مهاجرت + ویزا (آمریکا)

قوانین جدید برای تحصیل در آمریکا

تحصیل در امریکا2022

قوانین جدید برای تحصیل در آمریکا

ایالات متحده آمریکا جزء پیشرفته ترین و قدرتمندترین کشور در جهان می باشد. از طرفی به علت وجود دانشگاه های برتر در این کشور و سیستم آموزشی فوق العاده عالی آن، تحصیل در آمریکا آرزوی خیلی از دانش آموزان و دانشجویان است. برای برخی از مردم آرزویی دست نیافتنی است؛ اما با اطلاع و آگاهی از قوانین جدید برای تحصیل در آمریکا می توان اصولی برای اقامت تحصیلی این کشور اقدام کرد .

جو بایدن ریئس جمهور کنونی ایالت متحده آمریکا در اولین روز کاری خود، قوانین جدید برای تحصیل در آمریکا وضع کرد. او ابتدا قانون منع ورود شهروندان چند کشور مسلمان از جمله ایران را لغو کرد. با این کار شرایط برای ورود ایرانیان از طریق پروسه های مختلف مهاجرتی از جمله مهاجرت تحصیلی به آمریکا راحت تر شد. اما باز هم برای اخذ ویزای تحصیلی مشکلاتی وجود دارد. با ما همراه باشید تا همه ی شرایط موجود برای تحصیل در آمریکا را بررسی کنیم.

شرایط تحصیل در ایالت متحده آمریکا

وجود سیستم آموزشی عالی، امکانات رفاهی ایده آل، سطح بالای زندگی و همچنین تحصیل در بهترین و برترین دانشگاه های دنیا و داشتن مدرک معتبر و خوب از جمله دلایل اصلی است؛ که باعث شده بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به تحصیل در آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا را داشته باشند. مهاجرت تحصیلی به آمریکا یکی از سریع ترین و آسان ترین و بهترین روش های مهاجرتی به این کشور می باشد؛ زیرا که دانشجویان بعد از تحصیل در این کشور می توانند برای خود کار پیدا کنند و با وجود داشتن شغل می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

سیستم آموزشی که در آمریکا در حال اجرا است؛ سیستمی است که سعی دارد تمام امکانات رفاهی و آموزشی را برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم کند. بنابراین سالانه تعداد زیادی متقاضی برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا اقدام می کنند. سیستم آموزش و پرورش آمریکا بسیار پیشرفته و با عوامل مثبت است. به گونه ایی که به دانش آموزان و دانشجویان اجازه می دهد تا خود و مهارت های خود را بشناسند و آن ها را تقویت کنند. همین امر باعث شده کشور آمریکا به یکی از ایده آل ترین و بهترین مقاصد برای آموزش عالی و ادامه تحصیل باشد.

تحصیل در مقطع دبستان و متوسطه در آمریکا

تحصیلات دانش اموزان در امریکا

تحصیلات دانش آموزان و متقاضیان برای مقاطع ابتدایی و متوسطه با توجه به شرایط آن ها انجام می شود. دانش آموزان باید برای هر یک از این مقاطع ۶سال تحصیلی را بگذرانند. پس از پایان دوره، ۱۲ سال، به دانش آموزان مدرک دیپلم تعلق می گیرد.

توجه کنید؛ سن ورود به مدارس کشور امریکا برای دوره ابتدایی ۶سالگی است. و پس از گذراندن ابتدایی، دانش آموزان وارد مرحله secodary school می شوند. مرحله secodary school، به دو بخش middle school  و high school تقسیم بندی می شوند. و در پایان به دانش آموزان مدرک دیپلم داده می شود. دانش آموزان برای ادامه تحصیل خود در امریکا پس از به پایان رساندن دوره متوسطه می توانند در کالج ها و یا دانشگاه های آمریکا ثبت نام کنند.

سال تحصیلی در آمریکا از ماه آگوست یا سپتامبر شروع می شود و در ماه جون یا می پایان می یابد. سال تحصیلی در آمریکا به دو یا سه ترم بخش بندی می شود. به سال تحصیلی که ۲ترم ادامه دارد؛ semesters  می گویند. و به سال تحصیلی که ۳ترم ادامه دارد؛ trimester می گویند. البته در برخی از مدارس و دانشگاه های آمریکا سال تحصیلی ۴ترم دارد؛ که در این صورت ترم تابستانی را محاسبه می کنند.

تحصیل در کالج و یا دانشگاه در آمریکا

کشور آمریکا برای راحتی دانش آموزان و دانشجویان و همچنین رفع دغدغه ی والدین محیطی آرام، خوابگاه هایی با امکانات پیشرفته و تهیه غذای اسلامی و حلال، فراهم کردن بستر نظارت مستمر اولیای دانش آموز برای روند تحصیلی و خیلی امکانات دیگر برای آسانی و بهبود بخشیدن زندگی در حین تحصیل در این کشور را فراهم کرده است. دانش آموزان پس از اخذ مدرک دیپلم خود برای ادامه تحصیل می توانند به کالج ها و دانشگاه های امریکا بروند.

دانشجویان پس از به پایان رسیدن دوران تحصیلی خود، می توانند برای اخذ گرین کارت آمریکا اقدام کنند. و بعد از ۵ سال جزء یکی از شهروندان آمریکا می شوند.

تحصیل در مقطع لیسانس (کارشناسی) در آمریکا

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور، ۴ سال می باشد. دانشجویان در مقطع لیسانس باید درس های پایه ایی مثل : علوم، علوم اجتماعی، تاریخ و هنر و… را بگذرانند. تا آمادگی لازم برای ادامه تحصیل در یک رشته خاص را داشته باشند.

یکی از شرایط مهم در این مقطع آشنایی با زبان انگلیسی است؛ چون تمامی رشته ها در این دوره به زبان انگلیسی تدریس می شود. در اکثر کالج ها نمره ی زبان الزامی نیست؛ اما بعضی از کالج ها یک محدوده نمره ی زبان را برای دانشجویان در نظر می گیرد. متقاضیان تحصیل در امریکا برای ورود به دانشگاه باید مدرک پایان دوره ۱۲ساله دبستان و متوسطه (مدرک پیش دانشگاهی برای ایرانیان) را داشته باشند. متقاضیان ایرانی که مدرک تحصیلیشان دیپلم است؛ میتوانند با گذراندن یک دوره پیش دانشگاهی در امریکا وارد دانشگاه های این کشور شوند.

برای پذیرش در دانشگاه باید نمره ی ۶ آیلتس و یا نمره ی مشابه آن در آزمون تافل را داشته باشید. اما اگر دانشجو نتواند این نمره ی زبان را کسب کند می تواند اقدام به پذیرش کاندیشنال نماید. کاندیشنال به این معنی است که نسبت به سطح زبان دانشجو و تعیین سطحی که از دانشجو در دانشگاه مورد نظر گرفته می شود بینه یک یا دو ترم تحصیلی را در همان دانشگاه و یا یک کالج زبان وابسته به دانشگاه را باید بگذراند . دوره کاندیشنال قبل از شروع دوره های اصلی دانشگاه دانشجو، برگزار می شود.

تحصیل در لیسانس امریکا

درباره تحصیل در مقطع فوق لیسانس در ایالت متحده آمریکا

داوطلبین ورود به مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های امریکا به دو گروه تقسیم می شوند:

  • افرادی با سوابق تحصیلی عالی
  • افرادی که سوابق تحصیلی معمولی دارند ولی فاصله زمانی اخرین مقطع برای اخذ ویزا برای متقاضی کمتر از ۵سال باشد.

مدت زمان تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور امریکا ، ۲ سال طول می کشد.

گروه اول

گروه اول با وجود سابقه درخشان تحصیلی خود، می توانند برای بورسیه تحصیلی امریکا از دانشگاه های برتر و معتبر افدام کنند. منظور از سابقه تحصیلی درخشان، فاکتورهایی مثل: معدل کل بالای ۱۷، داشتن مقاله معتبر به ویژه مقاله ISI، داشتن نمره GRE یا GMAT مناسب و همچنین نمره IELTS یا TOEFL با نمره خوب است.

گروه دوم

این گروه با توجه به شرایط مالی خود می توانند برای دانشگاه های خوب با هزینه ای حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار در سال اقدام کنند. قابل ذکر است که دانشگاه هایی با هزینه کمتر هم وجود دارد. همچنین دانشجویان با کار دانشجویی که طبق قانون اجازه ی ۲۲ تا ۲۴ ساعت کار در هفته را به دانشجو می دهد. از این طریق می توانند مقداری از هزینه های خود را جبران کنند.

تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا

همانطور که میدانید؛ یکی از شرایط مهم برای تحصیل در مقطع دکتری داشتن مدرک کارشانسی ارشد است. دانشجویان بین المللی که با هدف تحصیل در مقطع دکتری وارد امریکا می شوند باید زمان بیشتری را بگذرانند. ممکن است این مدت بین ۴ یا ۵ سال نیز افزایش یابد. در دو سال اول تحصیلی در مقطع دکتری شرکت در کلاسها و سمینارها برای دانشجویان الزامی می باشد. بعد از این دو سال، دانشجویان باید به تحقیق و پژوهش بپردازند و خود را برای پایان نامه ای معتبر برای فارغ التحصیلی دکتری آماده کنند.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری در کشور امریکا نسبت به بقیه کشورها بیشتر می باشد. به همین امر بیشتر دانشجویان مقطع دکتری بورسیه تحصیلی هستند. همانطور که در بالاتر گفتیم برای اخذ بورسیه تحصیلی در امریکا دانشجویان باید سابقه تحصیلی خوبی داشته باشند. مثل سابقه درخشانی که در متن بالاتر برای بورس فوق لیسانس صحبت کردیم مثل: رزومه ی خوب و معدل بالا در مقاطع قبلی را داشته باشند.

تحصیل در مقطع دکتری امریکا

دانشگاه های معتبر ایالت متحده امریکا

کشور امریکا یکی از بزرگترین نظام های آموزشی در دنیا است.که حدود ۴۵۰۰ موسسه آموزشی دارد. دانشگاه ها به طور کلی به عنوان کالج شناخته می شوند که دو نوع اصلی دارند:

کالج های عمومی: موسسات بزرگ و دولتی هستند؛ که هزینه تحصیل در این موسسات پایین است. همچنین تعداد دانشجویان در این موسسات بیشتر است. قابل ذکر است که دانشجویان بین المللی هزینه ی بیشتری نسبت به دانشجویان امریکایی پرداخت می کنند.

کالج های خصوصی: دانشگاه های کوچک تری هستند. که از کمک های خصوصی و هزینه تحصیل و کمک های مالی تامین می شود. تعداد دانشجویان کتری را هم دارند.

در جدول زیر لیست برترین دانشگاه های امریکا را از نظر سایت QS را مشاهده می کنید:

برترین دانشگاه های امریکا

برای مهاجرت تحصیلی و برای انتخاب دانشگاه مناسب خود در این کشور باید شرایط هر دانشگاه را کامل مورد بررسی قرار دهید. دفتر مهاجرتی رویال اپلای با داشتن وکلای مجرب مهاجرتی مقیم امریکا می توانند شما را برای تحصیل در آمریکا و بررسی شرایط دانشگاه های امریکا شما را یاری کنند.

مزایای تحصیل در کشور آمریکا

کشور آمریکا با توجه به کیفیت آموزشی و فراهم آوردن شرایط عالی برای دانشجویان، می تواند یک مقصد عالی و خوب برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی باشد.

برنامه هایی متناسب با نیاز دانشجویان

کشور آمریکا طیف بسیار متنوعی در گزینه های آموزش و پرورش  برای دانش آموزان و دانشجویان نسبت به بقیه کشورها دارد.  بسیاری از دانشگاه ها، تعدادی از دوره های خود را برای دانشجویان بین المللی اختصاص می دهند.

چشم انداز شغلی برای دانشجویان

مدارک بین المللی فرصت های شغلی بسیاری را برای دانشجویان فراهم می کند؛ همچنین مدارک دانشگاهی معتبر این طیف را گسترده تر می کند.

کشور آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان، یک بازار مهم برای تجارت بین المللی محسوب می شود.

همین امر باعث شده همیشه کارفرمایان به دنبال استخدام افرادی برای تیم خود باشند.

پیشرو در تحقیقات دانشجویان

بیستر اساتید دانشگاه های امریکا دارای سابقه عالی تحقیق و سالها تجربه هستند. آن ها با برنامه های چالش برانگیز اعتماد به نفس دانشجویان را بالا میبرند و همواره از دانشجویان میخواهند به نسخه برتر خود تبدیل شوند.

معایب تحصیل در کشور آمریکا

با توجه به مزایای گفته شده تحصیل در آمریکا، هر کشوری در کنار مزایا، معایبی را هم دارد:

آزمون های ورودی

برای ورود به دانشگاه های آمریکا در مقطع کارشناسی، دانشجویان باید آزمون SAT را بگذرانند. که این آزمون لازمه ورود بیش از نیمی از دانشگاه های امریکا است.

دانشجویانی که می خواهند در کشور امریکا به تحصیل ادامه دهند؛ برای رشته های خاصی چون مدیریت و مهندسی و کسب و کار  آزمون های GRE و GMAT را باید شرکت کنند. برای رشته حقوق آزمون LSAT برگزار می شود.

دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد را گذراندن؛ باید یک پایان نامه مرتبط با رشته تحصیلی خود ارائه دهند. در غیر این صورت مدرک برایشان صادر نمی شود.

بالا بودن هزینه های زندگی و تحصیل در کشور آمریکا

ایالت متحده آمریکا از جمله کشورهایی است که تحصیل در این کشور دارای هزینه است. و این هزینه به نسبت بقیه کشورها بالاتر هم می باشد. به طور میانگین هزینه زندگی و تحصیل در این کشور حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار است.

هزینه های تحصیل در آمریکا

در جدول زیر هزینه های تحصیلی برای هر مقطعی را جمع آوری کرده ایم:

توجه کنید، مبالغ گفته شده برای دانشگاه های برتر، با رتبه علمی ۱ تا ۱۰ آمریکا نمی باشد.

هزینه های تحصیل در آمریکا

نتیجه گیری

تحصیل در آمریکا می تواند پلی برای ورود به زندگی جدید و فرصت های فوق العاده ایی برایتان باشد. همانطور که در قسمت بالاتر بررسی کردیم؛ تحصیل در این کشور هزینه نسبت بالایی دارد. و برای ورود به بعضی از دانشگاه ها و رشته ها شما باید آزمون های خاصی را بدهید. همچنین تقاضای بالا برای تحصیل در امریکا شرایط را برای متقاضیان تحصیلی سخت و رقابتی تر کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی مهاجرت تحصیلی به آمریکا با ما در تماس باشید. دفتر مهاجرتی رویال اپلای با موکلان مجرب و مقیم آمریکا می تواند کمک شایانی به شما در زمینه مهاجرت به امریکا از طریق تحصیلی ، سرمایه گذاری و … کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *