اخبار

سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان ، کشوری با اقتصاد قوی

کشور آلمان از  سمت شمال به دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک مرز مشترک دارد. و همچنین از سمت شرق شرق نیز با لهستان و جمهوری چک و از سمت جنوب هم با اتریش و سوئیس مرز مشترک دارد. و از  سمت غرب آلمان با کشورهای فرانسه، لوکامزبورگ، بلژیک و هلند همسایه است. آلمان از گذشته تا کنون به عنوان اقتصادی قوی و با تکنولوژی قدرتمند در اروپا معروف بوده و هست. و امروزه در زمینه اقتصاد و صنایع جز لیست برترین کشورهای اروپا میباشد.

سرمایه گذاری در آلمان

با توجه به این تفاسیر کشور آلمان همواره مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران از سراسر دنیا است. مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری و کسب و کار جز پرطرفدار ترین گزینه های مهاجرتی متقاضیان خارجی بوده است. از این رو آلمان با توجه به تسهیلات ویژه ایی مانند ( اخذ اقامت دائم و تابعیت آلمان ) که در اختیار سرمایه گذاران خارجی میگذارد باعث شده افراد زیادی از سراسر دنیا برای سرمایه گذاری و زندگی به آلمان مهاجرت کنند.

آلمان تاکنون انقدر که در صنعت خودروسازی پیشرفت کرده و خود را در این حوزه تقویت کرده که امروزه شرکت های معروفی چون شرکت‌های بی ام و، بنز، آئودی و فولکس واگن به همراه شرکت‌های زیر مجموعه آن‌ها در  کل دنیا بر سر زبان ها قرار گرفته است.

زندگی در آلمان و شرایط آن

کشور آلمان به سطح زندگی و رفاه و آسایش شهروندان خود بسیار اهمیت می دهد . از این رو امکانات ویژه و با کیفیتی را در اختیار مردم قرار می دهد تا همه بتوانند یک زندگی خوب را در این کشور تجربه کنند. برای مثال هزینه تحصیلات دانش اموزان در آلمان رایگان است و والدین هیچ پولی برای تحصیلات فرزندانشان پرداخت نمی کنند. همچنین سطح کیفیت جاده ها بسیار بالاست تا شهروندان برای حمل ونقل و جا به جایی دچار هیچ مشکلی نشوند. و یکی از مزایای بسیار خوب کشور آلمان بیمه درمانی برای تمامی شهروندان اجباریست. موقعیت های شغلی بسیاری در آلمان وجود دارد و همین امر باعث شده که سالانه این کشور به درخواست نیروی کار مجرب داشته باشد. و در نهایت طبق امار بدست امده هزینه زندگی در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی مانند اتریش بسیار پایین است.

 

استانداردهای سرمایه گذاری چیست؟

یکی از مواردی که همه ی افراد قبل سرمایه گذاری در کشوری باید ان را مد نظر خود داشته باشند ، استانداردهای سرمایه گذاری در کشور مورد نظر است. در کشور آلمان اولین و مهم ترین استانداردی که باید سرمایه گذاران به ان توجه کنند امنیت سرمایه گذاری در آلمان می باشد. پاسخ سوال هایی چون آیا آلمان از سرمایه ی مردم سوء استفاده می کند؟ یا آیا ممکن است قراردادهای سرمایه گذاری در آلمان را دولت نقض کند؟ و یا آیا ممکن است نظام قضایی و دولت آلمان دیدش نسبت به افراد سرمایه گذار تغییر کند ؟ و خیلی از این سوالات که افراد باید قبل از سرمایه گذاری به آن توجه داشته باشند.

البته باید گفته شود که کشور آلمان برای سرمایه گذاری جز کشورهای خوب و با امنیت بسیار بالایی است.

بررسی شاخص نرخ مصادره اموال در آلمان (Germany- Expropriation risk)

در این شاخص ما میزان امنیت سرمایه گذاری در آلمان را با توجه به برخورد عادلانه سیستم قضایی و دولت آلمان می سنجیم و احتمال مصادره اموال سرمایه گذاران را توسط دولت آلمان مورد بررسی قرار میدهیم.

کمترین نمره ایی که برای این شاخص در نظر گرفته شده ۱ و بیشترین ریسک ۷ است. همانطور که ملاحضه می کنید کشور آلمان در طی این چند سال اخیر نمره ۱ را داشته. به این معناست که کشور آلمان کمترین میزان ریسک مصادره اموال را دارد.

نرخ مصادره اموال در آلمان

بررسی نرخ مالیات در کشور آلمان

نرخ مالیات هر کشور با توجه به دولت و قوانین هر کشور متغییر است. در نمودار زیر شما میتوانید میزان نرخ مالیات کشور آلمان را نیز نسبت به سال های اخیر مشاهده کنید.

نرخ مالیات در کشور آلمان

بررسی نرخ تورم در کشور آلمان – inflation

تورم اصولا به افزایش بیش از حد و یا غیر متناسب سطح عمومی قیمت کالاها گفته میشود. یا به زبان ساده تر میتوان گفت به میزان تفاوت قیمت یک کالا در طول یک سال در یک کشور تورم گفته می شود.

هر چه در یک کشوری تورم کمتر باشد قدرت خرید مردم افزایش می یابد و بالعکس.

نرخ تورم در کشور آلمان

چگونه در آلمان سرمایه گذاری کنیم؟

برای اخذ اقامت موقتی و دائم و سپس دیافت تابعیت کشور آلمان راه و روش های مختلفی وجود دارد. که یکی از ان ها اخذ ویزای کاری آلمان است. در ادامه در مورد انواع روش های سرمایه گذاری در آلمان صحبت خواهیم کرد.

سرمایه گذاری در آلمان از زیرکانه ترین و اصولی ترین راه هاست زیرا شما با سرمایه گذاری در آلمان نه تنها تابعیت این کشور را دریافت خواهید کرد بلکه سرمایه ی خود را چندین برابر خواهید کرد. در ادامه چندین روش برای سرمایه گذاری در آلمان به شما معرفی میکنیم :

  • یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در آلمان کارآفرینی است.
  • براساس فعالیت و حرفه و مهارت خود در المان یک کسب و کار راه اندازی کنید.
  • با ثبت شرکت و مسئولیت محدود در آلمان سرمایه گذاری کنید.
  • در آلمان شرکت تضامنی ثبت کنید.
  • در آلمان یک نمایندگی تاسیس کنید.
  • از راه خرید ملک و املاک سرمایه گذاری کنید.
  • با خرید اوراق قرضه دولتی در کشور آلمان سرمایه گذاری کنید.
  • با تسهیلات بانکی در کشور آلمان سرمایه گذاری کنید.
  • با وام خرید ملک سالیانه  و وام بازپرداخت کامل و وام نهایی و وام نرخ متغیر در کشور آلمان سرمایه گذاری کنید.

 

برای سرمایه گذاری در آلمان و اخذ ویزای کاری چه مدارکی نیاز است؟

برای مهاجرت به هر کشوری و با هر روشی اولین چیزی که از متقاضیان میخواهند مدرک شناسایی افراد است. همچنین شما باید با داشتن مدارک مستند و معتبر  برای اثبات تمکن مالی خود به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه کنید. همچنین برای دریافت ویزای کاری و ایجاد یک کسب و کار در آلمان شما باید مجوزهای مربوط به کارتان را از ادارات مرتبط آلمان دریافت کنید. همچنین اگر شما قصد دارید در آلمان یک شرکت ثبت کنید باید مدارک شرکت فعال را به همراه سابقه کاری معتبر داشته باشید.

مدارکی که مورد نیاز:

  • به همراه داشتن پاسپورت و کپی ان
  • به همراه داشتن بیمه درمانی متقاضی
  • احراز محل اقامت متقاضی
  • احراز تمکن مالی متقاضی
  • گردش مالی حساب متقاضی در ۳ماه گذشته در کشور  مبدا
  • به همراه داشتن دعوتنامه معتبر درصورت دعوت شدن متقاضی از سمت شرکت یا سازمانی و ….
  • داشتن گواهی مالکیت در صورتی که شغل متقاضی مستقل باشد
  • داشتن مبلغ پول حدودا ۶۰یورو برای ثبت درخواست اخذ ویزا

 

برای خواندن مقالات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر جهت مهاجرت کاری و تحصیلی و … با موسسه رویال اپلای همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *