مهاجرت + ویزا (آمریکا)

صفر تا صد اخذ ویزای J-2 آمریکا

American J2 visa

در این مقاله به بررسی صفر تا صد اخذ ویزای J-2 و اخذ اقامت دائم کشور آمریکا می پردازیم. آنچه را که در این مقاله می خوانید به شرح زیر است :

تعریف ویزای J-2 آمریکا

ویزای J-2 به همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال دارنده ویزای J-1 اعطا می‌شود تا دارنده این ویزا را در آمریکا همراهی کنند. این ویزا نوعی ویزای غیر مهاجرتی و وابسته بوده که هرگونه تغییر در وضعیت دارنده ویزای J-1 منجر به تغییر وضعیت دارندگان ویزای J-2 خواهد شد.

از آن جا که ویزای J-1 در دسته‌های مختلف با شرایط خاصی وجود دارند، پس برای دارندگان ویزای J-2 نیز قوانین و شرایط خاصی وجود دارد.

دقت کنید آن دسته از افراد که در یکی از زیر گروه‌های au pair- camp counselor- secondary school student  وwork and travel participants  موفق به اخذ ویزای J-1 می‌شوند نمی‌توانند سایر اعضای خانواده خود را با ویزای J-2 به آمریکا ببرند.

از آن جا که دارندگان ویزای J-1 توسط سازمان‌ها و برنامه‌های مختلفی حمایت می‌شوند، در صورت موافقت اسپانسر می‌توانند همسر و فرزندان خود را به آمریکا بیاورند. برای مثال اگر در زیر گروه secondary school student موفق به اخذ ویزای J-1 شده باشید و قصد دارید همسر و فرزندان خود را همراه خود به آمریکا بیاورید باید موافقت اسپانسر خود را کسب کنید. در صورتی که اسپانسر موافقت نکند، نمی‌توانید وابستگان خود را با خود به آمریکا بیاورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  ویزای J-1 و مطاله مقاله صفر تا صد ویزای J1 آمریکا کلیک کنید. ➡ 

هیچ محدودیتی در تعداد فرزندان برای اخذ ویزای J-2 وجود ندارد. دارندگان ویزای J-2 مجاز به ثبت نام در تحصیلات آکادمیک، دریافت گواهینامه رانندگی، افتتاح حساب بانکی و سفر به آمریکا و دیگر کشورها و همچنین کار در شرایطی خاص هستند.

شرایط اخذ ویزای J-2 آمریکا و مراحل درخواست این ویزا :

  • همسر متقاضی، دارنده ویزای J-1 باشد.
  • اگر فردی مجرد و زیر ۲۱ سال هستید باید یکی از والدین ویزای J-1 داشته باشد.
  • مجاز به همراهی دارنده ویزای J-1 از طرف اسپانسر یا برنامه مشارکتی باشید.

دقت داشته باشید افرادی که با دارنده ویزای J-1 در رابطه هستند، واجد شرایط اخذ ویزای J-2 نمی‌باشند مگر در صورتی که با دارنده ویزای J-1 ازدواج کرده و مدارک ازدواج داشته باشند.

برای مطالعه بهترین روش های مهاجرت به آمریکا و دریافت انواع ویزای آمریکا کلیک کنید.

مراحل درخواست اخذ ویزای J-2:

مراحل درخواست ویزای J-2 مانند مراحل اخذ ویزای J-1 بوده و در صورت موافقت با همراهی دارنده ویزای J-1 هر یک از افراد فرم جداگانه DS-2019 دریافت خواهند کرد.

  • پر کردن فرم DS-160 به صورت آنلاین
  • پرداخت هزینه ۱۶۰ دلاری صدور ویزا
  • رزرو نوبت مصاحبه و دریافت نامه تائیدیه از آفیسر

مدارک مورد نیاز:

  • پاسپورت
  • بارکد فرم DS-160
  • نامه تائیدیه مصاحبه
  • یک قطعه عکس
  • تمام صفحات SEVIS و یک نسخه کپی از فرم DS-2019
  • یک نسخه کپی از فرم DS-2019 دارنده ویزای J-1
  • در صورتی که دارنده ویزای J-1 در زیر گروه intern یا trainee موفق به اخذ ویزا شده است، ارائه یک کپی از فرم DS-7002 دارنده ویزای J-1 الزامی می‌باشد.
  • سند ازدواج در صورتی که همسر دارنده ویزای J-1 می‌باشد.
  • آلبوم عروسی و کارت دعوت
  • لیست مهمانان عروسی
  • در صورت ازدواج در دفتر ثبت ازدواج و طلاق، رونوشت عقد نامه و تصاویر با شاهدان ازدواج
  • شناسنامه فرزندان
  • ارائه تمکن مالی
  • شرکت در مصاحبه ( در طول مصاحبه سوالاتی پیرو دلایل شما برای مهاجرت به آمریکا و روابط شما با دارنده ویزای J-1 و تمکن مالی پرسیده خواهد شد.)

علاوه بر تمام شرایط و مدارک ذکر شده برای اخذ این نوع ویزا باید بیمه سلامت داشته باشید. برخی از اسپانسرها برای وابستگان دارنده ویزای J-1 هم بیمه درمانی می‌خرند. اما در صورتی که اسپانسر بیمه درمانی را به عهده نگرفت متقاضی اخذ ویزای J-2 باید شخصاً برای خرید بیمه اقدام کند.

پس از اخذ ویزا، متقاضیان می‌توانند همزمان و یا بعد از دارنده ویزای J-1 وارد آمریکا شوند.

پردازش ویزای J-2 چقدر زمان می‌برد و اعتبار آن چقدر است؟

زمان پردازش انواع ویزای J-2 با یکدیگر متفاوت است. با این حال انتظار می‌رود پردازش این ویزا حداقل ۳۰ روز زمان ببرد.

اعتبار ویزای J-2 آمریکا

اعتبار ویزای J-2:

از آن جا که ویزای J-2 نوعی ویزای وابسته است پس مدت اعتباراین ویزا نیز به اعتبار ویزای J-1 بستگی دارد. این به معنای این است که اگر ویزای J-1 به مدت ۲ سال صادر شده باشد، ویزای J-2 نیز به مدت ۲ سال صادر خواهد شد.

اگر دارنده ویزای J-1 مدت اعتبار ویزای خود را تمدید کند شما نیز می‌توانید برای تمدید ویزا اقدام کرده و در صورت موافقت، فرم جدید DS-2019 دریافت خواهید کرد.

همانطور که در مقاله‌ی قبل ( صفر تا صد ویزای ویزای J-1 ) گفتیم، دارندگان ویزای J-1 پس از انقضای ویزا باید به کشور خود بازگشته و ۲ سال مجاز به اخذ ویزاهای مشابه، غیر از توریستی نمی‌باشند. همچنین دارندگان ویزای J-2 نیز پس از انقضای ویزا به مدت ۲ سال باید در کشور خود اقامت داشته و مجاز به اخذ ویزای مشابه نمی‌باشند.

اگر دارنده ویزای J-1 بتواند از اقامت ۲ ساله با دلایلی که در مقاله‌ی قبل گفتیم، معافیت بگیرد، دارنده ویزای J-2 نیازی به اخذ معافیت ندارد و این معافیت به طور خودکار برای دارندگان ویزای J-2 اعمال خواهد شد.

برخی از دارندگان ویزای J-1 درخواست تبدیل وضعیت دارند و این موضوع فقط در صورتی امکان پذیر است که از اقامت ۲ ساله در کشور خود معاف باشید. پس از معافیت افراد می‌توانند برای اخذ نوع دیگری ویزا مانند ویزای کاری  H-1B visaاقدام کنند. برای اخذ این نوع ویزا کارفرمای شما باید فرم  I-129 را به سازمان‌های مربوطه ارسال کرده تا در صورت موافقت شروع به کار کنید.

در برخی از موارد ممکن است دارنده ویزای J-2 در خواست لغو ویزا داشته باشد:

  • در صورتی که دارنده ویزای J-1 فوت کرده باشد و گواهی فوت معتبر داشته باشید.
  • در صورتی که از دارنده ویزای J-1 طلاق گرفته و مدارک معتبری دال بر طلاق همسر خود ارائه دهید.
  • در صورتی که به ۲۱ سال رسیده‌اید و بتوانید شناسنامه معتبری ارائه دهید.

علاوه بر ارائه مدارک متقاضی باید دلایل قانع کننده‌ای برای درخواست لغو ویزای خود داشته باشید.

از طرفی اگر دارنده ویزای J-1 موفق به اخذ گرین کارت شود، شما نیز به عنوان وابستگان آن‌ها گرین کارت دریافت خواهید کرد. گفتنی است دارندگان ویزای J-2 می‌توانند خود برای اخذ گرین کارت اقدام کنند.

مجوز کار  Employment Authorization Document (EAD)-دارندگان ویزای J-2:

یکی دیگر از مهمترین کارهایی که دارندگان ویزای J-2 می‌توانند انجام دهند اخذ مجوز کار و کار در آمریکاست. افراد می‌توانند پس از ورود به آمریکا برای اخذ این مجوز اقدام کنند. توصیه می‌شود سه یا چهار ماه پس از ورود به آمریکا برای اخذ این مجوز اقدام کنید.

زیرا در ابتدا برای اخذ این ویزا از شما درخواست شده بود تا تمکن مالی ارائه دهید، پس اگر در همان ماه اول پس از ورود برای اخذ این مجوز اقدام کنید نسبت به تمکن مالی شما مشکوک خواهند شد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کار- EAD:

  • فرم I-765
  • کپی فرم DS-2019 و I-94دارندگان ویزای J-1  و  J-2
  • پاسپورت دارندگان ویزای J-1 و  J-2
  • ۲ قطعه عکس
  • سند ازدواج
  • اظهارنامه‌ای مبنی بر دلیل اخذ مجوز کار

(توجه داشته باشید این اظهار نامه نباید نشان دهنده ی نیاز مالی باشد، چرا که شما تمکن مالی ارائه داده بودید. دلایل شما برای اخذ این مجوز باید برای اهداف مسافرتی، تفریحی و فرهنگی باشد. شما با حقوق دریافتی از این کار مجاز به حمایت مالی از دارنده‌ی ویزای J-1 نمی‌باشد. این اظهارنامه باید شامل اطلاعاتی همچون شغل مد نظر و مقدار دستمزد دریافتی باشد.)

  • افراد می‌توانند با ذکر تاریخ انقضای ویزا در فرم DS-2019 مجوز کاری بگیرند که تا پایان دوره اقامتشان در آمریکا معتبر باشد.

در صورتی که موفق به اخذ مجوز کارشدید،  در شغلی نیمه وقت یا تمام وقت می توانید مشغول به کار شوید و از آن جا که شاغل هستید مجاز به اخذ شماره تامین اجتماعی – Social Security Number (SSN) – بوده و موظفید طبق قانون مالیات بپردازید.

امیدواریم مطالب مقاله صفر تا صد اخذ ویزای J-2 آمریکا برای شما همراهان عزیز مفید و کاربردی بوده باشد. اگر در آینده تمایل به مهاجرت به آمریکا را دارید . می توانید با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرتی رویال اپلای و ارسال آن برای ما ، منتظر تماس مشاوران مجرب ما در همه ی پروسه های مهاجرتی آمریکا باشید . و یک مشاوره ی رایگان از طرف ما داشته باشید.

مشاوران و وکلای مقیم آمریکای رویال اپلای شما را در همه ی پروسه های مهاجرتی آمریکا و برای اخذ اقامت دائم آمریکا همراهی می کنند.

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *