آزمون های زبان

آشنایی با زبان انگلیسی : تاریخ، فرهنگ – قسمت اول –

آشنایی با زبان انگلیسی و سایر انواع انگلیسی

در قسمت اول مقاله آشنایی با زبان انگلیسی قصد داریم درباره تاریخچه این زبان و انواع ‌آن صحبت کنیم .

زبان انگلیسی، زبان بین المللی و اولین زبان گسترده جهان می باشد. امروزه حداقل دو میلیارد نفر به انگلیسی صحبت می کنند؛ درواقع شما می توانید در هر قاره (حتی در قطب جنوب)  افراد انگلیسی زبان پیدا کنید.

در این مقاله و دو مقاله دیگر ما سعی کرده ایم تا شما را با ماهیت و کلیت زبان انگلیسی اعم از ویژگی های این زبان تا پاسخ دهی به سوالات متداول زبان آموزان آشنا کنیم.

فهرست مطالب در این مقاله :

زبان انگلیسی چیست؟

تاریخچه زبان انگلیسی

آیا می دانید چگونه زبان انگلیسی تا این حد محبوب شد؟

سیستم نوشتاری زبان انگلیسی

ویژگی های اساسی

انواع زبان انگلیسی

انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی

سایر انواع انگلیسی

زبان انگلیسی چیست؟

انگلیسی رایج ترین زبان در جهان است. این زبان که از انگلستان سرچشمه می گیرد، اکنون به زبان مادری ایالات متحده، کانادا، ایرلند، نیوزلند و استرالیا تبدیل شده است. هر چند به همین جا ختم نمی شود. بیش از ۶۰ کشور در سراسر جهان، انگلیسی را به عنوان زبان جهانی به رسمیت می شناسند. در واقع، حتی افرادی که انگلیسی زبان نیستند، آن را به عنوان یک زبان دوم یاد می گیرند! پس جای تعجب ندارد که انگلیسی بهترین انتخاب برای یادگیری زبان خارجی است.

آشنایی با تاریخچه زبان انگلیسی

تاریخچه زبان انگلیسی / آشنایی با زبان انگلیسی

آیا می دانید چگونه زبان انگلیسی تا این حد محبوب شد؟

درواقع هیچ اتفاق خاصی نیفتاد!

داستان پیدایش زبان انگلیسی به حدود ۴۰۰ سال پس از میلاد بازمی گردد، زمانی که قبایل آلمان به بریتانیا حمله کردند. یکی از این قبایل، زبانی به نام “Anglisc”  یا انگلیسک داشت که نام زبان انگلیسی نیز از آن گرفته شده است. همزمان که فاتحان بیشتری به بریتانیا هجوم آوردند، زبان های دیگری مانند فرانسوی و نورس قدیم به این ترکیب زبان ها اضافه شدند که منجر به انگلیسی میانه شد که در سال های  ۱۱۰۰-۱۵۰۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفت.

در واقع این زبان از دهه ۱۸۰۰ میلادی وجود داشت و این زمانی بود که نفوذ این زبان شروع به گسترش کرد. اکتشاف سرزمین های دیگر توسط امپراتوری بریتانیا، سبب انتقال زبان انگلیسی به صدها تمدن مختلف دیگر شد .

استعمار سرزمین های دیگر توسط بریتانیا، نفوذ این زبان را گسترش داد، زیرا بریتانیایی ها، بسیاری از تمدن ها را تحت کنترل داشتند و زبان انگلیسی را به زبان اصلی آن ها تبدیل کردند. در اوج استعمار، بریتانیایی ها بر یک چهارم کره زمین کنترل داشتند، بنابراین جای تعجب نیست که چگونه زبان انگلیسی تا این حد گستردش پیدا کرده است!

حتی با وجود گذر از عصر امپراتوری ها ، باز هم انگلیسی زبانان بیش از هر زمان دیگری وجود دارند؛ این زبان هنوز هم در حال تکامل است.

سیستم نوشتاری زبان انگلیسی

در مقایسه با گرامر و تلفظ، ساده ترین بخش زبان انگلیسی، سیستم نوشتاری و املای آن است. مانند بسیاری از زبان های اروپایی دیگر، انگلیسی نیز از الفبای رومی یا لاتین تشکیل شده است. این الفبا شامل ۲۶ حرف، ازحرف A  تا Z است.

این حروف از حروف مصوت یا صدادار و صامت یا بی صدا تشکیل شده است. A ، E، I،O و U مصوت هستند، در حالی که باقی حروف صامت نامیده می شوند.

هر حرف می تواند بیش از یک صدا داشته باشد. به عنوان مثال، A   به چندین شکل تلفظ می شود!

ویژگی های اساسی زبان انگلیسی

همانطور که می دانید زبان انگلیسی ویژگی های بسیاری دارد. در ادامه ویژگی هایی را آورده ایم که لازم است بدانید:

  • کلمات همیشه به شکلی که نوشته شده اند خوانده نمی شوند. در واقع حرف ها را میتوان با توجه به کلمه، به ده ها شکل تلفظ کرد!
  • “استرس” و تکیه کلمات مهم هستند. در تمام کلمات انگلیسی، یک هجا وجود دارد که تأکید تلفظی روی آن حرف است. اگر روی هجای اشتباه تأکید کنید، برای بومیان عجیب به نظر خواهید رسید!
  • بطور کلی ، انگلیسی پیچیدگی کمی دارد. برخلاف بسیاری از زبان های دیگر، انگلیسی افعال، صفت ها و اسم ها را چندان تغییر نمی دهد. تنها در برخی از قواعد، جنسیت در نظر گرفته می شود.

جملات معمولاً از ساختار فاعل+ فعل+ مفعول (SVO) پیروی می کنند.

بسیار از موارد دیگر نیز وجود دارند که انگلیسی را منحصر به فرد می کنند!

انواع زبان انگلیسی

انواع زبان انگلیسی در جهان/ آشنایی با زبان انگلیسی

آشنایی با زبان انگلیسی – شرکت مهاجرتی رویال اپلای –

به نظر می رسد که انگلیسی زبان ثابتی است؛ چرا که فرهنگ‌های لغت‌نامه و کتاب‌های دستور زبان، توسط انگلیسی زبانان مسلط از سراسر جهان، به خوبی قابل درک است. اما برخلاف این موضوع که بیشتر مطالب ثابت هستند، انواع بی شماری زبان انگلیسی وجود دارد. استعمار، مردم مناطق مختلف را وادار کرد تا این زبان را انتخاب کنند ؛ همین موضوع در طول زمان سبب شد تا پیچ و تاب های منحصر به فردی به آن اضافه شود.

امروزه، زبان انگلیسی به دلیل جهانی شدن، هر روزه در حال تغییر و پیشرفت است. چرا که افراد بیشتری در سرتاسر جهان زبان انگلیسی را یاد می گیرند، و به رشد انواع این زبان کمک می کنند.

آشنایی با زبان انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی

انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی، برجسته‌ترین شکل‌های انگلیسی هستند. انواع دیگر زبان انگلیسی از این دو شکل، به وجود آمده اند. هنگامی که در حال یادگیری یا مطالعه یک کتاب درسی به زبان انگلیسی هستید، احتمالاً به انتخاب یکی از این دو فکر می کنید.

انگلیسی بریتانیایی، زبان رسمی مردم بریتانیا بود؛ بنابراین این شکل از زبان انگلیسی، قدیمی ترین نوع آن است، زیرا پیدایش زبان انگلیسی در این کشور و در میان همان مردم بود. زمانی که امپراتوری بریتانیا ایالات متحده را مستعمره کرد، زبان انگلیسی در آمریکای شمالی ظاهر شد . این زبان تا کنون زبان مادری ایالات متحده و کاناداست و همچنین وسیع ترین زبان در جهان.

اگر یکی از این دو شکل را یاد بگیرید، دیگری را به راحتی درک خواهید کرد! البته این نکته را فراموش نکنید که دربخشی از املاء، تلفظ، واژگان و جملات عامیانه تفاوت هایی وجود دارد.

تفاوت درگویش ها نیز دیده می شود. به عنوان مثال، زبان مردم آمریکای جنوبی دارای یک شکل متمایز و چند زبان عامیانه متفاوت است. اما در بریتانیا، ممکن است لهجه‌های متعددی مانند اسکاتلندی، جوردی و یورکشایر را نیز بشنوید.

آشنایی با زبان انگلیسی و سایر انواع انگلیسی

برای آشنایی بیشتر شما ، برخی دیگر از  انواع شکل های زبان انگلیسی را برایتان ذکر کرده ایم:

  • انگلیسی استرالیایی:

انگلیسی استرالیایی، زبان اول حداقل ۱۸ میلیون نفر در استرالیاست. این زبان هم تحت تأثیر انگلیسی بریتانیایی و هم انگلیسی آمریکایی قرار گرفته است، اما تلفظ منحصربه‌فرد و خاصی دارد.

  • انگلیسی ایرلندی :

این زبان همچنین به عنوان انگلیسی “Hiberno ” نیز شناخته می شود؛ انگلیسی ایرلندی با زبان “گالیک” ترکیب شده است و اگر کسی بگوید که انگلیسی ایرلندی دارای “کرییک” است، منظورش این است که شنیدن این گویش برایش بسیار سرگرم کننده است!

  • انگلیسی نیوزلندی:

انگلیسی، زبان رسمی در نیوزلند است و بسیار شبیه به انگلیسی استرالیایی است؛ تنها تفاوت این دو زبان این است که این زبان ملایم تر صحبت می شود. در این زبان، می‌توان حروف صدادار را به اشکال متفاتی تلفظ کرد.

  • انگلیسی اسکاتلندی:

مردم اسکاتلندی تمایل دارد تا کلمات انحصاری اسکاتلندی بسازد .

  • انگلیسی آفریقای جنوبی :

حدود ۱۰ درصد از مردم آفریقای جنوبی به این  زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

  • انگلیسی سنگاپوری :

این زبانی است که در سنگاپور صحبت می شود و به شدت از انگلیسی بریتانیایی نشأت می گیرد. همچنین تا حدودی نیز تحث تاثیر زبان مالایی و چینی ها قرار گرفته است، بنابراین ممکن است در تلفظ هجا، عجیب و متفاوت به نظر برسد.

  • انگلیسی هندی :

هند حدود ۱۲۵ میلیون انگلیسی زبان دارد که آن را به یکی از بزرگترین کشورهای انگلیسی زبان تبدیل می کند. هندی ها نیز با توجه به گویش محلی خود عبارات جدید انگلیسی ساخته اند!

با خیال راحت کارهای حقوقی و مهاجرتی خود را به ما بسپارید .

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *