مهاجرت + ویزا (آمریکا)

صفر تا صد اقامت آمریکا از طریق لاتاری

صفر تا صد اقامت آمریکا از طریق لاتاری

در این مقاله قصد داریم صفر تا صد اقامت آمریکا از طریق لاتاری را بیان کنیم. اخذ گرین کارت مبتنی بر لاتاری، یکی از برنامه های تشویقی برای حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده آمریکا است.

 

صفر تا صد اقامت آمریکا از طریق لاتاری

از سال ۱۹۹۰ قانونی تصویب شد؛ که به موجب آن ویزای DV بوجود آمد. برنامه لاتاری آمریکا هر سال برگزار می‌شود. در هر برنامه تعداد مشخصی ویزایDV برای نژادهای مختلف مردم جهان در نظر گرفته می‌شود.

پس از ثبت نام در لاتاری گرین کارت فقط به شانس، برای برنده شدن در قرعه کشی لاتاری نیاز دارید؛ احتیاج به داشتن شرایط ویژه ای نیست. بخش ۲۰۳(C) قانون مهاجرت و تابعیت آمریکا امکان صدور ویزا DV موسوم به ویزای “تنوع نژادی” را برای تعدادی از کشورهایی که تعداد مهاجران آن ها در آمریکا کم است مهیا کرده است. در سال ۲۰۲۳ ، بیش از ۵۵۰۰۰ ویزای DV در دسترس خواهد بود. لازم به ذکر است ثبت درخواست برای اخذ این نوع ویزا هزینه ای ندارد.

متقاضیانی که در این برنامه مهاجرتی پذیرفته می شوند؛ باید واجد شرایط این ویزا باشند. وزارت امور خارجه آمریکا منتخبان را از طریق قرعه کشی کامپیوتری تعیین می کند و این ویزا را بین ۶ منطقه جغرافیایی در جهان توزیع می کند وهیچ کشوری نمی تواند هر ساله بیش از هفت درصد ویزاهای DV  موجود را دریافت کند.

برای ویزای مهاجرتی DV-2023 ، افرادی که متولد کشورھای زیرهستند نمی توانند درخواست بدهند زیرا در پنج سال گذشته بیش از ۵۰۰۰۰ نفر از این کشورھا به ایالات متحده مھاجرت کرده اند:

بنگلادش، برزیل، کانادا، چین (شامل ھنگ کنگ SAR ) کلمبیا، جمھوری دومینیکن، السالوادور، ھائیتی، ھندوراس، ھند ، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، کره جنوبی، انگلستان(به جز ایرلند شمالی) و مناطق وابسته به آن، ونزوئلا و ویتنام (متولدین ماکائو SAR و تایوان واجد شرایط ھستند.)

 

شروط لازم برای افراد واجدالشرایط لاتاری

شرط اول :

متولدین کشورهایی که از لحاظ تاریخی نرخ مهاجرت آن ها به آمریکا پایین است، می توانند واجد شرایط برای ثبت نام باشند. اگر متولد این کشورها نیستید؛ میتوانید از طریق دو روش دیگر واجد شرایط شوید.

آیا همسر شما  متولد کشوری است که از لحاظ تاریخی نرخ مهاجرت آن به آمریکا پایین است؟ اگر اینطور است، میتوانید از طریق کشور محل تولد همسرتان واجد شرایط شمرده شوید.با این شرط که شما و همسرتان هر دو برای ویزایDV  منتخب باشید و هر دو هم زمان به آمریکا  وارد شوید.

– اگر شما متولد کشوری هستید که واجد شرایط اخذ ویزای DV-2023 نیست می توانید از طریق کشور محل تولد یکی از والدین خود، در صورتی که این کشور واجد شرایط ویزای DV-2023 باشد، اقدام کنید.

شرط دوم:

هر متقاضی ویزایDV ، باید حداقل شرایط تحصیل یا تجربه کاری زیر را داشته باشد:

  • حداقل تحصیلات دبیرستانی یا معادل آن به این معنی که گواهی اتمام موفقیت آمیز دوره ۱۲ ساله آموزش رسمی ابتدایی و راهنمایی ودبیرستان را دارا باشد.
  • در ۵ سال گذشته، ۲ سال سابقه کار در شغلی که حداقل به دو سال آموزش یا تجربه نیاز دارد، داشته باشد. وزارت امور خارجه از طریق پایگاه اطلاعاتی Department of Labor’s O*Net Online وزارت کار آمریکا ، سابقه کار واجد شرایط را  ارزیابی خواهد کرد.

بازه زمانی ثبت نام لاتاری :

مدت زمان لاتاری

صفر تا صد اقامت آمریکا از طریق لاتاری با مجموعه رویال اپلای

متقاضیان باید درخواست ثبت نام برنامه DV-2030 را به صورت آنلاین از طریق وبسایت dvprogram.state.gov بین  ۱۲:۰۰ ظهر(منطقه زمانی (EDT(GMT-4) چهارشنبه،۶ اکتبر ۲۰۲۱ تا ۱۲:۰۰ظهر( منطقه زمانی: EST(GMT-4)) سه شنبه،۹ نوامبر۲۰۲۱ارسال کنند.

ثبت درخواست خود را به هفته پایانی دوره ثبت نام موکول نکنید؛ زیرا ممکن است به دلیل حجم بالای درخواست ها با تاخیردر سایت مواجه شوید. بعد از اتمام بازه زمانی ثبت نام، درخواست آنلاین یا مکتوب متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. هر متقاضی فقط یک بار مجازبه ثبت درخواست ثبت نام خواهد بود. با ثبت نام بیش از یک بار برای این برنامه، دیگر واجد شرایط نخواهید بود.

تکمیل فرم تقاضا آنلاین برای برنامه DV-2023:

فرم ثبت نام را به صورت آنلاین (فرم DV-E یا ۵۵۰۱DS- ) در وبسایت dvprogram.state.gov ارسال کنید. ثبت نام های ناقص و یا ازهر طریقی غیر از سایت مذکور پذیرفته نخواهد شد. ارسال فرم ثبت نام آنلاین هیچ هزینه ای ندارد. همچنین هنگام ارسال فرم ثبت نام از مرورگر های قدیمی (به عنوان مثال اینترنت اکسپلور ۸) استفاده نکنید.

 

اگر از طریق مشاوران یا وکلای مهاجرتی درخواست خود را ثبت می کنید. بعد از ثبت درخواست باید شخصا حضور داشته باشید و به سوالات پاسخ دهید و شماره تائید منحصر به فرد خود را دریافت کنید. پس از تکمیل ثبت نام، صفحه حاوی تائید نام کابری و اطلاعات را مشاهده خواهید کرد؛ این صفحه را ذخیره و پرینت کنید.

ازآغاز ۸ می ۲۰۲۲ می توانید با مراجعه به وبسایت dvprogram.state.gov، با کلیک بر روی بررسی وضعیت ثبت نام و با وارد کردن اطلاعات شخصی ودریافت کد تائیدیه ازوضعیت ثبت نام خود مطلع شوید. برای اطلاع از این که برای  ۲۰۲۳DV- انتخاب شده اید یا خیر می توانید بر روی Check Status Entrant  کلیک کنید.

اگر منتخب باشید، دستورالعمل های پیشبرد درخواست خود را نیز می توانید مشاهده کنید. دولت آمریکا مستقیما به شما اطلاع نخواهد داد و تنها منبع اطلاع رسانی ها در مورد این که انتخاب شده اید یا آگاهی از زمان مصاحبه از طریق همین پایگاه می باشد.

برای تکمیل فرم ثبت نام خود باید تمام اطلاعات زیررا درج کنید. عدم ثبت دقیق اطلاعات مورد نیاز، شما را واجد شرایط برنامه  DV-2023نخواھد کرد:

  1. نام – نام خانوادگی ، نام ، نام دوم، دقیقا ھمانطور که در گذرنامه شما قید شده است (به عنوان مثال اگر درگذرنامه شما فقط نام و نام خانوادگی شما را نشان می دهد، لطفا اول نام خانوادگی سپس نام خود را ذکر کنید؛) اگر گذرنامه شما شامل نام وسط یا دوم نمی باشد، آن را ثبت نکنید. اگر نام شما در گذرنامه شامل نام، نام دوم و نام خانوادگی است، آنھا را به ترتیب زیر ذکر کنید: نام خانوادگی، نام ، نام دوم. اگر فقط یک نام دارید، باید در قسمت نام خانوادگی درج کنید.
  2. جنسیت: مرد یا زن.
  3. تاریخ تولد: روز، ماه، سال.
  4. نام شهری که در آن به دنیا آمدید.
  5. کشوری که در در آن متولید شده اید.
  6. کشوری که برای برنامه DV-2023 واجد شرایط است- کشور واجد شرایط معمولا با کشور محل تولد شما یکسان است و به کشور محل زندگی یا ملیت شما اگر با محل تولد شما یکسان نیست ارتباطی ندارد.
  7. شماره گذرنامه، کشور صادرکننده آن و تاریخ انقضا گذرنامه معتبر و منقضی نشده بین المللی شما.این الزام در مورد وابستگان شما اعمال نمی شود، باید اطلاعات گذرنامه معتبر بین المللی مسافرتی را وارد کنید ؛ مگر این که به دلایلی از این الزام معاف باشید؛ از جمله :
    • در صورتی که فاقد تابعیت هستید، تبعه کشوری تحت کنترل کمونیست باشید و نتوانید از دولت کشور تحت کنترل کمونیست ھا پاسپورت بگیرید
    • یا معافیت فردی تأیید شده توسط وزارت امنیت داخلی و وزارت امور خارجه آمریکا برخوردار هستید.

    اگر مدعی معافیتی باشید که واجد شرایط آن نیستید، یا اطلاعات گذرنامه ای که وارد کردید معتبرنباشد، واجد شرایط برنامه  DV-2023 نخواھید بود.

    ۸.اپلود کردن عکس های به روز متقاضی ( گرفته شده در شش ماه اخیر) ازخود، همسر و همه فرزندانتان.

    برای ارسال عکس به قسمت Submitting a Digital Photograph  مراجعه کنید. نیازی به ارسال عکس برای همسر یا فرزند شهروند یا دارای اقامت قانونی آمریکا ، نیست.

    عکس ھای متقاضی ثبت نام DV باید دارای استانداردھای مشابه عکس ھای ویزای ایالات متحده آمریکا باشند.

    اگرعکس ھای شما و اعضای خانواده شما به طور کامل با این مشخصات مطابقت نداشته باشد یا به ھر نحوی دستکاری شده باشد، همچنین ارسال ھمان عکسی که در ثبت نام سال قبل ارسال شده است؛ شما را برای DV واجد شرایط نخواھد کرد.

۹.درج آدرس پستی شامل:

  •  شھر/ شھرک
  •  منطقه/کشور/استان/ایالت   (کشوری که اکنون در آن ساکن هستید را قید کنید.)
  •  کد پستى
برندگان لاتاری

صفر تا صد اقامت آمریکا از طریق لاتاری توسط کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

۱۰.درج شماره تلفن (اختیاری)

۱۱.آدرس ایمیل- ایمیلی که شخصا و به طور مستقیم به آن دسترسی دارید و تا ماه می سال آینده همچنان به آن دسترسی خواهید داشت. اگر در ماه می با بررسی وضعیت متقاضی متوجه شدید که انتخاب شده اید، یک ایمیل پیگیری از وزارت امور خارجه آمریکا دریافت خواهید کرد؛ و اززمان مصاحبه آگاه خواهید شد؛ اما منتخب بودن شما از طریق مراجعه به پروفایل قابل پیگیری است. و وزارت امور خارجه ایمیل در این خصوص به شما ارسال نخواهد کرد.

۱۲.آخرین درجات تحصیلی که دریافت کرده اید:

۱. دبستان، ۲. دبیرستان بدون دیپلم، ۳. دیپلم، ۴. مدرک ھنرستان، ۵. برخی از دوره ھای دانشگاھی، ۶. مدرک دانشگاھی۷. برخی از دوره ھای لیسانس ۸. مدرک فوق لیسانس ۹.برخی از دوره ھای سطح دکترا، یا دکترا.

۱۳.وضعیت تأهل فعلی:

۱. مجرد ، ۲. متأھل و ھمسر شھروند یا مقیم دائم قانونی آمریکا نیست، ۳. متأھل و ھمسرشھروند یا  مقیم دائم آمریکا ھست، ۴. مطلقه یا ۵. بیوه .۶ به طور قانونی جدا شده.

نام، تاریخ تولد، جنسیت، شھر و کشورمحل تولد ھمسرتان را وارد کنید و عکسی از ھمسرتان با مشخصات فنی مشابه عکس خودتان، وارد کنید.  

۱۴.عدم ذکر اطلاعات صحیح ھمسر واجد شرایط یا ذکر نام فردی که ھمسر شما نیست.

شما را به عنوان متقاضی اصلی DV و ھمسر و فرزندان شما را به عنوان متقاضیان وابسته در برنامه DV واجد شرایط نخواھد کرد. ذکر صحیح نام همسر ضروری است مگر این که از نظر قانونی جدا شده باشید. درج نام زوجی که به طور قانونی از وی جدا شده اید، ضمانت اجرایی نخواهد داشت.

اگر از نظر قانونی با حکم دادگاه ازھم جدا نشده اید، باید نام ھمسر خود را قید کنید حتی اگر قصد دارید قبل از درخواست ویزای قرعه کشى طلاق بگیرید یا ھمسرتان قصد مھاجرت نداشته باشد.

۱۵.تعداد فرزندان – نام، تاریخ تولد، جنسیت، شھر و کشور محل تولد را برای ھمه فرزندان در قید حیات و زیر۲۱ سال مجرد، صرف نظر از این که با شما زندگی می کنند یا قصد ھمراھی یا پیوستن به شما را داشته باشند یا خیر را باید ذکر کنید. عکس فرزندان را نیز با همان مشخصات فنی مشابه عکس خود ارسال کنید.

توجه کنید:

–  کلیه فرزندان حقیقی و در قید حیات؛

–  کلیه فرزند خواندگان قانونی شما؛ و

– کلیه فرزندان ناتنی  که در تاریخ ثبت نام شما زیر ۲۱ سال و مجرد هستند، حتی اگر از نظر قانونی از همسر خود جدا شده اید و فرزندتان در حال حاضر نزد شما اقامت ندارد و یا قصد مهاجرت با شما را ندارد. فرزندان متأھل و ۲۱ ساله یا بزرگتر ھنگام ارسال درخواست شما واجد شرایط برنامهDVنیستند.

با این حال، قانون حمایت از کودکان در شرایط خاصی ازاین فرزندان حمایت می کند به این صورت که: اگر شما قبل از این که فرزند مجرد شما ۲۱ ساله شود براى لاتاری اقدام کرده باشید؛ و فرزند شما قبل از صدور ویزا،۲۱ ساله شود، می توان او را ۲۱ ساله در نظر گرفت.

فرزندى که شھروند آمریکاست یا اقامت دائم قانونی آمریکا (LPR) را دارد ھنگام ثبت نام لاتاری، نیازی به ویزایDV ندارد؛ و یا برای او ویزا صادر نخواھد شد. درج یا حذف این قبیل اعضای خانواده در ثبت نام ضمانت اجرایی نخواهد داشت. اما عدم ذکر ھمه فرزندان واجد شرا یط یا ذکر نام فردی که فرزند شما نیست، موجب می شود که شما و ھمسر و فرزندان شما نیز به عنوان متقاضیان اخذ ویزایDV واجد شرایط نخواھند شد.  

انتخاب متقاضیان در لاتاری چگونه است ؟

لاتاری 2023

صفر تا صد اقامت آمریکا از طریق لاتاری توسط کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

بر اساس توزیع ویزاھای در دسترس  در ھر منطقه و کشور، وزارت امور خارجه آمریکا افراد را به صورت رندوم از طریق قرعه کشی کامپیوتری از بین افراد واجد الشرایط انتخاب می کند. ھمه متقاضیان ۲۰۲۳DV-  می بایست با استفاده از شماره تائیدیه منحصر به فرد که بعد از ثبت نام آنلاین ۲۰۲۳DV-خود دریافت و ذخیره کرده اند، به قسمت بررسی وضعیت متقاضی مراجعه کنند تا از منتخب بودن یا نبودن خود آگاه شوند. بررسی وضعیت متقاضیان در وب سایت DV-E به آدرس  gov.state.dvprogram از ۸ می ۲۰۲۲ تا حداقل ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ در دسترس خواھد بود. لینک ادرس سایت را در قسمت اول مقاله صفر تا صد اقامت آمریکا از طریق لاتاری قرار داه شده است.

 

اگر انتخاب شده باشید، به صفحه دریافت کد تائید هدایت می شوید که در این قسمت دستورالعمل های بیشتری از جمله اطلاعات مربوط به هزینه های مهاجرت به آمریکا دردسترس خواهد بود. بررسی وضعیت متقاضیان در Entrant Status Check تنھا منبعی است که وزارت امور خارجه از طریق آن به منتخبین برنامه اطلاع رسانی می کند. بنابراین اطلاع رسانی از طریق ارسال ایمیل به منتخبین و یا از طریق سفارتخانه ها و کنسولگری ها صورت نخواهد گرفت.

برای بررسی وضعیت ثبت نام خود اطلاعات خود را در اختیاردیگران قرار ندهید و در حفظ اطلاعات پروفایل خود کوشا باشید. فرم ۲۶۰DS- ، درخواست ویزای مھاجرتی آنلاین و درخواست ثبت نام خارجیان به صورت الکترونیکی، و مصاحبه شخصى با افیسر به صورت حضوری است و از شما در مورد صلاحیتتان برای مھاجرت تحت قوانین ایالات متحده سوال خواھد شد. این پرسش ھا شامل موضوعات کیفری و امنیتی نیز خواهد بود.

براى ھمه منتخبین و اعضای خانواده آن ها، باید تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ ویزا صادر شود. وزارت امور خارجه آمریکا تحت ھیچ شرایطی نمی تواند پس از تاریخ فوق اقدام به صدور ویزا و همچنین اداره مهاجرت آمریکا نمی تواند با صدور ویزا بعد از این تاریخ موافقت کند. اعضای خانواده نیزنمی توانند ویزاى DV را برای پیوستن به متقاضی اصلی پس از این تاریخ دریافت کنند.

نکات مهم ارسال عکس دیجیتال( تصویر) درصفر تا صد اقامت آمریکا از طریق لاتاری:

متقاضیان باید یک اسکن از عکس جدید یا به روز که در ۶ ماه اخیر گرفته شده است؛ را با تمام استانداردهای زیر را نیز بر آورده کنند.عکس های متقاضیان برنامه DV باید دارای کیفیت و ترکیب مشابه عکس های سایر ویزاهای آمریکا داشته باشند.

از ارسال عکس های قدیمی تر از ۶ ماه یا عکسی که تمام استانداردھای زیر را برآورده نمی کند؛ خود داری کنید. ارسال ھمان عکسی که در ثبت نام سال قبل خود ارسال کرده اید، عکسی که دستکاری شده است یا عکسی که مشخصات زیر را ندارد موجب می شود که برای اخذ ویزای DV واجد شرایط نباشید.

 تصاویر دیجیتالی شما باید:

  •  رنگى باشد.
  •  فوکس باشد.
  • اندازه عکس طوری باشد که سر بین ۱ اینچ و ۱ ۳/۸ اینچ (۲۲ میلی متر و ۳۵ میلی متر) یا ۵۰ درصد و ۶۹  درصد از کل ارتفاع تصویر از پایین چانه تا بالای سر باشد.
  • در شش ماه گذشته گرفته شده باشد تا نمایان گرچھره فعلی شما باشد.
  • در مقابل زمینه سفید ساده و یا سفید کم رنگ گرفته شده باشد.
  • تمام رخ گرفته شده باشد.
  • صورت با حالت عادى و ھر دو چشم باز گرفته شده باشد.
  • از پوشش معمول روزانه استفاده کنید.
  • از یونیفرم استفاده نکنید مگر استفاده از پوشش مذهبی که  روزانه استفاده می کنید.
  • از کلاه یا روسرى که موھا یا خط مو را می پوشاند استفاده نکنید، مگر این که پوشش مذهبی باشد که روزانه استفاده می کنید. بنابراین صورت کامل شما باید قابل مشاھده باشد و پوشش سر نباید سایه ای روی صورت شما ایجاد کند.
  • هدفون، هندزفری بی سیم یا موارد مشابه در عکس قابل قبول نمی باشد.
  • از عینک استفاده نکنید.
  • اگر به طور معمول از دستگاه شنوایی یا مشابه آن استفاده می کنید، استفاده در عکس بلا مانع می باشد.

توجه کنید عکس ھای گواھی نامه رانندگی یا سایر اسناد رسمی که کپی یا اسکن شده اند؛ قابل قبول نیستند. علاوه بر این، عکس ھای  فوری، عکس ھای مجله، دستگاه عکاسى با کیفیت پایین و عکس ھای تمام قد قابل قبول نیستند. شما باید تصویر دیجیتالی خود را موقع ثبت نام اپلود کنید. تصویر دیجیتالی شما باید داری مشخصات زیر باشد:

  • با فرمت JPEG (.jpg) باشد.
  • اندازه فایل حداقل ۲۴۰ کیلوبایت باشد.
  • در نسبت ابعاد مربع گرفته شود. (ارتفاع ها باید عرض مساوی داشته باشند.)
  • ابعاد۶۰۰×۶۰۰ پیکسل

برای اسکن کردن عکس خود علاوه بر دستورالعمل تصویر دیجیتال تعیین شده، باید خصوصیات زیر را هم  در نظر بگیرید :

  • اینچ ۲×۲ (۵۱×۵۱ میلیمتر)
  • با اندازه ۳۰۰ پیکسل در ھر اینچ ( ۱۲ پکیسل در ھر ملیمتر)

نکات عکاسی از کودک و نوزاد :

زمانی که از نوزاد و یا کودک تان، عکس می گیرید؛ ھیچ شخص دیگری نباید در عکس حضور داشته باشد. فرزند شما باید با چشمان باز به دوربین نگاه کند.

نکته۱ :

نوزاد را به پشت، روی یک پارچه سفید ساده یا سفید کمرنگ بگذارید. این امر باعث می شود که سر نوزاد شما تکیه داشته باشد و یک پس زمینه ساده برای عکس ایجاد شود. مطمئن باشید که ھیچ سایه ای روی صورت کودک شما وجود ندارد. بویژه، اگر از سمت بالا از نوزاد عکس می گیرید.

نکته۲ :

می توانید صندلی ماشین را با یک پارچه سفید ساده و یا سفید کمرنگ بپوشانید و از کودک خود عکس بگیرید. این امر ھمچنین باعث می شود که سر نوزاد شما تکیه داشته باشد.

 

مقاله ی صفر تا صد اقامت آمریکا از طریق لاتاری یک متن کامل و جامعه از طرح لاتاری و ویزای DV ایالات متحده­ی امریکا می باشد. اما هنوز نکات مهمی وجود دارد که باید درباره لاتاری بدانید که در مقاله دوم منتشر کرده ایم . برای خواندن اطلاعات بیشتر درباره اقامت آمریکا با لاتاری و شناخت کشورهای واجدالشرایط ثبت نام لاتاری اینجا کلیک کنید. ➡ 

کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای شما را در همه ی پروسه های مهاجرت به امریکا همراهی می کنند.

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ –۲۲۴۰۸۱۸۱ –۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *