مهاجرت + ویزا (آمریکا)

شرایط و قوانین اخذ ویزای توریستی آمریکا ۲۰۲۲

وکیل مهاجرتی ویزای توریستی امریکا

شرایط و قوانین اخذ ویزای توریستی آمریکا ۲۰۲۲ که برای ورود به خاک آمریکا به عنوان گردشگر با آن روبرو می‌شوید را در یک مطلب جمع و کامل، بیان کرده‌ایم. برای اطلاع از نحوه اخذ ویزای توریستی آمریکا، تا انتهای مطلب را بخوانید و دنبال کنید.

گرفتن ویزای توریستی آمریکا

نحوه گرفتن ویزای توریستی امریکا بسته به دلیل حضور شما در سفارت آمریکا متفاوت است. با اینکه ویزای توریستی دو نوع کلی دارد اما برای اخذ آن‌ها باید مدارک مختلفی را ارائه کنید. ویزای توریستی آمریکا یک نوع ویزای غیرمهاجرتی است و با استفاده از آن می‌توانید مدت زمانی مشخصی را در خاک آمریکا بمانید. با در نظر گرفتن اینکه امکان تمدید ویزای توریستی و دیگر انواع ویزا آمریکا برای ایرانیان وجود ندارد، قبل از اتمام ویزا باید یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

  • درخواست ویزای مهاجرتی (تحصیلی – کاری و پناهندگی)
  • خروج از خاک آمریکا

به دلیل سختی مسیر اخذ ویزای توریستی آمریکا، می‌توانید از وکیل یا شرکت مهاجرتی و آژانس مسافرتی بخواهید تا به جای شما مراحل اداری را طی کند. مجموعه ی رویال اپلای شما را در تمامی این مراحل برای اخذ ویزای توریستی امریکا همراهی می  کند. اما قابل ذکر است که در نهایت، این شما هستید که باید برای مصاحبه حضوری به سفارت یا دفاتر حافظ منافع آمریکا در کشورهای همسایه بروید. قبل از این کارها، باید حداقل شرایط دریافت ویزای توریستی آمریکا داشته باشید. با ما همراه باشید تا در مقاله شرایط و قوانین اخذ ویزای توریستی آمریکا ۲۰۲۲ شما را با این شرایط و قوانین آشنا کنیم.

شرایط اخذ ویزای توریستی آمریکا ۲۰۲۲

شرایط گرفتن ویزای توریستی آمریکا برای افراد بالای ۱۸ سال تعریف می‌شود و افراد با سن کمتر از ۱۸، باید با ویزای توریستی مادر، پدر یا قیم قانونی خود به آمریکا سفر کنند.

  • داشتن قرار ملاقات تجاری، قرارداد کاری و هدف بیزینسی
  • شرکت در کنفرانس‌های تجاری، آموزشی و حرفه‌ای
  • گذراندن تعطیلات یا سفر توریستی و گردشگری
  • سر زدن به خانواده مقیم آمریکا
  • دریافت خدمات پزشکی
  • شرکت در دورهمی‌های آموزشی مانند کلاس و دوره یا اماکن تفریحی مانند کنسرت و تئاتر

با داشتن شرایط بالا می‌توانید برای اخذ ویزا آمریکا از نوع توریستی اقدام کنید. در صورتی که بلیت کنسرت، تئاتر، همایش، دوره، کلاس و… را در مصاحبه حضوری سفارتخانه ارائه دهید، هنگام دریافت ویزا با مشکل خاصی روبرو نخواهید شد.

دو خانوم چمدان به دست برای ویزای تویستی امریکا

نحوه دریافت ویزای توریستی امریکا در ایام کرونا

شرایط و نحوه گرفتن ویزای توریستی آمریکا در ایام کرونا تغییرات زیادی کرد. در روزهای همه‌گیری کرونا، آمریکا تنها صدور ویزاهای دیپلماتیک، سیاسی، پناهندگی و… را باز نگه داشت. در حال حاضر، در صورتی که کارت واکسن معتبر (با تعداد دوز مشخص و واکسن مورد تایید وزارت بهداشت آمریکا) داشته باشید، می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. آمریکا تنها ورود مسافرانی را به خاک خودش مجاز می‌داند که حداقل دو دوز واکسن دریافت کرده باشند. واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت آمریکا شامل موارد زیر است:

  • واکسن فایزر بیونتک
  • واکسن مدرنا
  • واکسن جانسون اند جانسون
  • واکسن آسترازنکا

هنگام ورود به خاک امریکا باید تست منفی کرونای خود و همراهان‌تان را هم ارائه بدهید. اگر مشکوک به علائم کرونا باشید، در آمریکا قرنطینه خواهید شد.

مراحل اخذ ویزای توریستی آمریکا

برای اطلاع از طریقه گرفتن ویزای توریستی آمریکا، باید اخبار مربوط به ویزاهای توریستی آمریکا را به طور مرتب بررسی کنید. معمولا تغییرات زیادی در مدارک ارسالی برای ویزای توریستی آمریکا رخ نمی‌دهد اما برای اطمینان، باید از ۲ یا ۳ ماه قبل برای گرفتن ویزا برنامه ریزی کنید. داشتن مدارک زیر هنگام ارائه درخواست ویزا توریستی الزامی است:

  • به همراه داشتن پاسپورت (توجه کنید که باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. )
  • گرفتن تصویر جدید پاسپورتی رنگی با پس زمینه سفید بدون عینک، کلاه، هندزفری و هدفون

طبق قوانین آمریکا، داشتن عینک برای مسافران عینکی (به دلایل پزشکی) مورد قبول است، آن هم در صورتی که فریم، چشم‌ها را نپوشاند و سایه‌ای روی صورت نیندازد

  • ارائه مدارک ۵ سفر گذشته به خاک آمریکا (در صورت وجود)
  • ارائه مدارک تمکن مالی برای هزینه‌های سفر اعم از خورد و خوراک، مسکن و هزینه‌های رفت و آمد
  • ارائه مدرک مبنی بر تعلق به کشور مبدا سفر (مثلا داشتن ملک در ایران، خانواده یا داشتن شغل)

انواع ویزای توریستی آمریکا ۲۰۲۲

برای دریافت ویزای توریستی و گردشگری آمریکا باید درخواست ویزای B آمریکا را بدهید. این ویزا مخصوص به مسافرانی است که برای کار یا تفریح وارد آمریکا می‌شوند. دو نوع ویزا B وجود دارد که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم:

  • ویزا B1 بیزینس: این ویزا به کسانی داده می‌شود که برای شرکت در جلسه تجاری، حضور در کنفرانس علمی، آموزشی، حرفه‌ای و تجاری، بستن قرارداد و معامله تجاری یا راه اندازی شرکت وارد آمریکا می‌شوند
  • ویزا B2 گردشگری: ویزای گردشگری آمریکا تنها برای سفر توریستی، گذراندن تعطیلات، دیدن دوستان و خانواده، دریافت خدمات پزشکی و گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه مدت داده می‌شود

ویزا توریستی، برای ایرانیان قابل تمدید نیست. یعنی نمی‌توانید بعد از اتمام تایم ویزا (۱۸۰ روز یا حدود ۶ ماه)، باز هم ویزای خود را تمدید کنید. ویزاهای صادره برای ایرانیان هم از نوع ویزای سینگل بوده و برای تنها یکبار ورود به خاک آمریکا معتبر است.

هزینه اخذ ویزای توریستی آمریکا

هزینه اخذ ویزای گردشگری آمریکا یکسان بوده و برای تمامی افراد مبلغ ثابت ۱۶۰ دلار است. فرقی نمی‌کند که از کدام کشور برای اخذ این ویزا درخواست بدهید. هزینه‌ای که از شما برای صدور ویزا توریستی امریکا دریافت می‌شود، نهایتا ۱۶۰ دلار آمریکا می‌رسد. البته ممکن است برای تهیه مدارک، جمع آوری اسناد مورد نیاز و رفتن به سفارت آمریکا در یکی از کشورها همسایه، مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری شوید. در این صورت، هزینه‌های شما بیشتر از ۱۶۰ دلار خواهد شد. به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید با کمک گرفتن از یک آژانس معتبر مسافرتی یا وکیل مهاجرتی، پشت سر گذاشتن این مراحل را برای خود ساده‌تر و کم هزینه‌تر کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله ما شرایط و قوانین اخذ ویزای توریستی آمریکا ۲۰۲۲ را بررسی کردیم . همچنین با وجود کرونا در این سال های اخیر شرایط داشتن کارت واکسن های مورد تایید ایالت متحده امریکا و به علاوه ان تست منفی کرونا به شرایط اخذ ویزای توریستی اضافه گردیده است . همچنین به مراحل اخذ ویزای امریکا و انواع ویزای توریستی و هزینه ویزای توریستی پرداختیم . برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مجموعه رویال اپلای در تماس باشید . و برای خواندن مقالات در مورد اقامت و اخذ ویزا و مهاجرت به کشور امریکا و کانادا و استرالیا به بخش وبلاگ رویال اپلای در سایت ما مراجعه کنید.

 

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *