروع، باز هم برایتان سخت باشد که از آن ها برای شروع مکالمه جدید استفاده کنید.

شما می توانید با شرکت در مکالمات آنلاین، این ترس را از خود دور کنید. گذاشتن پست در رسانه های اجتماعی، درج نظر زیر مقالات و نوشتن نقد همگی رویکردهای مفیدی برای غلبه بر این حس هستند.

“Goodreads” سایتی است که در آن افراد نظرات خود را در مورد کتاب هایی که خوانده اند می نویسند. نوشتن در مورد کتاب ها و فیلم ها، تمرینی برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود به زبان انگلیسی است.

اما اگر وقت انجام این کار را ندارید، راه حل های ساده‌تری نیز وجود دارند:

ویدیوهای کوتاه یوتیوب را تماشا کنید و کامنت بگذارید. به طور خلاصه همیشه  گزینه های زیادی برای تمرین وجود دارند.

مدرسین مجرب رویال اپلای در قسمت اول مقاله چگونه به خوبی انگلیسی صحبت کنیم؟  به ۱۰ نکته کلیدی اشاره کرده اند . امیدواریم با رعایت این نکات پیشرفت چشمگیری در زبان انگلیسی داشته باشید.

با خیال راحت کارهای حقوقی و مهاجرتی خود را به ما بسپارید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *