مهاجرت + ویزا (آمریکا)

تحصیل در رشته حقوق در آمریکا

تحصیل در رشته حقوق در آمریکا

دانشجویان در سراسر جهان رویای تحصیل در بهترین و برترین دانشگاه‌های جهان را در سر می‌پرورانند. آمریکا با در اختیار گذاشتن با کیفیت‌ترین سیستم آموزشی و ارائه معتبرترین مدارک تحصیلی طرفداران زیادی دارد. تحصیل در رشته حقوق در آمریکا یکی از رشته‌های تحصیلی محبوب میان افراد برای تحصیل در آمریکا، است.

تحصیل در دانشکده‌های حقوق آمریکا مانند جاده‌ی پر پیچ و خمی است که سختی‌های زیادی به همراه دارد.  پس اگر  به عنوان دانشجوی بین المللی قصد دارید در رشته‌ی حقوق در آمریکا به ادامه تحصیل بپردازید، می‌توانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا از مراحل و اقدامات لازم برای ادامه تحصیل در رشته حقوق در آمریکا آگاه شوید:

 

 

دانشکده‌های حقوق آمریکا برای دانشجویان بین المللی چگونه عمل می‌کنند ؟

تمامی این شرایط وابسته به چند عامل است. این عوامل عبارتند از:

  • آیا دانشکده حقوق مد نظر شما پذیرش دانشجوی بین المللی دارد؟
  • نتایج آزمون LSAT شما چگونه است؟
  • نتایج آزمون تافل شما چیست؟
  • عملکرد شما در مقطع کارشناسی چگونه بوده؟
  • توانایی شما برای پرداخت هزینه‌های تحصیل در آمریکا به چه صورت است؟

اکنون به بررسی چند سوال رایج در رابطه با تحصیل در رشته حقوق در دانشکده‌های حقوق آمریکا می‌پردازیم:

 

 

  1. آیا دانشکده‌های حقوق آمریکا، دانشجویان بین المللی می پذیرد ؟

بله. در واقع بسیاری از دانشکده‌های حقوق در آمریکا خواهان جذب بهترین و باهوش‌ترین دانشجویان این رشته از سراسر جهان هستند.

 

  1. رویکرد دولت آمریکا در خصوص تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور چگونه است ؟

در صورتی که متقاضی بتواند از یکی از موسسات آموزشی پذیرش تحصیلی بگیرد و سایر الزامات را برآورده سازد، سفارت آمریکا ویزای دانشجویی به متقاضی اعطاء خواهد کرد.

 

  1. آزمون تافل چیست و چرا برخی از موسسات آموزشی مدرک این آزمون را می‌خواهند ؟

تافل نوعی آزمون زبان انگلیسی است که مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن شما را در زبان انگلیسی ارزیابی می‌کند. الزام داشتن این مدرک به این منظور است تا از توانایی شما برای برقراری ارتباط با سایر دانش‌آموزان و اساتید اطمینان حاصل نمایند. با این حال، برخی از دانشکده‌‎ها مدرک آزمون زبان از شما نمی‌خواهند و این مورد به قوانین موسسه آموزشی‌ای که از آن پذیرش تحصیلی گرفته‌اید، باز می‌گردد.

 

برای دریافت اطلاعات درباره آزمون تافل اینجا کلیک کنید. :arrow

 

  1. آزمون LSAT چیست؟

آزمون ) Law School Admission Test) LSATبخش جدایی ناپذیر پذیرش در دانشکده‌های حقوق آمریکاست. هدف از برگزاری این آزمون، ارزیابی مهارت استدلال و درک مطلب دانشجویان است. این آزمون به دانشجویان کمک می‌کند تا شایستگی‌ خود را برای ادامه تحصیل در رشته حقوق ارزیابی کنند.

 

  1. دانشجویان بین المللی چگونه می‌توانند در این آزمون شرکت کنند؟

بسته به اینکه در کدام کشور زندگی می‌کنید، ممکن است مرکز آزمونی در کشورتان وجود داشته باشد. اما در صورتی که در کشور شما مرکز آزمونی برای آزمون LSAT طراحی نشده باشد، برای شرکت در آزمون باید خود را به یکی از مراکز آزمون در سایر کشورها برسانید.

 

  1. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشیم، آیا مدارک مقطع کارشناسی معادل سازی می‌شوند؟

دقت داشته باشید که همه‌ی مدارک پس از دبیرستان توسط دانشکده‌های حقوق آمریکا معادل نمی‌شوند. برای اینکه بدانید آیا مدرک کارشناسی‌تان مورد قبول واقع می‌شود یا نه با مرکز آموزشی مقصد در تماس باشید تا از اعتبار مدارک خود اطمینان حاصل نمایید.

 

  1. روند محاسبه نمرات در این آزمون چگونه است؟

محاسبه نمرات این آزمون برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان آمریکایی متفاوت است. برای مثال دانشجویان بین الملل ممکن است نمراتی بین ۱ تا ۲۰ یا ۶۰ تا ۱۰۰ بگیرند اما نمرات  دانشجویان آمریکایی ممکن است از A تا F  یا ۰ تا ۱۰۰ باشد. در رابطه با معادل سازی نمرات خود نگران نباشید چرا که افسران پذیرش دانشکده‌های حقوق از تفاوت‌های احتمالی بین نحوه محاسبه نمرات به خوبی آگاه هستند.

 

  1. چگونه مدارک خود را به دانشکده مقصد ارسال کنیم؟

اکثر موسسات آموزشی از شما می‌خواهند تا مدارک مورد نیاز را از طریق شورای پذیرش دانشکده حقوق LSAC ( Law School Admissions Council) برای آن‌ها ارسال کنید. برای ارسال مدارک از این طریق ابتدا باید در سامانه CAS ثبت نام کنید. سپس تمام مدارک مورد نیاز از جمله ریزنمرات، انگیزه نامه و رزومه خود را بارگزاری کنید. تمام این مدارک پس از تائید توسط شورای پذیرش دانشکده حقوق به دانشکده‌ی حقوق مد نظر ارسال می‌شود.

 

سوال:

CAS چیست؟

این سامانه تمامی اطلاعات مورد نیاز دانشکده‌های حقوق را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. این سامانه وظیفه‌ی جمع‌آوری ریزنمرات، مدارک و اطلاعات متقاضیان را نیز به عهده دارد. گزارش‌های لازم بین دانشجویان و دانشکده حقوق در طول پروسه ثبت درخواست از طریق این سامانه به اطلاع متقاضیان می‌رسد.

 

پرداخت هزینه‌های دانشجویی چگونه است؟ آیا می‌توان از دانشکده مد نظر کمک مالی دریافت کرد؟

تعداد کمی از دانشکده‌های حقوق برای دانشجویان بین المللی کمک مالی فراهم می‌کنند. در واقع بسیاری از دانشکده‌های حقوق از دانشجویان گواهی تمکن مالی می‌خواهند. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی واجد الشرایط دریافت وام‌های آموزشی نیستند. برای اطمینان حاصل پیدا کردن از این موضوع که دانشکده مقصدتان چه نوع کمک‌هایی را برای دانشجویان بین الملل فراهم می‌کند با دانشکده خود در تماس باشید.

 

مراحل ادامه تحصیل در دانشکده حقوق آمریکا :

مراحل ادامه تحصیل در دانشکده حقوق آمریکا

بررسی تحصیل در رشته حقوق در آمریکا توسط کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

 

 

اکنون به بررسی فرآیند اپلای کردن برای ادامه تحصیل در دانشکده‌های حقوق آمریکا می‌پردازیم. این فرآیند را می‌توان به پنج مرحله تقسیم کرد:

  • شرکت در آزمون LSAT
  • انتخاب دانشکده مورد نظر
  • تهیه مدارک مورد نیاز
  • ارسال مدارک به دانشکده حقوق
  • اخذ ویزا و ورود به آمریکا

 

  • شرکت در آزمون LSAT

این آزمون در آمریکا تقریبا هر ماه برگزار می‌شود. پس هر زمانی که احساس کردید برای شرکت در این آزمون آماده‌اید، ثبت نام کنید. اما دقت داشته باشید که دانشجویان بین المللی باید در انتخاب زمان آزمون خود دقت بیشتری به خرج دهند چرا که این آزمون بسته به کشوری که در آن زندگی می‌‎کنید، ممکن است تنها یک یا دو بار در سال برگزار شود.

به طور کلی سعی کنید آزمون خود را قبل از شروع سال تحصیلی دانشکده برنامه ریزی کنید تا بتوانید برای سایر اقدامات فرصت کافی داشته باشید.

برای آمادگی در این آزمون، می‌توانید در کلاس‌های آمادگی این آزمون شرکت کنید، معلم خصوصی داشته باشید و یا حتی با استفاده از کتاب‌های آمادگی در این آزمون شانس خود را برای کسب بهترین نمره بالا ببرید. به خاطر داشته باشید که برای این آزمون باید پشتکار و اراده داشته باشید.

نمره این آزمون نقشی اساسی در فرآیند پذیرش شما دارد. نمره ضعیف برای افسران پذیرش دانشکده حقوق می‌تواند حاکی از ضعف شما برای موفقیت در این رشته تلقی شود.

 

آیا نمرات دانشجویان بین المللی نیز برای پذیرش در دانشکده حقوق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟

دانشکده‌های حقوق از همه دانشجویان خود انتظار دارد که نمرات بالایی در این آزمون کسب کنند. آن‌ها درباره نمرات این آزمون برای متقاضیان بین المللی غیر انگلیسی زبان استثنائی قائل نمی‌شوند.

 

  • انتخاب دانشکده حقوق مد نظر

پس از تعیین تاریخ آزمون باید دانشکده مد نظر خود را انتخاب کنید. این امر به دو دلیل حائز اهمیت است :

۱. ارزیابی مدارک مورد نیاز و شرایط دانشکده‌ای که می‌خواهید در آن ادامه تحصیل دهید.

۲. اشراف به این موضوع که برای پذیرش در دانشکده مورد نظر نمره آزمون LSAT شما باید چند باشد.

 

 

چگونه انتخاب دانشکده مورد نظر به شما کمک می‌کند تا بدانید چه نمره‌ای باید در این آزمون بگیرید ؟

پس از انتخاب دانشکده حقوق مورد نظر، نه تنها درمورد اساتید و فضای آکادمیک آن بلکه با خط مشی‌های دانشکده آشنا خواهید شد.

شما باید لیستی از دانشکده‌های حقوق مناسب با نیازهای علمی و توانایی مالی خود تهیه کنید تا مطمئن شوید بهترین انتخاب را دارید. در انتخاب خود دقت داشته باشید که شما قرار است در کشوری با زبانی دیگر و فرهنگی متفاوت به ادامه تحصیل بپردازید. پس تمام اهداف آکادمیک و سیستم پشتیبان دانشکده مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. به خاطر داشته باشید در تحقیقات خود، نباید خود را فقط به خواندن وبسایت دانشکده محدود کنید. برای داشتن تحقیقاتی جامع عوامل زیر را در نظر بگیرید:

 

 

خودارزیابی برای تحصیل در رشته حقوق در آمریکا :

به اولویت‌هایتان در تحصیلات نگاهی موشکافانه داشته باشید. موقعیت شغلی خود پس از فارغ التحصیلی را در نظر بگیرید. برای انجام این خود ارزیابی می‌توانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آینده شغلی خود را چگونه توصیف می‌کنید؟
  • علایق شما چیست؟
  • چه مهارت‌هایی دارید؟
  • در انجام چه کارهایی موفق‌ هستید؟
  • آیا محیطی آرام را ترجیح می‌دهید یا محیطی رقابتی و تحت فشار؟
  • آیا رتبه بندی آکادمیک دانشگاه مقصد حائز اهمیت است؟
  • آیا سطح تحصیلی‌ شما مهم است؟
  • جنبه اجتماعی مرکز آموزشی چقد برایتان اهمیت دارد؟
  • در سال‌ها ی آینده قصد دارید کجا زندگی کنید؟
  • به چه نوع آب و هوایی عادت دارید؟ آیا از آب و هوای مرطوب بیزارید؟ آیا تحمل زمستان‌های سرد و یخی را دارید؟
  • زندگی در کلان شهر را می‌پسندید یا حومه‌ی شهر و مناطق روستایی؟
  • اهداف شغلی‌تان چیست؟
  • کجا می‌خواهید کار کنید؟ در کشور خود یا آمریکا؟

پاسخ به این دسته از سوالات، کمک شایانی در انتخاب مرکز آموزشی مناسب با نیازها و اهداف شما خواهند کرد.

 

لیستی از مراکز آموزشی تهیه کنید :

بعد از اینکه خواسته‌ها و اهدافتان را مشخص کردید، گام بعدی تهیه فهرستی از مراکز آموزشی است. برای این کار می‌توانید از راهنمای LSAC استفاده کنید تا به فهرست دانشکده‌های حقوق و رتبه بندی آن‌ها دسترسی یابید. مراکز آموزشی را با توجه به فاکتورهای زیر فهرست کنید:

  • موقعیت جغرافیایی مورد نظر
  • محیط اجتماعی و آکادمیک مرکز آموزشی
  • اهداف شغلی
  • فرصت‌های کاری در دوران تحصیل و پس از فارغ التحصیلی
  • مهارت‌های شخصی

این فهرست بندی به شما کمک می‌کند تا بهترین مرکز آموزشی را با توجه به ترجیحات و اهداف خود انتخاب کنید و اطمینان یابید که به هدف نهایی خود دست یابید.

 

اخذ تصمیم نهایی :

پس از جمع‌آوری اطلاعات، مکاتبات خود را با دانشکده‌های حقوق آغاز کنید تا بتوانید از یکی از آن‌ها پذیرش تحصیلی بگیرید. و

 

  • تهیه مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته حقوق در آمریکا

دانشکده‌های حقوق معمولا از سپتامبر و اکتبر برنامه‌های تحصیلی خود را از طریق LSAC در دسترس می‌گذارد. برخی از دانشکده‌های حقوق ممکن است مدارک را به صورت کاغذی از شما بخواهند. این در حالی است که اکثر دانشکده‌ها از شما می‌خواهند مدارک مورد نیاز را در وبسایت LSAC  بارگزاری کنید.

 

به طور کلی مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر می شود :

  • انگیزه نامه :

تقریبا تمام دانشکده‌های حقوق برای پذیرش دانشجویان بین المللی از متقاضیان انگیزه نامه می‌طلبند. این بیانیه، توضیحی پیرو دلایل شما برای انتخاب دانشکده‌ی مورد نظر برای ادامه تحصیل و فعالیت‌های مرتبط خواهد بود.

  • توصیه نامه :

اکثر موسسات آموزشی ۲ یا ۳ توصیه نامه از داوطلبان می‌خواهند اما ممکن است برخی از مراکز آموزشی به ۱ توصیه نامه بسنده کنند. برای دریافت توصیه نامه می‌توانید از اساتید و یا کارفرمای خود کمک بگیرید. این توصیه نامه باید در وبسایت LSAC بارگزاری شود. پردازش این نامه تا ۲ هفته طول خواهد کشید.

  • ریز نمرات :

تمامی ریز نمرات دوران تحصیلی در مقاطع پیشین باید تائید شده و در وبسایت بارگزاری شود. پردازش این نمرات برای ارزیابی تقریبا ۲ هفته به طول می‌انجامد.

  • نمرات LSAT :

نیازی نیست نمرات این آزمون را در وبسایت بارگزاری کنید. چرا که برگزار کننده این آزمون LSAC است. نمرات این آزمون از قبل در پرونده‌تان به طور خودکار ثبت می‌شود.

  • ارسال گزارش به دانشکده حقوق :

تمامی مدارک و اطلاعات توسط وبسایت LSAC  گرد آوری شده و به مرکز آموزشی مورد نظر ارسال می‌شود.

  • رزومه

برای تهیه مدارک زمان کافی در نظر بگیرید تا بتوانید شانس خود را برای اخذ پذیرش از یکی از دانشکده‌های حقوقی برتر افزایش دهید. برای مثال ارائه بیانیه‌ای شخصی محکم و موجه نیازمند فکر و زمان زیادی است.

  • ارسال مدارک به دانشکده حقوق :

تمامی مدارک مورد نیاز باید به طور کامل ارسال شوند تا درخواست شما مورد بررسی قرار گیرد.

  • اخذ ویزا و ورود به آمریکا

پس از ارسال مدارک به صورت الکترونیک توسط LSAC به دانشکده مورد نظر، دانشجو موظف است هزینه‌های درخواستی را بپردازد و برای اخذ ویزای دانشجویی به سفارت مراجعه کنید تا بتوانید در کلاس‌ها مشارکت داشته باشید.

هزینه‌های تحصیلات در این رشته به طور متوسط سالانه ۱۰۶۵ دلار افزایش می‌یابد. طبق اطلاعات موجود، متوسط  شهریه های دانشکده حقوق از ۴۵۸۴۴ دلار تا ۱۳۷۵۳۳ دلار در سال متغیر است. هزینه‌های زندگی در این کشور نیز به طور متوسط از ۲۲۷۳۷ دلار تا ۶۸۲۱۱ دلار در سال متغیر است.

رتبه‌ی گران‌ترین شهریه دانشکده حقوق متعلق به دانشگاه کلمبیا با ۷۲۳۶۰ دلار در سال می‌باشد.

ارزانترن شهریه دانشکده حقوق نیز متعلق به دانشگاه اینتر امریکن با ۱۵۵۱۰ دلار در  سال است.

 

 

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای 

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *