مهاجرت + ویزا (کانادا)

برنامه نیروی کارماهر فدرال کانادا

مهاجرت به کانادا با نیروی کار فدرال

برنامه نیروی کارماهر فدرال کانادا:

برنامه  اکسپرس اینتری  پلتفرمی است که توسط دولت کانادا برای جذب نیروی کار با مهارت بالا برای مهاجرت به کانادا ایجاد شده است. انواع مختلفی برای برنامه ها در اکسپرس اینتری وجود دارد، مانند:

برنامه نیروی کار ماهر فدرال

تجارت ماهر فدرال

برنامه تجربه کار کانادایی

برنامه نامزد استانی (فقط از پلت فرم استفاده می کند، اما قوانین متفاوتی دارد)

 

برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا:

نیروی کار ماهر فدرال بودن بسیار سودمند است. شما می توانید به طور دائم به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم خود را دریافت کنید. بعد از چند سال می توانید برای  شهروندی کانادا  نیز اقدام کنید.

 

به دلیل تمام این مزایا،  بسیاری از مردم مایل به مهاجرت به کانادا هستند و این کشور نیز به کارگران ماهر نیاز دارد، بنابراین FSWP را توسعه دادند. این برنامه از واجد شرایط ترین و با تجربه ترین افراد متقاضی از سراسر جهان برای مهاجرت دعوت می کند.

 

متقاضیان باید معیارهای سختگیرانه را رعایت کرده و امتیاز لازم را کسب کنند. آنها همچنین باید سعی کنند در یک موقعیت شغلی با مهارت بالا یک پیشنهاد شغلی داشته باشند تا بتوانند وضعیت خود را حفظ کنند. این فرآیند در صورت درخواست شما از ۶ ماه تا ۱ سال طول می کشد و بسیار رقابتی است.

 

شرایط لازم برای FSWP کانادا چیست؟ – نیروی کارماهر فدرال کانادا

نیروی کار ماهر فدرال کانادا

برای واجد شرایط بودن برای برنامه نیروی کارماهر فدرال، مجموعه های مختلفی از معیارها وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

این امتیازات بر اساس تعدادی از عوامل است که دارای امتیازهای متفاوتی است که توسط دولت کانادا تعیین شده است. برای اینکه متوجه شوید چقدر امتیاز کسب کرده اید، باید در یک آزمون واجد شرایط بودن در وب سایت دولت کانادا شرکت کنید. این آزمون از شما یک سری سوالات می پرسد تا مشخص کند که آیا حداقل معیارهای واجد شرایط بودن را دارید، مانند سؤالاتی در مورد سن ، ملیت ، تجربه کاری ، مهارت های زبانی و غیره. مجموع امتیازات آزمون ۱۰۰ است و برای واجد شرایط بودن باید ۶۷ امتیاز یا بیشتر کسب کنید.

 

مهارت زبانی:

مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی که زبان های رسمی کانادا هستند ضروری است. امتیازها برای مهارت های خواندن ، نوشتن ، گوش دادن و گفتار اختصاص داده می شود. شما باید در یک آزمون زبان تایید شده برای زبان انگلیسی (CELPIP یا IELTS) یا فرانسوی (TEF کانادا یا TCF کانادا) شرکت کنید و بر اساس آن امتیازات، امتیازی را کسب کنید که به عنوان معیار زبان کانادایی (CLB) شناخته می شود.

در صورت داشتن مهارت زبان در دومین زبان رسمی کانادا، می توانید ۴ امتیاز اضافی نیز دریافت کنید.

 

امتیاز زبان رسمی دوم:

حداقل CLB 5 در هر ۴ توانایی ۴ امتیاز

CLB 4 یا کمتر در هر یک از ۴ توانایی ۰امتیاز

 

تحصیلات:

همچنین باید حداقل مدرک متوسطه (دبیرستان) از یک موسسه خارجی یا کانادایی داشته باشید. هرچه مدارک تحصیلی بیشتری داشته باشید، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. اگر دیپلم خارجی دارید، باید با دریافت گزارش ارزیابی اعتبار آموزشی از یک آژانس تایید شده ، آن را به مدرک کانادایی تبدیل کنید.

این آژانس مدارک شما را ارزیابی کرده و مدرک کانادایی معادل را به آن اختصاص خواهد داد. امتیازها از ۲۵ امتیاز برای مدرک دکترا تا ۲۳ برای مقطع کارشناسی ارشد ، ۲۱ برای مدرک کارشناسی در رشته های مختلف و غیره متغیر است. برای بررسی لیست کامل مدارک تحصیلی و امتیازات مربوط به آنها ، به امتیازات فاکتور آموزش برای FSWP مراجعه کنید.

 

تجربه کاری:

همچنین برای کسب امتیاز در سطوح مهارتی ۰ (مشاغل مدیریتی)،  A (مشاغل حرفه ای که نیاز به مدرک دانشگاهی الکترونیکی دارند)  یا  B (مشاغل فنی یا مشاغلی که نیاز به مدرک دارند) باید مقداری تجربه کار تمام وقت یا پاره وقت با حقوق داشته باشید.

برای تعیین نوع شغلی که دارید، باید کد ملی طبقه بندی مشاغل (NOC) را پیدا کنید. پس از انجام این کار، می توانید سال ها تجربه خود  را مقایسه کنید و امتیاز مربوطه را دریافت کنید.

حداکثر ۱۵ امتیاز را می توانید داشته باشید:

۱ سال     ۹امتیاز

۲ تا ۳ سال ۱۱امتیاز

۴ تا ۵ سال امتیاز۱۳

۶ سال یا بیشتر ۱۵امتیاز

 

اثبات وجوه:

علاوه بر کسب ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ برای واجد شرایط بودن، باید بودجه کافی برای پوشش اقامت ۳ تا ۶ ماهه خود در کانادا نیز داشته باشید. این را باید از طریق ارسال صورت حساب بانکی خود  ثابت کنید.

 

چگونه برای برنامه نیروی کار  ماهر فدرال کانادا اقدام کنیم؟

 

کار در کانادا

 

اگر مشخص کرده اید که واجد شرایط هستید و ۶۷ امتیاز یا بیشتر کسب می کنید، مرحله بعدی شروع فرآیند درخواست است.

برنامه نیروی کار  ماهر فدرال یک برنامه کاربردی مستقیم نیست. این بدان معنی است که شما فقط یک نمایه به دولت کانادا ارسال می کنید و آنها انتخاب می کنند که چه کسی واجد شرایط درخواست اقامت دائم است. کل فرآیند از ۶ ماه تا ۱ سال طول می کشد و شما باید اقدامات زیر را انجام دهید.

 

قبل از کامپایل نمایه خود، باید این اسناد پشتیبانی را آماده داشته باشید:

گذرنامه معتبر سند مسافرتی؛

نتایج آزمون زبان (انگلیسی یا فرانسوی)؛

گزارش ارزیابی مدارک تحصیلی

نامه پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در کانادا (اگر دارید)؛

گواهی عدم سو پیشینه کیفری؛

آزمایشات پزشکی؛

در صورت دعوت به درخواست، اثبات اینکه شما بودجه کافی برای پوشش اقامت خود در کانادا دارید میتوانید مشخصات خود را ارسال کنید

در مرحله بعد ، باید یک حساب کاربری در وب سایت دولت کانادا باز کنید و نمایه FSWP خود را راه اندازی کنید. در فرم پروفایل ، اطلاعات شخصی خود و هر جزئیاتی را که می تواند برای شما امتیاز کسب کند ، یادداشت می کنید. شما همچنین مدارک پشتیبانی را ارسال خواهید کرد.

شما ۶۰ روز فرصت دارید تا نمایه خود را از روزی که شروع کردید ارسال کنید یا باید دوباره شروع کنید. پس از ارسال نمایه خود، باید منتظر دوره انتخاب باشید. در عین حال، اگر بعداً دریافت کردید، می‌توانید مدارک یا مدارک دیگری را ارسال کنید که نمرات شما را بهبود می‌بخشد، مانند آزمون‌های مهارت زبان جدید یا نامه پیشنهاد شغلی.

 

برای درخواست دعوت شوید:

سپس دولت کانادا تمام پروفایل هایی را که بر اساس ماشین حساب CRS ارسال شده اند ارزیابی می کند. اگر شما جزو افرادی هستید که بالاترین رتبه را دارند، دعوتنامه ای برای درخواست اقامت دائم دریافت خواهید کرد.

می توانید دعوت را بپذیرید یا اگر برای برنامه ای متفاوت از FSWP باشد، می توانید آن را رد کنید. اگر دعوت خود را رد کردید، باید همه چیز را دوباره با یک نمایه جدید شروع کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص اکسپرس اینتری کانادا می توانید با کارشناسان رویال اپلای در ارتباط باشید و یا از طریق تکمیل فرم ارزیابی انلاین رویال اپلای مشاوره دریافت کنید.

 

۲۲۴۰۷۱۷۱ ۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *