مهاجرت + ویزا (کانادا)

شناخت استان­ها و قلمروهای کانادا

نقشه کانادا

شناخت استان­ها و قلمروهای کانادا

برای مهاجرت به کشور کانادا یا هر کشور دیگر، شما اول باید آن کشور و تمام خصوصیاتش و همچنین استان ها و منطقه هایش را بخوبی مورد بررسی قرار دهید . برای مهاجرت به کانادا الزامیست اطلاعاتی از شناخت استان­ها و قلمروهای کانادا

بدست آورده و با آگهی کامل اقدام کنید.

 کشور کانادا دومین کشور بزرگ جهان محسوب می شود. و در بخش شمالی قاره آمریکا و نزدیک قطب شمال قرار دارد. دور تا دور این کشور را اقیانوس در برگرفته . به طوری که از غرب به اقیانوس آرام و از شرق به اقیانوس اطلس و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی منتهی می شود. و تنها مرز زمینی این کشور از سمت جنوب است؛ پس از سمت جنوب به کشور ایالات متحده آمریکا ارتباط دارد.

کشور کانادا یک کشور فدرال است ؛ که از چند ایالت و منطقه و شهر تشکیل شده ؛ که هر کدام زیر نظر فدرال دولت کانادا قوانین و نظام سیاسی خود را دارند . بنابراین برای مهاجرت به این کشور باید شناختی از استان­ها و قلمروهای کانادا داشته باشید .

مهاجرت استانی به کشور کانادا

هر استان و منطقه برنامه مهاجرتی و قوانین مهاجرتی خاص خود را دارد . دولت های استانی با توجه به قوانین و مقررات خاص خود افرادی را انتخاب می کنند که مورد نیاز و مناسب بازار کار محلی خود باشند.

می توان گفت مهاجرت استانی به کانادا هم تراز با اکسپرس اینتری کانادا است .که مسیر اصلی برای مهاجران، مخصوصا سرمایه گذاران می باشد؛ در واقع مهاجرت استانی به کانادا زیر مجموعه ی برنامه اکسپرس اینتری کانادا محسوب می شود.

طبق آخرین تصمیمان مهاجرتی و برنامه ریزی های مهاجرتی دولت فدرال، از امسال تا سال ۲۰۲۴ بیش از ۱.۳۰۰.۰۰۰ مهاجر، از طریق برنامه های مهاجرتی کانادا، اقامت دائم خود را بگیرند.

کشور کانادا از ۵ منطقه (Region) و ۱۰ استان یا ایالت (province) و ۳ سرزمین یا قلمرو (Territory) تشکیل شده است . که هرکدام از این ها دارای دولت استانی و قلمروی مخصوص به خود و زیر نظر دولت فدرال صاحب اختیارات سیاسی هستند .که در عکس زیر نقشه قلمرو ها و استان ها , و مرز های استانی کانادا را مشاهده می کنید :

نقشه کانادا

پس برای مهاجرت استانی شناخت استان­ها و قلمروهای کانادا و آگاهی از سیاست و امور اجتماعی آن ها مهم است. در ادامه بیشتر با استان­ها و قلمروهای کانادا آشنا می شویم.

مناطق کشور کانادا (Regions)

به بزرگترین بخش بندی کشور کانادا منطقه می گویند. کشور کانادا ۵ منطقه دارد . که قلمروها و ایالت ها زیر مجموعه منطقه های کانادا هستند. اسامی مناطق کشور کانادا به شرح زیر است :

  1. منطقه اطلس یا آتلانتیک (Atlantic)
  2. منطقه شمالی (North)
  3. منطقه ساحل غربی (West Coast)
  4. منطقه فلات یا علفزار (Prairies)
  5. کانادای مرکزی (Central Canada)

شناخت استان ها یا ایالت های کانادا

همانطور که گفته شده کشور کانادا ۱۰ استان (ایالت) دارد . در ادامه به شناخت هر یک از استان های کانادا می پردازیم :

  1. استان بریتیش کلمبیا (British Columbia)

استان بریتیش کلمبیا غربی ترین استان کانادا محسوب می شود . شهر ویکتوریا در مرکز این استان قرار دارد. همچنین بزرگترین و معروف ترین شهرش، شهر ونکور است . تعداد مهاجرین در استان بریتیش کلمبیا بسیار زیاد است. این استان از نظر ذخایر نفتی دومین استان بزرگ کانادا محسوب می شود. به همین امر از بازار کار بسیار خوبی برخوردار است. و همچنین از نظر فناوری و IT نیز جز پیشرفت ترین استان های کاناداست. با توجه به موارد گفته شده می توان گفت این استان یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار یا استارتاپ های فعال است.

     ۲. استان آلبرتا (Alberta)

آلبرتا یکی از استان های غربی کشور کانادا محسوب می شود . و از لحاظ جعمیت جزء چهارمین استان پر جمعیت کانادا محسوب می شود. مرکز این استان ادمونتون (Edmonton) می باشد . استان آلبرتا جز سه استان منطقه جغرافیایی منطقه فلات یا علفزار (Prairies)می باشد.

    ۳. استان سَسکاچوان (Saskatchewan)

استان سَسکاچوان (Saskatchewan) یکی از استان های غربی کانادا و جز منطقه جغرافیایی منطقه فلات یا علفزار (Prairies) محسوب می شود. شهر مرکزی این استان رجاینا و معروف ترین و بزرگترین شهر آن سسکتون است . سَسکاچوان (Saskatchewan) صاحب دریاچه ها و رودخانه های بسیار است؛ به طوری که اصلی ترین منابع آب شیرین برای کشور کانادا به حساب می آید.

    ۴. درباره استان نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador) کانادا

استان نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)  شرقی ترین استان کانادا محسوب می شود .و با توجه به اینکه کشور کانادا از سمت شرق با اقیانوس اطلس مرتبط است؛ این استان با اقیانوس اطلس یک مرز ساحلی دارد . وجود اقیانوس باعث شده این استان از جزیره  نیوفاندلند تشکیل شده باشد و در منطقه لابرادور قرار دارد. شهر سنت جانز (Saint John’s) مرکز این استان است . اکثر مردمان این استان اصالت بریتانیایی دارند.

   ۵.استان انتاریو (Ontario)

استان انتاریو در شرق کانادا قرار دارد . و از لحاظ سیاسی و اقتصادی جزء یکی از مهم ترین استان های کانادا محسوب می شود . شهر تورنتو در مرکز این استان قرار دارد. و پایتخت کشور کانادا، شهر اتاوا هم در استان انتاریو قرار دارد.

  ۶. استان کبک (Québec)

استان کبک بزرگترین استان کانادا می باشد . و تنها استانی است که زبان رسمی آن، زبان فرانسوی می باشد.

استان کبک از لحاظ جمعیتی جز دومین استان پر جمعیت کانادا است. شهر مرکز آن، شهر کبک و بزرگترین شهر آن ، شهر مونترال می باشد. اکثر مهاجران استانی کانادا، به این استان مهاجرت می کنند. در نظر داشته باشید که برای مهاجرت به این استان باید یک مدرک زبان فرانسوی معتبر مثل TEF داشته باشید.

   ۷. استان منیتوبا (Manitoba)

استان منیتوبا استان مرکزی کشور کانادا و جزء پنجمین استان پرجمعیت کشور کانادا محسوب می باشد. و شهر مرکزی آن وینیپگ می باشد. این استان جز منطقه جغرافیایی فلات یا علفزار (Prairies)است. جمعیت زیادی از بومیان کانادا مثل سرخ پوست ها در این استان زندگی می کنند. این استان وابستگی بسیاری به کشاورزی و منابع طبیعی دارد و همین امر سرمایه و ثروت اصلی کشور کانادا محسوب می شود. استان مانیتوبا به دلیل بازارکار پایدار و خوب، در بین دارندگان کسب وکار محبوبیت بالایی دارد.

  ۸. استان نووا اسکوشیا (Nova Scotia)

استان نووا اسکوشیا (Nova Scotia) واقع در ساحل جنوب شرقی کشور کانادا می باشد؛ این استان جزء چهار استان اولیست که به کنفدراسیون کشور کانادا پیوست. شهر مرکزی این استان ، شههر هلفیکس است که از مراکز مهم اقتصادی محسوب می شود.

  ۹. استان نیوبرانزویک (New Brunswick)

استان نیوبرانزویک (New Brunswick) واقع در منطقه جغرافیایی است. به طور میانگین ۸۵ درصد از زمین های این استان را جنگل تشکیل داده است. همچنین این استان از چند جزیره کوچک ساحلی تشکیل شده است. شهر فردریکتون مرکز استان نیوبرانزویک است .

  ۱۰. جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)

جزیره پرنس ادروارد با مرکزیت شارلوت تاون از استان های کانادا محسوب می شود. و در سال ۱۸۶۴ به کنفدراسیون کشور کانادا پیوست. این استان جزء استان های کوچک و کم جعمیت کشور کانادا محسوب می شود و متشکل از چندین جزیره کوچک می باشد.

در این مقاله ما شما را با شناخت استان­ها و قلمروهای کانادا آشنا خواهیم شد . در مقاله بعدی در مورد قوانین هر یک از این استان ها برای مهاجرت استانی کانادا کامل صحبت می کنیم. با دفتر مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شناخت قلمروهای کانادا

نقشه قلمرو های کانادا

تفاوت اصلی استان ها و قلمروهای کانادا در قدرت و اختیاراتشان است . استان های کانادا قدرت و اختیارات خود را از مصوبه قانون اساسی کانادا ۱۸۷۶ ، زیر نظر قانون اساسی کنفدراسیون کانادا می گیرند. اما قلمروها قدرت و اختیارات خود را از پارلمان کانادا می گیرند. همانطور گفتیم کشور کانادا از ۳قلمرو تشکیل شده است:

  1. قلمروهای شمال غرب (Northwest Territories)

قلمروهای شمال غرب با حروف اختصاصی NWT نشان داده می شوند. قلمرو شمال غرب پرجعمیت ترین قلمرو کانادا می باشد. و شهر یلونایف در مرکز این قلمرو می باشد. دریاچه (Great Lake) بزرگ ترین دریاچه کانادا در این قلمرو واقع شده است.

     ۲. قلمرو نوناووت (Nunavut)

بزرگترین و جدیدترین قلمرو کانادا محسوب می شود. و در سال ۱۹۹۹ از قلمروهای شمال غرب جدا شده است. و قلمرو مستقل خود را تشکیل داده است . شهر مرکزی آن ایکالویت است. این قلمرو بخش زیادی از شمال کشور کانادا را در بر میگیرد.

    ۳. قلمرو یوکان (Yukon)

این قلمرو غربی ترین و کوچک ترین و کم جعمیت ترین قلمرو کانادا محسوب می شود . این قلمرو فقط یک شهر دارد؛ به نام شهر وایت هورس است؛ که مرکز این قلمرو هم به حساب می آید. قلمرو یوکان در سال ۱۸۹۸ از قلمروهای شمال غرب جدا شده و قلمرو مستقل خود را تشکیل داده است.

 

حرف آخر

همانطور که گفتیم برای مهاجرت به هر کشور ، شما باید اول به طور کامل از آن کشور و قوانین و خصوصیات آن کشور اطلاعات کافی را داشته باشید . در این مقاله ی شناخت استان­ها و قلمروهای کانادا ، ما تمام قلمرو ها و استان ها کانادا راا به شما معرفی کردیم و با آن ها آشنا شدیم. از این پس برای انتخاب استان و قلمرو و مهاجرت استانی کانادا کمی اطلاعات داریم. در مقاله بعد قوانین و مقررات و شرایط هر یک از استان ها را برای مهاجرت استانی کانادا مورد بررسی قرار می دهیم برای دریافت مشاور با وکیلان مجرب مقیم کشور کانادا، برای مهاجرت به کانادا و مهاجرت استانی کانادا از پروسه های سرمایه گذاری در کانادا، تحصیل در کانادا و اکسپرس اینتری کانادا و اخذ اقامت دائمی کانادا با دفتر رویال اپلای در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *