مهاجرت + ویزا (آمریکا)

مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند

Stay in America

ایالت متحده آمریکا جزء پهناورترین و بزرگترین کشورهای دنیا محسوب می شود ؛ که در آمریکای شمالی با نام های ”US” و ” USA” و  “America”شناخته شده است . این کشور جزء پرجمعیت ترین کشورهای دنیا بعد از روسیه و کانادا می باشد .

مهاجرت به کشورهای پیشرفته با امکانات عالی اخیرا بسیار زیاد شده است . همچنین افراد زیادی سالانه با دلایل مختلف به کشور آمریکا مهاجرت می کنند . اما همانطور که میداند مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت دائم این کشور آسان نیست اما غیرممکن هم نمی باشد . با طی مراحل قانونی می توان از راه های مختلفی برای مهاجرت به آمریکا اقدام کرد .

مهاجرت به آمریکا

  1. مهاجرت به آمریکا از طریق کار
  2. مهاجرت به آمریکا از راه سرمایه گذاری در امریکا
  3. مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل
  4. مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج (ازدواج با شخصی که خود تبعه کشور آمریکا باشد.)
  5. مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند در آمریکا
  6. مهاجرت به امریکا از طریق برنده شدن در لاتاری
  7. اخذ ویزای توریستی آمریکا

در این مقاله می خواهیم در مورد مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند صحبت کنیم . با یک سوال ساده شروع می کنیم :

آیا تولد فرزند در کشور آمریکا موجب اخذ اقامت امریکا و اخذ تابعیت آمریکا برای نوزاد متولد شده و والدینش می شود ؟

با ما همراه باشید تا این سوال و مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم .

قبل از هر چیزی ، متذکر شویم که مفهوم اقامت با تابعیت متفاوت می باشد . به زبان ساده مفهوم تابعیت این است که شخص با دولت رابطه ای سیاسی ، حقوقی ، معنوی فی ما بینشان وجود دارد که به واسطه ی این رابطه حق و حقوقی بین شخص و دولت ایجاد می شود . اما مفهوم اقامت این است که شخص تنها اجازه ی سکونت و زندگی در کشور منتخب را دارد . بنابراین از طریق سرمایه گذاری ، کاری ، ازدواج و تحصیلی می توانید برای اقامت امریکا اقدام کنید .

همچنین شما با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرتی رویال اپلای ، می توانید منتظر تماس مشاوران مجرب و وکلای مقیم آمریکایی ، دفتر مهاجرتی رویال اپلای باشید تا شما را برای مهاجرت به امریکا از هر روشی که مناسب شماست ؛ راهنمایی کنند . وکلای مقیم آمریکایی مجموعه رویال اپلای راه های مناسبی را برای مهاجرت به کشور آمریکا و همچنین برای مهاجرت به کشورهای کانادا و استرالیا پیشنهاد می کنند .

اخذ اقامت آمریکا از طریق تولد فرزند

نوزاد در اغوش مادر

یکی از راه های دریافت اقامت و اخذ تابعیت در کشورهای مختلف از جمله آمریکا ، تولد فرزند در آن کشور می باشد . اما آیا  تولد فرزند باعث اخذ اقامت و اخذ تابعیت کشور منتخب برای نوزاد و والدینش می شود ؟

برای پاسخ به این سوال اول باید قوانین کشور مربوطه را بررسی کنیم . چون هر کشور قوانین مهاجرتی و خاص خودش را دارد . در این مقاله ما مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند و قوانین این کشور را بررسی می کنیم .

سیستم و قانون تولد فرزند در آمریکا به این شکل می باشد ؛ که هر فرزندی که در این کشور متولد می شود ؛ شهروند رسمی آمریکا محسوب می شود . و اقامت دائم کشور امریکا از همان ابتدای تولد، به فرزند تعلق می گیرد . حتی اگر نوزاد مادر و پدر غیر آمریکایی داشته باشد .

فرزند متولد شده تا ۱۸ سالگی که سن قانونی کشور آمریکاست؛ اختیاری از خود ندارد . ولی پس از ۱۸ سالگی می تواند برای اقامت والدینش اقدامات لازم را انجام دهد .

تابعیت اصل خون و اصل خاک در آمریکا به چه معناست ؟

تابعیت اصل خاک (Jussoli )

اگر شخصی در خاک کشوری متولد شود ، در این صورت تابعیت و شهروندی آن کشور را اخذ می کند . اصل خاک به افرادی که در هواپیما و یا محدوده ی هوایی یا کشتی آن کشور متولد شدند ؛ حق تابعیت داده می شود . حق و حقوق این شخص ربطی به نوع اقامتش ندارد . در نهایت می توان گفت تولد فرزند در کشور امریکا با تابعیت اصل خاک مرتبط می باشد .

از جمله کشورهایی که از تابعیت اصل خاک پیروی می کنند ؛ عبارت اند از : آمریکا، کانادا، آرژانتین ،برزیل ،شیلی ،مکزیک و کلمبیا ، کاستاریکا ، دومینیکا ، اکوادور ، هندوراس ، جامائیکا ، پاناما ، پاکستان ، پاراگوئه ، پرو ، اروگوئه ، ونزوئلا ، سنت لوسیا ، کامبوج ، بولیوی ، گواتمالا .

تابعیت اصل خون (Jus sanguinis)

این اصل به محل تولد کودک در کشور نمی شود ؛ بلکه تابعیت والدین اهمیت دارد . و تولد فرزند آمریکا در این کشورها که اصل تابعیت خون می باشد ؛ به مادر و پدر تابعیتی نمی دهند . معمولا کشورهایی که بر مبنای اصل خاک هستند ؛ در شرایطی خاص تابعیت اصل خون را می پذیرند . و بالعکس .

تابعیت اصل خاک در قاره آمریکای شمالی و جنوبی وجود دارد . در سال ۲۰۰۴ برای مقابله با هجوم پناهندگان و مهاجرت های غیرقانونی همه ی کشورهای اروپایی دیگر به تابعیت اصل خاک توجهی نمی کنند.

همچنین اخذ تابعیت به نوزاد تازه متولد شده در آمریکا به این معنا نیست که والدین نوزاد به صورت تضمینی تابعیت داده می شود؛ و فقط به والدین تحت شرایطی اقامت در امریکا داده می شود. برای گرفتن تابعیت باید پروسه طولانی و وقت گیر و سخت گیرانه ایی طی شود .

برنامه ریزی تولد فرزند برای اخذ اقامت آمریکا

تولد فرزند در امریکا

تولد نوزاد در کشور امریکا به منظور اخذ تابعیت آمریکا به حاکمیت قانون ختک صورت می گیرد .

نکته حائز اهمیت در مورد اقامت آمریکا از طریق تولد فرزند این است که بسیاری از والدین برنامه ریزی می کنند و ماه های آخر بارداری به آمریکا سفر می کنند تا بتوانند نوزاد خود را در این کشور به دنیا بیاورند و به راحتی بتوانند به واسطه نوزاد اقامت آمریکا را بگیرند . در صورتی که این یک ایده کاملا اشتباه و غلط است . به طورکلی به خانم های باردار بالای ۷ماه اجازه ی پرواز داده نمی شود ، مگر اینکه شرایط خاص باشد و بتوانند کانتر پرواز را برای پرواز خود به کشور مورد نظر قانع کنند . والدین باید به دولت امریکا ثابت کنند که سفرشان به امریکا اصلا به قصد تولد نوزاد نبوده و اگر فرزند به دنیا آمد ؛ باید ثابت کنند که کاملا اتفاقی و غیر قابل پیش بینی این اتفاق افتاده است.

در غیر این صورت اگر دولت آمریکا متوجه شود که پدر و مادر به قصد تولد فرزندشان به آمریکا سفر کرده اند و همه ی این اتفاقات برنامه ریزی شده بوده ؛ مسیر اقامت و شهروندی نوزاد به مشکل بر می خورد .

در سیستم تولد فرزند در آمریکا ، نوزاد به دنیا آمده در کشور امریکا یک شهروند آمریکایی یا ( citizen ) محسوب می شود . حتی اگر پدر و مادرش آمریکایی نباشند . اما این نوزاد تا به سن قانونی نرسد؛ هیچ سود و مزیتی در پروسه اخذ گرین کارت و تابعیت برای مادر و پدرش ندارد .

بنابراین اخذ اقامت امریکا از طریق تولد فرزند آن طور که فکر می کنید ساده و راحت نیست ؛ بلکه کاری پیچیده و سخت است.

صدور ویزای نوزاد متولد شده در آمریکا چه شرایطی دارد ؟

متقاضی برای اخذ ویزای نوزاد متولد شده در امریکا باید حداقل ۱۴۰۰۰۰دلار هزینه های پزشکی را بپردازد.

متقاضی باید ثابت کند که به دنیا آمدن نوزاد از قبل برنامه ریزی نشده بود و کاملا اتفاقی و غیر قابل پیش بینی این اتفاق رخ داد .

متقاضی نوزاد متولد شده در امریکا باید مستنداتی مبنی بر تشخیص پزشک برای زایمان و وضعیت پزشکی مادر و بچه و نامه ایی حاوی از هزینه های درمان ، هزینه بستری ، و سایر هزینه های پزشکی و یک برآورد طول درمان را باید ارائه دهد.

مزایای تولد فرزند در ایالت متحده آمریکا

اقامت آمریکا از طریق تولد فرزند مزایای زیادی برای کودک متولد شده دارد . اولین مزیت آن، این است که نوزاد متولد شده ، شهروند امریکا محسوب می شود؛ حتی اگر والدینش غیر آمریکایی و به عنوان توریست فقط برای گردشگری وارد خاک امریکا شده باشند .

نکته جالبی که وجود دارد این است که اگر مادر ، نوزادش را در هواپیما و یا در کشتی روی آب به دنیا بیاورد ؛ باز هم کودکش به راحتی می تواند شهروندی امریکا را دریافت کند و از تمامی حق و حقوق شهروندان آمریکایی برخوردار باشد.

  • همه ی نوزادان متولد شده در کشور آمریکا ، شهروند آمریکا محسوب می شوند.(این مورد در مورد والدین نوزاد صدق نمی کند.)
  • والدین با گواهی تولد فرزند می توانند برایش یک گذرنامه ی آمریکایی هم دریافت کنند.
  • کودک متولد شده تا سن ۲۱ سالگی به عنوان یک شهروند آمریکایی محسوب می شود و تابعیت آمریکایی دارد . اما بعد از ۲۱ سال می تواند تصمیم بگیرد از آن رد شود در این صورت تابعیت آن باطل می شود.
  • حتی اگر بعد از تولد کودک به خانه خود برگردد ؛ کودک متولد شده در آمریکا همیشه امریکایی خواهد بود .
  • با اخذ اقامت امریکا از طریق تولد فرزند ، فرزند شما می تواند با شهریه دولتی وارد دانشگاه و کالج شود و تحصیلات خود را ادامه دهد .
  • فرزند شما با داشتن تابعیت آمریکا ، می تواند به راحتی به بسیاری از کشورها بدون ویزا سفر کند .
  • یکی از مهم ترین مزیت های تولد فرزند در آمریکا این است که ، والدین نوزاد راحت تر از بقیه مهاجران به این کشور سفر کنند و طی یک سری مراحل قانونی اقامت و تابعیت آمریکا را دریافت کنند .

بچه خوابیده

معایب تولد فرزند در ایالت متحده آمریکا

هزینه های پزشکی در آمریکا بسیار بالاست . یکی از مهم ترین معایب تولد فرزند در امریکا پرداخت کامل هزینه های پزشکی و زایمان می باشد. بیمه در مانی هم شامل حال متقاضی نمی شود .

اگر والدین نوزاد بیمه نداشته باشند ؛ درخواست برای پوشش درمانی اضطراری صورت می گیرد . در این صورت ممکن است ویزا لغو شود.

حرف آخر

در این مقاله ما به طور کامل اخذ اقامت امریکا از طریق تولد فرزند را به طور کامل بررسی کردیم . قوانین به دنیا اوردن فرزند و گرفتن شهروندی با گذر زمان در حال تغییر است ؛ و اکثر کشورها به سمت پایان دادن به این قانون در حال حرکت می باشند . تا کنون کشورهایی مثل استرالیا، نیوزیلند، ایرلند، فرانسه، مالتا و هند به این قانون خاتمه داده اند.

کارشناسان و وکلای مجرب مقیم آمریکایی ما در شرکت مهاجرتی رویال اپلای بر اساس شرایط شما و روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی در کشور امریکا و اقامت امریکا شما را راهنمایی می کنند. برای ارتباط ، شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی را پر کرده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید . یا از طریق تماس با ما ، با مشاورین ما در ارتباط باشید .

 

دفتر مهاجرتی رویال اپلای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *