آزمون های زبان

یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم ☺

یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

“چگونه با تماشای فیلم مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟”

یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم، یکی از جالب‌ترین روش‌های آموزشی است که فرآیند یادگیری را برای شما بسیار راحت‌تر می‌کند؛ چرا که هم می توانید از فیلم مورد علاقه خود لذت ببرید و هم  دانش زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. اگر یک زبان آموز مبتدی هستید و هنوز به دنبال یک روش یادگیری مناسب و مؤثر،  در عین حال ارزان و سرگرم کننده هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

در واقع فیلم‌ها، شما را وادار می‌کنند که تلفظ خود را تقویت کنید و در دنیای داستان‌ها و شخصیت‌ها غرق شوید!

ما در ادامه، فیلم ها ،انیمه ها و سریال های مورد علاقه زبان آموزان را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت و نکاتی را توضیح خواهیم داد تا از این روش، بهترین بازخورد را داشته باشید.

شک نکنید که تماشای فیلم در هر حالتی لذت بخش است ☺

دلایل یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

قطعا تماشای فیلم، بسیار سرگرم کننده تر از مطالعه یک کتاب درسی است! آن هم در شرایطی که بدانید تماشای فیلم می تواند به اندازه مطالعه یک کتاب درسی مفید باشد. در ادامه خواهیم گفت که چگونه یک فیلم به زبان انگلیسی تسلط شما به این زبان را افزایش می دهد :

  • یادگیری انگلیسی واقعی

– درست است که کتاب های درسی برای یادگیری لغات و یا گرامر عالی هستند، اما هیچ چیز بهتر از گوش دادن به زبان انگلیسی واقعی نیست! شما با تماشای فیلم های انگلیسی و آمریکایی می توانید به بازیگران انگلیسی زبان گوش دهید این امکان به شما کمک می کند تا انگلیسی مدرن را یاد بگیرید و از نظر واژگان و سبک گفتاری  بیشتر شبیه به یک بومی زبان به نظر برسید.

  • تلفظ بهتر کلمات

 – گاهی اوقات تشخیص این که یک کلمه انگلیسی چگونه تلفظ می شود دشوار به نظر می رسد. بنابراین شنیدن این کلمات و عبارات در فیلم‌ها، روش صحیح بیان آن را به شما آموزش می‌دهد. با شنیدن دیالوگ‌های موجود در فیلم‌ها چگونگی تغییر صدا در گفتار را به خوبی یاد خواهید گرفت و در مهارت های شنیدن و مکالمه پیشرفت خواهید کرد.

  • ماندگاری در ذهن

– گاهی وقتی کلمه ای را یاد می گیرید، به خاطر آوردن معنی یا نحوه استفاده از آن برای شما سخت به نظر می رسد. در حالی که در فیلم ها از کلمات به عنوان بخشی از داستان استفاده می شود و این موضوع به شما کمک می کند تا آنها را به طور مؤثرتری یاد بگیرید و به خوبی به خاطر بسپارید.

  • لهجه های بومی

 – در سراسر بریتانیا و آمریکا، مردم از لهجه های مختلفی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی استفاده می کنند. هنگام تماشای فیلم، لهجه‌های منطقه‌ای زیادی را خواهید شنید که به درک بهتر شما کمک می‌کند. این در حالیست که کتاب های درسی به ندرت اطلاعاتی در مورد لهجه های انگلیسی ارائه می دهند!

  • آشنایی با فرهنگ

– با تماشای فیلم های انگلیسی زبان، با فرهنگ های متنوع آن نیز آشنا خواهید شد. فراموش نکنید که زبان و فرهنگ ارتباط تنگاتنگی با هم دارند!

چهارده فیلم توصیه شده برای یادگیری زبان انگلیسی :

 

  1. “Finding Nemo”

انیمیشن Finding Nemo

 

” در جست و جوی نمو ” یک انیمیشن انگلیسی در مورد دلقک ماهی به نام مارلین است که پسرش نمو را گم می کند. این انیمیشن یک انتخاب محبوب برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم است.

شخصیت دیگری به نام “دوری” نیز در این انیمیشن حضور دارد که به همراه “مارلین” به یک ماجراجویی شگفت انگیز می پردازند تا “نمو” را در سراسر اقیانوس بزرگ پیدا کنند! این یک انیمیشن عالی برای تمامی مخاطبان است؛ درواقع یکی از بهترین انیمیشن ها در تمام دوران ها!

 

  1. “The Terminator”

سریال The Terminator

 

سریال “نابودگر” داستان جنگ میان ماشین‌های هوش مصنوعی (AI) و انسان را روایت می کند که در آینده اتفاق می افتد. درست زمانی که انسان ها به پیروزی در این جنگ نزدیک می شوند، این ماشین‌های هوش مصنوعی ماشین‌های قاتل را به گذشته می‌فرستند.

هدف این ماشین ها کشتن فرمانده قوای انسان ها، “جان کانر” و خانواده اش است. ” نابودگر” یک فیلم علمی تخیلی و هیجان انگیز است که واقعا در این ژانر بی نظیر است.

 

  1. “Titanic “

فیلم سینمایی Titanic

 

“تایتانیک” یکی از مشهورترین فیلم‌های تاریخ سینماست. این فیلم بر اساس یک داستان عاشقانه و واقعی میان “رز دیویت بوکاتر” (دختر یک خانواده ثروتمند) و “جک داوسون” (هنرمند فقیری که مخفیانه وارد کشتی می شود) ساخته شده است.

این فیلم دارای صحنه های بسیار هیجان انگیزی است که رویدادهای تایتانیک را قبل از غرق شدن (در یکی از بزرگ ترین کشتی های مسافربری در آن زمان) نشان می دهد.

“تایتانیک” به همراه آهنگ معروف My Heart Will Go On  از “سلین دیون” که ممکن است نام آن را شنیده باشید با هم یک شاهکار هنری هستند. یک  فیلم کلاسیک عالی با پیچیدگی های فنی بی نظیر!

تقریباً هر انگلیسی زبانی این فیلم را دیده است و این آهنگ را می شناسد بنابراین “تایتانیک” را تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

 

  1. “Harry Potter”

سریال Harry Potter

 

اگر به جادو علاقه دارید، قطعا مجموعه فیلم های “هری پاتر” بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این سری فیلم های دوست داشتنی شما را به دنیای جادوگران و اسرارها وارد می کند.

“هری پاتر” یک مجموعه کتاب هفت قسمتی (و مجموعه فیلم هشت قسمتی) در مورد نبرد بین جادوگران خوب و بد است.

 درواقع داستان حول محور شخصیت های اصلی “هری پاتر” و “لرد ولدمورت” شرور روایت می شود. بعد از تماشای این فیلم دید شما نسبت به جادو به طور کلی تغییر می کند!

 

  1. “Star Wars”

فیلم سینماییStar Wars

 

“جنگ ستارگان” یک مجموعه حماسی و نسبتا عجیب است!

به طور کلی، این داستان به دنبال پایان نبرد طولانی بین دو نیروی متضاد جهان ساخته شده است : فرقه “جدی” و اربابان “سیث”.

در سری مجموعه جنگ ستارگان، اعتقاد بر این است که “نیرویی” سبب پایداری جهان است. فرقه “جدی” به شفقت و مهربانی در استفاده از این “نیرو” اعتقاد دارد،  در حالی که “لردهای سیث” به استفاده از نیرو از طریق نفرت، خشم، حسادت و سایر احساسات منفی اهتمام می ورزند!

در این جنگ هزار ساله میان این دو فرقه، شوالیه‌های “جدی” و لردهای “سیث” در سکانس های هیجان‌انگیزی  با هم درگیر می‌شوند.  این مجموعه یکی از بهترین انتخاب ها برای یادگیری زبان انگلیسی است!

 

  1. “Lord of the Rings”

فیلم Lord of the Rings

 

“ارباب حلقه ها” یکی دیگر از بهترین مجموعه ها در زمینه جادو است.

این فیلم در مورد افرادی است که در لایه میانی زمین زندگی می کنند و نژاد های کوتوله ها، انسان ها، اِلف ها و همچنین نژادهای دیگری مانند هابیت ها، اورک ها و گرگینه ها را شامل می شوند.

این سریال داستان شورشی به رهبری “سائورون” را روایت می کند؛ رهبری که به عنوان شیطانی ترین موجود در تمام سرزمین های آن زمان شناخته می شود. گروه کوچکی از مبارزان شجاع برای نابود کردن حلقه ای که قدرت های “سائورون” را در اختیار دارد داوطلب می شوند و برای سقوط و نابودی “سائورون” تمام تلاش خود را می کنند.

 

  1. “Pirates of the Caribbean”

فیلم Pirates of the Caribbean

 

“دزدان دریایی کارائیب” یک مجموعه جذاب در مورد دزدان دریایی است!

هر  فیلم از این مجموعه در مورد ماجراهای “جک اسپارو”، کاپیتان کشتی مروارید سیاه است. این فیلم با  تلاش های جک برای پس گرفتن کشتی خود که از او دزدیده شده بود، شروع می شود.

در فیلم های بعدی، سرانجام جک مجبور می شود به دنبال چشمه جوانی بگردد که چشمه ای جادویی است.

هرگز نمی توانید فیلمی را پیدا کنید که بتواند به اندازه دزدان دریایی کارائیب سرگرم کننده باشد!

البته این مجموعه مناسب زبان آموزانی است که به سطح متوسط و یا پیشرفته در زبان انگلیسی رسیده اند؛ بنابراین ممکن است درک برخی از لهجه ها و اصطلاحات عامیانه در این فیلم برای مبتدیان دشوار باشد!

 

  1. “Friends”

سریال Friends

 

“دوستان” یک سریال تلویزیونی کمدی آمریکایی است که شامل ۱۰ فصل با ۲۳۶ قسمت است. این مجموعه معمولاً توسط مراکز آموزش انگلیسی در ایالات متحده برای بهبود مهارت‌های شنیداری و گفتاری دانشجویان خارجی معرفی می‌شود. سریال “دوستان” ماجراهای زندگی روزانه یک گروه ۶ نفره از بزرگسالان به نام های ریچل، مونیکا، فیبی، راس، جوی و چندلر را به نمایش می گذارد و واقعیت جامعه آمریکا را منعکس می کنند. این فیلم با ارائه واژگان پرکاربرد انگلیسی و دیالوگ های زندگی روزمره، یک فیلم واقعاً مناسب برای زبان آموزان است که نه تنها برای یادگیری زبان انگلیسی بلکه برای آشنایی بیشتر شما با جامعه آمریکا  حائز اهمیت است.

 

  1. “The Big Bang Theory”

فیلم The Big Bang Theory

 

یکی دیگر از سریال‌های کمدی که می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید،  سریال «تئوری بیگ بنگ» است. این سریال در مورد زندگی روزانه ۴ دانش است ​​که تمام وقت خود را صرف مطالعات علمی می کنند و از این رو، هیچ چیزی در مورد معاشرت نمی دانند. رفتارهای اجتماعی عجیب و ناهنجار این چهار نفر معمولاً آنها را در موقعیت های خنده داری قرار می دهد. با تماشای سریال “تئوری بیگ بنگ” نه تنها می توانید زبان محاوره خود را تقویت کنید بلکه می توانید واژگان علمی پیشرفته زیادی را نیز یاد بگیرید!

 

  1. “Forrest Gump”

فیلم Forrest Gump

 

این فیلم در مورد زندگی “فارست گامپ” است، مردی شایسته که علیرغم اینکه بدون پدر بزرگ می شود و دائما مورد آزار دوستان خود قرار می گیرد، صادق می ماند و با همه مهربان است. این فیلم به دلیل روند گفتاری آهسته (به دلیل مشکل ذهنی فارست گامپ) و استفاده از واژگان ساده، برای یادگیری زبان انگلیسی مبتدیان بسیار مناسب است. علاوه بر این، شما همچنین می توانید در مورد برخی از رویدادهای مهم تاریخی آمریکا بین دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۸۰ اطلاعات بیشتری کسب کنید، زیرا فارست در این فیلم درگیر این اتفاقات می شود، از جمله جنگ ویتنام، جنبش هیپی ها، رسوایی واترگیت و …..

 

  1. “Home Alone”

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم "Home Alone"

 

“تنها در خانه” داستان پسر ۸ ساله ای به نام کوین است که به طور تصادفی در تعطیلات کریسمس تنها می ماند. در حالی که کوین از تنهایی در خانه لذت می برد، توسط ۲ متجاوز به نام های “هری” و “مارو” تهدید می شود. با این حال، کوین به جای گریه کردن، دزدها را فریب داده و یک سری تله های خنده دار و درخشانی را برای مقابله با این دو متجاوز می سازد. این فیلم با صحنه های خنده دار، گفتار آهسته و واضح، انتخاب خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی و سرگرمی است.

 

  1. “Monster, Inc.”

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم انیمیشن monster

 

“”شرکت هیولا ها ” یک انیمیشن محبوب است که در یک دنیای خیالی اتفاق می‌افتد، جایی که انرژی، از فریادهای وحشتناک کودکان به وجود می‌آید. درواقع شرکت هیولاها برای فرستادن هیولاها به درب اتاق خواب کودکان تأسیس شده است تا آنها را بترساند. “سالی” ماهرترین کارمند برای ترساندن کودکان است اما پس از آمدن یک دختر بچه به دنیای هیولاها، نگاه او به کودکان و کارش به تدریج تغییر می کند. این فیلم خنده دار برای تمامی مخاطبان مناسب است.

 

  1. “Coraline”

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم انیمیشن Coraline

 

“کورالین” انیمیشنی درباره دختری به همین نام است. کورالین با نقل مکان به یک خانه جدید، احساس تنهایی و بی حوصلگی شدیدی می کند ؛ والدین او بیش از حد مشغول به کار هستند و نمی توانند به حرف های او گوش دهند و او را نادیده می گیرند. به همین دلیل است که کورالین بی پروا وارد  یک تونل می شود و دنیای دیگری را می یابد که همیشه آرزویش را داشته است. در آن دنیا، او مادر و پدر دیگری دارد که همیشه به او گوش می دهند و به خوبی از او مراقبت می کنند. اما کورالین نمی داند که خطر در کمین است. دیالوگ های این فیلم واقعا کند و واضح هستند، با این حال، اگر طرفدار فیلم های ترسناک نیستید، تماشای این فیلم را به شما پیشنهاد نمی کنیم!

 

  1. “Frozen”

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و انیمیشن Frozen

 

“”فروزن” درباره ی زندگی پرنسسی به نام الساست که قدرت جادویی دارد. با این حال، السا قدرت خود را پنهان می کند اما پس از اینکه مردم از قدرت واقعی او باخبر می شوند، از محل زندگی خود فرار می کند و منزوی می شود. این فیلم با استفاده از واژگان ساده و آهنگ های جذاب یک فیلم انیمیشنی است که نباید از دست دهید؛ به خصوص اگر طرفدار مجموعه فیلم های  کمپانی دیزنی هستید!

 

 

 

تیم کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای شما را در همه پروسه های مهاجرتی به کشورهای کانادا و استرالیا و امریکا تا اخذ اقامت این سه کشور به طور کامل همراهی می کند. امید است این مقاله برایتان مفید و کاربردی بوده از خواندنش لذت برده باشید .

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و امریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای 

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *