مهاجرت + ویزا (آمریکا)

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

Immigrate to America by lottery

در مقاله مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری ما به بررسی شرکت کشورهای واجدالشرایط لاتاری و همچنین تعداد برندگان در هر سال و اینکه چگونه متوجه شویم در برنامه لاتاری برنده شده ایم؟… را مورد بررسی قرار می دهیم.

لاتاری یکی از برنامه های ایالات متحده آمریکا برای تنوع  در این کشور است. اینکه لاتاری چیست؟ و نحوه ی ثبت نام در لاتاری چگونه است؟ و چه شرایطی را باید دارا باشید؟ را در مقاله ی صفر تا صد اقامت امریکا از طریق لاتاری که توسط کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای نوشته شده است را می توانید مطالعه کنید.

 

 

 

کشورهای واجد شرایط لاتاری

در ادامه فھرست کشورھا/مناطقى که بومیان آنھا برای ۲۰۲۳ DV- واجد شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری هستند؛ را مشاهده می کنید:

آفریقا

الجزایر، آنگولا، بنین، بوتسوانا، بورکینافاسو، بوروندی، کامرون، کیپ ورد، جمھوری آفریقای مرکزی، چاد، کومورس، کنگو جمھوری دموکراتیک، ساحل عاج (ایورى کوست)، جیبوتى، مصر،  گینه استوایی،  اریتره، اسواتینى، اتیوپی، گابن، گامبیا، غنا،  گینه، گینه بیسائو، کنیا، لسوتو، لیبریا، لیبی، ماداگاسکار، مالاوی، مالی، موریتانی، موریس، مراکش، موزامبیک، نامیبیا، نیجر، رواندا، سائوتومه، و پرینسیپ، سنگال، سیشل، سیرا، لئون، سومالی، آفریقای جنوبی، سودان جنوبی، سودان سوازیلند، تانزانیا، توگو، تونس، اوگاندا، زامبیا، زیمبابوه.(در آفریقا ، بومیان نیجریه واجد شرایط لاتاری امسال نیستنند. )

 آسیا

افغانستان، بحرین، بوتان، برونئی، برمه کامبوج، اندونزی، ایران، عراق، اسرائیل، ژاپن،  اردن،  کویت، لائوس، لبنان، مالزی، مالدیو، مغولستان، نپال، کره شمالی، عمان، قطر، عربستان سعودی، سنگاپور، سریلانکا، سوریه،  تایوان، تایلند، تیمور لسته،  امارات متحده عربی، یمن.

متولدین کشورھای منطقه آسیا که برای لاتاری  واجد شرایط نیستنند: بنگلادش، چین (شامل ھنگ کانگ)، ھندوستان، پاکستان، کره جنوبی، فیلیپین و ویتنام.

اروپا

آلبانی، آندورا، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بلاروس، بلژیک، بوسنی و ھرزگوین، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمھوری چک، دانمارک (شامل اجزا و مناطق وابسته در خارج از کشور)، استونی، فنلاند، فرانسه (شامل اجزا و مناطق وابسته در خارج از کشور)، گرجستان، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، قزاقستان، کوزوو، قرقیزستان، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، منطقه اداری ویژه ماکائو،مقدونیه شمالى، مالت، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، ھلند، ایرلند شمالی،  نروژ، لھستان، پرتغال، رومانی، روسیه،  سان مارینو، صربستان، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان، شھر واتیکان.

بومیان کشورھای زیر در اروپا برای برنامه DV امسال واجد شرایط نیستند: بریتانیاى کبیر(انگلستان)، بریتانیاى کبیر (انگلستان) شامل مناطق وابسته به شرح زیر است: آنگویلا ، برمودا ، جزایر ویرجین انگلیس ، قلمرو اقیانوس ھند انگلیس، جزایر کیمن، جزایر فالکلند ، جبل الطارق ، مونتس رات ، پیت کیرن ، جورجیا جنوبی و جزایر ساندویچ جنوبی ، سنت ھلنا و جزایر ترک و کایکوس.

آمریکای شمالی

باھاما در آمریکای شمالی ، بومیان کانادا و مکزیک واجد شرایط لاتاری امسال نیستند.

اقیانوسیه

استرالیا ، فیجی، کیریباتی، جزایر مارشال، میکرونزی ، ایالات فدرال نائورو نیوزلند، پالائو، پاپوآ، گینه نو، ساموآ، جزایر سلیمان، تونگاف تووالو وانواتو

 آمریکای جنوبی ، و کارائیب

آنتیگواو باربودا، آرژانتین، باربادوس، بلیز، بولیوی، شیلی، کاستاریکا، کوبا، دومینیکا، اکوادور، گرنادا، گواتیمالا، گویان، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، سنت، کیتس، و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت، گرنادین، سورینام، ترینیداد و توباگو، اروگوئه.

کشورھای این منطقه که بومیان آنھا برای لاتاری امسال واجد شرایط نیستند: برزیل، کلمبیا، جمھوری دومنیکن، السالوادور ، ھائیتی ، ھندوراس ، جامائیکا و مکزیک و ونزولا.

 

 

چرا برای ثبت نام در لاتاری  به گذرنامه نیاز هست ؟ آیا استثنا ھم وجود دارد؟

اخذ پاسپورت و اقامت امریکا

برای مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری، گذرنامه معتبر و به روز، امنیت روند پردازش برنامه DV و ثبت نام شما را افزا یش می دھد. این قانون در مورد فرزندان یا ھمسران متقاضی اصلی اعمال نمی شود.

هم چنین گذرنامه باید برای سفرھای بین المللی معتبر باشد و گذرنامه ھای داخلی، که توسط برخی کشورھا صادر شده است؛ برای ثبت نام در این برنامه معتبر نیست. این موضوع استثنائاتی دارد که در زیر به آن می پردازیم:

مقررات وزارت امور خارجه آمریکا در این مورد استثنائات زیر را مطرح می کند:

  • افراد بدون تابعیت:

افرادی که فاقد تابعیت ھستند، این معافیت از طرف وزارت امنیت داخلی و وزارت امور خارجه تأیید گردیده است. لازم به ذکر است چنانچه یکى از گزینه ھاى معافیت را در اخذ گذرنامه انتخاب کرده اید، باید بتوانید علت معافیت خود را توضیح دھید.

معافیت فقط براى افرادى که نمی توانند گذرنامه اخذ کنند، لحاظ می شود. اگر این گزینه را به علت تأخیر در صدورگذرنامه انتخاب کنید، خواه این تأخیر در کنترل شما باشد یا خیر، شما واجد شرایط معافیت نخواھید بود؛ و از دریافت ویزای DV محروم خواھید شد.

افراد بدون تابعیت که معمولاً نادر هستند؛ اگر گزینه معافیت را به این دلیل انتخاب کنند، از آن ها خواسته می شود که مدرکی برای اثبات این که فاقد تابعیت کشور محل تولد خود هستند ارائه دهند.

  • شھروندان کشورھایی که تحت کنترل کمونیست هستند:

اگر در ھنگام ثبت نام خود، کادر مربوط به این معافیت را علامت بزنید، از شما خواسته می شود مدرکی را برای اثبات این که نمی توانید از دولت کشور خود گذرنامه بگیرید، ارائه دھید.

  • مشمولان معافیت ھای فردی:

اگر در ثبت نام خود، کادر مربوط به این معافیت را علامت بزنید؛ از شما خواسته می شود مدرکی را ارائه دھید که نشان می دھد شما قادر به اخذ گذرنامه به دلیل دریافت معافیت گذرنامه فردی نیستید، معافیت های فردی مانند:

۱) ویزای قبلی آمریکا با فرم ۲۳۲DS-  به این دلیل که قادر به اخذ گذرنامه نبوده اید، صادر شده است. در این صورت از همان معافیتی که برای صدور گذرنامه قبلا درخواست داده اید می توانید استفاده کنید.

۲) فرم ۱۹۳ I- به دلیل این که شما قادر به اخذ گذرنامه نبوده اید، توسط اداره مهاجرت آمریکا تایید شده است و دلایلی که قبلا با آن ها معافیت گرفته اید هم چنان وجود دارد، یا

۳) اسنادی که نشان می دھد که مدرک پناھندگى از کشوری غیر از کشور ملیتتان ، به شما اعطا شده است، و مورد آزار و اذیت از طرف کشور خود قرار گرفته اید، و بدین ترتیب نمی توانید گذرنامه ای از آن دولت دریافت کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، باید توجه داشته باشید که اگر شرایط تحصیلات یا سابقه کار توضیح داده شده در بالا و یا گذرنامه معتبر ندارید، اگر مشخص شود که برای ویزای لاتاری واجد شرایط نیستید، هزینه ای که برای دریافت ویزا پرداخت کرده اید به شما مسترد نخواهد شد.

کدام یک از اعضا خانوداه را باید در ثبت نام لاتاری لحاظ کرد؟

  • ھمسر:

اگر به صورت قانونی ازدواج کرده اید، باید مشخصات همسر خود را بدون در نظر گرفتن این که با شما زندگی می کند یا قصد به مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری را دارد یا خیر، قید کنید.

بنابراین شما ملزم به ثبت اطلاعات همسر خود می باشید حتی اگر در حال حاضر از او جدا هستید، مگر به صورت قانونی طلاق گرفته باشید. در صورت درج نام همسری که به صورت قانونی از او جدا شده اید، در برابر او مسئول نخواهید بود.

عدم ذکر ھمسر واجد شرایط یا ذکر نام فردی که ھمسر شما نیست، موجب می شود که برای ویزا واجد الشرایط نشوید، همچنین اگر در زمان ثبت نام ازدواج نکرده اید اما قصد دارید در آینده ازدواج کنید، در فرم ثبت نام از ھمسر خود نام نبرید.

همچنین اگر طلاق گرفته اید یا ھمسرتان فوت کرده است، نباید نام ھمسر قبلی خود را درج کنید.

تنھا استثناء این شرط این است که اگر ھمسر شما شھروند یا مقیم دائم قانونی آمریکاست، می توانید او را در ثبت نام خود ذکر نکنید زیرا ھمسری که شھروند آمریکا یا مقیم دائم قانونی است، برای او ویزایDV  صادرنخواهد شد.

  • فرزندان:

شما باید تمام فرزندان در قید حیات خود را که مجرد هستند و زیر ۲۱ سال دارند، ثبت نام کنید خواه (حتی اگر اکنون از والدین آن کودک طلاق گرفته اند)، وفرزندانی که فرزندی پذیرفته اید.هم چنین همه فرزندان زیر ۲۱ سال خود را هنگام ثبت نام درج کنید؛ حتی اگر نزد شما مقیم نیستند و یا قصد مهاجرت  همراه شما ندارند.

شما ملزم نیستید فرزندان خود را که  شھروند یا مقیم دائم قانونی آمریکا ھستند را درج کنید، لازم به ذکر است که ذکر آن ها ضمانت اجرایی نخواهد داشت .والدین و خواھر و برادرھای متقاضی به عنوان افراد وابسته واجد شرایط نخواهند بود بنابراین نباید آن ها در ثبت نام درج کنید.

اگر اعضای خانواده را در ثبت نام خود فهرست کنید، آنها نیازی به اخذ ویزا برای مهاجرت یا مسافرت به همراه متقاضی ندارند. با این وجود، اگر افرادی که واجد شرایط نیستند؛ را درج کنید و یا افراد واجد الشرایط را درج نکنید شما و اعضای خانواده شما واجد الشرایط اخذ ویزا نخواهید شد. این امکان فقط برای افرادی که زمان ثبت نام شما عضو خانواده بوده اند؛ وجود دارد. نه افرادی که بعداً عضو خانواده بشوند.

اگر همسر شما واجد شرایط ثبت نام  باشد، می تواند یک ثبت نام جداگانه نیز ثبت کند.و هر دو در ثبت نام خود باید جزئیات مربوط به همه افراد تحت تکفل خانواده رادرج کنید.

 

چه تعداد افراد برای ۲۰۲۳ DV- انتخاب خواھند شد؟

برنامه لاتاری

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری توسط کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

برای ۲۰۲۳ DV– ، تعداد ۵۵۰۰۰ ویزا موجود است. وزارت امور خارجه آمریکا بیش از  ۵۵۰۰۰ منتخب را انتخاب می کند تا برای انتخاب کنندگانی که واجد شرایط ویزا نیستند و کسانی که پرونده ھای خود را به اتمام نمی رسانند، جایگزین وجود داشته باشد.

این بدان معناست که تعداد ویزای کافی برای ھمه کسانی که انتخاب شده اند وجود نخواھد داشت. شما می توانید با مراجعه به وبسایت  DV-E و بررسی وضعیت متقاضیان check status entrant ببینید که آیا برای مراحل بعدى انتخاب شده اید و جایگاه خود را در لیست بیابید.

مصاحبه برای برنامه ۲۰۲۳ DV– در اکتبر ۲۰۲۲ برای برگزیدگانی آغاز می شود که  کلیه مدارک مورد نیاز قبل از مصاحبه و سایر اطلاعات را در دستورالعمل ھای اطلاع رسانی درخواست کرده اند. متقاضیانی که درخواست ھای آنھا به طور کامل انجام شده و برای آن ها زمان مصاحبه ویزا برنامه ریزی شده است، چھار تا شش ھفته قبل از مصاحبه ھای برنامه ریزی شده با افسران کنسولی آمریکا در خارج از کشور، از طریق وبسایت ,DV-E اعلان در خصوص وضعیت ثبت نام دریافت می کنند.

درھر ماه، ممکن است ویزا برای آن دسته از متقاضیانی که واجد شرایط صدور در آن ماه ھستند، صادر شود، به شرطی که ویزا در دسترس باشد. پس از صدور کلیه ۵۵۰۰۰ ویزاھای لاتاری، برنامه متوقف می شود.

متقاضیان منتخب که مایل به درخواست ویزا ھستند باید آماده باشند تا به محض اطلاع رسانی اقدام کنند. منتخب شدن تضمینی برای اخذ ویزا و یا حتی فرصت درخواست ویزا یا دریافت وقت مصاحبه از سفارت نخواهد بود بلکه انتخاب تنها به این معنی است که شما واجد شرایط درخواست ویزای DV هستید. در نهایت امکان صدور حداکثر تعداد ۵۵۰۰۰ ویزا برای متقاضیان وجود دارد.

متقاضیان لاتاری چگونه انتخاب می شوند ؟

اعلان ھای رسمی مربوط به منتخب بودن از طریق بررسی وضعیت متقاضیان (check status entrant)  ، در وب سایت DV-E ،  gov.state.dvprogram از تاریخ ۸ می ۲۰۲۲ ، تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ در دسترس خواھد بود.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلان ها را از طریق پست معمولی یا ایمیل برای منتخبین ارسال نخواهد کرد. ھرگونه اعلامیه از طریق ایمیل یا نامه پستی مبنی بر این که در لاتاری انتخاب شده اید اگر از طرف وزارت خارجه ارسال نشده باشد، مشروع نیست.

ھرگونه ایمیل که از وزارت امور خارجه آمریکا دریافت می کنید فقط  شما را به بررسی وضعیت ثبت نام خود entrant status check  برای دریافت اطلاعات جدید در مورد درخواست خود هدایت می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا ھرگز از شما نمی خواھد که از طریق پست یا خدماتی مانند Union Western  پول ارسال کنید، مگر اینکه قصد تبدیل وضعیت در آمریکا را داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد تبدیل وضعیت سکونت در آمریکا به وبسایت زیر مراجعه کنید.

 تبدیل وضعیت سکونت در آمریکا  ➡

کلیه ثبت نام های دریافتی از ھر منطقه به صورت جداگانه شماره گذاری می شوند. در پایان دوره ثبت نام، به طور تصادفی از طریق یک کامپیوتر از بین تمام ثبت نام های دریافت شده از ھر منطقه جغرافیایی، انتخاب صورت می گیرد.

در ھر منطقه، اولین ثبت نام که به طور تصادفی انتخاب می شود، اولین مورد ثبت شده خواھد بود.دومین ثبت نام انتخاب شده، مورد دوم ثبت شده خواھد بود و به همین ترتیب. ھمه ثبت نام های  دریافت شده از ھر منطقه در طول دوره، شانس یکسانی برای انتخاب خواھند داشت. ھنگامی که یک متقاضی انتخاب می شود، اعلان انتخاب خود را از طریق بررسی وضعیت ثبت نام از ۸ می۲۰۲۲ در وب سایت DV-E ، gov.state.dvprogram می تواند دریافت کند.

افراد منتخب باید به دستورالعمل ھای ارائه شده به صورت آنلاین از طریق بررسی وضعیت متقاضیان  پاسخ دھند، مرکز کنسولی وزارت خارجه کنتاکی (KCC) پرونده ھا را تا مرحله ای که افراد در سفارت یا کنسولگری آمریکا برای مصاحبه حاضر شوند یا افرادی که در آمریکا متقاضی تبدیل وضعیت هستند از USCIS در آمریکا درخواست دهند، بررسی خواهد کرد.

 

 

آیا متقاضی اطلاعات را از طریق ایمیل یا پست، از وزارت امور خارجه آمریکا دریافت خواھد کرد؟

وزارت امور خارجه آمریکا

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری توسط کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای

وزارت امور خارجه آمریکا اطلاعاتی برای شما ارسال نخواھد کرد. اگر شما یکى از منتخبین باشید، تنھا وقت مصاحبه از طریق وزارت امور خارجه به شما اطلاع داده خواھد شد، البته پس از این که به دستورالعمل ھای بررسی وضعیت متقاضیان check status entrant  پاسخ داده باشید، و شماره ھاى ویزا براى شما آماده شده باشد.

این ایمیل ھا حاوی اطلاعاتی در مورد تاریخ و زمان وقت مصاحبه نیستند بلکه به شما اطلاع می دهند برای جزئیات بیشتر به وبسایت بررسی وضعیت متقاضیان check status entrant مراجعه کنید.

به ھر حال، متقاضیان منتخب برنامه فقط از طریق وبسایت ھای که با پسوند “.gov “خاتمه می یابند، تنھا سایت ھای اینترنتی رسمی دولت ایالات متحده آمریکا می باشند. بسیاری از وبسایت ھای دیگر (به عنوان مثال، با پسوند “ .net”,” .org”و “.com” ) اطلاعات و خدمات مربوط به مھاجرت و ویزا را ارائه می دھند. وزارت امور خارجه آمریکا ھیچ گونه اطلاعات یا مطالبی در این وبسایت ها تائید، توصیه یا حمایت نمی کند.

 اخطاریــه:

ممکن است از وبسایت ھایی ایمیل دریافت کنید که سعی می کنند شما را در ارسال پول یا ارائه اطلاعات شخصی فریب دھند. ممکن است از شما خواسته  شود ھزینه فرم ھا و اطلاعات مربوط به مراحل مھاجرت را بپردازید که ھمه آنھا به صورت رایگان در وبسایت وزارت امور خارجه، gov.state.travel یا از طریق وبسایت ھای سفارت یا کنسولگری ایالات متحده موجود است.

علاوه بر این، ممکن است سازمان ھا یا وبسایت ھا با دریافت ھزینه خدمات مربوط به ویزای DV، پول شما را سرقت کنند. ھمچنین، اطلاعات شخصی را به این وبسایت ھا ارسال نکنید، زیرا ممکن است برای کلاھبرداری/سرقت ھویت استفاده شود.

ایمیل ھای فریبنده ممکن است از افرادی که تظاھر به وابستگی به مرکز کنسولی کنتاکی یا وزارت امور خارجه آمریکا دارند، دریافت شود.

لازم به ذکر است که دولت آمریکا ھرگز برای اطلاع افراد منتخب خود ایمیل ارسال نکرده و همچنین وزارت امور خارجه ھرگز از شما نمی خواھد که پول را از طریق پست یا خدماتی مانند Union Western ارسال کنید، اگرچه درخواست ھای تبدیل وضعیت دراداره مهاجرت آمریکا(USCIS) مستلزم ارسال ھزینه است.

امیدواریم مقاله مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری برای شما مفید بوده باشد. منتظر باقی مقالات لاتاری باشید زیرا که ما در آینده درباره هزینه های لاتاری و نکات بسیار مفید دیگر هم اشاره خواهیم کرد.

 

کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای شما را در همه ی پروسه های مهاجرت به امریکا همراهی می کنند.

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ –۲۲۴۰۸۱۸۱ –۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *