آزمون های زبان

مدیریت زمان در آزمون  PTE

مداد پاک کن ساعت پاسخ نامه/مدیریت زمان در آزمون PTE

مدیریت زمان در آزمون  PTE یکی از مهم ترین موارد برای بدست آوردن نمره ی دلخواه شما می باشد. در برخی از بخش های آزمون  PTE که خود زمان مشخصی دارند زیاد نگرانی وجود ندارد . و شما فقط با دنبال کردن ساختار آن بخش و تمرین و تکرار می توانید پاسخ درست در زمان لازم را به سوالات آزمون بدهید .

قبل از  بررسی مدیریت زمان در آزمون  PTE ما به معرفی کوتاهی از  آزمون  PTE را برای شما آماده کرده ایم .

تعریف آزمون  PTE

آزمون  PTE یک آزمون برای سنجش و ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد می باشد. PTE مخفف کلمه ی ( Pearson Test of English ) است . این آزمون ۴ مهارت خواندن و نوشتن و شنیدن و مکالمه ی افراد را مورد ارزیابی قرار می دهد.

آزمون PTE توسط سازمان Pearson برگزار شده و ناشر انتشاراتش Longman می باشد. سوالات این آزمون اصولا به این شکل است که معمولا دو به دو مهارت ها را در کنار هم مورد ارزیابی قرار می دهد . و مدت زمان آزمون حدودا ۳ ساعت است.

یکی از مزایای آزمون PTE در مقایسه با بقیه آزمون‌های زبان انگلیسی از جمله آیلتس این است که نتیجه آزمون‌ شما خیلی سریع در مدت حدود ۵ روز کاری به دستتان می رسد . برخلاف نتیجه آزمون‌ آیلتس که حدودا تا دو هفته بعد دبه دست داوطلبان می رسد.

هزینه آزمون PTE با توجه به کشورهای مختلف که در آن آزمون برگزار می شود فرق می کند. این مبلغ از ۱۵۰ تا ۲۲۰ دلار متغیر می باشد .

آزمون PTE چند نوع مختلف دارد که در ادامه این مقاله به معرفی هر کدام می پردازیم

معرفی انواع آزمون PTE  

معرفی انواع آزمون PTE

آزمون PTE سه نوع دارد . که هر آزمون برای مواردی خاص استفاده می شود .

تعریف آزمون PTE جنرال

آزمون جنرال پیرسون (PTE ) انگلیسی، آزمونی است که برای سنجش توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در شرایط واقعی طراحی شده است. این آزمون معمولاً برای سنجش میزان پیشرفت داوطلبان در  زبان انگلیسی برگزار می شود. به همین دلیل فقط چند کشور محدود هستند که نمره PTE  جنرال را برای پذیرش قبول می کنند.

تعریف آزمون PTE آکادمیک

آزمون آکادمیک پیرسون(PTE) انگلیسی، در سال ۲۰۰۹ آغاز شد که توسط شورای پذیرش مدیریت تحصیلات تکمیلی (GMAC) تأیید شده است. آزمون پی تی ای (PTE) آکادمیک یک آزمون کامپیوتری است که برای ارزیابی آمادگی داوطلبان  برای ورود به دانشگاه انگلیسی زبان طراحی شده است. بیشتر دانشگاه ها نمره PTE آکادمیک را برای پذیرش قبول دارند.

تعریف آزمون PTE کودکان و نوجوانان

آزمون پیرسون(PTE) انگلیسی برای ارزیابی مهارت کودکانی طراحی شده است که انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی یاد می گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آزمون PTE اینجا کلیک کنید . ➡ 

حال که با این آزمون PTE به طور کامل آشنا شده ایم . بهتر است برویم سراغه اصل مطلب مقاله که مدیریت زمان در پاسخ دادن به سوالات آزمون PTE می باشد.

اهمیت مدیریت زمان در آزمون PTE

قبل از هر چیزی به سوالات زیر توجه کنید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برای هر آزمون، محدودیت زمانی در نظرگرفته شده است؟

برایتان پیش آمده است که همه پاسخ‌های آزمون را بدانید، اما زمان کافی برای پاسخ دادن به همه ی سوالات را نداشته باشید؟ دلیل این محدودیت زمانی در آزمون ها چیست؟

یادگیری یک فرآیند مداوم است. بنابراین، در هر مرحله از زندگی، مطالب جدیدی به شما آموزش داده می شود و شما برای رشد بیشتر، مشتاق یادگیری بیشتری خواهید بود. برای اینکه بفهمید آیا مهارت‌های لازم برای زندگی و رشد را دارید، باید خودتان را امتحان کنید. اینجاست که زمان نقش تعیین کننده ای دارد.

برای تعیین میزان کارآمدی مهارت‌های یادگیرنده، محدودیت زمانی در نظر گرفته می شود. درواقع  این زمان، برای اندازه گیری کارایی مهارت های شما ایجاد شده است.

آزمون های زبان، مهارت های ارتباطی داوطلبان را ارزیابی می کنند. مهارت در زبان، چیزی جز گفتگوی مؤثر نیست. ما در زندگی روزمره به طور مستقیم یا غیرمستقیم با مردم ارتباط برقرار می کنیم. برای برقراری ارتباط با افراد بومی زبان باید بتوانیم به راحتی صحبت کنیم چرا که تأخیر در صحبت کردن باعث عدم درک شما از سوی فرد مقابل می شود.

چرا کسانی که می توانند با سرعت بالا به سوالات پاسخ دهند، در آزمون PTE نمره خوبی کسب می کنند؟ زیرا این داوطلبان پاسخ های خود را در زمان تعیین شده ارائه می دهند. اهمیت زمان همین است. با مدیریت زمان، مطالب را به سرعت یاد می گیریم، به سرعت خود را با موقعیت ها وفق می دهیم و  همچنین تصمیمات بهتری می گیریم.

مدیریت زمان  PTE

مدیریت زمان

به جنبه های مثبت قضیه نگاه کنید! شما می توانید مدیریت زمان را در آزمون PTE یاد بگیرید،  به خوبی پاسخ دهید و در نهایت نمره عالی کسب کنید.

نکات مهم و ساده برای مدیریت زمان در آزمون PTE

زمان پاسخگویی به سوالات بخش مکالمه نیز محدودیت دارد. در بخش نوشتن، در بخشی مانند   Essay Writing  برای یک مقاله ۲۰ دقیقه و برایSummarize Speken Text  ۱۰ دقیقه اختصاص داده شده است.

بخش خواندن دارای زمان بندی مشخصی است و زمان کلی آن بین ۲۹-۳۰ دقیقه تنظیم شده است. برای بخش شنیدن، ۳۰-۴۳ دقیقه زمان خواهید داشت.

بدانید که در بخش مکالمه، تایمر در حال اجرا است! بنابراین، سعی کنید زمان را در اولین سوال و آخرین سوال یادداشت کنید.

 بطور خلاصه ، همیشه برای تمرین تایمر داشته باشید.

برای بخش خواندن، زمان خود را مدیریت کنید. اگر در حین تمرین با سوالات دشوار رو به رو شدید ، سعی کنید آن سوالات را در زمان مشخصی تمرین کنید . و به مرور سرعت خود را در پاسخگویی افزایش دهید . حواستان به سوالاتی که نمره منفی دارند باشد !

در قسمت شنیدن دقتتان را بالا ببرید . زیرا یک فایل دوبار پخش نمی شود . بنابراین، اگر مطلبی را نشنیدید ، اتلاف وقت برای درک آن فایده ای ندارد و تنها استرس شما را بیشتر می کند . اجازه ندهید این موارد روی نمره سوالات دیگر شما تأثیر بگذارد.

نهایتا ، همه چیز به تمرین با تایمر خلاصه می شود. آزمون‌های تمرینی PTE  به روشی تقریباً مشابه با آزمون واقعی برگزار می شوند و می توانید با شرکت در این آزمون ها تجربه ای شبیه به آزمون واقعی داشته باشید.

PTE Tutorials  پورتالی است که راهنمای کاملی برای کسب امتیاز بالا در اختیار شما قرار می دهد. پس از پایان آزمون، می توانید آزمون خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بخش هایی را که به دلیل کمبود زمان نمره از دست دادید کشف کنید. برای به دست آوردن امتیاز عالی PTE ( 70+ یا ۸۰+) باید اشتباهات  و نقاط ضعف خود را را بدانید.

توهمات مربوط به زمان

محدودیت زمان در آزمون باعث استرس می شود! در واقع، وقتی زمان زیادی برای پاسخگویی خود دارید دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

 بنابراین، یک برنامه برای مطالعه بنویسید و عملکرد خود را ارزیابی کنید .

سخن آخر

امیدواریم با انجام راه کارهای گفته شده در این مقاله بتوانید به خوبی زمان خود را در آزمون PTE مدیریت کنید .

آزمون PTE برای بسیاری از پروسه های مهاجرتی استفاده می شود . برای کسب اطلاعات دقیق تر از پروسه های مهاجرتی به کشورهای کانادا و استرالیا و آمریکا با ما در تماس باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای با داشتن مشاوران و کارشناسان مهاجرتی و وکلای مجرب مقیم سه کشور کانادا و استرالیا و آمریکا شما را در همه ی پروسه های مهاجرتی این سه کشور تا اخذ اقامت دائم آن ها همراهی می کند .

با خیال راحت کارهای حقوقی و مهاجرتی خود را به ما بسپارید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *