اگر شهروند کشوری غیر از آمریکا هستید و قصد دارید برای مدت زمانی کوتاه و به طور موقت با اهداف توریستی و تجاری وارد این کشور شده و از آن بازدید کنید و یا تجارتی در آمریکا داشته باشید در اولین مرحله باید ویزای توریستی بگیرید. البته باید در نظر داشته باشید که شهروندان برخی از کشورها از اخذ ویزای توریستی معافند. در ادامه به بررسی انواع ویزای توریستی می‌پردازیم:

  • ویزای B-1: اگر قصد دارید در فعالیت‌های تجاری یا فعالیت‌هایی با ماهیت تجاری و حرفه‌ای مثل مشاوره با یکی از همکاران تجاری، شرکت در کنفرانسی علمی – آموزشی – حرفه‌ای یا تجاری، تسویه حساب معاملات ملکی و یا مذاکره برای عقد قرارداد، شرکت کنید می‌توانید برای اخذ این ویزا اقدام کنید.
  • ویزای B-2: برای افرادی است که به قصد گذراندن تعطیلات، ملاقات با اقوام و دوستان، درمان و دریافت معالجات و معاینات پزشکی و یا شرکت در رویداد و مسابقات ورزشی وارد آمریکا شوند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی آمریکا :

  1. تائیدیه فرم DS-160
  2. پاسپورت معتبر( پاسپورت افراد باید حداقل تا ۶ ماه پس از ورود به آمریکا اعتبار داشته باشد.)
  3. آدرس اکانت‌های شما در رسانه‌های اجتماعی
  4. صفحه تائیدیه مصاحبه
  5. عکسی مطابق معیارهای لازم
  6. نامه‌ای که هدف شما از سفر به این کشور را توضیح دهد.
  7. صورت حساب‌های مالی و بانکی ( برای تمکن مالی)
  8. ارائه اسناد و مدارکی از قبیل قراردادکاری، اجاره نامه و یا سند مالکیت ( برای اثبات اینکه به کشور خود برمی‌گردید.
  9. گواهی عدم سو پیشینه


مدت زمان دریافت این ویزا

روزانه میلیونها نفر از افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند مراحل درخواست ویزای توریستی خود را به ایالات متحده آغاز می کنند. این مسافران معمولاً به یکی از دو دلیل تجاری یا گردشگری از طریق ویزای B-1 یا ویزای B-2 می آیند. برای اطمینان از دریافت ویزای توریستی خود به موقع و قبل از برنامه سفر ، باید بدانید که مدت زمان ویزای شما چقدر طول می کشد. اگرچه زمان های پردازش می تواند بسته به چند عامل متفاوت باشد ، اما رویال اپلای در این مقاله  گزینه های ویزای توریستی شما را به ایالات متحده تقسیم کرده و اطلاعات مهمی را جمع آوری کرده است.

زمان پردازش ویزای توریستی آمریکا

زمان پردازش ویزای توریستی در ایالات متحده می تواند بسته به محل درخواست شما و تعداد درخواست های قبل از شما متفاوت باشد. در بیشتر موارد ،رویال اپلای شاهد این است که این ویزا در ۷ تا ۱۰ روز اما نه بیشتر از چند هفته در حال پردازش است.

آیا می توانم برای ویزای توریستی ایالات متحده خود پردازش ممتاز دریافت کنم؟

متأسفانه ، USCIS به کسانی که متقاضی ویزای توریستی هستند اجازه نمی دهد تا هزینه پردازش سریع تری را پرداخت کنند. رویال اپلای  توصیه می کند کسانی که به دنبال درخواست ویزای توریستی آمریکا هستند یک ماه قبل از سفر مراحل اماده سازی مدارک را شروع کنند. در این مقاله می توانید نکاتی را در مورد سرعت بخشیدن به درخواست ویزای آمریکا خود بیاموزید.

گزینه های ویزای توریستی

ویزای B-1 برای مشاغل

ویزای B-1 به طور خاص برای افرادی که فقط به دلایل تجاری به ایالات متحده می آیند ایجاد شده است. هنگامی که به متقاضی ویزای B-1 اعطا می شود ، به او اجازه داده می شود کارهایی مانند شرکت در جلسات تجاری ، مشورت با همکاران ، مذاکره در مورد قراردادها ، خرید ملک و غیره را انجام دهد. برای اطلاع بیشتر در خصوص ویزای B-1 می توانید با مشاورین ارشد امریکا رویال اپلای در ارتباط باشید.

ویزای B-2 برای گردشگری

ویزای B-2 برای کسانی که قصد سفر به ایالات متحده برای ملاقات با خانواده ، تفریح ، درمان و غیره را دارند بهترین است. ویزا B2به شهروندان کشورهای خارجی اجازه می دهد برای مدت زمان معینی برای اهداف اجتماعی ، تفریحی یا پزشکی وارد ایالات متحده شوند.


برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اخذ ویزای توریستی امریکا و هزینه های ویزای توریستی این کشور  کلیک  کنید . ➡ 

 

نحوه در خواست ویزای تجاری و گردشگری امریکا

برای درخواست یکی از این ویزای توریستی ، باید:

فرم کامل DS-160را تکمیل کنید.

هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.

در مصاحبه مهاجرت خود شرکت کنید.

برنامه معافیت ویزا امریکا  (VWP)

ویزای امریکا2022

برنامه معافیت ویزا (VWP) برای شهروندان و اتباع ۳۲ کشور واجد شرایط است. افرادی که در این گروه قرار می گیرند می توانند بدون ویزا به مدت ۹۰ روز یا کمتر به ایالات متحده سفر کنند. مسافران باید قبل از سفر دارای سیستم معتبر الکترونیکی برای مجوز سفر (ESTA) بوده و تمام الزامات را برآورده کنند. اگر ترجیح می دهید در گذرنامه خود ویزا داشته باشید ، همچنان می توانید برای ویزای بازدید کننده B1 یا B2 امریکا درخواست دهید. افراد واجد شرایط برنامه معافیت ویزا (VWP) باید از کشورهای زیر باشند:

آندورا- استرالیا -اتریش -بلژیک -برونئی- شیلی دانمارک- استونی- فنلاند -فرانسه -آلمان- یونان مجارستان- ایسلند- ایرلند- ایتالیا- ژاپن -لتونی لیتوانی- لوکزامبورگ – موناکو -هلند نیوزلند- نروژ- لهستان- پرتغال- سان مارینو- سنگاپور اسلواکی -اسلوونی- کره جنوبی -اسپانیا -سوئد- سوئیس تایوان -انگلستان

آیا می‌توان با اخذ این نوع ویزا از خدمات درمانی آمریکا استفاده کرد؟

افرادی که با اخذ یکی از انواع ویزای توریستی وارد آمریکا می‌شوند نمی‌توانند از خدمات بهداشتی رایگان آمریکا استفاده کنند. در نظر داشته باشید هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در این کشور بسیار گران است. به طوری که هزینه‎‌ی درمان شکستگی دست و یا پا می‌تواند ۲۵۰۰ دلار و یا یک شب بستری در بیمارستان ۱۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد. پس بهتر است خودتان در بدو ورود نوعی بیمه‌ درمانی خریداری کنید.

آیا می‌توان با اخذ ویزای توریستی گرین کارت گرفت؟

از آن جا که برای اخذ این ویزا دلبستگی خود را به کشورتان اثبات کرده‌اید، پس نمی‌توان با اخذ این ویزا درخواست اقامت دائم داشت. اخذ گرین کارت از طریق ویزای توریستی بسیار دشوار می‌باشد چرا که باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

۱- خانواده‌ای در آمریکا داشته باشید و درخواست پیوستن به آن‌ها را داشته باشید.

۲- با شهروندی آمریکایی ازدواج کنید تا بتوانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

۳- کارفرمایی بیابید که از شما حمایت مالی کند تا بتواند با اخذ ویزای H-1B مشغول به کار شده و درخواست اخذ گرین کارت دهید.

اما از آن جا که با اخذ این ویزا افراد مجاز به کار نمی‌باشند باید اثبات کنند که با هدف پیدا کردن کار وارد آمریکا نشده بودند و فرصتی غیر منتظره برایشان پیش آمده است.



آیا برای درخواست ویزای توریستی آمریکا به یک وکیل مهاجرت نیاز دارید؟

بله. همه پرونده های رویال اپلای توسط متخصصان مهاجرت ماهر و مجرب اداره می شود. این متخصصان متشکل از وکلا ، مشاوران حقوقی مجاز و مشاورانی هستند که در شرکت مهاجرت رویال اپلای کار می کنند .رویال اپلای از بالاترین استانداردهای خدمات مشتری پیروی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ویزا امریکا می توانید با مشاورین رویال اپلای در تماس باشید و یا با تکمیل فرم ار زیابی انلاین رویال اپلای مشاوره دریافت کنید.

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸