مهاجرت + ویزا (کانادا)

مشکلات و چالش‌های مهاجرت به کانادا

هواپیما بر روی پرچم کانادا

همانطور که می ‌دانیم استقرار در منطقه ‌ای جدید با هر پیشینه‌ای چالش‌های زیادی به همراه دارد. در این مقاله ما مشکلات و چالش‌های مهاجرت به کانادا را مورد بررسی قرار می دهیم .

انواع مشکلات و چالش‌های مهاجرت به کشور کانادا

۱ . چالش های شغلی و کار در مهاجرت به کانادا

۲ . چالش و مشکلات تحصیل در مهاجرت به کانادا

۳ . چالش و مشکلات زبان و ارتباط در مهاجرت به کانادا

۴ . مشکلات دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در مهاجرت به کانادا

۵ . مشکلات و چالش های مسکن و خانه در مهاجرت به کانادا

۶ . مشکلات و چالش های حمل و نقل و رفت و آمد در مهاجرت به کانادا

۷ . مشکلات و چالش های تبعیض و نژاد پرستی در مهاجرت به کانادا

۸ . مشکلات و چالش های زندگی در کانادا و وجود فرهنگی متفاوت

۹ . مشکلات و چالش های مهاجرت به کانادا در خصوص قوانین این کشور

۱۰ . چالش های زندگی در کانادا با کودکان و تطابق فرزندان با محیطی جدید

۱۱ . سختی های تنهایی در مهاجرت به کانادا

۱۲ . چالش ها و مشکلات آب و هوا در زندگی کانادایی

سوالات متداول در خصوص مشکلات و چالش‌های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا در صورتی که به موفقیت برسد، مزایای زیادی خواهد داشت. آسایش، رفاه اجتماعی، نرخ پایین تورم، ثبات ارزی و پولی و فرصت‌های شغلی نوید بخش زندگی‌ای ایده‌آل هستند. اما به خاطر داشته باشید اخذ اقامت دائم کشوری درجه یک همچون کانادا تمامی محدودیت‌ها را برطرف می‌سازد.

مهاجرت به کانادا تصمیمی نیست که به توانیم در عرض چند روز برایش اقدام کنیم. با وجود به مزیت هایی که کشور کانادا دارد یک سری چالش ها و مشکلاتی برای تازه واردان و مهاجران کانادایی وجود داد . در ادامه‌ی این مقاله به بررسی چالش‌های پیش روی مهاجران برای مهاجرت به کانادا می‌ پردازیم .

با دانستن مشکلات و سختی های مهاجرت به کانادا می توانید از قبل برای حل این مشکلات دنبال راه حل باشید . با ما همراه باشید :

انواع مشکلات و چالش‌های مهاجرت به کشور کانادا

۱ . چالش های شغلی و کار در مهاجرت به کانادا

طبق اطلاعات بدست آمده پیدا کردن کار بزرگترین چالش مهاجران در طول چهار سال اولیه‌ی اسکان در کانادا به عنوان مهاجر است. با توجه به مطالعات صورت گرفته شده، مهاجرانی که از دهه‌ی ۱۹۹۰ وارد کانادا شده‌اند برای یافتن شغلی مناسب با مشکلات زیادی رو به رو بوده‌اند. چرا که این افراد اطلاعات کافی از بازار کار این کشور ندارند.

طبق آمار ۷۰ درصد مهاجران، در ۶ ماه اول اسکان خود در کانادا برای یافتن شغل با مشکلاتی رو به رو بوده‌اند. این در حالی است که ۶۹ درصد مهاجران دو سال پس از اسکان همچنان با مشکلات یافتن شغلی مناسب مواجه بوده‌اند اما خوشبختانه این نرخ در طی چهارسال به ۵۹ درصد کاهش یافت.

این امر پیشرفت بازار کار را نشان می‌دهد. شایان ذکر است که سطح تحصیلات خارجی با سطح تحصیلات کانادایی همخوانی ندارد و از اعتبار پایین تری برخوردار است. اما در صورتی که بتوانید شغلی مناسب با توانایی‌ها و دانش خود بیابید به راحتی می‌توانید از مزایای زندگی در این کشور بهره ببرید.

پس برای مهاجرت به کانادا بهتر است از قبل از آینده شغلی خود در این کشور خبر داشته باشید.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری یا ورورد سریع نیروی کار در کانادا بسیار مرسوم است. و خوبی این پروسه این است شما می دانید با داشتن اکسپرس انتری یعنی در این کشور شغلی برای شما وجود دارد .

اکسپرس انتری کانادا یکی از ارزان ترین و راحتترین راه های مهاجرتی کانادا محسوب می شود.

 

برای آگاهی بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری کلیک کنید . ➡ 

 

۲ . چالش و مشکلات تحصیل در مهاجرت به کانادا

اکثر مهاجران یعنی چیزی حدود ۸۹ درصد آن‌ها اظهار داشته‌اند که ادامه تحصیل و یا آموزش در این کشور برای آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما دولت مردان کانادا در صدد ایجاد راه حلی مناسب برای تسهیل فرآیند آموزش و پرورش مهاجران هستند.

چرا که همانطور که گفتیم سطح تحصیلات خارجی با تحصیلات کانادایی همخوانی نداشته و ادامه تحصیل در این کشور مستلزم معادل سازی است این امر ممکن است چندین ماه زمان ببرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در کانادا کلیک کنید. ➡ 

۳ . چالش و مشکلات زبان و ارتباط در مهاجرت به کانادا

برقراری ارتباط با مردم خارجی زبان

مشکلات و چالش‌های مهاجرت به کانادا

مردمان کشور کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. پس بهتر است برای تسهیل روند مهاجرت و اسکان در این کشور با یکی از این دو زبان آشنایی داشته باشید تا بتوانید از پس نیازهای روزمره خود برآمده و با سایر افراد ارتباط برقرار کرده و دوستانی داشته باشید.

از طرفی زبان برخی استان های کانادا مانند کبک کلا فرانسوی است . شما برای ارتباط و پیدا کردن کار باید به زبان فرانسوی مسلط باشید. پس بهتر است اطلاعات کامل و جامع از قبل درباره شهر و یا استانی که در کانادا می خواهید مستقر شوید. جمع آوری کنید .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص آزمون های بین المللی زبان رویال اپلای کلیک کنید. ➡ 

۴ . مشکلات دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در مهاجرت به کانادا

مطب دکتر

انواع و کیفیت این خدمات احتمالا با سرویس‌های بهداشتی و درمانی کشور خودتان متفاوت هستند. پس باید از شرایط و کیفیت سرویس درخواستی آگاهی یابید. پس پیش از انتخاب هر نوع بیمه و خدمات بهداشتی و درمانی با دامنه‌ی این برنامه‌ها و کیفیت هر یک آشنا شده و بعد یکی از این سرویس‌ها را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید اگر در برقراری ارتباط با سرویس‌های درمانی به علت ضعف دانش زبانی مشکل دارید، مترجمانی برای تسهیل این امر وجود دارند .

۵ . مشکلات و چالش های مسکن و خانه در مهاجرت به کانادا

ماکت خانه در بین دو دست ادم

تأمین مسکن در کانادا یکی از نیازهای اصلی افراد برای ادامه زندگی می‌باشد. اما این امر مستلزم دانش کافی از شرایط محلی است چرا که افراد باید از نحوه عملکرد بازار مسکن آگاه باشند. خوشبختانه امروزه به لطف دسترسی به اینترنت این امر تسهیل یافته و افراد حتی می‌توانند پیش از ورود به کانادا مسکن مورد نظر خود را یافته تا پس از ورود به این کشور با چالش تأمین مسکن رو به رو نباشند.

راه حل دیگر برای یافتن خانه در کانادا سازمان های دولتی و غیردولتی در کانادا وجود دارند که برای مهاجران و تازه واردان پیشنهادهای خوبی دارند. سازمان اسکان ملی ( CMHC ) در کانادا و امریکا به متقاضیان و مهاجران اطلاعات کافی و  دقیق درباره خانه و مسکن در این کشورها و استان ها و شهرهایشان ارائه می دهند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ملک در کانادا، کلیک کنید. ➡ 

۶ . مشکلات و چالش های حمل و نقل و رفت و آمد در مهاجرت به کانادا

دسترسی به سیستم حمل و نقل امری ضروری برای رفت و آمد است. اما مهاجران در این زمینه ممکن است با چالش‌هایی رو به رو باشند.

اولا : گواهینامه رانندگی شما ممکن است در این کشور به رسمیت شناخته نشود. در کانادا گواهینامه رانندگی توسط دولت‌های استانی و یا منطقه‌ای صادر می‌شود نه نهادی مرکزی. پس برای اخذ گواهینامه باید با شرایط و قوانین محل زندگی خود آشنا شوید.

به طور کلی برای اخذ گواهینامه در کانادا باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشید. اما در صورتی که بخواهید با استفاده از گواهینامه رانندگی کشور خود رانندگی کنید، باید مجوز رانندگی بین المللی داشته باشید.

اما همچنان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بهترین گزینه برای رفت و آمدهای شهری با هزینه‌ای مقرون به صرفه است . چرا که علاوه بر هزینه‌های کمتر، بسیاری از شهرهای بزرگ شرکت‌های حمل و نقل چند زبانه تأسیس کرده‌اند.

در نظر داشته باشید خرید اتومبیل شخصی می‌تواند هزینه‌های زیادی در بر داشته باشد چرا که علاوه بر هزینه‌ی خرید اتومبیل باید هزینه‌ی خرید بیمه را نیز در نظر بگیرید. همچنین شما مستلزم دریافت یک اجاره نامه رانندگی بین المللی ( IDP ) هستید .

اما یکی از مشکلات و چالش های مهاجران به کانادا پیدا کردن ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی برای رفت وآمدهایشان به محل کار یا محل تحصیلاتشان است . پس شما برای درک بهتر به یک نقشه برای آشنایی با وسایل نقلیه و مسیرهایشان نیاز دارید. از طرفی دیگر بعضی از استان های کانادا ایستگاه های زمان رفت و آمد وسایل نقلیه عمومی را به چند زبان مختلف نوشته اند. این یه فرصت خوب برای مهاجرین می تواند باشد.

به طور کلی برای یافتن مسیر بهتر برای رفت و آمد در کانادا کمی زمان­بر  می باشد . اما با داشتن نقشه و پرس و جو درباره راه های ارتباطی کار شما آسان تر خواهد شد.

۷ . مشکلات و چالش های تبعیض و نژاد پرستی در مهاجرت به کانادا

پسری که از مسخره کردن دوستانشخجالت می کشد

متاسفانه مشکلات نژاد پرستی یکی از تجربه‌های تلخ برای مهاجران سراسر جهان است. اگرچه قوانین کانادا به نحوی تنظیم شده است که ضد تبعیض نژادی و نژاد پرستی است، افرادی که در این کشور اقامت دارند ممکن است برخوردی نژاد پرستانه با مهاجرین داشته باشند. اما در سراسر کشور نیروهایی برای مبارزه با این مشکل وجود دارد.

۸ . مشکلات و چالش های زندگی در کانادا و وجود فرهنگی متفاوت :

کانادا فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد خود را دارد. بسیاری از مهاجران به مشکلاتی ناشی از تفاوت فرهنگی اشاره میکنند. این تفاوت‌ها می‌تواند از آداب و رسوم اجتماعی تا موضوعاتی همچون نگرش نسبت به جنسیت‌های مختلف، تنوع مذهبی، قومیت و سایر عوامل باشد.

این عوامل می‌توانند مشکلات زیادی را هم برای مهاجران و هم برای اطرافیان آن‌ها به همراه داشته باشد. در صورتی که افراد نتوانند خود را با شرایط و محیط جدید وفق دهند، ممکن است منجر به انزوا و تأثیر منفی بر سلامت روان آن‌ها شود.

در هر حال باید بدانید که ارزش‌ها با یکدیگر متفاوتند و شما موظفید به آن‌ها احترام بگذارید. با احترام گذاشتن به ارزش ها خود حس بهتری دارید و راحت تر می توانید زندگی کنید.

۹ . مشکلات و چالش های مهاجرت به کانادا در خصوص قوانین این کشور

کانادا می‌تواند از سایر کشورها کاملا متفاوت باشد چرا که قوانین در این کشور با توجه به تفاوت‌های فرهنگی با سایر کشورها متفاوت است. آشنایی با قوانین هر کشور یکی از الزامات برای اسکان در کشوری جدید است چرا که به واسطه‌ی آشنایی با این قوانین افراد می‌توانند با ساز و کار هر سیستم آشنا شوند.

به این نکته توجه کنید که کانادا دارای چند قلمرو و استان می باشد. که قوانین در استان ها و قلمروهای کانادا ممکن است باهم متفاوت باشند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شناخت قلمروها و استانهای کانادا، کلیک کنید. ➡ 

۱۰ . چالش های زندگی در کانادا با کودکان و تطابق فرزندان با محیطی جدید

به خاطر داشته باشید در صورتی که به همراه فرزندان خود قصد مهاجرت به کانادا را دارید، کودکان را برای تطبیق با محیط، فرهنگ و شرایطی جدید ساپورت کنید چرا که این امر، موضوعی مهم خصوصا برای اسکان کودکان است.

والدینی که به همراه کودکان به کشور های خارجی مهاجرت می کنند دارای مشکلات زیادی می شوند. از جمله چالش های زندگی در کانادا با کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد

به دلیل زمان حضور بیشتر کودکان در مدرسه و برقراری ارتباط کودکان با کودکان کانادایی سریع تر با فرهنگ کانادا خو می گیرند و برای خانواده خود یک فرد خارجی محسوب می شوند. که کنار آمدن با این مورد می تواند برای بسیاری از خانواده ها سخت باشد .

مورد دیگری که باعث مشکلات خانواده ها در برابر فرزندانشان در مهاجرت به کانادا با آن مواجه شدند تمرین و نوشتن تکالیف فرزندانشان بوده . که می توان گفت این مورد هم به آشنا نبودن با زبان انگلیسی و یا فرانسوی است .

۱۱ . سختی های تنهایی در مهاجرت به کانادا

دختری تنها و ناراحت کنار پنجره

مهاجرت با چالش‌های زیادی از جمله انزوا و تنهایی همراه است. جدایی و دوری و نداشتن حمایت از دوستان، خانواده و محیط‌های اجتماعی که به آن‌ها تعلق داشتید ممکن است باعث احساس گمراهی، بیگانگی و سرخوردگی شود.

اما قبل از مهاجرت حتما باید به این موضوع ها فکر کنید تا بتوانید در کشور غریب خود را کنترل کنید . چون این راهی است که خود برای زندگی خود انتخاب کرده اید. در صورتی که بتوانید با افراد ارتباط برقرار کنید و دوستان و آشنایانی پیدا کنید، به راحتی می‌توانید با این موضوع کنار بیایید . و از زندگی در کانادا لذت برده و برای خود یک تجربه خوب بسازید .

۱۲ . چالش ها و مشکلات آب و هوا در زندگی کانادایی

اب و هوای بارانی و رنگین کمانی و رعد و برقی

آب و هوا یکی دیگر از عواملی است که باید هنگام مهاجرت به کشوری دیگر در نظر داشته باشید. کانادا در اذهان عمومی به کشوری با آب و هوای سرد معروف است اما این تصور اشتباه است. آب و هوای کانادا به اندازه تنوع مردم این کشور متنوع و متفاوت است.

از چمنزارهای خشک با دمای ۳۵ درجه گرفته تا آب و هوای سرد قطبی با دمای ۲۵ درجه را می‌توانید در کانادا تجربه کنید. پرجمعیت‌ترین مناطق در جنوب، در امتداد مرز ایالات متحده، به ویژه در مناطق ساحلی، معمولاً از آب و هوای معتدلی برخوردار هستند. غرب کانادا، بریتیش کلمبیا، آب و هوای معتدلی شبیه به انگلستان و اروپای غربی را دارد. پس برای مهاجرت به کانادا به آب و هوای هر منطقه از کانادا به خوبی توجه کنید . تا یک منطقه خوب و مورد تایید خود را برای مهاجرت پیدا کنید .

سوالات متداول در خصوص مشکلات و چالش‌های مهاجرت به کانادا

۱. مهم ترین مشکلاتی که مهاجران با ان روبه رو هستند چیست؟

برخوردداری از دانش اولیه زبان کشور کانادا از مهم ترین چالش های مهاجرین محسوب می شود. زیرا دانش زبان توانایی برقراری ارتباط با دیگر مردمان را تحت تاثیر قرار می دهد. همجنین ندانستن زبان مشکلاتی از جمله پیدا نکردن فرصت شغلی مناسب و خوب مسکن، دسترسی به خدمات پزشکی، مسائل حمل و نقل، تفاوت های فرهنگی، تربیت کودکان و بسیاری از مشکلات دیگر را به همراه دارد.

۲. ایا پیدا کردن کار در کانادا می تواند از چالش ها و مشکلات ایرانیان باشد؟

بله . زمانی که متقاضیان کار تجربه کاری مناسب و یا یک رزومه قوی نداشته باشند. قطعا برای پیدا کردن کار با چالش و مشکلاتی رو به رو خواهند شد.


۳. آیا اقدام برای اخذ تابعیت کانادا می تواند مشکلاتی برای ایرانیان به وجود بیاورد؟

خیر متقاضیان ایرانی با رعایت قوانین و شرایط مختلف پروسه های مهاجرتی با حداقل سه سال کار یا تحصیل در کانادا می توانند برای اخذ اقامت و تابعیت و شهروندی کانادا اقدام کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط اخذ شهروندی کانادا کلیک کنید.  


۴. مرسوم ترین معایب زندگی در کانادا چیست؟

از مرسوم ترین معایب زندگی در کانادا می توان به انتخاب سختگیرانه کارفرمایان برای استخدام نیروی کار خارجی ، داشتن مهارت بالا و حرفه ایی حتی در ساده ترین کارها ، هزینه های نسبتا بالای زندگی بخصوص برای دانشجویان خارجی و همچنین آب و هوای خیلی سرد در بعضی از مناطق این کشور اشاره کرد.

۵. اولین کاری که باید پس از ورود به کشور کانادا به عنوان مقیم دائم انجام داد چیست؟

  • اول اقامت دائم خود را فعال کنیم .
  • دوم درخواست شماره بیمه اجتماعی ( SIN ) را بدهیم .
  • سوم اقدام برای اخذ کارت اقامت دائم کانادا
  • چهارم از سازمان های شهرک سازی برای خانه بازدید کنیم .
  • در صورت استفاده نکردن از وسایل نقلیه عمومی برای اخذ گواهی نامه اقدام کنیم .

تا اینجا ما سعی کردیم مشکلات و چالش‌های مهاجرت به کانادا بررسی کنیم و سوالات متداول در این باره را پاسخ دهیم . برای اطلاعات بیشتر از انواع پروسه های مهاجرتی به کانادا کلیک کنید.

همچنین برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت به کانادا فرم ارزیابی مهاجرت کانادا را پر کنید و برای ما ارسال کنید. مشاورین و کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای در اولین فرصت با شما تماس می گیرند.

مشاوران و کارشناسان و وکلای مجرب مقیم کانادای رویال اپلای از صفر تا صد مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا شما را همراهی خواهند کرد .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *