مهاجرت + ویزا (کانادا)

ارزان ترین و سریع ترین راه اقامت کانادا

بهترین روش مهاجرت به کانادا

ارزان ترین و سریع ترین راه اقامت کانادا

کشور کانادا کشوری مهاجر پذیر با اقتصادی خوب است. کشور کانادا برای از بین بردن نیازهای اقتصادی ­اش برنامه ­ایی به نام اکسپرس اینتری (Express Entry)  برای افراد ماهر و توانمند طراحی کرده است. از این رو، این برنامه جزء ارزان ترین و سریع ترین راه اقامت کانادا می ­باشد.

برنامه اکسپرس انتری کانادا طبق یک سری قوانین و امتیازات برپا شده. که متقاضیان با داشتن امتیاز کافی می توانند اقامت کانادا را اخذ کنند. در این مقاله، ما ارزان ترین و سریع ترین راه اقامت کانادا را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

اکسپرس اینتری کانادا به چه معناست؟

برنامه های اقتصادی اکسپرس اینتری کانادا

نیروی کار با تجربه کار در کانادا

حداقل شرایط لازم و مواردی که در برنامه نیروی کار با تجربه کار در کانادا نیاز است

نیروی کار متخصص فنی و حرفه ایی کانادا و تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز

نیروی کار متخصص فدرال کانادا و تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز

اکسپرس اینتری کانادا به چه معناست؟

اکسپرس انتری کانادا به معنای ورود سریع می باشد. مهاجرت به کانادا کاری سخت و پیچیده بوده و روند اخذ ویزا طولانی را داشته است. اما با توجه به متقاضیان زیاد برای مهاجرت به این کشور باعث شده تا کانادا سیستم ورود سریع یا همان اکسپرس انتری را در سال ۲۰۱۵ راه اندازی کند.

سیستم اکسپرس انتری کانادا در سال ۲۰۱۵ به منظور جذب افراد متخصص و توانمند و دارای فن و مهارت به اجرا درآمده. شما با پاسخ به سوالات و ارسال مدارک خود و کسب امتیاز خوب و کافی می ­توانید ویزای اقامت کانادا خود را بگیرید. اکسپرس انتری جزء ارزان ترین و سریع ترین راه اقامت کانادا می باشد. هدف اصلی این سیستم آسان کردن راه مهاجرت برای متقاضیان اقامت کانادا همچنین جذب نیروی کار مجرب و ماهر برای اقتصاد رو به رشد کانادا می باشد.

برنامه های اقتصادی اکسپرس اینتری کانادا

سیستم اکسپرس انتری کانادا سه برنامه اقتصادی جدا برای مهاجرت به کانادا دارد:

نیروی کار متخصص فدرال: این برنامه مخصوص کسانی است که یک کار حرفه ایی دارند و با داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر و یا گواهی صلاحیت می ­توانند اقدام کنند.

نیروی کار متخصص فنی ­وحرفه­ ایی: متقاضیان در این گروه باید معیارهای آموزش و سایر عواملی که نیروی متخصص فنی­ وحرفه باید داشته باشد را برآورده کند.

نیروی کار با تجربه کار در کانادا: این برنامه مخصوص کسانی است که ۳سال قبل از درخواست خود تجربه و سابقه کار در کشور کانادا را داشته باشند .

متقاضیان با توجه به تعریف هر کدام از هر یک از سه برنامه اکسپرس انتری اقدام به اخذ ویزا و اقامت به کانادا را می­کنید.

مهاجرت ارزان به کانادا

نیروی کار با تجربه کار در کانادا

این سیستم برای افرادیست که تجربه کار در کانادا را داشته ­اند؛ و قصد اقامت دائم در کانادا را دارند.

تمام وقت بودن در یک شغل به معنی ۳۰ ساعت در هفته و به مدت ۱۲ ماه است؛ که ۱سال تمام وقت کار کردن برابر با ۱۵۶۰ ساعت می باشد. و برای کار پاره وقت به معنی ۱۵ ساعت در هفته برای ۲۴ ماه که به ۱۵۶۰ ساعت برسد . باید سابقه کاری داشته باشید.

متقاضیان این دسته اقامت موقت و کاری کانادا را دارند که با حقوق دریافتی از کارفرما و کمسیون کسب کرده می تواند از طریق اکسپرس اینتری کانادا اقدام کند.

ما در این قسمت افراد کارآموز یا افرادی که داوطلبانه و بدون حقوق کار می کنند را در نظر نمی گیریم.

اگر شما پاره وقت کار میکنید که جمع ساعت های شما در سال کمتر از ۱۵۶۰ساعت است؛ می توانید با داشتن شغل دیگر یا حتی شغل سوم پاره وقت کار کنید؛ تا مجموع ساعت کار شما زیاد و مورد تایید شود. اگر در هفته بیشتر از ۳۰ ساعت کار کنید مورد محاسبه قرار نمی گیرد.

اگر شما بدون داشتن مجوز کار کنید و تجربه کاری شما بدون داشتن اقامت موقت در کانادا باشد و یا مدعی پناهندگی در کانادا نمی توانید از این روش اکسپرس انتری اقدام کنید .

متقاضیان طبق دسته بندی ملی مشاغل کانادا NOC طبقه بندی می شوند:

  • مشاغل مدیریتی سطح ۰ قرار دارند.
  • مشاغل حرفه ایی در طبقه مهارت A قرار دارند.
  • مشاغل فنی و ماهر در طبقه مهارت B قرار دارند.

تجربه کاری شما میتواند در یک یا چند شغل طبقه بندی بالا باشد.

حداقل شرایط لازم و مواردی که در برنامه نیروی کار با تجربه کار در کانادا نیاز است :

خود اشتغالی و داشتن سابقه کار دانشجویی

خود اشتغالی و یا تجربه کار دانشجویی هرچند اگر تمام وقت باشد و یا کار تعاونی در حداقل شرایط لازم برای اکسپرس انتری تجربه کار در کانادا اهمیتی ندارد.

تحصیلات

به تحصیل برای تجربه کانادایی هیچ نیازی وجود ندارید. اگر می خواهید در این طبقه امتیاز خود را بالا ببرید. ۲ کار می توانید انجام دهید :

اول اگر در کانادا به مدرسه رفتید می توانید برای داشتن گواهی دیپلم یا مدارک دیگر برای مثال موسسه متوسطه (دبیرستان) یا  موسسه فوق متوسطه امتیاز کسب کنید. دیگر اینکه اگر تحصیلات خارجی دارید باید گزارش ارزیابی اعتبار تحصیلی (ECA) با توجه به اهداف سازمان خود بگیرید. شما باید نشان دهید تحصیلاتان برابر با یک گواهی کامل، دیپلم یا مدرک کانادا می باشد.

توانایی زبانتان در چه سطحی است؟

حداقل معیار زبان برای مشاغل ملی کانادا به صورت زیر است:

برای مشاغل NOC در سطح ۰ و A معیار زبان کانادایی ۷ می باشد.

برای مشاغل NOC در سطح B معیار زبان کانادایی ۵ می باشد.

شرکت در آزمون­ های زبان و کسب نمره­ ی تاییدیه برای نوشتن و خواندن و صحبت کردن و شنیدن مهم است . همچنین آزمون ­های زبان به مدت ۲سال اعتبار دارند . شما باید توجه کنید روزی که برای اقامت دائم کانادا درخواست دادید معتبر باشد.

قابل پذیرش بودن یا نبودن

متقاضیان باید پذیرش در کانادا را داشته باشند.

وقتی پرسش نامه و تمام شرایط را پر کردید از شما پرسیده می­ شود که در کجای کانادا قصد دارید زندگی کنید. شما مجبور به مستقر شدن در آن قلمرو و یا استان نیستید. اگر شما نامزد استانی باشید باید در استان یا منطقه که شما را نامزد کرده مستقر شوید.

در مراحل بعد مدارک خود را آماده می کنید و مشخصات خود را ارسال می کنید.

شرایط کار در کانادا

نیروی کار متخصص فنی و حرفه ایی

این برنامه مربوط به کارگران ماهر و متخصص فنی با سابقه کار خارجی می باشد.

نحوه کار این برنامه و حداقل شرایط لازم و مواردی که باید رعایت کرد به شرح زیر است:

  • داشتن تجربه کاری ماهر و سابقه کاری
  • داشتن توانایی زبان
  • داشتن تحصیلات و مدارک

برای واجد شرایط بودن نیروی کار متخصص فنی و حرفه ایی باید تمام موارد بالا را داشته باشید. باتوجه به اینکه شما واجد شرایط تمامی موارد بالا هستید. کشور کانادا بر اساس موارد گفته شده زیر شما را ارزیابی می کند:

  • شرایط سنی
  • شرایط تحصیلات
  • سوابق کاری
  • وجود پیشنهاد شغلی معتبر
  • داشتن مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه
  • میزان احتمال مستقر شدن شما در کانادا

باتوجه به عملکرد شما در ۶ فاکتور بالا از ۱۰۰ امتیاز میگیرید. نمره قبولی برای کارگران ماهر و فنی ۶۷ امتیاز می باشد.

تمام وقت بودن در یک شغل به معنی ۳۰ ساعت در هفته و به مدت ۱۲ ماه است که ۱سال تمام وقت کار کردن برابر با ۱۵۶۰ ساعت می باشد. و برای کار پاره وقت به معنی ۱۵ ساعت در هفته برای ۲۴ ماه که به ۱۵۶۰ ساعت برسد.

متقاضیان این دسته اقامت موقت و کاری کانادا را دارند که با حقوق دریافتی از کارفرما و کمسیون کسب کرده می تواند از طریق اکسپرس انتری کانادا اقدام کند. ما در این قسمت افراد کارآموز یا افرادی که داوطلبانه و بدون حقوق کار می کنند را در نظر نمی گیریم.

اگر شما پاره وقت کار میکنید که جمع ساعت های شما در سال کمتر از ۱۵۶۰ساعت است. می توانید با شغل دیگر یا حتی شغل سوم پاره وقت کار کنید؛ تا مجموع ساعت کار شما زیاد و مورد تایید شود. اگر در هفته بیشتر از ۳۰ ساعت کار کنید مورد محاسبه قرار نمی گیرد.

تجربه کاری ماهر در اکسپرس اینتری به این معناست که متقاضی در یکی از این گروه های شغلی طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) کار کرده باشد

  • مشاغل مدیریتی سطح ۰ قرار دارند.
  • مشاغل حرفه ایی در طبقه مهارت A قرار دارند.
  • مشاغل فنی و ماهر در طبقه مهارت B قرار دارند.

تجربه کاری شما میتواند در یک یا چند شغل طبقه بندی بالا باشد.

سوابق کاری شما باید در همان نوع شغل (دارای همان NOC) با شغلی که قصد دارید درخواست دهید یکی باشد. (شغل اصلی شما)

تاثیر داشتن سوابق دانشجویی

تجربه کاری بدست امده در دانشگاه در حین تحصیل ممکن است به عنوان حداقل شرایط مورد نیاز شما در نظر گرفته شود؛ اگر شما دستمزد یا پورسانت گرفته باشید.

داشتن سطح توانایی زبان

شما باید در آزمون­های زبان انگلیسی و یا فرانسوی شرکت کنید. و نمره مورد قبولی در نوشتن و خواندن و شنیدن و صحبت کردن کسب کنید. حداقل نمره برای زبان کانادایی ۷ CLB می باشد که شما باید در هر یک از توانایی ها نمره ی ۴ را کسب کنید.

داشتن تحصیلات در کانادا

اگر در کانادا مدرسه رفتید داشتن گواهی، دیپلم یا مدرک از یک کانادایی که شامل موسسه متوسطه(دبیرستان) یا موسسه فوق متوسطه امتیاز محسوب می شود. و یا اگر تحصیلات خارجی داشته باشید باید ارزیابی اعتبار تحصیلی (ECA) انجام دهید.

اثبات داشتن وجوه و تمکن مالی

شما باید ثابت کنید که پول کافی برای اقامت خود و خانواده­ تان در کانادا را دارید.

وقتی پرسش نامه و تمام شرایط را پر کردید از شما پرسیده می شود که در کجای کانادا قصد دارید زندگی کنید. شما مجبور به مستقر شدن در آن قلمرو و یا استان نیستید. اگر شما نامزد استانی باشید باید در استان یا منطقه که شما را نامزد کرده مستقر شوید.

در مراحل بعد مدارک خود را آماده می کنید و مشخصات خود را ارسال می کنید.

نیروی کار متخصص فدرال

مخصوص افرادی است که در در یک بیزینس به صورت حرفه ایی کار می­کنند و یا افرادی که پیشنهاد شغلی معتبر یا گواهی صلاحیت را دارند.

حداقل شرایطی که نیروی کار متخصص فدرال باید داشته باشد به شرح زیر است :

سطح زبان شما در هر چهار مهارت نوشتن و خواندن و شنیدن و صحبت کردن باید مورد تایید باشد. حداقل امتیاز زبان کانادایی برای صحبت کردن و شنیدن ۵ و برای خواندن و نوشتن ۴ می باشد.

شرکت در آزمون های زبان معتبر و داشتن نمره مورد قبول در نمایه اکسپرس انتری شما موثر می­ باشد. دقت کنید آزمون ­های زبان شما ۲سال پس از تاریخ نتیجه آزمون اعتبار دارد؛ بنابراین با توجه به اعتبار آن برای درخواست اکسپری انتری و مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

شما باید دارای حداقل ۲سال سابقه کار تمام وقت باشید. یا به میزان زمان مساوی سابقه کار پاره وقت داشته باشید. توجه کنید سابقه­ ی شما باید در ۵سال گذشته درخواستتان باشد. تجربه کاری شما باید یک کار با حقوق باشد در غیر این صورت دستمزدهای پرداخت شده یا پورسانت دریافتی و یا کار داوطلبانه یا کارآموزی بدون حقوق مورد تایید اکسپرس انتری کانادا نمی­ باشد.

قابل ذکر است که اگر مدارک شما و تجربه­ ی شما با شغل NOC مطاقبت نداشته باشد؛ درخواست شما رد می شود.

تحصیلات چقدر در برنامه تجارت ماهر فدرال تاثیر دارد؟

هیچ نیازی ندارد. اما اگر می­خواهید رتبه اکسپرس انتری خود را افزایش دهید طبق راه­ های گفته شده در قسمت نیروی کار با تجربه کار در کانادا برای تطابق مدارک تحصیلی خود اقدام کنید.

اثبات کردن وجوه و تمکن مالی

شما باید ثابت کنید که پول کافی برای اقامت خود و خانواده­تان دارید.

پذیرش کانادا

شما باید مدارکی بر مبنای اثبات پذیرش شما از طرف کانادا را داشته باشید.

توجه کنید اگر تجارت و حرفه شما توسط یک استان یا منطقه تنظیم نبود؛ این امکان را دارد که تحت نظارت فدرال باشد مثل شغل مکانیک هواپیما. شما باید به وب سایت مرکز اطلاعات کانادا برای اعتبارنامه ­های بین المللی مراجعه کنید و پیگیری کنید که شغل مورد نظر شما تحت نظارت چه کسی است.

در نهایت وقتی پرسش نامه و تمام شرایط را پر کردید؛ از شما پرسیده می شود که در کجای کانادا قصد دارید زندگی کنید. شما مجبور به مستقر شدن در آن قلمرو و یا استان نیستید. اگر شما نامزد استانی باشید باید در استان یا منطقه که شما را نامزد کرده مستقر شوید.

در مراحل بعد مدارک خود را آماده می کنید و مشخصات خود را ارسال می کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری و ارزان ترین و سریع ترین راه اقامت کانادا با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *