مهاجرت + ویزا (آمریکا)

تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا

آموزش پزشکی و استانداردهای اخذ مجوز پزشکی در سراسر جهان با یکدیگر متفاوتند. اما ما در مقاله ی تحصیل پزشکی در آمریکا قصد داریم در رابطه با دوره‌های آموزشی پزشکی در آمریکا که معمولا نیازمند حداقل ۱۱ سال آموزش رسمی و گذراندن چندین آزمون می‌باشد، صحبت کنیم.

 

 

تحصیل پزشکی در آمریکا

دانش‌آموزان در آمریکا پس از گذراندن دوره لیسانس وارد دانشکده پزشکی می‌شوند که این دوره به مدت ۴ سال طول می‌کشد. بسیاری از کارشناسان خواستار ایجاد تغییراتی در سیستم آموزش پزشکی در راستای کوتاه کردن این دوره هستند. با این حال، تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا شامل دوره پیش نیاز رشته پزشکی و پس از آن تحصیلات ۴ ساله در دانشکده پزشکی و سپس دوره کارآموزی و فلوشیپ که به صورت اختیاری است، می‌باشد.

پزشکان یکی از حیاتی‌ترین و معتبرترین مشاغل جهان را دارند. بیماران به مهارت، دانش و شایستگی پزشکان وابسته هستند چرا که تمام مسائل بهداشتی از مشکلات جزئی تا مسائل مرگ و زندگی بیماران در دست آن‌هاست.

پذیرش در دانشکده پزشکی در آمریکا، نیاز به مدرک لیسانس دارد. این مدرک می‌تواند در هر رشته‌ای باشد. اما گذراندن دروسی همچون زیست شناسی، شیمی معدنی و آلی، ریاضیات، فیزیک و انگلیسی الزامی است. متقاضیان باید در آزمون (MCAT-Medical College Admission Test  ) پذیرفته شوند. این آزمون به مدت ۵ ساعت برگزار می‌شود که دانش پایه زیست شناسی، شیمی، فیزیک، تجزیه و تحلیل انتقادی و مهارت‌های استدلال افراد را مورد آزمایش قرار می‌دهد. این آزمون در سال ۲۰۱۵ طراحی شد. دانشجویان معمولا بیش از ۲۰۰۰ دلار برای آمادگی در آزمون MCAT هزینه می‌کنند که این موضوع اهمیت نمره این آزمون برای ورود به دانشکده‌های پزشکی برتر را نشان می‌دهد.

 

پذیرش دانشجویان با نمرات MCAT و هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا

متاسفانه نمرات MCAT با وضعیت اجتماعی و اقتصادی ارتباط زیادی دارد. در سال ۲۰۰۵ کمتر از ۱۰% از دانشجویانی که در این آزمون پذیرفته شدند، عضو خانواده هایی با درآمد پایین بودند. اما انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا (AAMC-Association of American Medical Colleges  ) در تلاش است تا تنوع اجتماعی- اقتصادی دانشجویانی که وارد دانشکده پزشکی می‌شوند را افزایش دهد. هزینه متوسط تحصیل به مدت ۴ سال در دانشکده پزشکی دولتی ۲۲۶,۴۴۷ دلار  و  در دانشکده‌های خصوصی ۲۹۸,۵۳۸ دلار برآورد شده است.

پذیرش در یکی از ۱۴۱ دانشکده پزشکی الوپاتیک معتبر بسیار رقابتی است. نرخ پذیرش در این دانشکده‌ها ۴۴% می‌باشد. جدا از نمرات آزمون MCAT عوامل دیگری بر پذیرش دانشجویان در دانشکده‌های پزشکی مؤثرند. این عوامل عبارتند از توصیه نامه، بیانیه شخصی، پذیرش در مصاحبه و تجربیات شخصی مثل فعالیت‌های داوطلبانه تحقیقاتی یا مدیریتی.

 

پذیرش در دانشکده های پزشکی آمریکا

"پذیرش

 

دانشکده‌های پزشکی به طور معمول برنامه‌های تحصیلی ۴ ساله دارند که این ۴ سال به ۲ سال دوره در رابطه با علوم پایه و ۲ سال کارآموزی بالینی تقسیم می‌شود.

 

دو سال اول دانشکده های پزشکی

 ۲ سال ابتدایی صرف آموزش بیو شیمی، زیست شناسی مولکولی، فیزیولوژی، آناتومی ناخالص، بافت شناسی، میکرو بیولوژی، ایمونولوژی، نوروبیولوژی و آسیب شناسی می‌شود. این آموزش‌ها توسط آزمون مرحله یک (USMLE-US Medical Licensing Exam ) بررسی می‌شود. در صورتی که داوطلب بتواند در این آزمون پذیرفته شود، می‌تواند برای شرکت در دوره ۲ ساله کارآموزی بالینی شرکت کند.

 

سال سوم دانشکده های پزشکی

سال سوم دانشکده پزشکی شامل چندین دوره کارآموزی بالینی است. این دوره‌ها شامل کارآموزی در دوره‌های مختلفی از جمله پزشکی داخلی ( به طور میانگین ۱۰ هفته)، جراحی ( به طور میانگین ۸ هفته)، اطفال ( به طور میانگین ۷ هفته)، زنان و زایمان ( به طور میانگین ۶ و نیم هفته)، پزشکی خانواده ( به طور میانگین ۶ هفته)، روانپزشکی ( به طور میانگین ۵ و نیم هفته) می‌باشد. برخی از موسسات آموزشی خواستار کارآموزی در رشته‌های مغز و اعصاب، رادیولوژی، اورژانس و مراقبت‌های پزشکی نیز هستند. در طول این دوره، دانشجویان عمدتا به صورت تیمی با پزشکان معالج کار می‌کنند. دانشجویان سابقه بیماری‌ افراد را چک می‌کنند و آن‌ها را معاینه می‌کنند. برخی از این دوره‌های کارآموزی مانند پزشکی خانواده، در محیط‌‌ها سرپایی مستقر هستند. این دوره‌ها فرصتی برای مدیریت مشکلات پزشکی و ویزیت بیماران دربازه زمانی محدودتر ۱۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای است.

 

سال چهارم دانشکده های پزشکی

سال چهارم در دانشکده پزشکی کارآموزی بالینی اضافی است که افراد تحت نظارت یک رزیدنت ارشد و پزشک معالج قرار می‌گیرند. ۲ سال دوم توسط مرحله دوم آزمون USMLE مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این آزمون شامل سوالات چند گزینه‌ای است که دانش افراد را در موارد مختلف ارزیابی می‌کند. پس از این آزمون، افراد موظفند ۱۲ بیمار را معاینه کنند و یافته‌های مربوطه و تشخیص خود را مستند کنند. متقاضیان برای اخذ مجوز پزشکی از کمیسیون باید بتوانند مرحله سوم آزمون USMLE  را نیز با موفقیت به اتمام برسانند. امروزه بسیاری از دانشکده‌های پزشکی از برنامه ۴ ساله دور شده‌اند و یک برنامه ۳ ساله تنظیم کرده‌اند.

تخصص‌های خاص مانند جراحی مغز و اعصاب اخذ نمرات بالایی را در آزمون USMLE نیاز دارد. چرا که موقعیت‌های این رشته بسیار رقابتی هستند.

 

 

مدت دوره تحصیلات مورد نیاز برای هر یک از تخصص‌های پزشکی در آمریکا

جدول زیر مدت دوره تحصیلات تکمیلی مورد نیاز برای هر یک از تخصص‌ها را بررسی می‌کند :

 

تخصص پزشکی

مدت تحصیلات تکمیلی ( با احتساب دوره کارآموزی)

متخصص بیهوشی۴ سال + ( ۱ سال فلوشیپ به صورت اختیاری)

 

متخصص پوست ۴ سال
فوریت‌های پزشکی۳ الی ۴ سال + ( ۱ الی ۲ سال فلوشیپ به صورت اختیاری)
پزشک خانواده ۳ سال
پزشک داخلی ۳ سال
عصب شناسی ۴ سال + ( ۱ سال فلوشیپ به صورت اختیاری)
جراح مغز و اعصاب ۷ سال
چشم پزشکی۴ سال + ( ۱ الی ۲ سال فلوشیپ به صورت اختیاری)
جراح ارتوپد ۵ سال + ( ۱ سال فلوشیپ به صورت اختیاری)
متخصص گوش، حلق و بینی ۵ سال + ( ۲ سال فلوشیپ به صورت اخیاری)
پاتولوژی۴ سال + ( ۱ الی ۲ سال فلوشیپ به صورت اختیاری)
متخصص اطفال ۳ سال
طب فیزیکی و توانبخشی۴ سال + ( ۱ سال فلوشیپ به صورت اختیاری)
جراح پلاستیک ۶ سال + ( ۱ سال فلوشیپ به صورت اختیاری)
روانپزشک ۴ سال + ( ۱ الی ۲ سال فلوشیپ به صورت اختیاری)
انکولوژیست ۵ سال
رادیولوژی ۵ سال + ( ۱ سال فلوشیپ به صورت اختیاری)
جراح ۵ الی ۷ سال + ( ۱ الی ۲ سال فلوشیپ به صورت اختیاری)
فوق تخصص پزشکی و اطفال، از جمله قلب، ریه، گوارش، غدد درون ریز، نفرولوژی یا روماتولوژی۳ سال (دستیاری داخلی یا اطفال) +۳ سال فلوشیپ
اورولوژی۵ سال + ( ۱ سال فلوشیپ به صورت اختیاری)

 

 

با توجه به آنچه که خواندیم، پزشک شدن در آمریکا پروسه‌ای طولانی و  زمان بر است که صبر و شکیبایی متقاضیان را می‌طلبد. طبق آمار اداره کار، میانگین درآمد پزشکان در آمریکا بیش از ۲۰۰۰۰۰ دلار می‌باشد. اما شرکت در دوره پزشکی آمریکا مراحل زیاد و پیچیده‌ای دارد:

 

مراحل شرکت در دوره پزشکی آمریکا

"مراحل

 

  • درمورد گزینه‌های موجود تحقیق و بررسی کنید.

به گفته کارشناسان، افرادی که قصد دارند در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهند، قبل از شروع باید در مورد این حرفه تحقیق کنند. برای مثال افراد می‌توانند با پزشکان مصاحبه‌های اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند تجربه بالینی کسب کنند و ارزیابی کنند آیا طبابت برای آن‌ها شغل مناسبی است یا خیر. طبق اطلاعات به دست آمده، افراد باید در کلاس‌های علمی شرکت کنند تا تمایل شخصی خود را به این رشته ارزیابی کنند چرا که این رشته برای همه مناسب نیست.

همچنین این افراد می‌توانند با موسسات و مشاوران در ارتباط باشند تا از انتخاب این شغل به عنوان حرفه‌ی خود مطمئن شوند. چرا که این رشته سختی‌ها و دشواری‌های زیادی به همراه دارد.

 

  • در دوره‌های مقدماتی شرکت کنید تا نمرات خوبی بگیرید.

از آن‌جا که دوره پزشکی دروس پیش نیاز زیادی دارد، باید با مشاوران دانشگاهی در ارتباط باشید تا از گذراندن دروس مورد نیاز اطمینان حاصل کنید. در برخی از موارد افراد پس از اتمام دوره کارشناسی در کلاس‌های خصوصی برای آمادگی در آزمون‌های ورودی شرکت می‌کنند.

 

  • در فعالیت‌های عملی شرکت کنید.

طبق تجربیات موجود، بعید است کسی که فقط در دوره‌های درسی شرکت می‌کند اما هیچ فعالیتی در این زمینه ندارد، موفق باشد و مورد توجه قرار گیرد. پس علاوه بر مطالعه، باید به کار در این رشته‌ نیز مشغول بود. طبق استانداردهای موجود برای پذیرش دانشجویان در رشته‌‎های پزشکی، تحقیقات علمی یا اشتغال به کاری همچون دستیار پزشکی در فرآیند پذیرش دانشجو نقش مؤثری دارد. طبق گفته‌ی روزنبرگ، استاد و نفرولوژیست سرشناس آمریکا، ارائه شواهدی مبنی بر تمایل افراد به خدمت به دیگران، فروتنی فرهنگی اجتماعی و قابل اعتماد بودن از فاکتورهای مهم دانشجویان پزشکی است.

 

  • برای شرکت در آزمون MCAT آماده شوید تا نمره قبولی بگیرید.

آزمون ورودی MCAT یکی از ابزارهایی است که دانشکده‌های پزشکی از آن برای غربالگری متقاضیان استفاده می‌کنند. طبق گزارشات موجود کسب نمره عالی در این آزمون نیازمند تلاش افراد است چرا که این آزمون بسیار سخت است. علاوه بر این، نمرات این آزمون در پذیرش داوطلبان در بهترین دانشکده‌های پزشکی مؤثر است.

 

  • تکمیل فرم‌های مربوطه و ارائه بیانیه شخصی

به گفته مقامات دانشکده پزشکی، از آن‌جا که دانشکده‌های پزشکی استانداردهای بالایی برای پذیرش دانشجویان دارند، متقاضیان باید هنگام تهیه بیانیه شخصی و پیش نویس مقاله‌های کاربردی خود، با دقت عمل کنند. آزبورن، یکی از پزشکان فوریت‌های پزشکی، به داوطلبان هشدار می‌دهد که فرم‌های درخواستی را با دقت پر کنند زیرا صحت اطلاعات درخواستی در فرآیند پذیرش نقش مؤثری دارند. افراد باید فعالیت‌های صورت گرفته را با دقت توصیف کنند چرا که صاحب نظران لیست فعالیت‌های صورت گرفته را به دقت بررسی می‌کنند. علاوه بر این، با توجه به پایین بودن نرخ پذیرش در دانشکده‌های پزشکی، افراد باید سعی کنند خود را فردی شایسته برای این شغل معرفی کنند.

 

  • در مصاحبه شرکت کنید تا بتوانید حداقل یک نامه پذیرش اخذ کنید.

داوطلبانی که با ارائه معرفی نامه خود مورد توجه قرار بگیرند، به مصاحبه دعوت می‌شوند. اما باید دقت داشته باشید که در این مصاحبه همانطور که روی کاغذ خود را حرفه‌ای معرفی کرده‌اید باید بتوانید کمیته پذیرش را قانع کنید که همانقدر حرفه‌ای و برجسته هستید. پس اخذ دعوت نامه برای شرکت در مصاحبه می‌تواند نشان از موفقیت شما در اولین قدم باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نکات روز مصاحبه اینجا کلیک کنید . :arrow

 

  • در یکی از دانشکده‌های پزشکی که نامه پذیرش گرفتید، ثبت نام کنید.

افراد می‌توانند دو نوع مدرک پزشکی دریافت کنند: مدرک پزشکی M.D. ( Medical Doctor) یا مدرک پزشکی استئوپاتی  D.O.( Doctor of Osteopathic Medicine). هر دو مدرک شامل ترکیبی از دوره‌های علوم پزشکی و بالینی است. با این حال تفاوت اصلی بین این دو دوره در این است که دوره‌ی D.O. روش‌های درمانی متعددی را آموزش می‌دهد.

 

  • قبولی در ۲ بخش اول آزمون اخذ مجوز پزشکی (USMLE)

داوطلبان در طول دوره تحصیل، در دو بخش از آزمون USMLE شرکت می‌کنند. پس از موفقیت در این دو مرحله از آزمون، داوطلبان می‌توانند در بخش سوم آزمون شرکت کنند و در صورت کسب نمره قبولی، مجوز پزشکی خود را دریافت کنند. خوشبختانه طبق آمار موجود، اکثر دانشجویان در این آزمون‌ها موفق به کسب نمره قبولی می‌شوند.

 

  • شرکت در یک دوره کارآموزی

دانشجویان سال چهارم معمولا باید در  دوره‌های کارآموزی‌ تخصصی شرکت کنند. کارآموزی در برخی از تخصص‌ها مانند جراحی ارتوپد فضای رقابتی زیادی دارد چرا که معمولا دانشجویان با رتبه‌ی بالا می‌توانند در این رشته پیشرفت داشته باشند.

 

  • از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شوید.

پس از اخذ مجوز پزشکی و فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی، شما رسما یک پزشک هستید. داوطلبان معمولا پس از دریافت مدرک پزشکی دوره کارآموزی را در یکی از تخصص‌های پزشک اطفال یا رادیولوژی می‌گذرانند تا بتوانند به طور مستقل در جامعه به طبابت بپردازند. با این حال، در برخی از ایالت‌ها مانند میسوری، یوتا و آرکانزاس افراد بدون گذراندن دوره کارآموزی پس از فارغ التحصیلی می‌توانند مشغول به کار شوند. هدف از این برنامه جبران کمبود پزشک در این ایالت‌هاست.

معمولا طول دوره برنامه‎‌های کارآموزی بسته به تخصص از ۳ تا ۷ سال متغیر است. برای مشغول به کار شدن به عنوان یک پزشک عمومی باید دوره کارآموزی پشت سر بگذرانید تا بتوانید بدون نظارت پزشکی دیگر، به طبابت بپردازید. با این حال برای مشغول به کار شدن باید مجوز پزشکی توسط حوزه قضایی نیز تائید شود. برای صدور مجوز پزشکی تمامی نمرات در آزمون‌ها و همچنین سوابق داوطلبین مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

سخن پایانی مقاله تحصیل پزشکی در آمریکا :

اشتغال به عنوان یک پزشک، ساعات کاری نامنظمی دارد و گاهی شرایط و موقعیت‌های استرس زایی دارد و در برخی از موارد مستلزم ازخود گذشتگی است. پس اگر صرفا برای کسب درآمد به این شغل روی آورده‌اید باید بدانید انتخابتان اشتباه است. چرا که پزشکی حرفه‌ای سخت و چالش برانگیز است.

 

 

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای 

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *