مهاجرت + ویزا (آمریکا)

انواع روش های اخذ ویزا و اقامت آمریکا

روش های اخذ ویزا و اقامت امریکا

در این مقاله انواع روش های اخذ ویزا اقامت آمریکا را برایتان توضیح می دهیم . کشور آمریکا جز یکی از محبوب ترین کشورهای مورد انتخاب مهاجران ایرانی است. با ما همراه باشید. در کشور امریکا حدود ۱۵۰۰۰۰۰ جمعیت از ایرانیان مهاجر هستند به علاوه حدود ۳۷ درصد از پراکندگی مهاجران ایرانی مقیم خارج از کشور را به مختص خود دانسته است.

وجود سیستم عالی دانشگاهی و اقتصاد و درآمد خوب در آمریکا موجب جذب ایرانیان به این کشور شده است . همچنین وجود راه های مختلف مهاجرتی برای اخذ اقامت امریکا باعث شده هر قشری از جامعه بتوانند مهاجرت کنند.

راه های مهاجرت به آمریکا چیست ؟

آمریکا کشور فرصت هاست و سالانه مهاجران زیادی را از سراسر دنیا می پذیرد. بنابراین سیاست های مهاجرتی کشور امریکا بسیار متنوع است و راه های مختلفی را برای مهاجرت متقاضیان فراهم کرده است.

به همین دلیل ویزاهای کشور آمریکا به دو دسته تقسیم می شود :

ویزای مهاجرتی و ویزای غیر مهاجرتی

ویزای امریکا

با اخذ ویزای مهاجرتی متقاضیان می توانند به راحتی اقامت دائم امریکا و گرین کارت امریکا را دریافت کنند . از طرفی متقاضیانی که ویزای غیر مهاجرتی دارند بنابر شرایطی خاص و قوانین خاصی می توانند ویزای خود را به ویزای مهاجرتی تبدیل کنند و اقامت دائم امریکا را بگیرند. در ادامه به انواع روش های اخذ ویزا و اقامت آمریکا می پردازیم .

انواع ویزای های مهاجرتی آمریکا

همان طور که می دانید با اخذ ویزای مهاجرتی امریکا شما می توانید به محض ورود به آمریکا گرین کارت و اقامت دائم خود را دریافت کنید و برای همیشه در این کشور زندگی کنید. ویزاهای مهاجرتی امریکا تنوع زیادی دارد . اما در این مقاله ما ویزاهای مهاجرتی قابل استفاده برای ایرانیان را مورد بررسی قرار میدهیم.

مهاجرت به آمریکا با وجود ویزای خانوادگی

جلوگیری از فاصله افتادن بین اعضای خانواده یکی از سیاست های مهاجرتی کشور امریکا است . از این رو ویزاهای مهاجرتی برای اعضای خانواده شهروندان امریکایی یا افرادی که اقامت دائم دارند با شرایط خاص میتوانند خانواده خود را به همراه داشته باشند. در ادامه به هریک از ویزاهای مهاجرتی خانواده و شرایط آن را توضیح می دهیم.

ویزای مهاجرتی امریکا برای اعضا یا اقوام درجه اول

اگر اقوام درجه اول شما یک شهروند آمریکایی که دارنده ی گرین کارت امریکا است باشد در صورت داشتن شرایط لازم که در جدول زیر نوشته شده است . میتواند واجد صلاحیت دریافت ویزای خانوادگی باشد. از آنجایی که این ویزا از نوع مهاجرتی است دارنده ی این ویزا به محض ورود به آمریکا می تواند گرین کارت امریکا را دریافت می کند.

انواع ویزاهای مهاجرتی خانواده امریکا

 

برای درک بهتر جدول بالا به سه مثال زیر توجه کنید:

مثال اول : اگر پدر و مادر شما شهروند امریکا هستند و سن شما بالای ۲۱ سال است و مجرد هستید میتوانید در خواست ویزای اف وان امریکا  ویزای F1  را بدهید.

مثال دوم :  اگر یکی از فرزندان شما شهروند امریکا است شما می توانید ویزای IR5 را درخواست کنید.

مثال سوم :  اگر پدر یا مادر  یا هردویشان دارنده ی گرین کارت باشند و شما زیر ۲۱ سال سن داشته باشید و مجرد باشید می توانید در خواست ویزای F2B آمریکا دهید.

 

مهاجرت به آمریکا از روش ازدواج

یکی از روشهای اخذ ویزای مهاجرتی و اقامت امریکا ازدواج است . برای اخذ ویزای مهاجرتی از طریق ازدواج ۳ راه وجود دارد

راه اول : ازدواج با یک شهروند آمریکایی است . اگر شما با فردی که شهروند آمریکا است ازدواج کنید به شما ویزای تعلق می گیرد که به محض ورود به آمریکا می توانید درخواست گرین کارت امریکا را داشته باشید.

راه دوم : ازدواج با فردی که گرین کارت امریکا دارد . در صورت ازدواج با این فرد به شما ویزای F2A تعلق می گیرد.

 

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای نامزدی K-1

این ویزا مناسب فردی است که هنوز با یک شهروند امریکایی ازدواج نکرده اما قرار گذاشته اند که پس از اینکه وارد امریکا شد با او ازدواج کند. این افراد پس از ازدواج می توانند گرین کارت خود را دریافت کنند.

مدت اعتبار ویزای  ۹۰ روز است . اگر فرد این ویزا را بگیرد و وارد آمریکا شود و با فرد مورد نظرش ازدواج نکند به هیچ وجه قابل تمدید نمی باشد.

 

مهاجرت به امریکا از طریق ویزای لاتاری و ارزان ترین راه

آمریکا برای حفظ تنوع در کشورش برنامه ایی به عنوان لاتاری به وجود اورده است . لاتاری در واقع همان گرین کارت امریکا می باشد. در این برنامه هر ساله ۵۵۰۰۰  ویزای لاتاری گرین کارت یا به اختصار به صورت تصادفی از بین ثبت نامی های سراسر جهان قرعه کشی می شود. لاتاری در سال ۱۹۹۰ در قانون ملیت و مهاجرت ایالت متحده امریکا درج شده است . و از ان سال به بعد هر ساله ۵۵۰۰۰  ویزای مهاجرتی بینه مردم جهان پخش می شود.

برای دریافت ویزای لاتاری به شانس نیاز دارید و حتما همه برنده ی لاتاری نمی شوند. به همین دلیل یک روش معمول برای مهاجرت نیست . اما قطعا ویزای لاتاری ساده ترین و ارزان ترین و راحت ترین راه مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت امریکا است.

برای دریافت ویزای لاتاری آمریکا باید هر سال ثبت نام کنید. ثبت نام لاتاری هر سال تقریبا اواسط مهر ماه شروع می شود و تا ۳۳ روز ادامه دارد. ۶ ماه پس از ثبت نام نتایج لاتاری اعلام می شود . برندگان لاتاری می توانند با گذراندن مراحل اداری ویزای مهاجرتی خود را دریافت کرده و به محض ورود به کشور آمریکا گرین کارت خود را دریافت کنند.

 

راه های مهاجرت به آمریکا از طریق ویزاهای غیر مهاجرتی

ویزای مهاجرتی امریکا

ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا برای اقامت موقت افراد در امریکا صادر می شود. ویزاهای غیرمهاجرتی برای ایرانیان را می توانیم به ۳ دسته تقسیم کنیم

ویزای توریستی امریکا ، ویزای تحصیلی آمریکا و ویزای کاری

متقاضیان محترم شما با دریافت ویزای غیر مهاجرتی آمریکا نمی توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید و به محض تمام شدن اعتبار ویزا شما باید کشور امریکا را ترک کنید. اما برخی شرایط و قوانین وجود دارد تا شما ویزاهای غیرمهاجرتی خود را به ویزای مهاجرتی تبدیل کنید . در این صورت می توانید برای اقامت آمریکا اقدام کنید.

قابل ذکر است که شما نمی توانید ویزای توریستی خود را به ویزای مهاجرتی تبدیل کنید و با این ویزا امکان اخذ اقامت آمریکا وجود ندارد.

 

ویزای توریستی در آمریکا

ویزای توریستی در آمریکا دو نوع است . یک ویزای B1 و دو ویزای B2 . ویزای توریستی آمریکا به منظور گردشگری و توریستی دیدار با خانواده و دوستان درمانی و تجاری صادر می شود. مدت زمان ویزای توریستی آمریکا ۶ ماه است.

 

ویزای تحصیلی در آمریکا

ویزای تحصیلی امریکا

تحصیل در آمریکا یکی از بهترین روش ها و اصولی ترین روش ها برای اخذ ویزا و اقامت آمریکا می باشد. که در سه نوع F ، M و J  صادر می شود. شما می توانید علاوه بر تحصیل در امریکا به صورت پاره وقت کار کنید هم برای خود درآمدی کسب می کنید و هم تجربه ی کار کردن در آمریکا را کسب می کنید.

پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه شما به مدت یک سال اجازه دارید در امریکا کار کنید و پس از قطعی شدن کارتان شما می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. و بعد از پنج سال می توانید درخواست اقامت دائم و گرین کارت بدهید.

دانشجویان به راحتی می توانند بعد از تحصیل وارد عرصه کار و بازار کشور امریکا شوند . ویزای تحصیلی یکی از راحتترین ویزاهای آمریکا است که برای عموم مردم آزاد است . حتی در دوران سختگیری های ریئس جمهور آمریکا ترامپ ویزای تحصیلی برای مردم ایران صادر می شد.

 

ادامه مطلب این مقاله را که شامل

  • انواع شرایط مهاجرت و اقامت امریکا
  • هزینه های زندگی در کشور آمریکا
  • قوانین جدید ویزای امریکا برای ایرانیان
  • بهترین شهرهای امریکا برای ایرانیان

را در  مقاله دوم بخوانید. (مقاله دوم انواع روش های اخذ ویزا و اقامت آمریکا و ارزانترین راه اخذ اقامت امریکا)

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت امریکا و اخذ ویزاهای تحصیلی و کاری آمریکا و سرمایه گذاری در آمریکا با ما ، موسسه رویال اپلای در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *