مهاجرت + ویزا (کانادا)

صفر تا صد تحصیل در کانادا

Study in Canada

صفر تا صد تحصیل در کانادا و تمام شرایط آن را کامل و دقیق در این مقاله مطالعه خواهید کرد. امیدواریم این مقاله برای متقاضیانی که تمایل به تحصیل در کشور کانادا را دارند مفید باشد.  و همچنین شما میتوانید برای دریافت مشاوره دقیق تر و دریافت پاسخ تمامی سوالات خود با مشاوران مجرب ما در تماس باشید. موسسسه مهاجرتی رویال اپلای شما را برای مهاجرت به کانادا، اقامت کانادا ، اقامت استرالیا ، مهاجرت اسرالیا و اقامت امریکا و مهاجرت امریکا تا پایان راه همراهی میکند. برای مشاوره با مشاوران ما کلیک کنید.

کشور کانادا واقع در قاره امریکا و قسمت شمالی کشور امریکا قرار دارد و از ۱۰ ایالت شکل گرفته است. کشور کانادا با کشور امریکا یک مرز مشترک بسیار طولانی دارد. این کشور حدود ۳۷میلیون نفر جمعیت دارد که جزء دومین کشور بزرگ دنیا محسوب می شود. پایتخت کشور کانادا اتاوا است. و از مهمترین شهرهایش میتوان تورنتو و مونترال و ونکوور را نام برد. به دلیل سرمای شدید در قسمت های شمالی کشور کانادا اکثر مردمان این کشور در قسمت های جنوبی ساکن هستند. به دلیل نزدیکی با ایالت متحده آمریکا آب و هوای بهتری دارد.

زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است . تحصیل در کانادا به این ۲ زبان امکان پذیر است. پول رایج کشور کانادا دلار کانادا می باشد. در سال های گذشته کشور کانادا به دلیل رضایت بیش از ۸۰ درصد مردم از وضعیت زندگی و معشیت خود جزء یکی از بهترین کشورهای مهاجر پذیر انتخاب شده است.

چرا کانادا برای تحصیل مناسب است ؟

کانادا در بین مقاصد تحصیلی پیشگام در جهان جایگاه خوبی دارد . مطلوب ترین استان های کانادا برای دانشجویان بین المللی انتاریو ، بریتیش کلمبیا و کبک هستند که در بین آن ها بسیاری از دانشگاه های عالی کانادا قرار دارند . برای کسانی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های برتر کانادا در یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین کشورهای جهان هستند ، درخواست برای تحصیل در کانادا می تواند گزینه خوشایندی باشد . در مجموع ۲۶ دانشگاه در کانادا در رتبه بندی ۲۲QS World University Rankings 20 قرار دارند که در این میان سه دانشگاه در ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند و ۱۱ دانشگاه دیگر در میان ۳۰۰ دانشگاه عالی و برتر جهان قرار دارند – موردی است که تنها تعداد معدودی از باقی کشورها با آن برابری می کنند . دو دانشگاه تورنتو ( ۲۸ ) و دانشگاه مک گیل ( ۳۳ ) به ترتیب در تورنتو و مونترال (دو شهر بزرگ کانادا) جای گرفته اند و به علاوه دانشگاه آلبرتا ، دانشگاه مک مستر ، دانشگاه واترلو ، دانشگاه مونترال و دانشگاه وسترن در میان ۲۲۰ رتبه بالای جهانی قرار دارند .

بر طبق آمار بدست آمده تعداد دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کشور کانادا حدودا ۵۰۰۰۰۰ نفر هستند. که باتوجه به امتیازاتی که کشور کانادا دارد این عدد در حال افزایش است. دانشجویان کانادایی از باکیفیت ترین و بهترین سیستم آموزشی برخوردارد هستند . و در یک محیط سالم بین المللی آموزش میبینند . و آماده یکار در حوزه ی حرفه خود در کشور کانادا یا کشورهای دیگر می شوند.

هزینه ی تحصیل در کانادا و هزینه زندگی در این کشور نسبت به بقیه کشورهای توسعه یافته کمتر است.

تحصیل در مدارس کانادا چه شرایطی دارد؟

تحصیل دانش اموزان در کانادا

کشور کانادا مدارس دولتی و بین المللی زیادی دارد که هرکدام  دارای سطح کیفی آموزش بسیار بالایی هستند.به همین دلیل مدارس و دانشگاه های کانادا مورد توجه بسیاری از متقاضیانی که علاقه دارند فرزندانشان در این کشور تحصیل کنند؛ قرار گرفته است.

قابل ذکر است که سیستم آموزشی کشور کانادا بصورت یک پارچه نیست بلکه هر ایالت در کانادا با توجه به مدیریت مقامات دولتی آن ایالت رسیدگی می شود. اما از نظر آموزش و پرورش تفاوت کمی بین مدارس و دانشگاه ها وجود دارد.تحصیل در کانادا برای افراد ۶ الی ۱۸ سال بسیار مناسب است که هم بصورت دولتی و هم بصورت خصوصی امکان پذیر است.

مدارس خصوصی برای افرادی مناسب است که تمایل دارند فرزندشان را برای تحصیل بدون حضور خود به این کشور کانادا بفرستند. مدارس خصوصی هزینه بالایی دارند.اما مدارس دولتی برای فرزندانی که والدینشان اقامت کانادا را دارند؛ رایگان است.

تحصیل درکانادا، در مقطع ابتدایی از سن ۶ تا ۱۳ سالگی شروع میشود و ۸ سال طول میکشد. در مقطع متوسطه و دبیرستان از سن ۱۳ تا ۱۸ سالگی به مدت ۶ سال طول میکشد. اصولا در مدارس کانادا به زبان اصلی انگلیسی تدریس میشود به جز کبک که به زبان فرانسوی تدریس میشود.

دوره ها و برنامه های درسی در مدارس مختلف فرق میکند اما همه مدارس متوسطه دولتی با استانداردهای دولتی همراه است. در بعضی از مدارس زبان انگلیسی به عنوان زبان اول است که  در کنارش زبان فرانسوی به عنوان زبان دوم آموزش داده میشود. که در بعضی مدارس زبان دوم میتواند اسپانیایی و المانی و … باشد.

مقطع کالج در کانادا به چه معناست؟

علاوه بر مدارسی که در کانادا وجود دارد . موسساتی هستند که مربوط به دوره ی پس از مقطع متوسطه است و کامل کننده ی این دوره می  باشد. که موسسات فنی حرفه ایی و کالج ها هستند. کالج ها هم بر دو نوع عمومی و خصوصی هستند. دانش آموزان برای ادامه تحصیل خود دو انتخاب دارند ؛ یک اینکه به کالج بروند و یا اینکه به دانشگاه بروند. تنوع و تعداد گرایش ها و رشته ها در دانشگاه ها بیشتر از کالج است. به همین نسبت طول دوره در دانشگاه ها بیشتر از کالج ها است. بنابراین هزینه کالج ها کمتر از هزینه دانشگاهی است. با توجه به تفاوت های گفته شده اعتبار مدرک کالج کمتر از مدارک دانشگاهی است.

داشتن معدل خوب  و بالا و ریزنمرات عالی چندان تاثیر زیادی برای ورود به کالج را ندارد. این در صورتی است که داشتن داشتن معدل خوب  و بالا برای ورود به دانشگاه اهمیت دارد و شانس متقاضیان را برای قبولی در یک رشته خوب بالا میبرد. برای ورود به کالج داشتن مهارت و دانش زبان شرط لازم است. هزینه های کالج تحصیل در کانادا با توجه به رشته و مدت زمان دوره ها  فرق میکند. همچنین این هزینه با توجه به عمومی و خصوصی بودن کالج متفاوت است. و کالج های خصوصی گران تر هستند.

مقطع لیسانس(کارشناسی) در کانادا

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور کانادا فرصت بسیار خوبی برای افرادیست که تمایل به تحصیل در خارج از کشور خود دارند. باتوجه به امکانات کانادا و سطح آموزش و تدریس دانشگاه ها متقاضیان میتوانند آینده ایی روشن برای خود بسازند. با توجه به نظام قوی آموزشی کانادا فارغ التحصیلان دانشگاه ها برای ورود به بازار کار کاملا اماده هستند.

شرایط سنی برای پذیرش در دانشگاه های کانادا برای متقاضیان اصولا زیر ۲۱ سال است که افراد باید دوره ی ۱۲ساله تحصیلی مدرسه را گذرانده باشند و مدرک دیپلم را گرفته باشند.تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کانادا ۳ سال زمان میبرد . رشته های محبوب و پر انتخاب دانشگاه های کانادا ، علوم کامپیوتر ، مهندسی روانشناسی ، زبان ، ریاضیات و … می باشد.نکته حائز اهمیت در این مقطع این است که در مقطع لیسانس امکان دریافت بورسیه به مقطع بالاتر کمتر است.

برای پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کانادا به چه مدارکی نیاز داریم ؟

  • داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله که ارزشش با مدرک دیپلم کشور کانادا باید برابر باشد.
  • تمامی ریز نمرات ۳ سال اخر تحصیلی متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش دانشگاه موردنظر در کانادا
  • داشتن مدرک زبان IELTS : نمره مدرک زبان آیلتس برای هر دانشگاه و یا هر کالجی متفاوت است. اما اگر به صورت عمومی بخواهیم در نظر بگیریم نمره مدرک زبان IELTS باید بالای ۶ باشد.(برخی از دانشجویان میتوانند بدون داشتن مدرک زبان اقدام به پذیرش دانشگاه بکنند در صورتی که قبل از شروع دوره ی تحصیلی خود دوره ی زبان را تمام کنند.)

مقطع فوق لیسانس(کارشناسی ارشد) در کانادا

دانشجویان کانادایی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا رشته های مختلفی وجود دارد مانند : علوم زیست محیطی ، روانشناسی ، علوم کامپیوتر، MBA و … که این موضوع باعث شده میل دانشجویان بین الملی برای ادامه تحصیل در این کشور بیشتر شود. طول دوره در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا باتوجه به رشته و نوع دوره بین ۱۸ ماه تا ۲ سال طول میکشد.

در این مقطع دانشجویان به صورت عملی و کاربردی آموزش میبینند و پایان نامه آن ها بسیار مهم است و درواقع اعتبار دوره تحصیلیشان به حساب می آید. دوره های تحصیلی در کانادا اصولا در ماه سپتامبر شروع می شود اما در بعضی از دانشگاه ها شروع دوره از ماه آوریل است.

برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد متقاضیانی که بالای ۲۵ سال سن دارند و بیشتر از ۲ سال از فارغ التحصیلی کارشناسیشان گذشته، باید سابقه کاری مرتبط با رشته خود داشته باشند.

قابل ذکر است که هر دانشگاه در کانادا قوانین و مقررات خود را دارد. در بند بعدی مدارکی را که برای اخذ پذیرش مقطع کارشناسی ارشد نیاز دارید را بیان کردیم:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش دانشگاه موردنظر در کانادا
  • داشتن مدرک کارشناسی به همراه تمام ریز نمرات
  • بیان هدف از ادامه ی تحصیل و انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید دانشگاه کارشناسی و نامه معتبر
  • داشتن سوابق تحصیلی متقاضی
  • داشتن نمراتی برای تایید در برخی از آزمون های GRE یا GMAT(برا پذیرش بعضی از رشته ها)
  • داشتن نمره قبولی از آزمون زبان که دانشگاه در بدو ورود از متقاضی میگیرد. این مدارک میتواند در زبان انگلیسی باشد و یا به زبان فرانسوی باشد.
  • شرکت در امتحانات کتبی و یا مصاحبه های دانشگاه

قابل ذکر است که متقاضیان میتوانند بدون داشتن مدرک زبان هم اقدام به اخذ پذیرش کارشناسی ارشد کنند اما با این تفاوت که قبل از شروع دوره زبانن خود را به اتمام برساند. همچنین این مدرک باید باتوجه به نیازدانشگاه به زبان فرانسوی یا زبان انگلیسی ترجمه شود.

مقطع دکترا در کانادا

در کانادا مانند سایر کشورها زمانی به دانشجویان پذیرش تحصیلی تعلق میگیرد که مقالات ISI معتبر داشته باشند و چاپ شده باشد. که سطح دانش زبان آنها معادل نمره ی ۷ آیلتس است. همچنین متقاضیان باید یک نامه تاییدیه از یک استاد راهنما ارائه دهند. طول دوره تحصیلی بستگی به رشته دانشجویان میتواند بینه ۳ تا ۴ سال طول بکشد. که دانشجویان در ۳سال اول دانشجویان در کلاس ها حضور دارند. و در سال آخر بر پایه ی موضوع پایان نامه ی خود بیشتر به صورت عملی کارهای تحقیقاتی انجام میدهند.

دانشجویان مقطع دکترا به دلیل مشارکت در فعالیت های پژوهشی و آموزشی دانشگاه حقوق دریافت میکنند.

برای پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه های کانادا به چه مدارکی نیاز داریم ؟

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش دانشگاه موردنظر در کانادا
  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد به همراه تمام ریز نمرات
  • بیان هدف از ادامه ی تحصیل و انگیزه نامه
  • داشتن CV قدرتمند
  • داشتن نامه از اساتید دانشگاه و تاییدیه نامه ها
  • داشتن سوابق تحصیلی متقاضی
  • متقاضی باید پروپوزال تحقیقاتی داشته باشد.
  • داشتن نمراتی برای تایید در برخی از آزمون های GRE یا GMAT(برا پذیرش بعضی از رشته ها)
  • داشتن نمره قبولی از آزمون زبان که دانشگاه. (این مدارک میتواند در زبان انگلیسی باشد و یا به زبان فرانسوی باشد. اصولا مدرک زبان انگلیسی درآیلتس بالای ۶.۵ باشد)
  • شرکت در مصاحبه های دانشگاه

در این مقاله سعی کردیم صفر تا صد تحصیل در کانادا را برای شما توضیح دهیم . برای اطلاعات بیشتر از مهاجرت به کانادا در تماس باشید .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *