مهاجرت به استرالیا

آشنایی با کشور استرالیا

استرالیا کشوری متشکل از سرزمین اصلی قاره استرالیا، جزیره تاسمانی و تعدادی جزیره کوچک است. استرالیا با مساحت ۷۶۱۷۹۳۰ کیلومتر مربع بزرگترین کشور اقیانوسیه و ششمین کشور بزرگ جهان است. استرالیا قدیمی‌ترین، مسطح‌ترین و خشک‌ترین قاره مسکونی دنیاست. استرالیا با جنگل‌های استوایی در شمال شرقی و رشته‌کوه‌های بلند در جنوب شرقی محاصره شده است. این کشور شامل شش ایالت و دو قلمروست:

 

نام ایالت یا قلمرو
پایتخت
جمعیت
قلمروی مرکزی
کانبرا
۵۴۵۴۹۹
قلمروی شمالی
داروین
۲۳۲۶۰۵
ایالت نیو ساوث ولز
سیدنی
۸۰۷۲۱۶۳
ایالت استرالیای جنوبی
آدلاید
۱۷۸۱۵۱۶
ایالت تاسمانیا
هوبارت
۵۵۷۵۷۱
ایالت ویکتوریا
ملبورن
۶۵۰۳۴۹۱
ایالت استرالیای غربی
پرث
۲۶۶۰۲۶

فهرست مطالب

استرالیا

استرالیا تقریبا ۲۶ میلیون نفر جمعیت دارد که اکثر آن‌ها شهرنشین هستند. همچنین ۳۰% از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل داده‌اند. پایتخت این کشور کانبرا و بزرگترین شهر آن سیدنی است. چهار شهر بزرگ پس از سیدنی، ملبورن، بریزبن، پرث و آدلاید هستند. استرالیا کشوری توسعه یافته با اقتصادی شکوفاست. همچنین این کشور از نظر کیفیت زندگی، دموکراسی، بهداشت، آموزش، آزادی‌های مدنی، ایمنی و حقوق سیاسی از رتبه بالایی در جهان برخوردار است.

پول ملی استرالیا

واحد پول این کشور، دلار استرالیاست. این دلار به ترتیب پس از دلار آمریکا، یورو، ین، پوند استرلینگ و فرانک سوئیس در مبادلات ارزی جهانی نقش بسزایی دارد.

money

بررسی کشور استرالیا

زبان کشور استرالیا

اگرچه استرالیا زبان رسمی ندارد، عملا انگلیسی زبان ملی این کشور است. ۷۲% از جمعیت این کشور، به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. سایر زبان‌هایی که مردم این کشور از آن استفاده می‌کنند عبارتند از: ماندارین، عربی، ویتنامی، کانتونی و پنجابی.

دین استرالیا

استرالیا هیچ مذهب و دین رسمی ندارد. بخش ۱۱۶ قانون اساسی این کشور، دولت را از وضع هر گونه قانونی برای ایجاد هر دینی، تحمیل هر گونه مراسم مذهبی یا ممنوعیت اعمال دینی منع می‌کند. پرطرفدارترین دین در این کشور دین مسیحیت است اما همچنان سایر دین‌ها نیز طرفداران و پیروانی دارند.

چرا استرالیا یکی از انتخاب‌های مناسب برای مهاجرت است؟

فرصت‌های شغلی موجود در استرالیا و از طرفی کمبود نیروی کار در این کشور باعث شده تا استرالیا به جذب کارگران خارجی روی آورد. این کشور با هدف شکوفایی اقتصادی، به دنبال جذب افراد با مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای از سراسر جهان است. نرخ بیکاری در استرالیا بسیار پایین است.

نمودار زیر آمار افراد شاغل در استرالیا را نشان می‌دهد:

افراد شاغل در استرالیا

شهروندان استرالیایی و افراد با اقامت دائم می‌توانند از مزایای بیمه درمانی دولتی یا معاینات پزشکی رایگان برخوردار شوند. استرالیا با در اختیار داشتن برخی از بهترین بیمارستان‌های جهان در ارائه خدمات بهداشتی به بهترین نحو عمل می‌کند.

گونه‌های جانوری و گیاهی بومی موجود در این کشور طبیعت زیبا و چشم نوازی را به ارمغان آورده است. آب و هوای مطبوع و دلپذیر این کشور نیز یکی دیگر از دلایل انتخاب استرالیا برای مهاجرت خواهد بود.

سیستم آموزشی استرالیا از سه دوره‌ی آموزش ابتدایی، متوسطه و عالی تشکیل می‌شود. سیستم‌های آموزشی استرالیا از نظر کیفیت آموزشی شهرت جهانی دارند. در حالیکه انگلیسی زبان اصلی آموزش در این کشور است، برخی از موسسات آموزشی، آموزش‌هایی به سایر زبان‌ها و حتی دو زبانه ارائه می‌دهند.

هر ساله چندین شهر استرالیا جز بهترین شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی می‌باشند. ملبورن طی ۷ سال متوالی جز یکی از شهرهای برتر و با کیفیت برای زندگی انتخاب شده است.

جدول زیر رتبه بندی شهرهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی را در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد:

شهرهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی

همه‌ی افراد با اقامت دائم در نهایت واجدالشرایط اخذ شهروندی این کشور هستند. یکی از فواید مهاجرت به استرالیا و اخذ شهروندی این کشور این است که استرالیا تابعیت مضاعف را به رسمیت می‌شناسد.

ساده ترین راه مهاجرت به استرالیا:

از آنجا که استرالیا از کمبود نیروی کار رنج می‌برد، برنامه‌های مهاجرتی خاصی را برای جذب نیروی کار ماهر طراحی کرده است. یکی از آسان‌ترین پروسه‌های مهاجرتی به این کشور اسکیل ورکر استرالیا است. این برنامه در زیر گروه‌های مختلف و با شرایط متفاوت به افراد اقامت می‌دهد اما دو دسته از این ویزاها که سریع‌تر منجر به اقامت دائم می‌شوند عبارتند از: ویزای ۱۸۹ ( Skilled Independent visa) و ۱۹۰ ( Skilled Nominated visa)

روش‌های مهاجرت به استرالیا

ویزای توریستی به افرادی تعلق می‌گیرد که با اهداف گردشگری قصد دارند وارد این کشور شوند. دقت داشته باشید که این ویزا اقامت موقت دارد پس برای اهداف مهاجرتی مناسب نخواهد بود.

رایج‌ترین نوع ویزا در استرالیا ویزای کاری با حمایت کارفرماست. این ویزا به کارفرمایان استرالیایی اجازه می‌دهد تا کارگران ماهری را در نهاد یا سازمان خود استخدام کنند. اگر بتوانید کارفرمایی استرالیایی بیابید که به شما پیشنهادی شغلی دهد، آن‌گاه می‌توانید برای اخذ ویزای کاری اقدام کنید. در صورتی که پیشنهاد شغلی‌تان به مدت دو سال اعتبار داشته باشد و در همان شغل مشغول به کار باشید می‌توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید. شایان ذکر است که مشاغل سطح بالا که نیازمند مهارت و تجربه افراد هستند، مسیر مهاجرت کاری را تسهیل می‌کنند.

این نوع ویزا به افراد بین ۱۸ تا ۴۵ سال اجازه می‌دهد در استرالیا اقامت داشته و به کار و تحصیل در این کشور بپردازند. یکی از الزامات این نوع ویزا سطح زبان انگلیسی خوب است. با توجه به لیست مشاغل موجود در سایت اداره مهاجرت استرالیا می‌توانید شرایط خود را برای اخذ این ویزاها بررسی کنید.

مشاغل

ویزای درمانی نوعی ویزای موقت است که به افراد اجازه می‌دهد وارد استرالیا شده و از خدمات پزشکی و درمانی این کشور برای بهبود بیماری خود استفاده کنند. با توجه به شرایط فردی افراد متقاضیان اجازه یکبار ورود یا چند بار ورود خواهند داشت.

بدیهی است که این نوع ویزا راه حلی برای اخذ اقامت دائم این کشور نیست. اما این ویزا به افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله تعلق می‌گیرد. با اخذ این ویزا افراد می‌توانند هم به کار و هم به مسافرت در این کشور بپردازند. دقت داشته باشید که اتباع تمام کشورها واجدالشرایط اخذ این ویزا نیستند. این ویزا در دو دسته‌ی ویزای ۴۱۷ و ۴۶۲ در دسترس است.

این نوع ویزا مختص افرادی است که قصد دارند سرمایه‌ای را وارد اقتصاد استرالیا کنند.استرالیا پر از فرصت‌های تجاری است پس اگر قصد دارید بیزینسی در این کشور راه اندازی کنید یا به تجار استرالیایی بپیوندید استرالیا بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب خواهد بود.

بسیاری از افراد ویزای تحصیلی را مسیری برای اخذ اقامت دائم استرالیا می‌دانند چرا که دولت استرالیا به دانشجویان بین المللی توجه خاصی دارد. ویزای تحصیلی در دو ساب کلاس ۵۰۰ و ۴۰۷ در دسترس دانشجویان و دانش‌آموزان بین المللی قرار می‌گیرند.

 

 

اگر بازنشست شده‌اید و بیش از ۵۵ سال سن دارید می‌توانید برای اخذ ویزای بازنشستگی اقدام کنید اما یکی از شرایط اصلی برای اخذ این ویزا این است که باید ثابت کنید می‌توانید میزان قابل توجهی سرمایه گذاری انجام دهید.

بسیاری از افراد ویزای تحصیلی را مسیری برای اخذ اقامت دائم استرالیا می‌دانند چرا که دولت استرالیا به دانشجویان بین المللی توجه خاصی دارد. ویزای تحصیلی در دو ساب کلاس ۵۰۰ و ۴۰۷ در دسترس دانشجویان و دانش‌آموزان بین المللی قرار می‌گیرند.

 

سوالات متداول مهاجرت به استرالیا

یکی از مواردی که در روند مهاجرت حائز اهمیت است، هزینه‌های لازم است. با توجه به اینکه درخواست‌های ویزا ارزان نیستند پس نباید بدون فکر کردن به چنین امر مهمی روند مهاجرت را آغاز کرد. چرا که با توجه به نوع ویزا ممکن است از شما بخواهند تمکن مالی ارائه دهید. این مقدار پول بسته به پروسه‌ی مهاجرتی متغیر است.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا بسته به پروسه‌ای که از طریق آن برای ورود به این کشور اقدام می‌کنید متفاوت است. اما به طور کلی این شرایط و مدارک عبارتند از:

  • الزامات سنی متناسب با هر پروسه
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • ارائه تمکن مالی ( در صورت نیاز )
  • ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر
  • ویزا
  • مدرک زبان
  • مدارک شناسایی

همانطور که گفتیم یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به استرالیا پروسه‌ی اسکیل ورکر در این کشور است. دو نوع ویزایی که در این پروسه منجر به اقامت دائم می‌شود ویزای ۱۸۹ ) Skilled Independent visa ) و ویزای ۱۹۰ ( Skilled Nominated visa ) می‌باشند.

در ادامه‌ی مقاله به بررسی ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ و شرایط کلی اخذ این نوع ویزاها می‌پردازیم:

ویزای ۱۸۹ (Skilled Independent visa ) :

ویزای ۱۸۹ نوعی ویزا با اقامت دائم است که منجر به اقامت دائم افراد در این کشور می‌شود. برای اخذ این نوع ویزا باید معیارهای لازم را داشته باشید تا بتوانید دعوتنامه اخذ اقامت دائم دریافت کنید.

چک لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ۱۸۹:

  • ارائه پاسپورت و یک نسخه کپی
  • مدارک شناسایی
  • نامه‌ی EOI (Expression of interest )
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • مدرک زبان
  • فرم ۹۵۶
  • فرم a 956
  • فرم ۸۰ ( در صورت نیاز )

معیارهای واجدالشرایط بودن برای اخذ ویزای ۱۸۹:

  • دریافت دعوتنامه اخذ اقامت دائم
  • متقاضی باید زیر ۴۵ سال سن داشته باشد
  • اخذ حداقل ۶۵ امتیاز در سیستم امتیاز بندی

ویزای ۱۹۰ ( Skilled Nominated visa ):

ویزای ۱۹۰ نوعی مجوز کار دائمی است که در صورت دعوت شدن برای اخذ ویزا می‌توانید اقامت دائم استرالیا را نیز اخذ کرد.

  • افرادی که دعوتنامه نامزد استانی دریافت کرده‌اند.
  • افرادی که دعوتنامه اخذ اقامت دائم دریافت کرده‌اند.
  • افراد زیر ۴۵ سال
  • کسب حداقل امتیاز ۶۵
  • کار به مدت ۲ سال در یکی از مشاغل حرفه‌ای ذکر شده در لیست مشاغل برای اخذ اقامت دائم

برای مهاجرت به استرالیا هر پروسه از الزامات سنی خاصی پیروی کند. برای مثال در پروسه‌ی اسکیل ورکر تنها افرادی واجدالشرایط هستند که حداکثر ۴۵ سال سن داشته باشند اما حداکثر سن در پروسه‌های سرمایه گذاری طبق آنچه اداره مهاجرت اعلام کرده است ۵۵ سال است اما تحت شرایطی این حداکثر سن به بالای ۶۰ سال نیز می‌رسد.

در برخی از ویزاها افراد می‌توانند تمام اعضای خانواده از جمله همسر و فرزندان تحت تکفل را با خود به استرالیا برد اما در صورتی که ویزای اخذ شده به سایر اعضا اجازه ورود ندهد، متقاضی با اخذ اقامت دائم می‌تواند اسپانسر شده و سایر اعضای خانواده را به استرالیا دعوت کند.

برای پاسخ به این سوال باید شرایط و الزامات ویزا مورد بررسی قرار گیرد برخی از ویزاها به افراد در شهرها و استان‌های خاصی اجازه کار و زندگی می‌دهند برای مثال اگر از طریق پروسه کاری وارد این کشور شده‌اید باید در همان شهری که قصد دارید در آن کار کنید زندگی کنید. اما ویزایی همچون ویزای ۱۸۹ به افراد اجازه می‌دهد در هر کجای استرالیا که می‌خواهند به کار و زندگی بپردازند. این درحالی است که ویزای ۱۹۰ متقاضی را ملزم به اقامت دو ساله در همان استانی که از آن دعوتنامه دریافت کرده است می‌کند.

افراد با اخذ اقامت دائم از مزایایی همچون اقامت نامحدود ( معمولا به مدت ۵ سال ) در استرالیا برخوردار خواهند بود. در صورت واجدالشرایط بودن می‌توانند سایر اعضای خانواده خود را به استرالیا بیاورند و از خدمات پوشش بیمه نیز بهره‌مند شوند. حق اشتغال و تحصیل رایگان نیز از سایر مزایای اخذ اقامت دائم این کشور است. یکی از قابل توجه‌ترین مزایای اقامت دائم اخذ شهروندی این کشور است. در صورتی که به مدت ۱۲ ماه مقیم دائم این کشور باشید، می‌توانید در آزمون شهروندی استرالیا شرکت کنید و پاسپورت استرالیایی بگیرید.

 

برخی از ویزاهای استرالیا مانند ویزای ۱۸۹ در بدو ورود به افراد اجازه اقامت دائم می‌دهد اما در برخی از موارد مانند ویزای تحصیلی و یا کاری منجر به اقامت موقت می‌وند پس متقاضی باید پروسه‌ای جانبی را دنبال کرده تا برای اخذ اقامت دائم این کشور واجدالشرایط در نظر گرفته شود.ویزای استرالیا و نیوزلند

در صورتی که قصد دارید از طریق یکی از پروسه‌های کاری به این کشور مهاجرت کنید، نیاز به اخذ پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایی استرالیایی دارید. شایان ذکر است اخذ پیشنهاد شغلی در پروسه‌ی اسکیل ورکر می‌تواند امتیاز مثبتی باشد که منجر به افزایش امتیاز متقاضی در سیستم امتیاز بندی و در نهایت افزایش شانس برای اخذ دعوتنامه اخذ اقامت دائم شود.

از آن‌جا که استرالیا از کمبود نیروی کار رنج می‌برد، پذیرای افراد با مهارت و حرفه‌های خاص است. در صورتی که در رشته و یا حرفه‌ی خود فوق العاده باشید، می‌توانید برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنید و از مزایای زندگی در این کشور بهره ببرید.

 

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان رویال اپلای و ارائه جزئیات بیشتر با شما تماس خواهیم گرفت.

از طریق تکمیل فرم ارزیابی میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب شرکت رویال اپلای بهره مند شوید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22 دیدگاه در “مهاجرت به استرالیا

  1. با سلام و درود خدمت شما بنده گواهینامه پایه یک دارم ۴۱سال دارم و مهارت با تمام دستگاههای راهسازی را دارم آیا برا مهاجرت به کشور استرالیا جذب نیرو دارد

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز بله کشور استرالیا جذب نیرو استانی دارد لطفا فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا کارشناس با شما تماس بگیرند.