مهاجرت + ویزا (کانادا)

“ساده ترین روش مهاجرت به کانادا”

“ساده ترین روش مهاجرت به کانادا”

در مقاله ساده ترین روش مهاجرت به کانادا ابتدا به تعداد پذیرش مهاجران در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۴ می پردازیم.

کشور کانادا طبق برنامه ریزی­های مهاجرتی در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴، پذیرای تقریبا ۱.۳ میلیون مهاجر جدید می باشد! راه های زیادی برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد، اما تیم رویال اپلای متعهد است که بهترین روش مهاجرتی را به متقاضیان خود پیشنهاد دهد.

 

 

بررسی ساده ترین راه های مهاجرتی کانادا

این که بتوانید با چه روشی به کانادا مهاجرت کنید، کاملا بستگی به مشخصات فردی شما دارد؛ همچنین اینکه آیا می توانید انتظاراتی که هر یک از این روش ها از متقاضیان خود دارند را برآورده کنید نیز حائز اهمیت است.

درواقع هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که یک روش به طور قطع، ساده ترین راه برای مهاجرت به کاناداست! تنها این امکان وجود دارد که درخواست برای برخی از برنامه ها برای شما آسان تر باشد؛ ولی در حالت کلی تمامی پروسه ها نیاز به زمان دارند و مراحل زیادی را شامل می شوند!

به جرأت می توان گفت با این که مهاجرت به کانادا نیاز به سرمایه گذاری مالی و استقلال قابل توجهی دارد، نتیجه نهایی آن ارزشمند است. کانادا همواره از نظر کیفیت زندگی در میان بهترین کشورها قرار گرفته است و به دلیل نگرش مثبت خود نسبت به موضوع مهاجرت در کل جهان شناخته شده است.

در ادامه به چهار مورد از محبوب ترین راه های متقاضیان برای مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۲ می پردازیم :

 

روش اول : مهاجرت کانادا با اکسپرس اینتری

مهاجرت اسان با اکسپرس انتری کانادا

یکی از ساده ترین روش مهاجرت به کانادا “اکسپرس انتری” می باشد .

 

اکسپرس اینتری سریع ترین و محبوب ترین برنامه مهاجرتی کاناداست. متقاضیانی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام می کنند می توانند در مدت زمان کوتاهی اقامت دائم خود را دریافت کنند.

در طول سه سال آینده، کانادا قصد دارد بیش از ۲۴۰۰۰۰ مهاجر علاقه مند را از طریق سه جریان اکسپرس اینتری به کشور خود دعوت کند :

  • کارگر ماهر فدرال (FSW)
  • کلاس تجربه کانادا (CEC)
  • مشاغل فنی فدرال (FST)

شرکت در اکسپرس اینتری با ساخت پروفایل آنلاین آغاز می شود؛ سپس با توجه به مشخصات شما، پروفایل شما توسط سیستم امتیاز بندی جامع کانادا (CRS) امتیاز دریافت می کند. برای ساخت پروفایل اکسپرس اینتری، ابتدا باید واجد شرایط یکی از سه جریان فدرال کانادا باشید. در نتیجه دولت کانادا برای متقاضیان با بالاترین رتبه در استخر اکسپرس اینتری دعوتنامه هایی برای دریافت اقامت دائم صادر می کند.

حتی با در نظر گرفتن این موضوع که پروسه اکسپرس اینتری ساده ترین راه برای آمدن به کانادا برای متقاضیان واجد شرایط و علاقه مند است، رسیدن به حداقل امتیاز مورد نیاز در “دراو” فدرال می تواند دشوار باشد. از طرفی، تنها با قرار گرفتن در جمع نامزدها و حضور در استخر اکسپرس اینتری، می توانید نامزد استانی دریافت کنید!

برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری و همچنین دانلود پی دی اف جدول امتیازات این پروسه اینجا کلیک کنید . ➡ 

روش دوم : مهاجرت به کانادا با برنامه های نامزد استانی

نقشه کشور کانادا و تقسیم بندی قلمرو و استان ها

یکی از ساده ترین روش مهاجرت به کانادا “برنامه نامزدهای استانی” می باشد .

 

در طول همه‌گیری ویروس کرونا، استان‌ها به روند انتخاب و دعوت از نیروی کار خارجی برای دریافت اقامت دائم کانادا ادامه دادند. امسال کانادا قصد دارد میزبان بیش از ۸۳۵۰۰ مهاجر جدید از طریق برنامه نامزد استانی” PNP”  باشد.

برنامه های نامزد استانی توسط ده استان و سه منطقه کانادا اجرا می شود؛ به طوری که هر یک از آن ها معیارهای خاصی را برای نامزد های خود در نظر می گیرند. این در حالیست که برخی از برنامه های استانی، متقاضیانی را که صرفاً توانایی رفع نیازهای بازار کار استان خود را دارند انتخاب می کنند.

نامزد های برنامه استانی در مدت زمان معینی بررسی می شوند. متقاضیان باید پس از دریافت نامزدی استانی، برای دریافت اقامت دائم کانادا به دولت فدرال درخواست ارسال کنند. مدت زمان بررسی درخواست اقامت دائم به این بستگی دارد که آیا این برنامه استانی با سیستم اکسپرس اینتری کار می کند یا خیر.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نامزدی استانی معمولاً مشابه هزینه های پروسه اکسپرس اینتری است و با توجه به استان، می تواند هزینه های اضافی دیگری را نیز شامل شود. البته برخی از استان ها برای بررسی برنامه های نامزدی استانی خود هزینه ای دریافت نمی کنند، در حالی که برخی دیگر از استان ها مانند انتاریو هزینه ای معادل ۱۵۰۰ دلار کانادا را دریافت می کنند!

 

روش سوم : مهاجرت از طریق برنامه های نیروی متخصص

مهاجرت از طریق برنامه های نیروی متخصص

یکی از ساده ترین روش مهاجرت به کانادا “برنامه های نیروی متخصص” می باشد .

 

اگر تجربه مدیریت یا مالکیت کسب و کاری را در کشور خود دارید، ساده ترین راه برای مهاجرت به کانادا می تواند برنامه نیروی متخصص فدرال یا استانی باشد. دولت فدرال برای افرادی که قصد دارند در کانادا اشتغال زایی کنند و یا کسب و کاری را راه اندازی کنند، برنامه های مهاجرتی خاصی ارائه می دهد.

همچنین چندین برنامه نامزدی استانی نیز برای متقاضیان علاقه مند به راه اندازی یک کسب و کار در برخی از استان های کانادا ارائه می شوند.

برنامه های مهاجرت از طریق نیروی متخصص کانادا، معمولاً نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی در شرکتی است که متقاضیان قصد دارند در کانادا راه اندازی کنند. البته برخی از مناطق، برنامه های نامزدی استانی را با عنوان کارآفرینی منطقه ای ارائه می دهند که در این پروسه متقاضیان به سرمایه گذاری کمتری برای راه اندازی کسب و کار خود در یک منطقه کم جمعیت نیاز دارند.

 

روش چهارم : مهاجرت کانادا با اسپانسرشیپ

فرم اسپانسرشیپ کانادا

یکی از ساده ترین روش مهاجرت به کانادا “اسپانسرشیپ” می باشد .

 

اگر یکی از اعضای خانواده شما مقیم دائم یا شهروند کانادا است، احتمالا “اسپانسرشیپ” ساده ترین راه برای مهاجرت شما به کانادا خواهد بود. کانادا به ساکنان دائمی و شهروندان خود این فرصت را می دهد تا اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند. امسال، کانادا قصد دارد از ۱۰۵۰۰۰ متقاضی جدید از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانواده، دعوت به عمل آورد.

انجام پروسه اسپانسرشیپ خانواده به ازای هر خویشاوند معمولاً حدود ۱۱۳۵ دلار کانادا هزینه دارد. در صورتی که اسپانسر خانوادگی شما در کبک اقامت داشته باشد، هزینه های اضافی نیز اعمال خواهد شد.

مدت زمان بررسی و پاسخگویی به درخواست اسپانسرشیپ، کاملا به عضوی که در کانادا قرار است اسپانسر شما شود بستگی دارد؛ اما به طور کلی رسیدگی به درخواست‌ها معمولاً ۱۲ ماه طول می‌کشد.

 

بررسی شرایط لازم متقاضیان برای مهاجرت به کانادا

هر برنامه مهاجرتی انتظارات خاصی از متقاضیان خود دارد که باید برآورده شوند. بررسی این موضوع که آیا واجد شرایط شرکت در برنامه ای هستید آن هم بیش از ارسال درخواست، حائز اهمیت بالایی است.

هنگام ارسال درخواست، دولت کانادا اسناد مختلفی را برای تأیید تجربه کاری، تحصیلات، هویت ، پیشینه کیفری و  معاینه پزشکی شما درخواست می کند. انواع مدارک لازم برای مهاجرت به برنامه ای که برای درخواست آن اقدام می کنید بستگی دارد .

در نتیجه برای آگاهی از مدارک لازم، ابتدا باید تعیین کنید که کدام برنامه مهاجرتی برای شما بهتر است.

 

سریع ترین روش های مهاجرتی کانادا چیست ؟

سریع ترین راه مهاجرتی کانادا از طریق اکسپرس اینتری است. اکسپرس اینتری بیشتر برنامه های خود را ظرف مدت شش ماه یا کمتر بررسی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروسه اکسپرس انتری کانادا می توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

 

 

برای مشاهده قسمت دوم ویدیوی اکسپرس انتری کانادا اینجا کلیک کنید . :arrow

آیا برای مهاجرت به کانادا متقاضیان به یک پیشنهاد شغلی نیاز دارند ؟

خیر. بیشتر ساکنان دائم کانادا هنگام درخواست خود، پیشنهاد کاری در کانادا نداشتند. این در حالی است که برخی از برنامه های مهاجرتی کانادا، متقاضیان را ملزم به داشتن یک پیشنهاد شغلی کانادایی می کند .

 

منظور از مقیم دائم کانادا چیست؟

متقاضیان مقیم دائم کانادا، شهروندان کشور دیگری هستند که اجازه زندگی در کشور کانادا را به عنوان مقیم دائم را دریافت کرده اند. زمانی که فردی دارای اقامت دائم باشد، حق دارد در هر نقطه از کشور زندگی و کار کند. ساکنان دائم تعداد قابل توجهی از مزایا را در کانادا دریافت می کنند؛ از جمله: دسترسی به مراقبت های بهداشتی و خدمات اجتماعی، حق کار و تحصیل در هر نقطه از کانادا و حمایت دولت کانادا و……..

 همچنین، پس از سپری شدن مدت معینی از دریافت اقامت دائم و سکونت در خاک کانادا، مهاجران می توانند  برای اخذ شهروندی کانادا درخواست دهند! البته به یاد داشته باشید که ساکنان دائم کانادا حق رأی در انتخابات کانادا را ندارند.

 

مزایای یک شهروند کانادایی چیست؟

شهروندان کانادایی حقوق و امتیازات زیادی در این کشور دارند. شهروندان طبق قانون به مراقبت‌های بهداشتی، خدمات اجتماعی و حمایت های همه جانبه، دسترسی دارند. همچنین یک شهروند کانادایی می تواند در هر نقطه از این کشور زندگی، و به کار و تحصیل مشغول باشد. و برخلاف افراد مقیم کانادا، شهروندان در انتخابات کانادا حق رأی دارد.

همچنین، شهروندی نمی تواند لغو یا حذف شود. همه افرادی که در کانادا به دنیا می آیند به طور خودکار شهروندی کانادا محسوب می شوند . همچنین، مقیمان خارجی می توانند با گذراندن مراحلی، از اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC)  درخواست شهروندی کنند و به شهروند کانادایی تبدیل شوند.

برای مطالعه شرایط اخذ شهروندی کانادا اینجا کلیک کنید . ➡ 

 

آیا می توانم در هر منطقه یا شهری از کشور کانادا کار کنم؟

هنگامی که فردی دارای اقامت دائم کانادا باشد، مجوز زندگی و کار در هر نقطه از کانادا را دارد. اگر یک مقیم خارجی کارت اقامت دائم کانادا را نداشته باشد، باید برای دریافت مجوز کار اقدام نماید.

 

حداکثر سن متقاضیان برای مهاجرت به کانادا چند سال است ؟

حداکثر سن متقاضیان برای مهاجرت به کانادا چند سال است

 

 

باید گفت محدودیت سنی خاصی برای مهاجرت به کانادا وجود نداشته . البته در اکثر مقوله های مهاجرت، متقاضیان  ۲۵- ۳۵ سال حداکثر امتیاز را دریافت می کنند. اما این بدان معنا نیست که متقاضیان بالای این سنین نمی توانند انتخاب شوند. داشتن تجربه کاری قابل توجه، مهارت زبان بالا، تحصیلات بالا می تواند به راحتی امتیاز از دست رفته شما را جبران کند!

پاسخ به سوال ” مهاجرت به کشور کانادا آسان می باشد ؟ “

با بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی، کانادا طیف وسیعی از گزینه ها را برای انواع متقاضی طراحی کرده است. بدیه است که انتقال به یک کشور جدید نیاز به تلاش دارد. پس طبیعی است که برخی از برنامه های مهاجرتی نسبت به سایرین به مدارک بالاتر و بیشتری نیاز دارند.البته شما می توانید از صفر تا صد پرونده خود را به وکیل مهاجرتی بسپارید و مسیر خود را هموار تر کنید.

وکلای مهاجرت کانادا ارسال درخواست شما را انجام می دهند و در مورد مدارکی که نیاز دارید، مدارکی که ممکن است خواسته شود و همچنین مدارکی که نباید ارائه دهید به شما مشاوره می دهند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وکیل مهاجرتی کانادا اینجا را کلیک کنید . :arrow

امکان همراهی خانواده متقاضیان به کانادا وجود دارد ؟

برخی از برنامه های مهاجرتی به مقیمان خارجی اجازه می دهد تا به همراه اعضای خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند. با این حال، اعضای خانواده طبق شرایط برنامه ای که با آن اقدام کرده اند قادر به همراهی فرد متقاضی خواهند بود؛ به عنوان مثال، کسانی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا مهاجرت می کنند می توانند همسر و فرزندان تحت تکفل خود را در پروسه همراه کنند. با این حال، کانادا با برنامه‌های اسپانسرشیپ خانوادگی به شهروندان و ساکنان دائمی، این امکان را می‌دهد تا از همسر یا شریک زندگی خود، فرزندان تحت تکفل و والدین / پدربزرگ و مادربزرگ خود دعوت نامه ارسال کنند.

چرا کانادا به دنبال مهاجر است؟

شهرها و نواحی روستایی کانادا برای حفظ رشد جمعیت و حمایت از بازار کار خود به تازه واردان وابسته هستند! همچنین این کشور دارای جمعیت سالخورده ای است که اگر بدون تدبیر رها شود، در شرایط مشابه ژاپن در دهه ۱۹۹۰ قرار خواهد گرفت! اما برخلاف ژاپن، کانادا موضوع مهاجرت را پذیرفت و این امکان را به وجود آورد که بخش بزرگی از جمعیت را در سنین ۲۵ تا ۵۴ سال حفظ کند. قطعا حل این مشکل بدون مهاجرت انبوه به کانادا امکان پذیر نبود و نخواهد بود !

سخن پایانی

کشور کانادا جز یکی از کشورهای محبوب و پر مهاجر در بین سایر کشورها  می باشد. از این رو کشور کانادا پذیرای متقاضیان در سراسر دنیا می باشد. همین امر باعث شده روش های زیادی برای مهاجرت به کانادا به وجود اید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای با داشتن مشاوران و وکلای مقیم کانادا شما را در همه پروسه های مهاجرتی کانادا صفر تا صد همراهی می کند.

 

 

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم ارزیابی مهاجرتی و درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *