آزمون های زبان

آیا اعتراض به نمره تافل (TOEFL) ممکن است ؟

آیا اعتراض به نمره تافل (TOEFL) ممکن است ؟ / شرکت مهاجرتی رویال اپلای

اعتراض به نمره تافل (TOEFL) راه حلی است که بسیاری از داوطلبان پس از نارضایتی خود از نتیجه آزمون به آن روی می آورند.

در واقع پاسخ سوال ” آیا اعتراض به نمره تافل (TOEFL) ممکن است ؟ ” بله می باشد. اما شرایط خاص خودش را دارد.

اگر شما از نمره نهایی آزمون تافل خود راضی نیستید. می توانید به اعتراض به نمره تافل (TOEFL) خود فکر کنید . اما قابل ذکر است است اعتراض به نمره تافل مستلزم شرایط خاص و هزینه ی مالی می باشد.

پس بهتر است قبل از هرکاری اول خوب فکر کنید و شرایط را کامل بسنجید و با چند مدرس مشورت کنید. سپس تصمیم نهایی خود را برای اعتراض کردن یا نکردن، بگیرید.

تیم رویال اپلای در این مقاله هر چه را که باید درباره اعتراض به آزمون تافل (TOEFL) بدانید را آورده اند . تا انتهای مقاله اعتراض به آزمون تافل با ما همراه باشید .

اطلاعات مختصر و جامع درباره آزمون تافل

آزمون تافل یک از آزمون های استاندارد برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی می باشد. که توسط  (Educational Test Services) یا ETS برگزار می شود . ETS یک سازمان خصوصیست که آزمون تافل (TOEFL) را طراحی و برگزاری می کند. از برگزاری این آزمون تا کنون بیش از ۶۰ می گذرد .

نتیجه این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها و یا کالج ها در تمام کشورها و همچنین برای شرکت های خصوصی و دولتی که قصد استخدام کارمندان بین المللی را دارند ، معتبر است .

این سازمان حق اعتراض به نمرات و یا محل آزمون را به داوطلبین داده است. و داوطلبان طی یک شرایط خاص می توانند به نمره آزمون خود اعتراض کنند .

امکان اعتراض برای داوطلبان فقط در بخش های نوشتن (  Writin)  و صحبت کردن ( Speaking ) ممکن است .

تافل یک آزمون بین المللی و عادلانه است . و اعتراض به نمرات یک برگه اعتبار برای داوطلبانی است که حس می کنن آن نمره ایی که می خواستند را نگرفتند و خواستار تصحیح دوباره پاسخ نامه خود هستند.

تا حالا بسیاری از داوطلبین اعتراض کردند و هر کدامشان نتایج متفاوتی گرفتند . دقت کنید همانطور که گفته شد شما برای اعتراض به نمره ی خود باید مبلغی را پرداخت کنید. نمره شما چه عوض شود یا نشود مبلغ پرداختی به شما بازگردانده نخواهد شد.

همچنین پس از اعتراض نمره ی دوم شما نمره نهایی شما خواهد بود . حتی اگر از نمره ی اول شما کمتر باشد .

پس برای اعتراض به نمره­ی آزمون تافل خود حتما فکر کنید . و از این کار خود مطمئن باشید.

” اطلاعات کامل درباره اعتراض به نمره تافل (TOEFL) “

آیا تا به حال نمره ای گرفته اید که به طور قابل توجهی کمتر از نمره ای باشدکه انتظار داشتید؟ این اتفاق در مورد آزمون تافل هم صدق می کند و درست مانند مدرسه و یا دانشگاه ، شما این شانس را دارید که درخواست بررسی مجدد دهید.

محاسبه مجدد امتیاز

تنها برای بخش هایی که توسط ممتحنین امتیاز دهی می شوند (مانند بخش های گفتاری و نوشتاری)  درخواست بررسی مجدد ثبت می شود. بنابراین اگر از نمره خود در بخش های گفتاری و نوشتاری راضی نیستید، می توانید درخواست بررسی مجدد امتیاز دهید. پس از درخواست بررسی مجدد امتیاز، مقالات و سخنرانی‌های شما به ممتحن دیگری داده می‌شود تا دوباره امتیاز دهی شوند. نمره جدید شما (چه بالاتر از نمره قبلی چه پایین تر از نمره قبلی ) ، نمره رسمی و نهایی شما خواهد بود.

برای درخواست مجدد نمره تافل ، شرایط و محدودیت هایی نیز وجود دارد:

  1. شما باید ظرف مدت ۳۰ روز پس از شرکت در آزمون تافل درخواست بررسی مجدد بدهید. پس از گذشت این مهلت ۳۰ روزه، امکان ثبت این درخواست وجود نخواهد داشت.
  2. حتما قبل از ارسال نمرات به مدارس، برنامه‌ها و کالج‌ها درخواست بازنگری بدهید . در غیر این صورت، صرف نظر از اینکه آیا مدرسه نمره را دریافت کرده است یا خیر، حق درخواست بررسی مجدد امتیاز را از دست می دهید.
  3. هزینه بررسی هر بخش آزمون ۸۰دلار است . درخواست بررسی مجدد برای هر دو بخش آزمون، ممکن است هزینه ای معادل ثبت نام کامل آزمون را برای شما داشته باشد.

مواردی که باید قبل از اعتراض به آزمون در نظر بگیرید :

ازمون تافل - شرکت مهاجرتی رویال اپلای

بررسی اعتراض به نمره تافل (TOEFL) – شرکت مهاجرتی رویال اپلای –

درخواست بررسی مجدد یک تصمیم مهم است بنابراین دقت کنید و قبل از تصمیم گیری این سوالات را از خود بپرسید :

آیا از عملکرد خود در آزمون راضی هستید؟

قبل از ثبت درخواست از تصمیم خود مطمئن شوید. شاید از نظر خود،  بهترین مقاله را در آزمون نوشته اید ، اما اگر مقاله شما طبق عنوان خواسته شده در آزمون نباشد، طبق انتظارتان امتیاز نخواهیدگرفت !

آیا مطمئن هستید که بازنگری مجدد آزمون، نمره شما را بهتر می کند ؟!

شاید بهتر باشد بیشتر مطالعه کنید و سپس برای بار دوم در تافل شرکت کنید. این کار می تواند به افزایش دانش شما در خواندن و شنیدن هم کمک کند. علاوه بر این، شرکت مجدد در تافل تقریباً به اندازه درخواست بررسی مجدد نمره برای هر دو بخش مکالمه و نوشتن هزینه خواهد داشت.

اما اگر فرصتی برای شرکت مجدد در آزمون تافل ندارید، درخواست بررسی مجدد نمره ، گزینه ی بهتری است. همچنین می توانید از آزمون های تافل شبیه سازی شده استفاده کنید تا بتوانید میزان موفقیت خود در آزمون واقعی را تخمین بزنید.

چگونه به نمره آزمون تافل خود اعتراض کنیم ؟

پروسه اعتراض به نمره آزمون تافل (TOEFL) و آزمون تافل آی بی تی (TOEFL iBT) بسیار ساده و راحت است . شما فقط کافیست که فرم درخواست بررسی مجدد نمرات TOEFL iBT را دانلود کرده و پس از پر کردن ، هزینه اعتراض خود را واریز کنید و برای سازمان ETS ارسال کنید .

اطلاعاتی که باید در فرم درخواست وارد کنید به شرح زیر است :

  • نام
  •  آدرس
  •  تاریخ تولد
  •  تاریخ آزمون
  • شماره ثبت نام
  • روش پرداخت (با کارت اعتباری/ چک الکترونیکی و …)

پس از پر کردن فرم می توانید از طریق پست یا فکس برای سازمان ETS ارسال کنید .

آدرس پستی سازمان ETS

  • ETS TOEFL Services (خدمات آزمون تافل)
    PO Box 6151 (صندوق پستی ۶۱۵۱)
    Princeton, NJ 08541-6151 USA (پرینستون، نیوجرسی ۰۸۵۴۱_۶۱۵۱ ایالات متحده آمریکا)

آدرس فکس سازمان ETS:

  • ۱-­۶۱۰-­۲۹۰-­۸۹۷۲

پرداخت هزینه برای اعتراض به آزمون تافل (TOEFL) چگونه است ؟

هزینه های اعتراض به نمره تافل (TOEFL)

شما از  ۵ روش می توانید برای پرداخت هزینه برای اعتراض به آزمون تافل خود اقدام کنید .

روش اول پرداخت با کارت اعتباری : در صورتی که شما از کارت اعتباری برای پرداخت هزینه اعتراض آزمون استفاده می کنید . می توانید از هر واحد پولی مبلغ درخواستی را پرداخت کنید .

روش دوم پرداخت با چک الکترونیکی : زمانی که در بانک های آمریکا یا قلمروهای آن هستید . می توانید از این روش برای پرداخت هزینه اعتراض آزمون استفاده کنید . و هزینه را به صورت آنلاین یا با استفاده از تلفن می توانید پرداخت کنید .

دقت کنید برای استفاده از این روش باید شماره حساب بانکی، شماره ترانزیت و ردیابی بانک را در پایین چک نوشته شود .

روش سوم حساب پی پال : شما می توانید برای پرداخت هزینه اعتراض آزمون از پی پال هم استفاده کنید .

روش چهارم چک کاغذی یا حواله پول : اگر از این روش بخواهید هزینه را پرداخت کنید باید به دلار آمریکا و ETS-TOEFL قابل پرداخت باشد .

دقت کنید در این روش چک باید توسط صاحب حساب یا امضا کننده مجاز امضا شده باشد. همچنین در زیر چک باید نام بانک، آدرس بانک، شماره حساب و نام و آدرس پرداخت کننده ذکر شود .

روش پنجم وسترن یونیون : از این روش فقط برای سفارشات پستی استفاده می شود .

سخن پایانی مقاله

همانطور که گفته شده شما باید تا حداکثر ۳۰ روز پس از آزمون تافل درخواست اعتراض خود را به نمره­ی خود ثبت کنید . پس از گذشت این مدت مهلت اعتراض شما تمام می شود .

پیشنهاد می کنیم که قبل از اعتراض به نمره ی ازمون خود ، اگر نمرات خود را برای دانشگاه یا موسساتی اموزشی ارسال کرده باشید بعد از ان امکان ارسال مجدد نمره جدید شما پس از اعتراض وجود نخواهد داشت .

پس از ثبت درخواست اعتراض به نمره تافل حداکثر تا سه هفته بعد، سازمان ETS نمرات شما را مجددا بررسی کرده و پس از بازبینی گزارش نمرات جدید ازمونتان در صورت درخواست شما برایتان ارسال می شود .

امیدوارم مطالب این مقاله برایتان مفید و کاربردی بوده باشد و توانسته باشیم که پاسخ کاملی به سوالات شما درباره ی آیا اعتراض به نمره تافل (TOEFL) ممکن است ؟ داده باشیم .

با خیال راحت کارهای حقوقی و مهاجرتی خود را به ما بسپارید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *