آزمون های زبان

چگونه یک متن انگلیسی را به راحتی بخوانیم؟

چگونه یک متن انگلیسی را به راحتی بخوانیم؟/خواندن زبان انگلیسی در کتاب

چگونه یک متن انگلیسی را به راحتی بخوانیم؟

خواندن متون انگلیسی(Reading)، از بزرگ ترین چالش های زبان آموزان است. چرا که گاهی املای کلمات عجیب به نظر می رسد و یا اصطلاحاتی در متن وجود دارد که به نظر می رسد بی معنی هستند!

با این حال، خواندن می تواند به شما کمک کند تا بهتر صحبت کنید، درک کنید و یا حتی بهتر  بنویسید.

یادگیری این مهارت، با روش های سرگرم کننده و هیجان انگیز، برایتان لذت بخش خواهد بود.

در این مقاله مدرسین زبان رویال اپلای، شیوه های مختلف برای بهتر خواندن متون انگلیسی را به شما یاد خواهند داد و در نهایت شما قادر به انتخاب بهترین تکنیک ها برای بهتر شدن در این زمینه هستید!

اصلا چرا خواندن به زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

دلایل زیادی برای تسلط بر این بخش زبان انگلیسی، وجود دارد. اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی  یا کار می کنید و یا قصد سفر به آن ها را دارید، داشتن مهارت خواندن، به شما این امکان را می دهد که مستقل تر باشید. منظور از مستقل بودن، این است که شما بدون نیاز به شخص دیگری به سرعت اطلاعات را بخوانید و اتفاقات پیرامون خود را درک کنید.

چرا یادگیری خواندن به زبان انگلیسی مهم است؟

خواندن به زبان انگلیسی برای اموری بیش از کارهای روزانه، مانند خرید بلیط قطار یا تهیه یک وعده غذایی استفاده می شود. خواندن مقالات خبری، داستان ها و کتاب ها قفلی است که فقط با تسلط بر این بخش باز می شود.

علاوه بر این، خواندن مقالات زبان انگلیسی به شما این امکان را می دهد تا حقایق و اطلاعات جالبی را در مورد موضوعات مختلف یاد بگیرید.

همچنین خواندن مقالات انگلیسی شما را با فرهنگ این زبان نیز آشنا می کند. زیرا اگر بهتر بخوانید، با طرز فکر انگلیسی زبانان آشنا می شوید و همچنین یک دید کلی از شیوه زندگی و ارتباطات آن ها پیدا می کنید.

چگونه داشتن مهارت خواندن می تواند زبان انگلیسی شما را بهبود بخشد؟

مهم ترین مهارت های خواندن زبان انگلیسی کدامند؟/کتاب

همانطور که خواندن به زبان انگلیسی را تمرین می کنید، سایر مهارت های زبان شما نیز بهبود می یابد. واژگان جدید یاد می گیرید، ساختار جملات مختلف را می بینید و به طور کلی در تمامی زمینه ها پیشرفت می کنید.

در ادامه به دو مهارتی که همزمان با تمرین و تکرار مهارت خواندن بهبود می یابد اشاره خواهیم کرد:

  • تمرین خواندن، تسلط شما به مکالمه را نیز بالا می برد.

وقتی متنی را به زبان انگلیسی می خوانید، به خصوص داستان یا رمان، تصور بهتری از نحوه صحبت انگلیسی زبانان پیدا می کنید. همچنین می‌توانید کتاب‌های آموزش مکالمه انگلیسی را مطالعه کنید.

از این کتاب‌های داستانی و غیرداستانی، عبارات رایج را یاد می‌گیرید، سخنرانی رسمی و عامیانه را می‌بینید و از این رو با الگوهای گفتاری آشنا می شوید؛ در این شرایط می توانید از نحوه صحبت کردن انگلیسی زبانان تقلید کنید. همچنین برای زمان هایی که به زبان انگلیسی صحبت می کنید، اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد.

بهتر از همه این است که شما می توانید تمامی مطالب را همزمان با سرعت بالایی یاد بگیرید. بعلاوه، مطالعه مقالات انگلیسی، موضوعات جالب زیادی را برای بحث، در اختیار شما قرار می دهد.

  • تمرین خواندن، تسلط شما به نوشتن انگلیسی را نیز بهبود می بخشد.

خواندن متون انگلیسی باعث می شود تا بهتر بنویسید. چرا که در هنگام خواندن با قوانین دستور زبان در عمل آشنا می شوید.  بنابراین یاد می گیرید که چگونه به درستی از علائم نگارشی مانند کاما، نقطه و نقل قول استفاده کنید.

مهارت خواندن، به شما نشان می دهد که چگونه جملاتی را بنویسید که مردم به راحتی آن را بفهمند. همچنین نحوه املای صحیح کلمات را در ذهن شما تثبیت می کند که همین موضوع نوشتن را برای شما ساده تر می کند.

مهم ترین مهارت های خواندن زبان انگلیسی کدامند؟

راه های مختلفی برای درک آنچه می خوانید، وجود دارد.

وقتی مطلبی را به زبان مادری خود مطالعه می کنید، به این فکر نمی کنید که قرار است چه چیزی بخوانید یا چگونه آن را بخوانید. در واقع درک مطالب به زبان مادری در حین خواندن به صورت خودکار اتفاق می افتد.

با گذشت زمان و با تلاش و تمرین، خواندن مطالب انگلیسی نیز به همان اندازه برای شما راحت خواهد بود.

چهار نوع خواندن زبان انگلیسی

دو کتاب زبان انگلیسی/چهار نوع خواندن زبان انگلیسی

نحوه خواندن ها یکسان نیستند.پس بیایید به چهار روش مختلف خواندن به زبان انگلیسی بپردازیم :

  • اولین نوع : خواندن بصورت فشرده

خواندن به صورت فشرده، به معنای تلاش برای درک هرکلمه ای است که در صفحه می خوانید. درواقع شما می خواهید تا جایی که می توانید اطلاعات بیشتری از متن دریافت کنید.

زمانی که برای خواندن تمرکز زیادی می کنید و وقت زیادی برای درک تمامی مطلب می گذارید این روش، خواندن به صورت فشرده است. در این حالت دوست ندارید چیزی حواستان را پرت کند و  تمرکز شما را به هم بزند.

همچنین نیاز دارید تا یک فرهنگ لغت (دیکشنری) در دسترس داشته باشید تا معنای هر کلمه‌ای را که نمی‌دانید پیدا کنید. یک دفترچه یادداشت نیز بردارید و نکات جذاب و کاربردی را در حین مطالعه یادداشت کنید!

اگر خواندن را به صورت فشرده تمرین می کنید، حتما متن نسبتاً کوتاهی را انتخاب کنید که برای شما جالب باشد و از خواندن آن لذت می برید. چرا که اگر به انتخاب موضوع و اندازه متن  اهمیت ندهید، ممکن است قبل از اتمام، آن را رها کنید.

سعی کنید تا جایی که می توانید این فرآیند را برای خود جالب و لذت بخش کنید. به این ترتیب، به این سبک خواندن علاقه مند می شوید و سعی می کنید از این ابزار قدرتمند برای بهبود زبان انگلیسی خود نهایت استفاده را ببرید.

  • دومین نوع : خواندن به صورت گسترده

خواندن گسترده یک سبک خواندن با ریتم آرام است. این سبک از خواندن به معنای خواندن هر چیزی است که به زبان انگلیسی می بینید. بدون این که استرس داشته باشید و یا نگران معنای کلمات باشید!

مانند خواندن دستور پخت،یک ایمیل،یک پست وبلاگ، بیلبوردهای بزرگراه، عناوین روزنامه ها و ….

درواقع مهم نیست چه می خوانید؛ مهم این است که فقط به انگلیسی بخوانید. هر چیزی ، در هر جا!

خواندن به شکل گسترده از این رو حائز اهمیت است که شما را با انواع کلمات انگلیسی آشنا می کند و به شما این امکان را می دهد تا خواندن را در زمینه های مختلف تمرین کنید.

 بدیهی است که هرچه بیشتر مطالعه کنید، با خواندن متون انگلیسی راحت‌تر خواهید بود. و از طرفی هر چه راحت تر بخوانید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت!

  • سومین نوع : نگاه اجمالی (خواندن سطحی)

برای دریافت ایده اصلی متن، می توانید با یک نگاه اجمالی آن را در چند دقیقه کوتاه مرور کنید.

خواندن متن بصورت سطحی، به معنای ساده خوانی متن است. به عبارت دیگر، شما خیلی به جزئیات دقت نمی کنید و نیازی به دانستن معنای هر کلمه ندارید. شما فقط در حدی متن را می خوانید که ایده اصلی را به دست آورید.

در حین خواندن انگشتتان را زیر کلمات قرار دهید و به سرعت آن ها را دنبال کنید. از این کار برای سریع تر خواندن متن استفاده کنید. مغز شما به طور خودکار با انگشت شما حرکت می کند و کلمات اصلی را ثبت می کند.

  • چهارمین نوع : بررسی متن (خواندن عمیق)

اگر هنگام خواندن متنی به دنبال اطلاعات خاصی هستید، باید آن را کاملا بررسی کنید.

وقتی متن را کاملا بررسی کنید، همه ی جزئیات در ذهن شما ثبت می شود، به طوری که می توانید از مغزتان به عنوان یک موتور جستجو استفاده کنید.

درواقع شما به دنبال کلمات یا عبارات کلیدی خاصی هستید. البته لازم نیست به همه چیز توجه کنید؛ فقط تمرکزتان را حفظ کنید و به جز اطلاعاتی که نیاز دارید تقریباً همه چیز را نادیده بگیرید.

برای خواندن مقاله * چگونه به خوبی انگلیسی صحبت کنیم؟ * فقط کافیست کلیک کنید . ➡ 

درک مطلب در زبان انگلیسی :

یادگیری زبان انگلیسی رویال اپلای

چگونه مطلبی را که می خوانیم درک کنیم؟

چندین ترفند وجود دارد که می توانید از آنها برای درک مطالبی که به زبان انگلیسی می خوانید استفاده کنید، حتی اگر معنای برخی از کلمات متن را نمی دانید. در ادامه به بررسی این ترفندها می پردازیم:

  • از سرنخ های متن استفاده کنید.

هر بار که یک کلمه جدید انگلیسی را می خوانید، به کلمات قبل و بعد از آن در متن توجه کنید.

حتی اگر کلمه ناآشنایی در متن می بینید، معمولاً می توانید با استفاده از کلمه بعد یا قبل، معنای آن را حدس بزنید.

این کار درواقع همان استفاده از سرنخ های خود متن است و البته راهی هوشمندانه برای درک مطالبی است که می خوانیم !

  • کلمات را رمزگشایی کنید.

وقتی یک کلمه انگلیسی را ترجمه می کنید، آن را به چند بخش تقسیم کنید. این کار می تواند به یادگیری شما کمک کند. چرا که با رمزگشایی یک کلمه، ممکن است متوجه شوید که بخشی از آن برای شما آشنا است.

می توان گفت که رمزگشایی پیدا کردن معانی کلمات کوچکتر در دل عبارات بزرگتر است. علاوه بر این شما می توانید از بخش هایی از کلمه که می دانید استفاده کنید تا معنای کل کلمه را حدس بزنید.

  • دنبال کلمات آشنا باشید.

انگلیسی دارای کلمات ترکیبی از زبان های سراسر جهان است؛ به عنوان مثال بسیاری از کلمات انگلیسی از یونان باستان یا لاتین گرفته شده است.

کلماتی که از زبان های دیگر وارد ادبیات انگلیسی شده اند، به شما در درک کلمات جدید انگلیسی کمک می کنند.

  • فرهنگ لغت (دیکشنری) را چک کنید.

اگر سعی کرده اید تا معنی یک کلمه را بفهمید اما این تلاش بی فایده بود، پس زمان بررسی فرهنگ لغت فرا رسیده است.

اگر مبتدی هستید، احتمالاً با فرهنگ لغت دو زبانه راحت تر خواهید بود.

به مرور زمان و پیشرفت در زبان انگلیسی، سعی کنید از فرهنگ لغت دانش آموزی استفاده کنید. فرهنگ لغت دانش آموزی، کلمات را با استفاده از اصطلاحات ساده توضیح می دهد. همچنین، به شما این امکان را می دهد تا از دانشی که از قبل دارید برای درک کلمات جدید انگلیسی استفاده کنید.

  • خودت را امتحان کن.

هر کلمه دارای مفهوم مجزاست. پس چگونه مطمئن شویم وقتی کلمات را کنار هم قرار می دهیم، عبارت درستی را می خوانیم؟

یکی از راه‌های سنجش سطح درک شما این است که خودتان را امتحان کنید.

از کتاب‌ها و جزوه های سایر زبان‌آموزان استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید با جستجوی عنوان ” آزمون درک مطلب  ESL” به صورت آنلاین منابع آموزشی خوبی پیدا کنید.

بسیاری از این آزمون‌های آنلاین چند گزینه‌ای هستند، بنابراین می‌توانید به گزینه های مختلف نگاه کنید و پاسخ مناسب را انتخاب کنید. پس از اتمام هر تمرین، گزینه “پاسخ صحیح” بزنید تا پاسخ های درست را به شما نشان دهد؛ بنابراین می توانید سوال را بررسی کنید و بفهمید که چقدر متن را درک کرده اید.

  • در مورد متن بحث کنید.

می توانید متن را خلاصه کنید (آن را به روشی کوتاه تر بازگو کنید) و آن را برای دوستتان تعریف کنید. سپس از دوست خود بخواهید تا در مورد آنچه شنیده است از شما سوال بپرسد.

صحبت کردن در مورد متنی که خوانده اید، آن هم به صورت روان و با تسلط بالا، این اطمینان را به شما می دهد که متن را کاملا درک کنید. امتیاز دیگر این موضوع است که هم زمان  مهارت گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی را نیز تمرین خواهید کرد .

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آزمون های زبان انگلیسی به بخش آزمون های زبان رویال اپلای مراجعه کنید .

شرکت مهاجرتی بین المللی رویال اپلای شما را در همه زمینه های مهاجرتی به کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا تا اخذ اقامت دائم این سه کشور از صفر تا صد همراهی می کند .

با خیال راحت کارهای حقوقی و مهاجرتی خود را به ما بسپارید .

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *