مهاجرت + ویزا (کانادا)

ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا

Registering a corporation – Canada.ca

ثبت شرکت در کانادا یکی از راه‌های مهاجرت و سرمایه‌گذاری در کاناداست. در صورتی که کسب و کاری در کشور خود دارید با انتقال و ثبت آن در کانادا می‌توانید با اخذ ویزای کاری به کانادا مهاجرت کنید و در نهایت اگر واجد شرایط باشید می‌توانید برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید. در مقاله‌ی ثبت شرکت در کانادا توسط کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای برای شما همراهان عزیز نوشته شده است . در ادامه ابتدا به معرفی انواع شرکت‌های تجاری در کانادا می‌پردازیم:

 

انواع شرکت های تجاری در کانادا

  • شرکت با مالکیت انحصاری انفرادی- ( Sole Proprietorship )

شرکت انفرادی کسب و کاری است که توسط یک مالک اداره می‌شود. و به لحاظ فراهم نمودن شرایط اولیه برای راه‌اندازی، نسبت به انواع دیگر شرکت‌ها سریع‌تر قابل تشکیل است. شکل سازمانی این شرکت نیز از پیچیدگی زیادی ندارد. و معمولاً توسط یک مدیر تمام اموراداره می‌شود. این نوع شرکت باید هر ۵ سال یک بار تمدید شود و اگر فرد موسس فوت کند شرکت نیز از بین خواهد رفت. از معایب شرکت مالکیت انفرادی می‌توان به عدم تمایل بانک‌ها به اعطای وام به این نوع شرکت ها اشاره کرد.

  • شرکت تضامنی (General partnership)

شرکت تضامنی به شرکتی گفته می شود که تحت اسمی مخصوص برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی شگل کرفته است. اگر دارایی های شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد، هر یک از شرکا در پرداخت تمام قروض شرکت مسئول هستند. هر قراری که بین شرکا برخلاف این ترتی داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث کان لم یکن خواهد بود.

  • شرکت سهامی (corporation )

شرکت‌ سهامی در کانادا به عنوان یک شخصیت حقوقی (Legal entity) عمل می کند و مستقل از سهامداران شرکت است. این نوع شرکت‌ها می‌توانند هم در سطح فدرال( Federal incorporation  )    و هم در سطح منطقه‌ای و استانی (provincial/territorial incorporation)  ثبت شوند. اگر شرکت سهامی به صورت فدرالی در کانادا ثبت شود و قصد فعالیت در استان‌‌های کانادا را هم داشته باشد، باید توجه کنید در هر استان باید طبق قوانین آن استان شرکت ثبت شود. زیرا همانطور که در مقاله (شناخت استان ها و قلمروهای کانادا) گفته شده قوانین استان ها و قلمروهای کانادا با یک دیگر فرق دارند. برای ثبت شرکت در کانادا و یا مهاجرت به کانادا شناخت قلمروها و استان های کانادا کمک بسیاری به شما می کند.

 

مراحل ثبت شرکت در کانادا

به طور کلی برای ثبت شرکت در کانادا با مراحل زیر روبرو هستیم:

  1. تحقیقات لازم درمورد کسب و کار شرکت در بازار کار کانادا
  2. ارائه‌ی طرح تجاری قوی ” business plan “
  3. انتخاب نوع شرکت
  4. مشخص کردن مکان شرکت
  5. انتخاب نام شرکت با شرایط مذکور ( نام شرکت باید منعکس کننده خدمات ارائه شده توسط شرکت باشد – نام شرکت باید منحصر به فرد و خاص باشد – طولانی نباشد و به آسانی به خاطر سپرده شود.)
  6. افتتاح حساب بانکی تجاری
  7. دریافت شماره تجاری (business number) و صورت حساب‌های مالیاتی (tax accounts)
  8. اقدام برای دریافت گواهی‌ها و مجوزهای لازم از سوی سازمان‌های مربوطه
  9. دریافت پشتیبانی و تامین مالی برای شرکت

ثبت شرکت در سطح فدرال:

مدارک و اقدامات مورد نیاز برای ثبت شرکت در سطح فدرال:

  • تنظیم اساسنامه شرکت
  • اخذ شماره تجاری فدرال
  • صورت حساب‌های مالیاتی فدرال
  • دیگر صورت حساب‌های مالیاتی مانند مالیات بر درآمد، مالیات بر کالا و خدمات (GST)، مالیات فروش هماهنگ (HST)، مالیات بر صادرات/واردات (در صورت لزوم)
  • دریافت مجوز و گواهی ازدولت فدرال

 

اگردر یکی از استان‌های آلبرتا – بریتیش کلمبیا – مانیتوبا – نیوبرانزویک – نوا اسکوشیا – انتاریو – جزیره پرنس ادوارد – ساسکاچوان ثبت شرکت داشته باشید، شماره تجاری و برنامه‌های مالیاتی شرکت به طور خودکار به شما ارسال می‌شود. اما در صورتی که بخواهید در یکی از استان‌های نیوفاندلند و لابرادور – سرزمین های شمال غربی – نوناووت – کبک – یوکان ثبت شرکت داشته باشید باید برای دریافت شماره تجاری ثبت نام کنید.

مزایای ثبت شرکت در سطح فدرال:

  • ثبت شرکت با نام شخص متقاضی
  • مسئولیت‌های محدود
  • نرخ مالیات کمتر
  • دسترسی‌های بهتر وآسان‌تر به کمک‌های مالی و سرمایه شرکت
  • به رسمیت شناخته شدن شرکت در سطح جهانی

 

ثبت شرکت در سطح منطقه‌ای و استانی کشور کانادا :  

استان های کانادا در نقشه

اگر قصد ثبت شرکت در سطح منطقه‌ای و استانی دارید، در وهله‌ی اول باید به قوانین خاص ثبت شرکت در استان یا منطقه‌ی مد نظر توجه کنید. معمولا قوانین ثبت شرکت در استان‌ها و مناطق مختلف کانادا یکسان است اما در برخی  جزئیات متفاوت‌اند.

به طور کلی دو نوع ثبت شرکت در استان‌های کانادا وجود دارد. 

  • اول ثبت شرکت از طریق Register a Business 
  • دوم ثبت شرکت از طریق Incorporate a Business

ثبت شرکت به صورت Register  معمولا برای کسب و کارهایی با مالکیت انحصاری یا مشارکتی انجام می‌شود. در این کسب و کارها شرکت به صورت یک شخصیت حقوقی مستقل نیست اما در ثبت شرکت به صورت  Incorporate  شرکت به صورت یک شخصیت حقوقی مستقل و جدا از سهامداران آن عمل می‌کند.

روش‌های ثبت شرکت در کشور کانادا :

Owner operator:

برنامه owner operator مختص افرادی است که در حوزه راه‌اندازی شرکت یا موسسات تجاری و اداره کردن آن تجربه دارند. در این شیوه، صاحبان شرکت‌ها یا کسب‌وکارهای خارجی با استفاده از برنامه مهاجرتی نیروی کار خارجی موقت فدرال ( TFWP)، شرکت یا کسب‌وکار جدید در کانادا راه‌اندازی می‌نمایند.  در این روش متقاضی نیاز به اخذ تأییدیه LMIA از وزارت کارکانادا دارد. هدف از دریافت این تأییدیه اثبات راه اندازی شرکتی در راستای منافع اقتصادی کانادا و استخدام افراد متخصص و توسعه اقتصاد است.

Intra Company Transfer:

در برنامه انتقال درون شرکتی کانادا Intra Company Transfer   شرکت‌های خارجی که دارای یک شرکت مادر، شرکت وابسته و یا شرکت تابعه در کانادا هستند، می‌توانند مدیران اجرایی، مدیران ارشد و کارمندان متخصص خود را برای انتقال یا توسعه بیزینس به شرکت کانادایی منتقل کنند و یا شعبه‌ای از شرکت را در آنجا ثبت و تاسیس کنند. برای ثبت شرکت از این طریق نیاز به اخذ ویزای ICT که نوعی ویزای کاری موقت است دارید و معاف از اخذ مجوز LMIA  خواهید بود.

 

شرایط برای ثبت شرکت در کانادا چیست :

  • دانش زبان انگلیسی یا فرانسه
  • اعلام آدرس شرکت به سازمان‌های مربوطه
  • داشتن نماینده ( در برخی از استان‌ها)
  • داشتن اقامت دائم کانادا یا شهروند کانادا بودن به غیر از استان‌های بریتیش کلمبیا، انتاریو و آلبرتا
  • نداشتن سابقه ورشکستگی در کارنامه تجاری
  • سن باید بالای ۱۸ سال باشد.
  • حداقل ۳ سال سابقه مدیریتی

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت :

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • اساسنامه‌ی شرکت
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • ارائه طرح تجاری
  • ارائه مدارک تحصیلی

 

از آن جا که در بعضی از استان‌های کانادا باید هزینه‌ای بابت جستجوی نام شرکت در سامانه NUANS و تایید منحصر به فرد بودن نام آن و همچنین ثبت اسم شرکت بپردازید هزینه‌ها مطابق با نوع شرکت و مکان آن متغیر خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر درمورد ثبت شرکت در کانادا و همچنین مهاجرت به کانادا با مشاوران و وکلای مجرب مقیم کانادایی رویال اپلای در تماس باشید.

همانطور که گفتیم ثبت شرکت در کانادا یکی از راه های سرمایه گذاری در کانادا محسوب می شود . اگر به موضوع سرمایه گذاری در کانادا علاقمند هستید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین و اسان ترین روش سرمایه گذاری کانادا را مطالعه بفرمایید.

همچنین برای ارزیابی وضعیت مهاجرتی خود ، فرم ارزیابی مهاجرتی رویال اپلای را پر کنید و برای ما ارسال کنید. مشاوران و کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای در اولین فرصت وضیعت شما را ارزیابی می کنند و با شماره ی درج شده در فرم های پر شده با شما تماس خواهند گرفت.

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس: تهران زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *