مهاجرت + ویزا (آمریکا)

صفر تا صد ویزای J1 آمریکا

ویزای J1 آمریکا

در این مقاله به طور کامل به بررسی صفر تا صد ویزای J1 آمریکا می پردازیم.

ویزای J-1 که به عنوان ویزای تبادل اطلاعات یا ویزای دانشجویی J یا ویزای فرصت مطالعاتی نیز شناخته می شود، برای همه افرادی است که در خارج از ایالات متحده هستند و مایل به شرکت در برنامه های مربوط به مبادلات  تحصیلی و کاری در آمریکا است.

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل،  یکی از رایج ترین روش های مهاجرتی و اقامت در این کشور است. آمریکا با داشتن هزاران برنامه آکادمیک، مؤسسات و دانشگاه های برتر در سطح جهانی فرصت های زیادی برای آموزش عالی  و تحصیل به متقاضیان ارائه می دهد که در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت به همین دلیل محبوب ترین مقصد یرای تحصیل در خارج از کشور در سراسر دنیاست.

برای مطالعه بهترین روش های مهاجرت به آمریکا و دریافت انواع ویزای آمریکا کلیک کنید.

قبل از اینکه بتوانید برای ویزای دانشجویی آمریکا اقدام کنید، ابتدا باید از یک کالج یا دانشگاه معتبر آمریکا پذیرش بگیرید. اگر مطمئن نیستید که کدام دانشگاه یا برنامه های تحصیلی برای شما مناسب است، می توانید  با مشاوران متخصص ما تماس بگیرید.پس از اخذ پذیرش به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید ویزای تحصیلی ایالات متحده را دریافت کنید. به طور کلی سه نوع ویزای دانشجویی در ایالات متحده وجود دارد: ویزای دانشجویی F-1، ویزای دانشجویی J-1  و ویزای دانشجویی M-1.

  • برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ویزاهای تحصیلی آمریکا کلیک کنید.

تعریف ویزای J1 آمریکا

ویزای J1 به افرادی اعطا می‌شود که با هدف تبادل فرهنگی یا تبادل نیروی کار، تحقیق یا آموزش و یا تدریس قصد سفر به آمریکا دارند.

ویزای J1 نوعی ویزای تحصیلی و تبادل است؛ که به شما اجازه اقامت موقت در آمریکا می‌دهد. برای اخذ این نوع ویزا، اولین کاری که باید انجام دهید ؛ این است که برای یک برنامه تبادل (تحصیلی یا کار) از طریق یک اسپانسر در آمریکا درخواست دهید. تنها پس از اخذ پذیرش در یک برنامه، می‌توانید برای ویزای J 1 اقدام کنید.

این ویزا به چند دسته تقسیم می‌شود؛ که افراد بسته به نوع برنامه باید در یکی از آن ‌ها شرکت کنند. در مقاله صفر تا صد ویزای J1 آمریکا به بررسی تمام انواع ویزاهایJ1 می پردازیم . با ما همراه باشید…

انواع ویزاهای J1

  • Au Pair and EduCare:

برای اخذ ویزای J 1 در زیر گروه Au Pair and EduCare، متقاضی باید ۱۸ تا ۲۶ سال سن داشته باشد. از دانش زبانی انگلیسی کافی برخوردار باشد و حداقل مدرک  دیپلم داشته باشد.

در زیر گروه Au pair افراد باید به مدت ۱۲ ماه با خانواده میزبان زندگی کرده تا بتوانند ویزای خود را به مدت ۶، ۹ و یا ۱۲ ماه و شاید حتی بیشتر تمدید کنند. پیش از تعیین خانواده میزبان در برنامه‌های آموزشی برای آموزش کار با کودکان شرکت خواهید کرد.

  • Camp Counselor:

برای زیرگروه مشاور کمپ (Camp Counselor ) باید حداقل ۱۸ سال سن داشته و از دانش زبان انگلیسی کافی برخوردار باشید. تا بتوانید با اردونشینان تعامل داشته باشید. در طول کار در کمپ، حقوقی به شما داده می‌شود و مزایایی مشابه با همتایان آمریکایی خود دریافت خواهید کرد.

  • Government Visitor:

اگر توسط یک آژانس فدرال ایالات متحده برای بازدید و شرکت در فعالیت‌های مختلف جهت تقویت روابط خود با آمریکا انتخاب شده‌اید، می‌توانید برای این دسته از ویزادرخواست دهید. در این مدت می‌توانید در مناظره‌ها، مشاوره، جلسات تخصصی، کارگاه‌ها و غیره شرکت کنید.

  • Intern:

برای واجد شرایط بودن اخذ ویزای J 1 در زیر گروه کارورزی) Intern) باید در حال حاضر در یک دانشگاه یا موسسات آکادمیک دوره متوسطه در خارج از ایالات متحده ثبت نام کرده باشید؛ یا در ۱۲ ماه گذشته از یکی از این موسسات فارغ التحصیل شده باشید.

کارورزی فقط در برخی از رشته‌های خاص ارائه می‌شود که شامل موارد زیر است: کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری، فرهنگ و هنر، ساخت و ساز و تجارت ساختمان، آموزش، علوم اجتماعی، کتابداری، مشاوره و خدمات اجتماعی، مشاغل مرتبط با گردشگری، رسانه‌های اطلاعاتی و ارتباطات، مدیریت، تجارت، بازرگانی و مالی، مدیریت دولتی و حقوق، و رشته های علوم مهندسی، معماری، ریاضیات و مشاغل صنعتی.

  • International Visitor:

شما باید توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده برای اخذ این ویزا در زیر گروه بازدید کننده بین المللی ( International Visitor) دعوت شده و در مشاوره، مشاهده، تحقیق و آموزش برای نشان دادن مهارت‌ خاص خود شرکت کنید و فردی شناخته شده در زمینه خاصی باشید.

  • Physician:

برای اخذ این ویزا باید تحصیلات خود را تکمیل کرده و آموزش پزشکی کافی دیده باشید تا بتوانید در برنامه‌ی مدنظر شرکت کنید. همچنین باید بیانیه‌ای از کشور خود ارائه دهید که نشان دهد چرا باید در برنامه‌های تبادل اطلاعاتی آمریکا شرکت کنید و اینکه مدت بیشتری در آمریکا نخواهید ماند.

یک توافق نامه یا قرارداد از یک دانشکده پزشکی، بیمارستان یا موسسه علمی معتبر ایالات متحده امری ضروری است. علاوه بر این، باید یکی از موارد زیر را تکمیل کنید:  بخش اول یا دوم از آزمون هیئت ملی پزشکی که بخش اول شامل آزمون فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی و مرحله دوم بررسی ویزای واجد شرایط پزشکی ( VQE)می‌باشد.

  • Professor and Research Scholar:

برای دریافت ویزای J 1 به عنوان استاد و محقق تحقیقاتی، Professor and Research Scholar)) باید چندین معیار را رعایت کنید:

اولا، نباید کاندیدای Tenure Track Positions باشید، نباید عضوی از برنامه‌های تبادلی در ۲۴ ماه گذشته بوده باشید، نباید در برنامه ویزای J در ۱۲ ماه گذشته شرکت کرده باشید، مگر در موارد استثنا.

Tenure Track Positions چیست؟

کارمندان امریکایی

بررسی صفر تا صد ویزای J1 آمریکا توسط کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

بررسی صفر تا صد ویزای J1 آمریکا توسط کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

این پوزیشن‌ها ترکیبی از ریسرچ (معمولاً ۶۰ تا ۷۰ درصد)، تدریس (معمولاً ۲۰ تا ۳۰ درصد)، و سرویس (معمولاً بین ۵ تا ۱۵ درصد) هستند و برخلاف پوزیشن‌های گروه اول بودجه ی ۳ تا ۶ ساله به آنها اختصاص داده شده و پکیج استارتاپ میدهند ( که شامل استخدام چند دانشجو و هزینه خرید وسایلی مثل کامپیوتر، هزینه سفر رفتن، خرید تجهیزات ریسرچ…).

قرار داد این پوزیشن‌ها معمولا ۶ ساله با بررسی سالانه و یک بررسی جدی میان ترم (mid-tenure evaluation) انتهای سال سوم است. بعد از ۵ سال شما باید پکیج تنیور را سابمیت کنید و دانشکده تصمیم می‌گیرد که آیا پوزیشن شما ارتقا پیدا می‌کند یا قراردادتان تمدید نمی‌شود.

  • Short-term Scholar:

معمولاً با این نوع ویزا افراد می‌توانند فقط تا شش ماه در آمریکا اقامت داشته باشند. برای دریافت ویزای J 1 در زیر گروه Short-term Scholar، باید یک استاد یا محقق تحقیقاتی باشید یا تحصیلات و تجربه مشابهی داشته باشید. شما می‌توانید به پروژه‌های تحقیقاتی ویژه کمک کنید و یک ترم در کالج یا دانشگاه تدریس کنید. در این زیر گروه، نمی‌توانید اقامت خود را تمدید کنید.

  • Specialist:

برای دریافت ویزای J در زیر گروه Specialist، باید در رشته خود متخصص باشید و نباید به دنبال استخدام تمام وقت در ایالات متحده باشید. با اخذ ویزا در این زیر گروه معمولا می‌توانید تا ۱ سال در آمریکا اقامت کنید.

  • Student, college/ university:

برای اخذ ویزای J 1 در زیر گروه Student, college/ university، باید حامی مالی داشته باشید و هزینه اقامت شما توسط کشور خود، ایالات متحده یا هر دو دولت تامین شود.

با اخذ این ویزا در این زیر گروه معمولاً می‌توانید تا دو سال اقامت داشته باشید اما گفتنی است؛ اعتبار این نوع ویزای  با توجه به برنامه‌ای که در آن شرکت می‌کنید متغیر خواهد بود.

  • Student, secondary:

برای این نوع ویزا، متقاضی باید حداقل ۱۵ سال سن داشته باشد، اما قبل از شروع برنامه تحصیلی نباید بیش از ۱۸ سال و شش ماه سن داشته باشد.

همچنین باید کمتر از ۱۱ سال تحصیلات ابتدایی، بدون احتساب مهدکودک، داشته و در برنامه‌های مشابه قبلی از جمله ویزای F 1 یا ویزای J 1 شرکت نکرده باشد.

برای مطالعه صفر تا صد ویزای F 1 آمریکا کلیک کنید. ➡ 

  • Summer Work Travel:

در صورتی که دانشجو هستید و در دانشگاه ثبت نام کرده‌اید نمی‌توانید در این زیر گروه ویزا بگیرید. به خاطر داشته باشید قبل از ورود به آمریکا باید شغل داشته باشید.

  • Teacher:

برای اخذ ویزا در این زیر گروه باید شرایط لازم برای کار در یک مدرسه ابتدایی یا متوسطه را داشته و مدرکی معادل لیسانس آمریکا در زمینه‌ی آموزش یا موضوعی علمی که قصد تدریس آن را دارید، داشته باشید.

علاوه بر این، یا باید هنگام ثبت درخواست در زمینه‌ی تدریس مشغول به کار باشید یا حداقل ۲۴ ماه گذشته در این رشته مشغول به کار بود باشید.

  • Trainee:

برای اخذ ویزای J 1 در این زیر گروه باید مدرک یا گواهی فنی حرفه‌ای از یک دانشگاه یا موسسه داشته و حداقل ۱ سال تجربه کاری مرتبط با رشته‌تان یا ۵ سال سابقه کاری در زمینه‌ی رشته‌ای که می‌خواهید در دوره کار آموزی‌ آن شرکت کنید، داشته باشید.

تفاوت ویزای J1 و F1 چیست ؟

ویزای F-1 رایج ترین ویزای تحصیلی مورد استفاده دانشجویان بین المللی است. اکثر دانشجویان بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه ها، واجد شرایط دریافت ویزای F-1 هستند. ویزای  J-1نیز نوع دیگری از ویزاهای تحصیلی است که تحت عنوان ویزای فرصت مطالعاتی یا تبادل اطلاعات مخصوص اساتید، محققان، پژوهشگران دوره دکترا یا پسا دکترا است. در جدول زیر تفاوت دو نوع ویزای تحصیلی F-1  و J-1  را مشاهده می کنید:

 

ویزای J-1ویزای F_1
۵۱ در صد از منابع مالی باید  از منبعی غیر از منابع شخصی ، خانواده یا دوستان باشد این منابع غیر شخصی می تواند شامل بورسیه تحصیلی یا از طرف دولت کشور خود یا یک سازمان بین المللی یا یک شرکت باشد.منابع مالی می تواند شخصی ، از خانواده، دوستان، بورس تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی یا ترکیبی از یک یا چند مورد از این منابع باشد .
همسر و فرزندان دارنده ویزای J1، ویزای J2 دریافت میکنند. دارندگان ویزای J2 میتوانند برای اجازه کار به اداره مهاجرت درخواست دهند. همجنین میتوانند به صورت پاره وقت یا تمام وقت تحصیل کنند. درحال حاضر هیچ محدودیتی برای تحصیل دارندگان این ویزا وجود ندارد.همسر و فرزندان دارنده ویزای F1، ویزای F2 دریافت می کنند. دارندگان ویزای F2  نمی توانند مشغول به کار یا  تحصیل به صورت  تمام وقت شوند مگر اینکه ویزای خود را تبدیل کنند. همسردارنده F1 می تواند در برنامه های تحصیلی پاره وقت که ماهیت تفریحی دارد. (به عنوان مثال شرکت در دوره های زبان) کودکان دارنده F1 فقط در صورتی می توانند به مطالعه تمام وقت بپردازند که در مقاطع ابتدایی یا متوسطه تحصیل کنند.
دارندگان J1 مجاز به کار در محوطه دانشگاه هستند که محدود به ۲۰ ساعت در هفته است که در تعطیلات رسمی می تواند به صورت تمام وقت باشد.دارندگان F1 مجاز به کار در محوطه دانشگاه هستند که محدود به ۲۰ ساعت در هفته است که در تعطیلات رسمی می تواند به صورت تمام وقت باشد.
دارنده ویزای J1  ملزم است بعد از اتمام دوره تحصیل به مدت دو سال در کشور خود اقامت کنند اگر از طرف دولت منبع مالی دریافت کرده اند.دارنده ویزای F1 الزام به اقامت در کشور خود بعد از اتمام دوره تحصیلی ندارد.
آموزش آکادمیک (AT)

این دوره آموزشی نمی تواند بیشتر از  مدت زمان دوره تحصیلی فرد یا  حداکثر به مدت ۱۸ ماه باشد( هر کدام کوتاه تر باشند.) دانشجویانی که در دوره پسا دکترا مشغول به تحصیل هستند تا ۳۶ ماه می توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند. دانشجویانی که در دوره پسا دکترا مشغول به تحصیل هستند تا ۳۶ ماه واجد شرایط ATشرکت در این دوره ها هستند.

آموزش عملی اختیاری: (OPT)

دانشجویان دارنده  F1 در هر سطحی واجد الشرایط درخواست شرکت در برنامه  OPT ) آموزش عملی اختیاری ) برای حداکثر ۱۲ ماه هستند. این برنامه مربوط به  کار در شغلی است که مستقیماً با رشته تحصیلی آنها مرتبط است. برخی دانشجویان در رشته های خاص نیز می توانند برای ۲۴ ماه دیگر درخواست OPT بدهند این شغل باید مستقیما مرتبط با رشته تحصیلی دانشجو باشد.

دوره پسا دکترا مشغول به تحصیل هستند تا ۳۶ ماه می توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند. دانشجویانی که در دوره پسا دکترا مشغول به تحصیل هستند تا ۳۶ ماه واجد شرایط ATشرکت در این دوره ها هستند.این برنامه مربوط به  کار در شغلی است که مستقیماً با رشته تحصیلی آنها مرتبط است. برخی دانشجویان در رشته های خاص نیز می توانند برای ۲۴ ماه دیگر درخواست OPT بدهند این شغل باید مستقیما مرتبط با رشته تحصیلی دانشجو باشد.
مهلت ۳۰ روزه برای خروج از ایالات متحده پس از اتمام برنامه یا آموزش آکادمیک (AT)مهلت ۶۰ روزه برای خروج از ایالات متحده پس از اتمام برنامه یا آموزش عملی اختیاری(OPT)

 

دارندگان J1  و J2   ملزم هستند در تمام مدت اقامت خود بیمه درمانی داشته باشند.دارندگان F1 و F2 ملزم به داشتن بیمه درمانی نیستند به جز دانش جویان پذیرفته شده در دانشگاه پرینستون .

چگونه برای اخذ ویزای J1 اقدام کنیم؟

برای درخواست ویزای J 1، باید مراحل ذکر شده را دنبال کنید، اما به خاطر داشته باشید که ترتیب انجام مراحل بر اساس محل درخواست متغیر است:

  1. فرم درخواست ویزا را پر کنید:

برای ویزای J 1 ، باید فرم درخواست را به صورت آنلاین تکمیل کرده و صفحه تایید درخواست را چاپ کنید. روزمصاحبه باید صفحه تاییدیه را همراه داشته باشید.

برای درخواست آنلاین، باید عکس ویزای خود را آپلود کنید، در صورت عدم موفقیت در آپلود، یک کپی از ویزا همراه داشته باشید.

  1. برای مصاحبه نوبت بگیرید:

زمان انتظار برای تعیین تاریخ مصاحبه بسته به عواملی از جمله هجوم متقاضیان، کارکنان، فصل و مکان سفارت متغیر است.

  1. هزینه ثبت درخواست را بپردازید:

پیش از مصاحبه ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌هایی جانبی شوید اما پیش از پرداخت این هزینه‌ها به خاطر داشته باشید که این موضوع را با اسپانسر خود در میان بگذارید چرا که ممکن است این هزینه‌ها شامل هزینه‌های اسپانسری شما باشند.

  1. اسناد و مدارک مورد نیاز را آماده سازید:

تمام مدارک باید به زبان انگلیسی بوده و در برخی موارد مدارک باید با مهر آپوستیل،  Apostille Stamp، مهر شوند.

  1. در مصاحبه شرکت کنید:

روز مصاحبه آفیسر تصمیم خواهد گرفت که آیا شما واجد شرایط اخذ این ویزا هستید یا خیر.

  1. وارد آمریکا شوید:

پس از اخذ ویزا شما می‌توانید وارد آمریکا شوید. اما اخذ ویزا ورود شما را به طور ۱۰۰% تضمین نخواهد کرد و ممکن است در فرودگاه افسران وزارت کشور از ورود شما جلوگیری کنند. گشت مرزی آمریکا هنگام ورود پاسپورت، ویزا و فرم DS-2019 شما را کنترل خواهند کرد و در صورتی که اجازه ورود به آمریکا را داشته باشید به شما فرم I-94 را می‌دهند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا:

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای J1 آمریکا

بررسی صفر تا صد ویزای J1 آمریکا توسط کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

  • پاسپورت: پاسپورت شما باید حداقل شش ماه پس از خروج از کشور معتبر باشد مگر در موارد استثنا.
  • عکس: هنگام تکمیل فرم درخواست ویزا به صورت آنلاین باید عکس خود را نیز آپلود کنید. در صورتی که موفق به آپلود کردن عکس نشدید، یک کپی فیزیکی به همراه داشته باشید، اما لطفاً دستورالعمل‌های مربوط به نحوه گرفتن عکس ویزا را دنبال کنید.
  • فرم درخواست ویزای غیر مهاجرتی، DS-160، را به صورت آنلاین پر کرده و صفحه تائیدیه را با خود به همراه داشته باشید.
  • رسید هزینه‌های پرداختی: اگر قبل از مصاحبه، از شما هزینه‌هایی برای اخذ ویزا دریافت شده است، رسید آن‌ها را با خود به همراه داشته باشید.
  • فرم DS- 2019: پس از پذیرش در برنامه تبادلی مد نظر، اسپانسرمالی شما اطلاعاتتان را در SEVIS  ثبت می‌کند. پس از آن، فرم  DS- 2019  را دریافت خواهید کرد.
  • فرم DS- 7002: در صورتی که در یکی از زیر گروه‌های trainee یا intern قصد دارید ویزای J 1 بگیرید باید این فرم را با خود به همراه داشته باشید.
  • بیمه‌ی درمانی: افرادی که قصد اخذ این نوع ویزا را دارند باید بیمه‌ی درمانی داشته باشند.

به خاطر داشته باشید ممکن است اسناد و مدارک دیگری نیز از شما بخواهند پس پیشنهاد می‌کنیم با دفتر صدور ویزا تماس گرفته و از لیست دقیق مدارک مورد نیاز آگاهی یابید.

معایب ویزای J1

اخذ ویزای J1 برای دارندگان محدودیت ها و مزایایی را به همراه دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره میکنیم:

مزایا ویزای J1

معایب ویزای J1

  • افراد می توانند در هر یک از برنامه های که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده تایید شده است شرکت کنند.
  • افراد اجازه ورود و خروج به آمریکا در طول دوره ویزا و همچنین اجازه ماندن مداوم در آمریکا تا پایان اعتبار ویزا دارند.
  • افراد می توانند همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال را همراه خود به آمریکا بیاورند.
  • همراهان فرد می توانند مجوز کار دریافت کنند.
  • دارندگان ویزای J-1 باید خود را محدود به برنامه ای کنند که ویزا برای آن تایید شده است. به عنوان مثال، اگر فردی برای تحصیل به ایالات متحده مهاجرت کند، بدون تایید قبلی در هیچ فعالیت دیگری نمی تواند شرکت کند.
  • افراد باید حداقل به مدت دو سال بعد از اتمام دوره به کشور خود بازگردد یا ویزای خود را تبدیل به نوع دیگری کند.
  • قبل از اینکه فرد بتواند برای ویزا درخواست دهد باید از یکی از برنامه ها مورد تایید وزارت خارجه آمریکا پذیرش بگیرد.

هزینه ویزای J 1 و مدت اعتبار این ویزا چقدر است؟

هزینه اخذ این ویزا حدودا ۱۶۰ دلار است. با این حال این هزینه برای تمامی کشورها یکسان نیست.

با اخذ این ویزا متقاضی می‌تواند ۲ تا ۳ سال در آمریکا اقامت داشته باشد. اما این مدت زمان بسته به زیرگروهی که درآن شرکت می‌کنید متغیر خواهد بود.

برای مثال اگر بعنوان دانشجو قصد مهاجرت به آمریکا دارید، این ویزا تا پایان دوره تحصیلی اعتبار خواهد داشت و پس از اتمام تاریخ اعتبار ویزا، متقاضی ۳۰ روز فرصت دارد تا آمریکا را ترک کند و به کشور خود بازگردد.

چگونه می‌توان ویزای J 1 را تمدید کرد؟

با تمدید برنامه مدنظر، می‌توان برای تمدید ویزا نیز اقدام کرد. آفیسر حداکثر تا پایان برنامه‌ی مد نظر می‌تواند ویزای شما را تمدید کند. برای تمدید این ویزا افراد فرم DS-2019 جدیدی دریافت خواهند کرد.

در صورتی که بخواهید ویزا را بیش از مدت مجاز تمدید کنید، باید دادخواستی به وزارت خارجه ارسال کنید تا بتوانید درخواست خود را توجیه کنید. در این نوع تمدید ۳۶۷ دلار که غیر قابل استرداد می‌باشد باید پرداخت شود.

نکتهویزای J-1 با شرایط خاصی صادر می‌شود و برای تبدیل این ویزا نیز شرایط خاصی وجود دارد. یکی از این شرایط این است که شما پس از اتمام برنامه باید به کشور خود بازگشته و به مدت دو سال در کشور خود اقامت داشته باشید.

در صورتی که عضو یکی از موارد زیر بوده‌اید مشمول این شرط خواهید بود: ۱. شرکت در برنامه با بودجه‌ی دولت ۲. افراد با دانش و مهارت خاص  ۳. فارغ التحصیلان رشته‌ی پزشکی

افراد در طی این دو سال اقامت در کشور خود نمی‌توانند برای اخذ ویزاهای مهاجرتی، ویزای کارگران موقت نوع H، ویزای انتقال درون شرکتی نوع L-1 و ویزای نامزدی (K-1) اقدام کنند.

چگونه می‌توان از اقامت ۲ ساله در کشور خود چشم پوشی کرد؟

برای معافیت از این قانون باید درخواست خود را به وزارت خارجه ارسال کنید. وزارت خارجه دلیل شما را برای معافیت بررسی خواهد کرد و در صورتی که دلایلی قوی برای در خواست خود ارائه داده باشید، با درخواست شما موافقت خواهد شد.

دلایلی که ممکن است منجر به موافقت با درخواست شما شوند عبارتند از:

  • ارائه بیانیه‌ای مبتنی بر عدم اعتراض و موافقت با درخواست شما از کشور خود
  • داشتن پیشنهاد شغلی از طرف یکی از آژانس‌های فدرال آمریکا
  • اثبات اینکه اگر به کشور خود بازگردید، مورد آزار و اذیت قرار خواهید گرفت
  • در صورتی که به کشور خود بازگردید همسر و فرزندان شما که شهروندان آمریکا هستند، در مشکلات و شرایط دشواری قرار می‌گیرند.
  • داشتن پیشنهاد Conrad State 30 Program( این برنامه به فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (FMGs) اجازه می‌دهد تا پس از تکمیل برنامه تبادل برای معافیت از شرایط اقامت خارجی ۲ ساله اقدام کنند)

ویزای پست داک (postdoc) چیست؟

پژوهشگران فوق دکترا توانند در فرصت های پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه های آمریکا از طریق اخذ ویزا یj1 مشارکت کنند.  دو مسیر کلی برای تحصیل یا پژوهش در آمریکا در مقاطع تحصیلات تکمیلی و فوق دکترا وجود دارد:

متقاضیان میتوانند برای تحصیل یا پژوهش در مقطع فوق دکترا یا به طور مستقیم به دانشگاه های آمریکا درخواست دهند.

و یا به عنوان یک محقق مدعو یا برای همکاری علمی از طریق فرصت های مطالعاتی یا برنامه های تبادل اطلاعات درخواست دهند.

بودجه دانشگاههای ایالات متحده برای مقاطع پست داک بسیار محدود است. بنابراین باید از نهادهای تأمین مالی خارجی مانند بورسیه ها،  کمک بگیرید. متقاضیان باید دارای مدرک دکترا باشند و برای شرکت در کنفرانس ها یا انجام تحقیقات بیشتر در دانشگاه ایالات متحده به‌عنوان یک محقق مدعو  فوق دکترا درخواست دهند. دانش پژوهان و همکاران مدعو، از جمله اعضای هیئت علمی به منابع و امکانات علمی برای انجام تحقیق دسترسی دارند. برای دریافت اطلاعاتی در مورد  فرصت های مطالعاتی و برنامه های تبادل اطلاعاتی که در آمریکا وجود دارند می توانید به وب‌سایت دفتر تبادل آموزشی و فرهنگی (http://exchanges.state.gov/) مراجعه کنید:

 

داک ویزای آمریکا

 

تعریف  ویزای J-2

ویزای J-2نوعی ویزای موقت است و برای افرادی است که تحت تکفل دارنده ویزای J2 هستند. همسران یا فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال می توانند ویزای J-2 دریافت کنند. بنابراین وابسته به دارنده ت۱ هستند و هرگونه تغییر در وضعیت J-1 منجر به تغییر در وضعیت J-2 نیز می شود.

محدودیتی برای تعداد افرادی که می توانند این نوع ویزا را دریافت کنند وجود ندارد. همچنین دارندگان ویزای J-2 می توانند از حقوقی مانند ثبت نام در دوره های تحصیلی، دریافت گواهینامه رانندگی، افتتاح حساب های بانکی، سفر به داخل و خارج از ایالات متحده در هر زمان و همچنین کار در شرایط خاص برخوردار شوند.

پاسخ به سوالات متداول و مهم در مقاله صفر تا صد ویزای J1 آمریکا

آیا می‌توان با ویزای J-1 سایر اعضای خانواده را با خود به آمریکا برد؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت بله. اما در نظر داشته باشید که فقط همسر و فرزندان شما می‌توانند با اخذ ویزای J-2  به شما در آمریکا بپیوندند.

آیا با ویزای J-1  می‌توان تبدیل وضعیت کرد؟

برای تبدیل وضعیت باید درخواستی به وزارت خارجه ارسال کنید که این درخواست شامل هزینه‌ای بالغ بر ۳۶۷ دلار می‌باشد.

آیا می‌توان برنامه تبادل را تغییر داد؟

برای تغییر برنامه باید اسپانسری جدید داشته باشید که از طرف شما درخواستی به وزارت خارجه ارسال کند و هزینه‌ی ۳۶۷ دلاری آن را بپردازد. البته اسپانسر قبل نیزباید رضایت خود از جدا شدن شما از برنامه نشان دهد. در صورت تائید درخواست شما فرم جدید DS-2019 به شما داده می شود.

آیا می توان ویزای J-1  را به گرین کارت تبدیل کرد؟

بله، ویزایJ1 را می توان به گرین کارت تبدیل کرد; اما همه دارندگان ویزای J1 واجد الشرایط دریافت گرین کارت نیستند. تبدیل این ویزا به گرین کارت با دشواری هایی روبه روست چرا که متقاضیان این ویزا هنگام دریافت ویزا باید ثابت کنند که رابط نزدیک ی با کشور خود دارند و قصد دارند پس از انقضای ویزا به کشور خود بر گردند. همچنین همانطور که قبلا گفتیم برخی از دارندگان ویزای J1 مشمول محدودیت هایی از جمله الزام به اقامت دو ساله در کشور خود بعد از اتمام مدت زمان ویزا هستند. این محدودیت در فرم DS-2019 فرد درج می شود و مهر ویزای فرد حاوی اطلاعاتی در مورد این موضوع است.  

بنابراین اگر قصد دارید ویزا یj1  را به اقامت دائم تبدیل کنید باید اثبات کنید که تمایل شما به اقامت دائم به دلیل تغییرات غیرمنتظره ای در شرایط شخصی شماست. به عنوان مثال، به دلیل ازدواج با یک شهروند ایالات متحده درخواست اقامت دائم دارید. و یا ابتدا ویزای خود را به ویزای موقت دیگری که با اخذ آن می توانید اقامت دائم را بدون محدودیت های بالقوه ویزا J1 درخواست کنید، تبدیل کنید. به عنوان مثال ویزا J1 را به ویزای کاری H-1B تبدیل کنید.  

امیدواریم مطالب مقاله صفر تا صد ویزای J1 آمریکا برای شما همراهان عزیز مفید و کاربردی بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با مشاوران و کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای در تماس باشید.

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *