مهاجرت پزشکان به آمریکا

مهاجرت پزشکان به آمریکا در طی سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. حدود ۲۷۰۰۰۰ پزشک و جراح خارجی در آمریکا کار می کنند که حدود ۲۷٪ از کل پزشکان آمریکا را تشکیل می دهند. یکی از دلایل رشد مهاجرت پزشکان به آمریکا درآمد بالای این شغل است، متوسط درآمد پزشکان در آمریکا حدود۳۰۰۰۰۰ دلار در سال است و آمریکا پیش بینی می کند که تا سال  ۲۰۳۲ کمبود ۱۲۱۰۰۰ نیروی کار پزشک خواهد داشت.

مهاجرت پزشکان به آمریکا از طریق انواع ویزاهای دائم یا موقت امکان پذیر است. پزشکان می‌توانند بدون نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی از طریق دریافت برخی ویزاهای کاری آمریکا برای دریافت اقامت دائم آمریکا اقدام کنند.

اگر پزشک هستید و قصد مهاجرت به آمریکا را دارید در این مقاله صفر تا صد روش های مهاجرت پزشکان به آمریکا، شرایط مهاجرت پزشکان به آمریکا، نحوه اخذ اقامت دائم از طریق مدرک پزشکی، هزینه ها و مدارک لازم برای دریافت انواع ویزای آمریکا برای پزشکان را مورد بررسی قرار داده ایم.

فهرست مطالب

اقامت پزشکان در آمریکا

اقامت پزشکان در آمریکا از طریق اخذ انواع ویزاهای دائم یا موقت آمریکا امکان پذیر است. برخلاف تصور عموم که تنها مسیر اخذ اقامت پزشکان در امریکا ویزای J1  است، امریکا روش های متنوعی برای دریافت اقامت دائم یا موقت با مدرک پزشکی را فراهم کرده است.

درست است که پزشکان خارجی که قصد اقامت در آمریکا را دارند برای کار و طبابت در آمریکا باید مدارک تحصیل خود را معادل کنند و در آزمون مجوز پزشکی شرکت کنند. این آزمون دارای سه مرحله است  که برای دریافت مجوز پزشکی در آمریکا باید این آزمون را بگذرانید، اما پزشکان برای اخذ اقامت آمریکا از طریق بسیاری از روش های مهاجرتی آمریکا  با محدودیت معادل سازی مدارک تحصیلی خود و گذراندن آزمون های اخذ مجوز پزشکی مواجه نیستند.

به عنوان مثال اخذ اقامت دائم آمریکا از طریق مدرک پزشکی برای پزشکان خارجی که دارای رزومه قوی و دستاوردهای ملی یا بین المللی هستند، بدون نیاز به گذراندن مراحل آزمون مجوز پزشکی و بدون محدودیت امکان پذیر است. محبوب ترین روش های اخذ اقامت دائم امریکا روش های هستند که نیاز به رزومه کاری یا آکادمیک قوی و دستاوردها و برتری در زمینه پزشکی دارند.  

بر اساس آمارهای موجود، تعداد پزشکان خارجی مقیم در آمریکا از سال ۲۰۰۴ به یش از ۳۰ درصد افزایش یافته است. افزایش اقامت پزشکان در آمریکا نقش مهمی در رفع کمبود پزشک در این کشور ایفا می‌کند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۴، ۷۰ درصد از فارغ‌التحصیلان بین‌المللی که موفق به گذراندن دوره‌های رزیدنتی در آمریکا شده اند، در رشته‌های داخلی، پزشکی خانواده و کودکان تخصص گرفتند. همچنین، در برخی تخصص‌ها مانند روانپزشکی، ۲۲ درصد از کل نیروی کار فعال در آمریکا، مهاجران هستند.

در ادامه شرایط اخذ اقامت امریکا برای پزشکان و روش های مختلف مهاجرت به امریکا با مدرک پزشکی به تفصیل مورد بررسی قرار می دهیم.

شرایط مهاجرت پزشکان به آمریکا

شرایط مهاجرت پزشکان به آمریکا با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت است. پزشکان می توانند برای تمام روش های مهاجرتی آمریکا و اخذ اقامت آمریکا از طریق پروسه هایی مانند تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری و … اقدام کنند. روند مهاجرت پزشکان به آمریکا از طریق هر یک از این مسیر ها الزامات و شرایط مربوط به خود را دارد.

به طور کلی یکی از شروط مهم دریافت ویزای کاری آمریکا اخذ جاب آفر از یک کارفرما در آمریکاست. متقاضیانی که قصد دریافت اقامت دائم یا موقت آمریکا از طریق کار دارند، باید توسط یک کارفرما حمایت شوند و یک جاب افر (پیشنهاد کار) اخذ کنند. پزشکانی که قصد کار در آمریکا دارند می توانند در ۵ نوع پوزیشن اداری، بالینی، آموزشی، مدیریتی و تحقیقاتی. مطابق قوانین آمریکا، پزشکان برای طبابت و فقط کار بالینی مستلزم گذراندن دوره های معادل سازی هستند. بنابراین اقدام برای بسیاری از فرصت های مهاجرتی نیازی به معادل سازی مدارک پزشکی ندارد.

همچنین مهاجرت پزشک عمومی یا متخصص به آمریکا از طریق برخی از روش های گرین کارت آمریکا نیازی به جاب افر ندارند. شرایط مهاجرت پزشکان به آمریکا از طریق این روش ها  این است که بتوانند برتری خود را در عرصه علمی و یا کاری اثبات کنند می توانند برای اخذ اقامت دائم آمریکا بدون نیاز به جاب افر اقدام کنند.

هرساله هزاران پزشک و دانشجوی پزشکی برای ادامه تحصیل در رشته های غیر بالینی و ارتقا دانش تخصصی خود از طریق ویزای فرصت مطالعاتی آمریکا اقدام می کنند. شرایط این پروسه دریافت یک توافق نامه یا نامه پذیرش از دانشکده پزشکی، بیمارستان یا موسسه علمی معتبر است.

سرمایه گذاری در آمریکا یکی دیگر از رو شهای پر طرفدار اخذ اقامت آمریکا برای پزشکان است. پزشکانی که قصد سرمایه گذاری در یک کمپانی آمریکایی،  ثبت شرکت و یا خرید بیزینس در آمریکا را دارند می توانند برای گزینه های مختلف ویزای آمریکا برای افراد سرمایه گذار اقدام کنند. 

در ادامه به گزینه های مختلف دریافت ویزا برای مهاجرت پزشکان به آمریکا می پردازیم.

مزایای مهاجرت پزشکان به آمریکا

مزایای مهاجرت پزشکان به آمریکا به دلیل نقش مهم آن ها در سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده بسیار است. تقریباً یک چهارم پزشکان در آمریکا فارغ التحصیلان رشته پزشکی در خارج از آمریکا هستند. به طور کلی آمریکا چشم انداز شغلی، ثبات مالی و کیفیت زندگی را برای پزشکان به طور قابل توجهی ارتقا داده است و به همین دلیل مهاجرت به آمریکا به گزینه ای جذاب برای بسیاری از پزشکان از سراسر دنیا تبدیل شده است.

مزایای مهاجرت پزشکان به آمریکا عبارتند از:

بیش از ۶۰۰۰ فارغ التحصیل بین المللی پزشکی (IMG) هر ساله با اخذ ویزای  J-1 به ایالات متحده می آیند.پس از پایان اعتبار ویزا این پزشکان دو انتخاب پیش رو دارند، اگر قصد داشته باشند در  آمریکا نمانند، می توانند به مدت ۲ سال به کشور خود بازگردند، سپس برای ورود مجدد به آمریکا  از طریق یک مسیر مهاجرتی متفاوت مانند دریافت ویزای کاری اقدام کنند. از طرف دیگر، آنها می توانند برای برای برنامه  Conrad 30 J-1 درخواست دهند که به آن ها  اجازه می دهد تا در آمریکا بمانند، مشروط بر اینکه متعهد به خدمت در مناطق محروم اغلب روستایی به مدت ۳ سال شود.

همچنین پزشکان از طریق دریافت ویزاهای دائم آمریکا مانند ویزای EB-1 می توانند برای اخذ گرین کارت آمریکا اقدام کنند و مستقیما اقامت دائم آمریکا را اخذ کنند.  پزشکانی که موفق به دریافت گرین کارت آمریکا شوند می توانند پس از ۵ سال شهروندی آمریکا را دریافت کنند.

ایالات متحده این فرصت را به پزشکان خارجی ارائه می دهد تا از طریق دوره های رزیدنتی و فلوشیپ، دانش و تخصص خود را ارتقا دهند. ارتقا سطح دانش می تواند موجب پیشرفت شغلی و درآمد بالاتر شود.

دریافت مجوز پزشکی در آمریکا برای پزشکان خارجی بدون محدودیت سنی امکان پذیر است. هنگامی که مدارک پزشکی خود را در آمریکا معادل می کنید و مجوز پزشکی آمریکا را دریافت میکنید، مدارک شما اعتبار جهانی اخذ می کنند و فرصت های کاری بسیاری در کشورهای سراسر دنیا خواهید داشت.

پزشکی یکی از پر در آمدترین مشاغل در آمریکا محسوب می شود. تعداد کل پزشکان فعال در آمریکا بالغ بر ۱،۰۰۰،۰۰۰ پزشک است که نسبت به پزشکان شاغل در سراسر دنیا حقوق بیشتری دریافت می کنند.

ثبات مالی و درآمدی پزشکان در آمریکا باعث می شود تا کیفیت زندگی بالاتری داشته باشند و بتوانند به راحتی از خود و خانواده خود حمایت کنند. تجربه استانداردهای بالای زندگی و ثبات اقصادی در آمریکا  یکی از مهم ترین مزایای مهاجرت پزشکان به  آمریکاست.

 آمریکا طیف گسترده ای از فرصت های شغلی را در محیط های مختلف از جمله بیمارستان ها، کلینیک ها، موسسات دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی به پزشکان خارجی ارائه می دهد. پزشکان در آمریکا می توانند علاوه بر موقعیت های شغلی بالینی ، مشاغل آکادمیک، تحقیقاتی یا مدیریتی را دنبال کنند.

گزینه های مختلف دریافت ویزا برای مهاجرت پزشکان به آمریکا

گزینه های مختلف دریافت ویزا برای مهاجرت پزشکان به آمریکا اجازه اقامت دائم یا موقت آمریکا را می دهد. فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی که در امریکا تحت عنوان(IMG) شناخته می شوند می توانند برای ویزاهای دائم و موقت امریکا شامل ویزای H-1B، J1 ،O-1 و EB اقدام کنند. در ادامه به ویزاهای مختلف آمریکا برای مهاجرت پزشکان، نحوه دریافت آن‌ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

رایج ترین ویزای تحصیلی آمریکا که فارغ التحصیلان  رشته پزشکی در خارج از آمریکا اقدام می کنند، ویزا J-1 است.

متقاضیان اخذ ویزایJ-1 باید برای یک دوره آموزشی یا ریسرچ از یک موسسه یا دانشکده پزشکی نامه پذیرش داشته باشند.

دانشگاه یا موسسه آموزشی یا پژوهشی که به شما پذیرش می دهد باید فرم DS-2019 را برای شما صادر کند. این فرم اعلام می کند که دوره یا برنامه ای که پزشک بعد از ورود به آمریکا به آن می پردازد به منظور مشاهده و مشاوره، آموزش یا پژوهش وتحقیق است و پزشک با مراقبت از بیمار درگیر نیست. پزشک خارجی نمی تواند مسئولیت تشخیص و درمان بیماران را بر عهده بگیرد مگر این که مجوز طبابت در آمریکا را اخذ کند.

دارندگان ویزای J-1 بعد از اتمام دوره و انقضای ویزای خود باید به مدت دو سال به کشور مبدا باز گردند تا بتوانند دانش کسب کرده در آمریکا را به کشور خود منتقل کنند. اگر قصد ماندن در امریکا بیش از اعتبار ویزا دارید باید قبل از انقضای ویزا برای تمدید ویزا یا تبدیل ویزا به ویزای دیگر اقدام کنید.

همچنین دارندگان ویزای J2 این امکان را دارند تا برای برنامه Conrad 30 J-1 Visa Waiver درخواست دهند. این برنامه برای کمک به کمبود پزشکان در مناطق محروم ایجاد شده است و پزشکانی که دارای ویزای J1 هستند از طریق این برنامه می توانند از شرط اقامت دو ساله بعد اتمام اعتبار ویزا در کشور خود معاف شوند و در آمریکا بمانند. اعتبار این برنامه معمولا ۳ سال است.

پزشکانی که موفق به دریافت ویزای J-1 می شوند می توانند از طریق اخذ ویزای J-2 همسر و فرزندان خود را نیز به آمریکا بیاورند.

یکی دیگر از ویزاهای تحصیلی آمریکا برای پزشکان ویزای F-1 است. این ویزا برای افرادی است که قصد تحصیل در دوره های آکادمیک دارند. پزشکان بدون معادل سازی مدارک پزشکی خود نمی توانند وارد رشته های پزشکی شوند.

برای شرکت در دوره های تحصیلات تکمیلی پزشکی در آمریکا باید مدارک تحصیلی شما در آمریکا معادل شوند. موسسه ECFMG که وظیفه آن ارزیابی و ارائه گواهی معادل سازی به پزشکان خارجی است به پزشکانی که دوره های معادل سازی را بگذرانند، گواهی ECFMG ارائه می دهد. داشتن این گواهی پیش نیاز لازم برای فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی است که مایل ادامه تحصیل در آمریکا هستند.

با این وجود امکان ادامه تحصیل پزشکان در برخی دوره مانند ارشد یا دکترای بهداشت عمومی یا مدیریت بهداشت و…  وجود دارد و پزشکان می توانند با اخذ پذیرش در یکی از رشته های شناور برای دریافت ویزای F1 اقدام کنند.

ویزای H1B یک نوع ویزای کاری آمریکاست. کارفرمایان می توانند افراد خارجی را برای کار در یک موقعیت شغلی تخصصی استخدام کنند و برای دریافت ویزای H1B از نیروی کار خارجی حمایت کنند. متقاضیان این ویزا باید دارای تحصیلات و سابقه کار در یک زمینه تخصصی باشند. پزشکی و طبابت هم از نظر آمریکا یک شغل تخصصی است. اما پزشکان باید سایر معیارهای اخذ ویزای H1B را داشته باشند. دارندگان این ویزا می توانند تا حداکثر ۶ سال در آمریکا بمانند و ویزای خود را به یکی از ویزاهای دائمی آمریکا تبدیل کنند.

فارغ التحصیلان دانشکده های پزشکی خارجی که قصد طبابت یا به طور کلی کار در پوزیشن های بالینی و اخذ ویزای H1B را دارند باید امتحانات لازم را بگذرانند و مجوز  طبابت در آمریکا را دریافت کنند.   

اما فارغ التحصیلان دانشکده های پزشکی خارجی که در پوزیشن هایی غیر بالینی، تحقیقی یا آموزشی که شامل مراقبت از بیمار نیستند و مرتبط با پزشکی جاب آفر دارند، می توانند بدون نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی خود برای اخذ ویزای H1B اقدام می کنند.

فرآیند درخواست ویزای H1B با ارائه درخواست گواهی LCA به وزارت کار آمریکا از سوی کارفرما آغاز می شود. کارفرمای حامی برای دریافت این گواهی باید اثبات کند شرایط کاری پزشک خارجی تأثیر نامطلوبی بر پزشکان شاغل در آمریکا نخواهد داشت. سپس کارفرما با تکمیل فرم I-129 (درخواست برای نیروی کار خارجی) از اداره مهاجرت آمریکا تاییدیه دریافت کند. پزشک خارجی پس از دریافت تاییدیه می تواند برای اخذ ویزای H1B اقدام کند. پزشک دارنده ویزای H-1Bمی تواند همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را از طریق اخذ ویزای H-4 به آمریکا بیاورد.

ویزای کاری O-1 برای افرادی است که در سطح ملی یا بین المللی دارای دستاورد ها و برتری هستند. پزشکانی که قصد دریافت این ویزا را دارند باید برتری خود را به صورت مستند اثبات کنند و یک جاب افر از کارفرما در امریکا داشته باشند.

ویزای O1 به مدت سه سال معتبر است و امکان تمدید آن تا یک سال دیگر وجود دارد. همچنین دارندگان این ویزا می توانند برای تبدیل ویزای خود به یکی از ویزاهای دائمی آمریکا و اخذ گرین کارت آمریکا اقدام کنند.

کارفرما باید از طریق  فرم I-129 ( درخواست برای نیروی کار خارجی) از اداره مهاجرت آمریکا تاییدیه دریافت کند. پزشک خارجی پس از دریافت تاییدیه می تواند برای اخذ ویزای  O1 اقدام کند.

ویزای O1 دارای دو زیر گروه O1A ،O1B است. پزشکان می تواند برای دریافت ویزای O1A اقدام کنند.

برای درخواست ویزای O-1A، یک پزشک باید توانایی و برتری خود را در زمینه کاری یا علمی اثبات کند. پزشکی متقاضی ویزا باید چند مورد از مدارک و مستنداتی  زیر را داشته باشند:

  • انتشار بین المللی مقالات، پژوهش و یا تالیف کتاب در حوزه تخصصی خود
  •  دریافت جایزه به دلیل برتری در زمینه های علمی یا کاری
  • عضویت در انجمن ها یا سازمان های تخصصی
  •  سابقه داوری آثار دیگران و یا دریافت حق الزحمه بالا در کار خود

ویزای EB-1 یکی از پروسه های مهاجرتی و گرین کارت آمریکاست. اخذ اقامت دائم آمریکا از طریق مدرک پزشکی با دریافت ویزای EB1 آمریکا امکان پذیر است. علاوه بر ویزاهای موقت آمریکا برای پزشکان که پیشتر به آن ها پرداختیم، پزشکان می توانند بدون نیاز به کار و تحصیل و اقامت موقت در آمریکا مستقیما برای دریافت ویزاهای دائمی آمریکا (ویزاهای EB ) و اخذ گرین کارت اقدام کنند.

پزشکانی که بتواند برتری و توانایی و دستاوردهای برجسته شان را در زمینه های آکادمیک یا کاری در حوزه پزشکی نشان دهند، واجد شرایط درخواست گرین کارت آمریکا از طریق ویزای EB-1 هستند. این ویزا را در سه گروه ویزای EB1-B، EB1-A و EB1-C می توان دریافت کرد. پزشکان می توانند درخواست اقامت دایم آمریکا از طریق ویزای EB-1A بدون نیاز به داشتن پیشنها کاری (جاب آفر) از یک کارفرما ثبت کنند. فرآیند درخواست با ارسال فرم I-140 و دریافت تاییدیه از اداره مهاجرت آمریکا آغاز می شود.

پزشکانی که قصد دریافت این ویزا را دارند باید بتوانند دستاوردها و برتری خود را Hز طریق ارائه چند مورد از موارد زیر را اثبات کنند:

  • دریافت جوایز مهم ملی یا بین المللی در زمینه پزشکی شامل دریافت جوایز از کنفرانس هایی است که در آمریکا و یا کشورهای دیگر برگزار می شوند، زیرا بسیاری از شرکت کنندگان پزشکان خارجی هستند.
  • ارائه شواهدی مبنی بر عضویت پزشک خارجی در انجمن های پزشکی که مستلزم دستاوردهای برجسته اعضای آن‌ است.
  • انتشار مطلب در مورد پزشک در نشریات حرفه‌ای یا تجاری بزرگ، روزنامه‌ها یا سایر رسانه‌های مهم در زمینه پزشکی که نشان می دهد فرد تا چه حد در حوزه تخصصی خود ارزش و احترام دارد.
  • اثبات مشارکت های علمی یا کاری در زمینه پزشکی و یا داوری آثار دیگران که نشان دهد به دلیل دانش وی در این زمینه برای شرکت در چنین فعالیت هایی دعوت شده است.
  • تألیف مقالات علمی در مجلات حرفه‌ای یا سایر رسانه‌های مهم در حوزه پزشکی و ارجاع سایرین به این آثار.
  • اثبات حقوق و دستمزد بالا از طریق ارائه قراردادها یا سایر شواهد قابل اعتماد.
  • اشتغال فعلی یا سابق در سازمان های مهم و مشهور به عنوان مثال رئیس یک موسسه یا نهاد معروف در حوزه پزشکی.

ویزای EB-2 یکی از روش های اخذ گرین کارت آمریکاست. افرادی که دارای توانایی استثنایی هستند و همچنین افرادی که دارای مدارک تحصیلی پیشرفته در زمینه های حرفه ای هستند، می توانند از طریق ویزای  EB-2 برای اقامت دائم  آمریکا درخواست دهند.

EB-2 متقاضیان را ملزم می کند که یک پیشنهاد شغلی (جاب آفر) از یک کارفرما در آمریکا و یک گواهی کار “PERM” از وزارت کار آمریکا داشته باشند که ممکن است فرآیند دریافت گرین کارت را طولانی ‌کند.

با این حال، برخی از افراد ممکن است واجد شرایط برنامه NIW باشند. NIW به متقاضی اجازه می دهد بدون داشتن پیشنهاد شغلی یا گواهی کار PERM بتواند ویزای EB-2 را دریافت کند. ویزای NIW برای پزشکانی که قصد دریافت گرین کارت آمریکا را دارند، گزینه مناسبی است. اگر پزشکان موافقت کنند که برای مدتی در یک سری مناطق خاص  کار کنند، واجد شرایط NIW هستند. متقاضی این ویزا با پر کردن فرم I-140 در اداره مهاجرت آمریکا تشکیل پرونده می دهد. بهترین رشته های پزشکی برای این ویزا شامل پزشک عمومی، اطفال، زنان و زایمان یا روانپزشکی است و یا پزشک متخصصی که قصد دارد در مناطقی کار کند که دارای کمبود متخصصان مراقبت های بهداشتی است.

پزشکانی که قصد دریافت ویزای NIW را دارند باید الزامات زیر را بر آورده سازند:

  • پزشک باید با کار تمام وقت در رشته خود برای مدت پنج سال موافقت کند.
  • پزشک باید گواهینامه یا تصدیق نامه ای از یک آژانس فدرال یا یک اداره بهداشت ایالتی دریافت کند که از صلاحیت های پزشک اطلاع داشته باشد و بیان کند که کار پزشک به نفع عموم است.

 

این ویزا برای پزشکانی که قصد سرمایه گذاری در آمریکا را دارند، مناسب است. سرمایه گذاری در آمریکا و اخذ ویزای EB-5 یکی از پروسه های گرین کارت آمریکاست.

 اگر قصد دریافت گرین کارت امریکا از طریق سرمایه گذاری دارید باید حداقل ۸۰۰ هزار دلار در مناطق کم جمعیت با نرخ بیکاری بالا و حداقل ۱۰۵۰ هزار دلار در مناطقی که نرخ اشتغال آن ها بالاست، سرمایه گذاری کنید.

همچنین متقاضیان در انتخاب نوع سرمایه گذاری آزاد هستند. سرمایه گذاری در آمریکا چه به صورت مستقیم با ورود سرمایه به یک شرکت تجاری در آمریکا و چه به صورت مستقیم از طریق خرید یک بیزینس باید  منجر به اشتغال زایی برای ده نفر در آمریکا شود.

برای دریافت این ویزا شما نیازی به داشتن جاب افر ندارید. سرمایه شما باید حداقل به مدت دو سال در یک کسب و کار فعال بماند و موجب اشتغال زایی شود.

دارندگان ویزای EB5 می توانند همراه همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود به آمریکا مهاجرت کنند و گرین کارت آمریکا را دریافت کنند و در هر نقطه از آمریکا زندگی کنند و مشغول کار شوند.

افرادی که سرمایه کافی برای دریافت ویزای EB-5  را ندارند، می توانند از طریق اخذ ویزای E-2 اقامت موقت آمریکا را دریافت کنند. برای دریافت این ویزا نیاز به سرمایه گذاری ۸۰۰ هزار دلاری نیست و متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار برای اخذ این ویزا اقدام کنند.

دارندگان ویزای E-2 برخلاف ویزای EB-5 باید مستقیما با کسب و کاری که در آن سرمایه گذاری کرده اند در ارتباط باشند و تازمانی که بیزینس آن ها در آمریکا فعال است می توانند برای تمدید ویزا اقدام کنند و یا با ارتقا میزان سرمایه خود در امریکا و تبدیل ویزای خود به ویزای EB-5 گرین کارت آمریکا را دریافت کنند. متاسفانه تنها لیست محدودی از کشور ها می توانند برای دریافت ویزای E-2 اقدام کنند که متقاضیان باید تابعیت یکی از این کشور ها را داشته باشند که ایران جز آن ها نیست.

 

معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا

معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا برای پزشکان خارجی که قصد طبابت و پرداختن به امور بالینی در آمریکا دارند ضروری است.

کمیسیون آموزشی برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا (ECFMG) از افرادی که در خارج از کشور آمریکا از دانشکده های پزشکی فارغ التحصیل شده اند می خواهد قبل از اینکه به عنوان یک پزشک بتوانند فعالیت خود را در آمریکا آغاز کنند الزامات و شرایط خاصی را بر آورده سازند که در ادامه به آن می پردازیم.

شما باید از کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی گواهینامه دریافت کنید. ECFMG آمادگی فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی را برای ورود به برنامه های رزیدنتی یا فلوشیپ آمریکا ارزیابی می کند.

متقاضیان گواهینامه ECFMG ابتدا باید مرحله ۱ و مرحله ۲ آزمون USMLE را بگذرانند. USLME یک آزمون سه مرحله ای برای صدور مجوز پزشکی در ایالات متحده است. این آزمون هم برای افرادی است که تحصیلات پزشکی خود را در ایالات متحده یا کانادا به پایان رسانده اند و همچنین برای فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی (IMG) که مایل به طبابت در ایالات متحده هستند طراحی شده است.

مدارک مورد نیاز برای معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا

مدارک مورد نیاز برای معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا که در فرآیند چند مرحله ای معادل سازی به آن نیاز دارید عبارتند از:

پروسه معادل‌سازی مدرک پزشکی در آمریکا برای مهاجرین نیاز به ارائه مدرک پزشکی و ریز نمرات تحصیلی که از یک دانشگاه معتبر در کشور خود دریافت کرده اید، مدارک شناسایی، گذرنامه، عکس نیاز دارید.

برای اخذ این گواهی که کمیسیون آموزشی برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی برای شما صادر می کند باید فرم درخواست این گواهی را به صورت آنلاین از طریق وب سایت ECFMG تکمیل کنید و یک حساب کاربری در سیستم IWA (Interactive Web Applications) ECFMG ایجاد کنید.

برای ثبت نام باید مدرک تحصیل و ریز نمرات خود را بارگزاری کنید. همچنین دانشکده پزشکی محل تحصیل  شما باید به صورت مستقیم فرم ۱۸۶ را به منظور تایید  هویت شما به عنوان دانش آموخته آن دانشگاه ارسال کنند.

بسته به مقطع تحصیلی شما، باید امتحانات USMLE مرحله ۱و مرحله ۲ (دانش بالینی و مهارت های بالینی) را بگذرانید.

در صورتی که به هر زبانی غیر از انگلیسی تحصیل کرده اید، باید نشان دهید که مهارت کافی در زبان انگلیسی دارید. برای اثبات مهارت زبان مدرک زبان مانند تافل ارائه دهید.

اگر شهروند آمریکا نیستید، برای اقامت و کار در امریکا باید یکی از ویزای های آمریکا مانند ویزای J1 یا ویزای کاری آمریکا و یا گرین کارت آمریکا را داشته باشید.  

پس از موفقیت در تمامی مراحل و آزمون‌ها، گواهینامه ECFMG را دریافت می‌کنید که به شما امکان ورود به برنامه‌های رزیدنتی در آمریکا را می‌دهد. همچنین ممکن است مصاحبه یا امتحانات اضافی بسته به مقررات هر ایالت نیاز باشد.

آزمون USMLE برای مهاجرت پزشکان به آمریکا

آزمون USMLE برای مهاجرت پزشکان به آمریکا یک آزمون سه مرحله ای است که برای ارزشیابی مدارک دانش آموختگان رشته پزشکی در خارج از کشور و اطمینان از اینکه شایستگی لازم برای طبابت در آمریکا دارند، طراحی شده است.. این امتحانات توانایی آمادگی، دانش و مهارت های شما در استفاده از دانش، اصول و مفاهیم گسترده در مراقبت های اولیه از بیمار ارزیابی می کند.

مرحله اول آزمون USMLE برای آزمایش دانش شما از علوم پایه از جمله آناتومی، بیوشیمی، فیزیولوژی و آسیب شناسی طراحی شده است. همچنین توانایی شما را برای اعمال این دانش در موقعیت های بالینی آزمایش می کند. این آزمون شامل ۲۸۰ سوال با مدت زمان پاسخگویی ۸ ساعت است. هزینه آزمون USMLE مرحله اول ۱۰۰۰دلار است

آزمون مرحله دوم خود شامل دو آزمون جداگانه (CK Exam) و (CS Exam) است. که دانش بالینی (CK)  را و مهارت های بالینی عملی (CS)  فرد را ارزیابی می کند. به عبارت دیگر این آزمون توانایی شما را در به کارگیری دانش خود در یک محیط بالینی آزمایش می کند.هزینه آزمون USMLE مرحله دوم ۱۰۰۰دلار است و مهلت ثبت نام یک ماه قبل از تاریخ آزمون است.

آزمون مرحله سوم آزمون نهایی است. این آزمون چند گزینه ای است که تمام موضوعات اصلی پزشکی را پوشش می دهد.

این آزمون کامپیوتری است و در تمام طول سال ارائه می شود و نتایج در عرض چهار هفته اعلام می شود.

برای دریافت مجوز پزشکی باید هر سه مرحله آزمون USMLE را پشت سر بگذارید.

144

مهاجرت پزشکان به آمریکا بدون انجام آزمون USMLE

مهاجرت پزشکان به آمریکا بدون انجام آزمون USMLE امکان پذیر است. با وجود اینکه گذراندن USMLE گامی جدایی ناپذیر در مسیر یک دانشجوی بین المللی پزشکی است که به دنبال طبابت و کار در آمریکاست، اما تنها راه برای یافتن شغل در آمریکا نیست. مسیرهای متفاوتی برای مهاجرت پزشکان به آمریکا وجود دارد که برای دریافت ویزای آمریکا و یا کار در آمریکا نیازی به معادل سازی مدارک تحصیلی نیست.

همانطور که قبلا گفتیم پزشکان برای کار در حوزه بالینی نیاز به  اخذ مجوز پزشکی در آمریکا دارند. بنابراین پزشکانی که قصد کار در موقعیت های غیر بالینی مانند پوزیشن های اداری، آموزشی، مدیریتی و تحقیقاتی دارند، نیازی به اخذ این مجوز ندارند. همچنین امکان تحصیل در رشته های مرتبط با پزشکی و اخذ ویزای F1 بدون نیاز به دریافت گواهی ECFMG  وجود دارد. در ادامه به برخی از موقعیت های مناسب پزشکان  برای مهاجرت به آمریکا که نیازی به معادل سازی مدارک ندارد می پردازیم:

  • موقعیت های تحقیقاتی: شامل موقعیت هایی است که بر انجام مطالعات تحقیقاتی و جمع آوری داده ها متمرکزند. این موقعیت ها در موسسات دانشگاهی، شرکت‌های دارویی یا سازمان های تحقیقاتی ارائه می شوند.
  • موقعیت های آموزشی: فارغ التحصیلان پزشکی در خارج از آمریکا که دارای مهارت های آموزشی قوی و سوابق تخصصی خود می توانند به تدریس در دانشکده های پزشکی، موسسات یا بیمارستان های آموزشی بپردازند. این پوزشن ها شامل مراقبت مستقیم از بیمار نمی شود.
  • موقعیت مدیریتی: پزشکانی که دارای مهارت های مدیریتی و سوابق مدیریتی قوی می‌توانند در مشاغل حوزه مدیریت مراقبت‌های بهداشتی مشغول به کار شوند. این موقعیت ها بیشتر جنبه های تجاری حوزه پزشکی را شامل می شوند.

گزینه های مختلف ویزای آمریکا مانند ویزای O1 و EB-1 برای پزشکانی که دارای توانایی یا دستاوردهای استثنایی و برتر در حوزه پزشکی هستند و می توانند در فعالیت هایی شرکت کنند که به مهارت های استثنایی آن ها مربوط می شوند. همچنین ویزای J-1 برای فرصت های پژوهشی و تحقیقاتی مرتبط با حوزه پزشکی است. فارغ التحصیلان پزشکی خارجی می توانند با دریافت این ویزا وارد آمریکا شوند. دارندگان ویزای J1 باید پس از اتمام اعتبار ویزا به کشور خود بازگردند و به مدت دو سال در کشور خود بمانند. آنها همچنین این گزینه را دارند که در مناطق محروم  به ویژه در مناطقی که کمبود پزشک دارند، کار کنند تا الزامی به بر آوردن شرط اقامت در کشور خود نداشته باشند.

وضعیت کار پزشکان در آمریکا

 وضعیت کار پزشکان در آمریکا به تخصص، ایالات و نوع مرکز درمانی که در آن کار می کنند بستگی دارد. وضعیت کار پزشکان در آمریکا بر اساس فاکتورهای زیر قابل بررسی است:

محیط کاری پزشکان شامل بیمارستان ها، مطب خصوصی، کلینیک ها و موسسات آکادمیک و تحقیقاتی است. پزشکانی که در بیمارستان های آمریکا مشغول به کار هستند در بخش های مختلف شامل اورژانس، اتاق عمل یا بخش های تخصصی فعالیت دارند که قاعدتا حجم کار به نسبت مطب خصوصی و کلینیک بالاتر است. ساعت کاری پزشکانی که در مطب یا کلینیک مشغول کار هستند منظم تر است. همچنین پزشکانی که در محایط های آموزشی، تحقیقاتی آکادمیک مشغول به کار هستند عموما به جای امور بالینی و ارتباط با بیماران  بر آموزش و تحقیق متمرکز هستند.

ساعات کاری پزشکان در آمریکا به دو صورت پاره وقت یا تمام وقت است. پزشکانی که تمام وقت مشغول به کار هستند حدود ۴۰ تا ۶۰ ساعت در هفته مشغول به کار هستند با این وجود ساعات کاری پزشکان بسته به تخصص و شرایط کار آن ها ممکن است متفاوت باید. پزشکان اورژانس و یا جراحان ممکن است شب کاری، تعطیل کاری داشته باشند اما دربرخی تخصص های خاص  امکان کار پاره وقت هم وجود دارد. پزشکان بسته به تخصص و شرایط کاری خود ممکن است  روزانه تعداد زیادی بیمار را ویزیت کنند. حجم کاری زیاد و زمان محدود برای هر بیمار می تواند چالش برانگیز باشد.

پزشکان در آمریکا درآمد بالایی دارند. برخی از تخصص ها مانند قلب و عروق، جراح ارتوپدی و رادیولوژی جزو پردرآمدترین ها هستند. همچنین پاداش ها و مزایای مالی بالا، امنیت شغلی و فرصت رشد حرفه‌ای باعث جذب پزشکان از سراسر دنیا به آمریکا شده است.

درآمد پزشکان در آمریکا

درآمد پزشکان در آمریکا به  عوامل مختلفی مانند تخصص آن ها، ایالت، سطح تجربه بستگی دارد که در این قسمت به آن ها می پردازیم.

تقاضا برای برخی تخصص های پزشکی مانند رشته های ارتوپدی بیشتری از سایرین است در نتیجه سطح در امد آن ها در آمریکا بالاتر است. به عنوان مثال میانگین درآمد سالانه پزشکان و جراحان ارتوپد ۵۵۸ هزار دلار است. به همین دلیل پزشکان ارتوپد در سال ۲۰۲۴ به عنوان پر درآمد ترین  پزشکان در آمریکا و رتبه دوم به جراحان پلاستیک تعلق می گیرد.

علاوه بر این درآمد سایر پزشکان هم در سال ۲۰۲۴ روند صعودی داشته است. درآمد برخی از پزشکان مانند متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در طی یک سال اخیر حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است و درآمد برخی دیگر از پزشکان به نسبت یک سال گذشته  ۱۳درصد افزایش یافته است. 

همچنین در آمد پزشکان بسته به اینکه در چه ایالتی مشغول به کار می شوند و حتی در داخل ایالت ها از بیمارستانی به بیمارستان دیگر، متفاوت است. پزشکان در ایالت های غرب میانه آمریکا بیشترین درآمد سالانه حدود ۴۰۰ هزار دلار در سال است.

یکی دیگر از عوامل مهم تفاوت حقوق و دستمزد پزشکان سطح تجربه آن هاست. پزشکان با سطح تجربه بالاتر و سابقه بیشتر در آمد بالاتری دارند و پزشکان جوان می توانند با کسب دانش و تخصص انتظار درآمد بالاتری در آمریکا  داشته باشند.

در جدول زیر میانگین درآمد تخصص‌های مختلف پزشکان در آمریکا را مشاهده می کنید:

درآمد پزشکان در آمریکا
جراح ارتوپد
۵۵۸۰۰۰ دلار
جراح پلاستیک
۵۳۶۰۰۰ دلار
متخصص قلب
۵۲۵۰۰۰ دلار
اورولوژیست
۵۱۵۰۰۰ دلار
متخصص گوارش
۵۱۲۰۰۰ دلار
رادیولوژیست
۴۹۸۰۰۰ دلار
متخصص پوست
۴۷۹۰۰۰ دلار
متخصص بیهوشی
۴۷۲۰۰۰ دلار
انکولوژیست
۴۶۴۰۰۰ دلار
متخصص گوش و حلق و بینی
۴۵۹۰۰۰ دلار
جراح عمومی
۴۲۳۰۰۰ دلار
چشم پزشک
۴۰۹۰۰۰ دلار
متخصص مراقبت های ویژه
۴۰۱۰۰۰ دلار
متخصص طب ریه
۳۹۷۰۰۰ دلار
متخصصان طب اورژانس
۳۷۹۰۰۰ دلار
متخصص زنان و زایمان
۳۵۲۰۰۰ دلار
متخصص مغز و اعصاب
۳۴۳۰۰۰ دلار
طب فیزیکی و توانبخشی
۳۴۱۰۰۰ دلار
روانپزشکی
۳۲۳۰۰۰ دلار
متخصص آلرژی و ایمونولوژی
۳۰۷۰۰۰ دلار
روماتولوژیست
۲۸۶۰۰۰ دلار
متخصص داخلی
۲۸۲۰۰۰ دلار
متخصص پزشکی خانواده
۲۷۲۰۰۰ دلار
متخصص بهداشت عمومی و پزشکی پیشگیری
۲۶۳۰۰۰ دلار
متخصص بیماری های عفونی
۲۶۱۰۰۰ دلار
پزشک اطفال
۲۶۰۰۰۰ دلار
متخصص دیابت و غدد
۲۵۶۰۰۰ دلار

هزینه مهاجرت پزشکان به آمریکا

هزینه مهاجرت پزشکان به آمریکا شامل موارد متعددی از قبیل هزینه های درخواست ویزا، هزینه آزمون مجوز پزشکی USMLE، هزینه گواهی ECFMG و … می باشد.
اینجا برخی از هزینه ها مهم آورده شده است:

این هزینه بسته به نوع ویزا مانند J-1 ،H-1B ،O-1 و غیره هزینه های درخواست می تواند از چند صد تا چند هزار دلار متغیر باشد.

این گواهی توسط کمیسیون آموزشی برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی به پزشکان خارجی که مایل به کار و آموزش در آمریکا هستند اعطا می‌شود. این گواهی تأیید می‌کند که پزشک خارجی آموزش‌های پزشکی لازم را دریافت کرده و مهارت‌های کافی برای ورود به برنامه‌های آموزشی تخصصی در آمریکا را دارد متقاضیان باید هزینه های مربوط به فرآیند درخواست و صدور گواهینامه  که ۱۶۰ دلار است را پرداخت کنند.

فارغ التحصیلان رشته پزشکی در خارج از امریکا برای دریافت مجوز کار در آمریکا معمولاً باید مراحل ۱، ۲ CK ،۲ CS و ۳ آزمون صدور مجوز پزشکی آمریکا تحت عنوان آزمون USMLE را بگذرانند. هر مرحله آزمون هزینه‌های ثبت‌نام خود را دارد که به طور کلی ممکن است بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار متغیر باشد.

این هزینه‌ها شامل هزینه‌های سفر به کشورهای همسایه ایران برای مصاحبه ویزا، هزینه های سفر به آمریکا، بیمه درمانی و هزینه های زندگی در آمریکا می باشد. همچنین بسته به اینکه کدام یک از پروسه های مهاجرتی را اقدام می کنید هزینه های مهاجرت متفاوت است.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت پزشک به آمریکا

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت پزشک به آمریکا به پروسه ای که اقدام می کنید، بستگی دارد. تسلط به زبان انگلیسی برای پزشکان خارجی در آمریکا ضروری است. پزشکان باید مهارت زبان انگلیسی خود را از طریق آزمون هایی مانند تافل یا آیلتس نشان دهند تا بتوانند در محیط های مراقبت بهداشتی با بیماران ارتباط برقرار کنند. 

همچنین آزمون آیلتس معمولاً برای پذیرش در دانشکده های پزشکی آمریکا ترجیح داده می شود و حداقل نمره ۷ برای اخذ پذیرش لازم است.

شرایط سنی مهاجرت پزشکان به آمریکا

شرایط سنی مهاجرت پزشکان به آمریکا به پروسه مهاجرتی که درخواست می دهند بستگی دارند. به طور کلی برای اخذ ویزاهای دائم یا موقت آمریکا هیچ شرط سنی وجود ندارد.

هنگام درخواست برای اقامت در آمریکا از طریق انواع ویزاهای آمریکا عوامل بسیاری موثر است که سن یکی از فاکتورهای مهم محسوب می‌شود. بنابراین بسته به نوع پروسه مهاجرتی که انتخاب می کنید باید اطمینان باید اطمینان حاصل کنید که در یک زمان مناسب درخواست می دهید.

همچنین هیچ محدودیت سنی برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی در خارج از آمریکا که قصد اخذ مجوز طبابت در امریکا و شرکت در آزمون های USMLE دارند، وجود ندارد.

از طرف دیگر برخلاف بسیاری از مشاغل دیگر، هیچ محدودیت سنی برای طبابت در آمریکا وجود ندارد. تنها محدودیت برای پزشکان ، سن  بازنشستگی است که برای اساتید حوزه پزشکی که در دانشگاه های دولتی آمریکا مشغول به تدریس هستند، از سن ۷۵ سالگی شروع می شود. با این وجود، پزشکان می توانند به فعالیت های خود در موقعیت های اداری یا تحقیقاتی ادامه دهند.

در بخش خصوصی هم محدودیت سنی به طور رسمی مشخص نشده است اما استخدام متخصصان میانسال محدود است در بسیاری از مراکز اموزشی و تحقیقاتی آمریکا چندین متخصص ۸۲ ساله مشغول به کار هستند.

 

شرایط ویزای همراه پزشکان در آمریکا

شرایط ویزای همراه پزشکان در آمریکا به نوع ویزای متقاضی اصلی بستگی دارد. دارندگان ویزای امریکا می توانند برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود درخواست ویزا کنند.

 پزشکانی که برای یکی از پروسه های گرین کارت آمریکا و یا ویزای موقت امریکا اقدام می کنند می توانند به صورت همزمان با درخواست ویزای خود و همچنین بعد از دریافت ویزا برای اعضای خانواده خود درخواست ویزا دهند.

تفاوت شرایط ویزای همراه پزشکان در امریکا به نوع ویزا، فرایند درخواست و شرایط اقامت  بستگی دارد.

دارندگان ویزای F1 می توانند از طریق ویزای F2، دارندگان ویزای H1B می توانند از طریق ویزای H4، دارندگان ویزای J1 می توانند از طریق ویزای J2 و دارندگان ویزای O1 از طریق ویزای O3 می توانند خانواده خود را به آمریکا ببرند.

همراهان باید به صورت جداگانه برای ویزای همراه درخواست دهند. فرآیند درخواست ویزا شامل تکمیل فرم درخواست ویزا، پرداخت هزینه و انجام مصاحبه ویزاست.

مدت زمان ویزای همراه به اعتبار ویزای متقاضی اصلی بستگی دارد. همچنین در بیشتر موارد همراهان اجازه کار ندارند.

دارندگان گرین کارت آمریکا می‌توانند اسپانسر همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود شوند.

همچنین افرادی که برای ویزای دائم آمریکا اقدام می کنند می توانند برای  همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود به صورت هم زمان درخواست دهند. در این صورت می توانند همراه خانواده خود وارد آمریکا شوند و همه اعضای خانواده گرین کارت آمریکا را دریافت می کنند. این فرآیند شامل پر کردن فرم‌های مربوطه، ارائه مدارک مالی و سایر مدارک مورد نیاز می‌شود.

اما اگر بعد از دریافت اقامت دائم یا گرین کارت آمریکا برای آوردن اعضای خانواده خود اقدام کنید، مدت زمان انتظار برای پردازش درخواست ویزا برای همسر و فرزندان معمولا زمانبر است. اعضای خانواده دارنده گرین کارت امریکا، اقامت دائم آمریکا را دریافت می کنند و می توانند بدون محدودیت در آمریکا زندگی و کار کنند.

تخصص‌های پزشکی مورد نیاز در آمریکا

تخصص های پزشکی  مورد نیاز در آمریکا بر مبنای بیشترین تقاضا برای آن ها در مناطق مختلف آمریکا تعیین می شوند. پزشک خانواده پرطرفدارترین تخصص در این کشور است. پزشکان خانواده به طور کلی مراقبت‌های بهداشتی، پیشگیری و درمان برای افراد در تمام سنین ارائه می‌دهند. تخصص‌های پزشکی مورد نیاز در آمریکا عبارتند از :

  • پزشک خانواده(Family Medicine)
  • روانپزشکی(Psychiatry)
  • متخصص داخلی  ((Internal Medicine
  • متخصص طب اورژانس  (Emergency Medicine)
  • متخصص زنان و زایمان (Obstetrics and Gynecology)
  • متخصص بیهوشی  (Anesthesiology)
  • متخصص گوش و حلق و بینی (Otolaryngology)
  • متخصص گوارش (Gastroenterology and Hepatology)
  • متخصص جراحی (Surgery)
  • متخصص قلب و عروق  (Pathology)

دستیار پزشک در آمریکا

دستیار پزشک در آمریکا (PA) نقش مهمی در سیستم مراقبت های بهداشتی ایفا می کندو به عنوان اعضای حیاتی تیم مراقبت های بهداشتی تحت نظارت پزشکان  مشغول به کار هستند.

دستیار پزشک در آمریکا (PA) برای انجام طیف وسیعی از وظایف پزشکی آموزش دیده‌اند، از جمله شرح وظایف آن ها می توان به گرفتن شرح حال پزشکی و انجام معاینات، تفسیر آزمایش ها و تست های تشخیصی، تدوین برنامه های درمانی و تجویز داروها تحت نظر پزشک، کمک در جراحی ها، مشاوره بیماران در زمینه مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه.

برای تبدیل شدن به یک دستیار پزشک در آمریکا  باید مدرک لیسانس در یک از رشته های مرتبط با بهداشت عمومی دریافت کنید. همچنین دوره دستیار پزشک (ARC-PA) را که معمولا  یک دوره دو ساله است را بگذراند.

در نهایت آزمون صدور گواهی دستیار پزشک (PANCE) که توسط کمیسیون دستیاران پزشک (NCCPA) برگزار می شود را بگذراند تا مجوز کار دریافت کند.

بازار کار شغل دستیاری پزشکی بسیار پر رونق است و در آمد آن ها اگر چه بر اساس تخصص و تجربه و شرایط کاری آن ها متفاوت است اما به صورت میانگین حدود ۱۲۳ هزار دلار در سال است. 

سوالات متداول درباره مهاجرت پزشکان به آمریکا

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان وابسته به عوامل مختلفی مانند شرایط آموزشی، فرصت های شغلی، درآمد، شرایط مهاجرتی، تخصص پزشکی است. آمریکا از نظر همه این عوامل یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی برای پزشکان است.

پزشکان می توانند از سیستم آموزش پزشکی پیشرفته در آمریکا بهره مند شوند و با شرکت در دوره های رزیدنتی و فلوشیپ آموزش تخصصی در زمینه پزشکی دریافت کنند. همچنین بازار کار پزشکی گسترده در آمریکا به پزشکان امکان فعالیت در فرصت های شغلی متعددی از جمله مشاغل بالینی یا آکادمیک را می دهد. همچنین پزشکان در آمریکا می توانند از امکانات بهداشتی و درمانی پیشرفته، مدرن ترین تجهیزات پزشکی دنیا و منابع تحقیقاتی بسیار غنی در مراکز تحقیقاتی  و دانشگاه های برجسته  بهره مند شوند.

یکی از مهم ترین دلایل پزشکان برای مهاجرت به آمریکا در آمد و مزایای  بالای  این حرفه در آمریکاست. همچنین امکان اخذ اقامت دائم آمریکا از طریق مدرک پزشکی وجود دارد. امریکا دارای دو پروسه محبوب مهاجرتی شامل ویزای EB-1 و NIW می باشد که فرصت دریافت گرین کارت آمریکا را برای پزشکان مهاجر فراهم می کند.

ساعت کاری پزشکان به نوع تخصص و شرایط کاری آن ها بستگی دارد. ساعت کاری پزشکان در آمریکا معمولا بین ۴۰ تا ۶۰ ساعت در هفته است. با این وجود تقریباً یک چهارم پزشکان بین ۶۱ تا ۸۰ ساعت در هفته کار می کنند.

برای مهاجرت پزشکان به آمریکا، مهارت‌های زبانی معمولا مهم هستند. پزشکان باید بتوانند کاملا با بیماران و تیم درمانی ارتباط برقرار کنند، بنابراین داشتن مهارت‌های زبانی قوی می‌تواند در فرآیند موفقیت‌آمیز مهاجرت به آمریکا کمک کند. با این وجود برای دریافت تعدادی از  ویزاهای آمریکا نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل ندارید.

بله، امکان معادل‌سازی مدارک پزشکان متخصص برای کار در کشورهای دیگر وجود دارد، اما این فرآیند ممکن است زمان‌بر باشد و بسته به کشور مقصد متفاوت است. فرآیند معادل سازی معمولا چندین مرحله دارد از جمله تایید مدارک تحصیلی، شرکت در آزمون های معادل سازی، گذراندن دوره های تکمیلی، دریافت مجوز پزشکی است. در آمریکا، پزشکان خارجی باید مدارک خود را از طریق ECFMG تأیید کنند و سپس در امتحانات USMLE شرکت کنند. پس از قبولی در این امتحانات، باید دوره کارآموزی یا رزیدنتی را در آمریکا بگذرانند.

امکان مهاجرت پزشکان به همراه خانواده به آمریکا وجود دارد. پزشکانی که ویزای موقت آمریکا را دارند می توانند همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را از طریق ویزای همراه به آمریکا بیاورند. پزشکانی که ویزای دائم یا گرین کارت آمریکا را دارند نیز می توانند هنگام درخواست ویزا همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را به آمریکا بیاورند.

همچنین آمریکا دارای چندین نوع ویزای خانوادگی برای افرادی است که یکی از اعضای خانواده آن ها گرین کارت آمریکا را دارند یا شهروندی آمریکا را دریافت کردند. این افراد می توانند اسپانسر اعضای خانواده خود شوند و آنها را به آمریکا بیاورند.

پزشکی جز مشاغل پر در آمد در آمریکاست و درآمد پزشکان در آمریکا به نسبت سایر کشورهای جهان  پیشتاز است. درآمد پزشکان عمومی در آمریکا  میانگین حدود ۲۱۰,۰۰۰ دلار در سال و درآمد پزشکان متخصص  میانگین حدود ۳۳۰,۰۰۰ دلار در سال است. برخی از متخصصان مانند جراحان ارتوپدی، کاردیولوژیست‌ها و جراحان مغز و اعصاب می‌توانند درآمدی بالای ۵۰۰,۰۰۰ دلار در سال هم داشته باشند.

مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان رویال اپلای و ارائه جزئیات بیشتر با شما تماس خواهیم گرفت.

از طریق تکمیل فرم ارزیابی میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب شرکت رویال اپلای بهره مند شوید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 دیدگاه در “مهاجرت پزشکان به آمریکا

  1. Avatar صیادی گفت:

    سلام
    مهاجرت پزشک عمومی به آمریکا برای روش های گرین کارتی که توضیح دادین امکان پذیره یا باید حتما پزشک متخصص باشیم ؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، بله امکان پذیر هست. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  2. Avatar دکتر جمالی گفت:

    سلام من پزشک عمومی هستم و ۲۰ سال سابقه دارم؛ میخوام به امریکا مهاجرت کنم؛ شما مهاجرت پزشکان رو صفر تا صد انجام میدید؟ و اینکه سابقه در درآمد پزشکان در آمریکا چه تاثیری داره؟ معادلسازی مدارک رو هم برای آمریکا شما انجام میدید؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، بله دوست عزیز ما صفر تا صد پروسه مهاجرتی شما را انجام می دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  3. Avatar Dr.Samiei گفت:

    سلام وقت بخیر
    من فارغ التحصیل پزشک عمومی از دانشگاه تهران هستم و با ویزای لاتاری در حال مهاجرت به آمریکا هستم. ایا راهی هست که بتونم بدون گذراندن آزمون usmle کار زیبایی انجام بدم ؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، شما برای پرداختن به امور بالینی و طبابت در آمریکا نیاز به گذراندن آزمون پزشکی دارید.

  4. Avatar دکتر مزینانی گفت:

    من پزشک متخصص ریه هستم و ۱۹ سال سابقه دارم. همسرم هم پزشک هستن؛ ما با هم میتونیم مهاجرت کنیم؟ درآمد پزشکان در آمریکا به چه صورت خواهد بود؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، بله اگر برای پروسه های گرین کارت آمریکا اقدام کنید می توانید همراه خانواد مهاجرت کنید. میانگین درآمد متخصص ریه در آمریکا حدود ۴۰۰ هزار دلار در سال هست.

  5. Avatar شکور گفت:

    ممنون از اطلاعاتی که گرد آوری کردید
    اگر به عنوان پزشک به آمریکا مهاجرت کنیم و در کاری غیر از پزشکی مشغول بشیم. آیا درآمد بالایی میتونیم داشته باشیم؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، بله شما به غیر از کار طبابت می توانید در پوزیشن های اداری، مدیریتی و یا تحقیقاتی مشغول به کار شوید.

  6. Avatar نگار گفت:

    سلام و و خسته نباشید.

    آیا فرآیند معادل سازی مدارک پزشکی در آمریکا برای پزشکانی که به آمریکا مهاجرت میکنند ضروریه؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، برای پزشکانی که قصد طبابت در آمریکا دارند بله ضروری هست. ولی برای کار کردن در پوزیشن های دیگر نیازی به معادلسازی ندارید.

  7. Avatar dr.kamyar گفت:

    سلام
    بنده پزشک هستم و ویزا یj1 آمریکا دارم و همراه همسرم داریم مهاجرت می کنیم آمریکا سوالم اینه که میتونم زمانی که در آمریکا هستم برای ویزای تلنت درخواست بدم؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، بله هم در ایران و هم در آمریکا برای این ویزا درخواست دهید.

  8. Avatar saberi گفت:

    سلام بنده ۴۹ سالمه و پزشک عمومی هستم و کلینیک زیبایی دارم در ایران آیا می تونم برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنم؟ چه روشی و توصیه میکنین؟

    1. Avatar کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز، بله هم می توانید برای پروسه های گرین کارت اقدام کنید و هم ویزای j1 برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.