مهاجرت + ویزا (آمریکا)

بررسی کامل ویزای F2 آمریکا

تحصیل در امریکا با ویزای اف 2

بررسی کامل ویزای F2 آمریکا

در این مقاله به بررسی کامل ویزای F2 آمریکا می پردازیم . آنچه را که در این مقاله میخوانید به شرح زیر است :

تعریف ویزای F2 آمریکا

همانطور که در مقاله قبل گفتیم افرادی که ویزای F1 دارند، مجاز به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، کار تحت شرایط خاص، هستند. اما اگر این افراد دانشجو صاحب همسر و فرزند باشند چطور؟ ایا می توانند همسر و فرزندان خود را به امریکا بیاورند؟

پاسخ تمام این سوالات بله است. متقاضی یا فرد دانشجو با استفاده از ویزای F2 امریکا می تواند همسر یا فرزندان خود را به امریکا بیاورد.

  ویزای F2 آمریکا به ویزای همسر و فرزندان دانشجو هم معروف است . که مختص همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال متقاضی ( دانشجو ) هستند. به طور کلی فرد دارای ویزای F1 ، می تواند برای همسر و فرزندانش ویزای F2 امریکا را بگیرد . همسر و فرزندان متقاضی ( دانشجو ) می توانند همزمان با ویزای F1 دانشجو درخواست ویزای F2 را بدهند . یا صبر کنند پس از اینکه دانشجو وارد کشور امریکا شد ، به صورت جداگانه برای ویزای F2 آمریکا اقدام کنند.

شرایط اخذ این ویزا ارتباط مستقیمی با دارنده ویزای F1 امریکا دارد. که در ادامه­ی این مقاله بررسی خواهیم کرد .

شرایط و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای F2 آمریکا چیست؟

  • همسر شما باید ویزای F1 داشته باشد.
  • دارنده ویزای F1 توانایی حمایت مالی از اعضای خانواده خود را داشته باشد.
  • اگر فردی ۲۱ ساله و مجرد هستید، باید یکی از والدینتان ویزای F1 داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا F2 آمریکا به شرح زیر است :

  • پاسپورت فعلی و قبلی
  • کپی تمام صفحات پاسپورت
  • تائیدیه فرم DS 160
  • اثبات ثبات مالی از طریق سوابق بانکی، مالیاتی و فیش حقوقی اشتغال
  • عکس ویزای آمریکا، دقت داشته باشید عکس باید در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • نامه تائیدیه مصاحبه
  • رسید پرداخت هزینه‌های درخواستی
  • اصل فرم I 20 و یک نسخه کپی از آن
  • کپی از فرم I 20 دارنده ویزای F1
  • یک کپی از ویزای F1 (در صورت وجود)
  • کپی پاسپورت دارنده ویزای F1
  • اصل سند ازدواج در صورتی که همسر دارای ویزای F1 باشد. همچنین ممکن است مدارکی از جمله آلبوم عروسی، لیست میهمانان عروسی، رسید هزینه‌های عروسی و ماه عسل از شما بخواهند.
  • اصل گواهی تولد در صورتی که یکی از والدین دارنده ویزای F1 باشد

فرایند اخذ ویزای F2 امریکا چگونه است ؟

  • دریافت فرم I 20: زمانی که دارنده ویزای F1 در یکی از موسسات SEVP پذیرفته می‌شود، فرم I 20 به شما ارسال می‌شود. برای اینکه وابستگان دارنده ویزای F1 ، ویزای F2 دریافت کنند فرد دارنده ویزای F1 باید به موسسه SEVP اطلاع دهد که افراد تحت تکفل نیز قصد اخذ ویزا دارند. با این اطلاعات، موسسه آموزشی فرم I 20 را برای سایر اعضا نیز ارسال خواهد کرد.
  • پر کردن فرم DS 160 به صورت آنلاین: فرم DS 160 باید به صورت آنلاین با تمام اطلاعات لازم ارسال شود. پس از ارسال اطلاعات یک بارکد و تائیدیه برای شما ارسال خواهد شد.
  • پرداخت هزینه اخذ ویزا: هزینه اخذ این ویزا ۱۶۰ دلار می‌باشد. پس از اتمام مراحل پرداختی رسیدی به شما می‌دهند که باید آن را نزد خود نگه دارید. بسته به کشور و سفارت ممکن است هزینه‌های دیگری نیز از شما بگیرند. به خاطر داشته باشید متقاضیان ویزای F2 نیازی به پرداخت کارمزد SEVIS I 901 ندارند.
  • خود را برای مصاحبه آماده کنید: به عنوان یک متقاضی F2، می توانید هم زمان با متقاضی F1 و یا جداگانه درخواست دهید. اگر هم زمان درخواست می دهید، می توانید مصاحبه ویزا را هم زمان برنامه ریزی کنید. این روش در واقع توصیه می شود. با این حال، اگر جداگانه درخواست می دهید، باید مصاحبه ویزای خود را برنامه ریزی کنید. در صورت برنامه ریزی، یک نامه تائید مصاحبه دریافت خواهید کرد که آن را به افسران سفارت ایالات متحده نشان می دهید تا ثابت کنند که قرار ملاقات دارید.
  • مدارک و اسناد لازم را آماده کنید. روز مصاحبه از شما مدارک و اسنادی را می‌خواهند که موافقت با درخواست شما بستگی به این مدارک دارد. پس فراموش نکنید که تمام مدارک و اسناد را با خود به همراه داشته باشید.
  • در مصاحبه شرکت کنید. به خاطر داشته باشید که به موقع برای مصاحبه حضور یابید. آفیسر سوالاتی در مورد رابطه شما با دارنده ویزای F1 و قصد شما برای رفتن به آمریکا خواهد پرسید. دقت داشته باشید که اگر آفیسر مشکوک شود که شما چیزی را مخفی می‌کنید یا قصد زیر پا گذاشتن قوانین را دارید با درخواست ویزای شما موافقت نخواهد کرد.

پاسخ به تمامی سوالات شما درباره ویزای F2 و F1 آمریکا

سوالات متداول درباره تحصیل در امریکا

در این بخش از مقاله ­ی بررسی کامل ویزای F2 آمریکا، کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای سعی کردند به سوالات متداول و مهم متقاضیان مهاجرت تحصیلی آمریکا جواب درست بدهند.

برای پاسخ به تمامی سوالاتتان درباره تحصیل در آمریکا و مهاجرت به آمریکا با ما همراه باشید.

پردازش ویزا چقدر زمان می‌برد؟

زمان پردازش ویزا به دلیل حجم کاری سفارتخانه‌های آمریکا متفاوت است. پس از مصاحبه ، ممکن است بلافاصله پاسخی از مصاحبه کننده خود مبتنی بر اخذ ویزا یا رد شدن درخواستتان دریافت کنید.

با این حال، در اکثر موارد پاسخ و پردازش درخواست شما ممکن است چند روزی به طول بیانجامد. گفتنی است تمکن مالی دارنده ویزای F1 برای اخذ این نوع ویزا از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که آفیسر باید اطمینان یابد که دارنده ویزای F1 توانایی حمایت مالی از شما را دارد.

با اخذ ویزای F2 چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

از آنجا که ویزای F2 ارتباط مستقیمی با ویزای F1 دارد، پس اعتبار این ویزا به اندازه اعتبار ویزای F1 خواهد بود. این بدان معناست که اگر اعتبار ویزای F1 2 سال است ویزای F2 نیز به مدت ۲ سال اعتبار دارد.

چگونه ویزا F2 امریکا را تمدید کنیم؟

در صورتی که دارنده ویزای F1 اقامت خود را با دریافت فرم I 20 جدید تمدید کند، مدت اقامت دارنده ویزای F2 نیز تمدید خواهد شد. برای تمدید ویزای F2 باید فرم I 539، درخواست تمدید/تغییر وضعیت غیر مهاجر، را تکمیل کنید. شما باید مدرکی دال بر رابطه خود با دارنده اصلی ویزای F1 و تمکن مالی ارائه دهید.

چگونه تغییر وضعیت دهیم؟

با اخذ ویزای  F2، شما مجاز به تغییر وضعیت هستید. اگر در یک مقطع دانشگاهی در یک موسسه تائید شده توسط SEVP  ثبت نام کنید، باید برای اخذ ویزای  F1 اقدام کنید.

علاوه بر این، اگر شغلی پیدا کردید که نیاز به ویزای کاری نوع H مانند ویزای H 1B دارد، شما و کارفرما باید درخواست خود برای تبدیل وضعیت به اداره مهاجرت آمریکا ارائه دهید.

در صورتی که شما به عنوان فرزند مجرد زیر ۲۱ سال دارنده ویزای F1 در آمریکا حضور دارید پس از رسیدن به سن ۲۱ سالگی باید برای تبدیل وضعیت اقدام کنید و نوع دیگری ویزا اخذ کنید. چرا که شما پس از ۲۱ سالگی واجد شرایط ویزای F2 نیستید و در صورتی که نتوانید نوع دیگری ویزا بگیرید باید به کشور خود برگردید.

چگونه می‌توان با داشتن ویزای F2 و یا F1  آمریکا گرین کارت گرفت؟

اگر دارنده ویزای F1 برای اخذ گرین کارت اقدام کند، و موفق به اخذ این کارت شود، دارنده ویزای F2 به طور خودکار گرین کارت دریافت خواهد کرد. در غیر این صورت اگر کارفرمایی بیابید که بتواند از شما حمایت مالی کند، شما می‌توانید برای اخذ گرین کارت مبنی بر استخدام اقدام کنید.

آیا با داشتن ویزای F2 می‌توان به مراقبت‌های بهداشتی آمریکا دسترسی داشت؟

شما به عنوان دارنده ویزای F2 می‌توانید از خدمات بهداشتی و مراقبتی آمریکا استفاده کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید هزینه‌های درمانی و بهداشتی آمریکا در جهان بسیار بالا هستند. این هزینه‌ها از چند صد دلار تا چند هزار دلار متغیر بوده و ممکن است هزینه‌ی یک شب بستری بودن در بیمارستان ۳۰۰۰ دلار باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم بیمه‌ی درمانی دریافت کنید.

افراد دارنده ویزای F2 چه محدودیت‌هایی دارند؟

از آنجا که ویزای F2 نوعی ویزای وابسته است و هدف آن کنار هم نگه داشتن افراد خانواده است، پس محدودیت‌های زیادی برای دارندگان این نوع ویزا وجود دارد.

شما با اخذ این نوع ویزا نمی‌توانید به کار در آمریکا مشغول شوید چرا که دارنده ویزای F1 تمکن مالی مبتنی بر توانایی حمایت مالی ارائه داده است. افراد با اخذ این ویزا نمی‌توانند هیچ نوع قرارداد کاری داشته باشند و فقط می‌توانند به کارهای داوطلبانه و یا کار بدون دستمزد مشغول شوند.

از آنجا که افراد دارنده ویزای F2 مجاز به کار در آمریکا نیستند، پس نمی‌توانند شماره تامین اجتماعی (SSN)Social Security Number بگیرند و فقط می‌توانند شماره شناسایی مالیاتی Individual Taxpayer Identification Number– ( ITIN) برای اهداف مالیاتی داشته باشند.

شما مجاز به ثبت نام در مقاطع تحصیلی تکمیلی نیستید. با اخذ ویزای F2 نمی‌توان در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس شرکت کنید. شما فقط مجاز به ثبت نام در دوره‌هایی با هدف سرگرمی و فنی حرفه‌ای هستید.

اگر به عنوان فرزند دارنده ویزای F1 در آمریکا هستید با اخذ ویزای F2 فقط مجاز به تکمیل تحصیلات ابتدایی و راهنمایی هستید و نمی‌توانید تحصیلات دبیرستان خود را در آمریکا ادامه دهید.

دارنده ویزای F2 نمی‌تواند قبل از دارنده ویزای F1 به آمریکا برود. با اخذ این نوع ویزا شما باید با دارنده ویزای F1 و یا پس از ایشان وارد آمریکا شوید. با این حال، پس از ورود به آمریکا می‌توانید هر زمان که بخواهید بدون دارنده ویزای F1 از آمریکا خارج شده و دوباره بازگردید.

ما در  دو مقاله ی بررسی کامل ویزای F2 آمریکا و بررسی کامل ویزای F1 آمریکا سعی کردیم تمام شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ این دو ویزا را بررسی کنیم . همچنین برای برطرف کردن ابهام و سوالات شما در پایان هر مقاله به چند سوال متداول به طور کامل پاسخ دادیم.

برای آگاهی بیشتر از مهاجرت به آمریکا و تحصیل در آمریکا می توانید مقاله ( ویزای تحصیلی آمریکا ) را مطالعه کنید.

همچنین با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرتی رویال اپلای و ارسال این فرم برای ما، می توانید از یک مشاوره رایگان درباره مهاجرت به امریکا از ما برخوردار باشید. مشاوران و وکلای مهاجرتی مقیم آمریکای رویال اپلای شما را از صفر تا صد اخذ اقامت آمریکا همراهی می کنند.

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *