آزمون های زبان

” مهارت های اصلی و فرعی مورد نیاز برای شرکت در آزمون آیلتس”

" مهارت های اصلی و فرعی مورد نیاز برای شرکت در آزمون آیلتس"رویال اپلای

امروز در مورد مهارت‌های اصلی و فرعی مورد نیاز برای شرکت در آزمون آیلتس می پردازیم.

در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه می‌توانید از مهارت‌هایی که در آن ها تسلط بالایی دارید، برای تقویت و بهبود موضوعاتی که برایتان دشوار است استفاده کنید!

 

اول به سوال زیر پاسخ دهید

کدام یک از بخش های آزمون زبان برای شما راحت تر است؟ گوش دادن، خواندن، نوشتن یا صحبت کردن؟ فکر می کنید بیشتر به بهبود کدام بخش نیاز دارید؟

پس اگر می خواهید در دوره آمادگی آیلتس بر روی زمینه های مناسب تمرکز کنید و زمان مطالعه خود را به حداکثر برسانید باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید.

بسیاری از زبان آموزان از تمرین برخی مهارت ها اجتناب می کنند، به این دلیل که این بخش برای آن ها دشوارتر از بخش های دیگر است؛ برخی دیگر از داوطلبان در این شرایط انگیزه خود را از دست می دهند، زیرا آنها فقط بر ضعیف ترین مهارت های خود تمرکز می کنند و اعتماد به نفس خود را برای پیشرفت از دست می دهند.

بنابراین، این مقاله به شما برای پیدا کردن بهترین روش استفاده از زمان آمادگی آیلتس و شناسایی  نقاط قوت و ضعف شما کمک می کند.

 

 

مهارت های اصلی و مهارت های فرعی آزمون آیلتس

 

همانطور که احتمالا می دانید، آیلتس مهارت های شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را ارزیابی می کند و این مهارت ها، مهارت های اصلی مورد نیاز در آزمون آیلتس در نظر  گرفته می شوند؛ اما آیا تا به حال به اهمیت مهارت های فرعی برای انجام هر یک از این مهارت های اصلی فکر کرده اید؟

به عنوان مثال، برای موفقیت در آزمون شنیدن (listening) آیلتس، باید بتوانید ایده های اصلی و اطلاعات را  کاملا درک کنید، نظرات، نگرش ها و هدف سخنران را تشخیص دهید و قدرت استدلال بالایی داشته باشید.

 

 

مهارت یادگیری برای شرکت در آزمون آیلتس

” مهارت های اصلی و فرعی مورد نیاز برای شرکت در آزمون آیلتس”

مهارت های فرعی مورد نیاز برای شرکت در آزمون آیلتس:

 

اول : بخش شنیدن

  • درک ایده اصلی
  • درک دقیق اطلاعات
  • شناسایی نظرات، نگرش ها و هدف سخنران
  • داشتن قدرت استدلال بالا

 

دوم: بخش نوشتن

  • دارای محتوای مناسب و مفید
  • ساماندهی اطلاعات و ایده ها
  • استفاده دقیق و مناسب از واژگان و دستور زبان

 

سوم : بخش مکالمه

  • صحبت کردن به صورت روان و منسجم (به نحوی که برای دیگران واضح باشد.)
  • استفاده کردن از واژگان، دستور زبان و تلفظ صحیح

 

چهارم : بخش خواندن

  • درک محتوای مطلب (مضمون یک متن چیست)
  • درک ایده های اصلی متن
  • درک دقیق جزئیات در متن
  • نگرش و اهداف نویسندگان را دریابید.
  • قدرت استدلال داشته باشید.

 

بنابراین، حالا که می‌دانید چه مهارت‌های فرعی برای شرکت در آزمون آیلتس مورد نیاز هستند، زمان آن رسیده است که مهارت هایی را که به آن ها تسلط دارید و یا باید به آن ها مسلط شوید را بشناسید.

 

شناسایی نقاط قوت و ضعف خود

اگر بخش های مختلف زبان انگلیسی را می‌خوانید اما نمی‌دانید کدام یک نقاط قوت و  کدام یک نقطه ضعف شما هستند، نگران نباشید!

بیشتر زبان آموزان تشخیص نقاط ضعف خود را آسان تر از نقاط قوت خود می دانند و تشخیص اینکه در کدام مهارت های فرعی قوی یا ضعیف هستند برایشان مشکل است.

در ادامه به بررسی سه ​​تکنیک آموزشی برای حل این مشکل می پردازیم :

 

اولین ​​تکنیک آموزشی

  • به نتایج و بازخورد یادگیری خود توجه کنید. البته اگر قبلاً در آزمون آیلتس شرکت کرده باشید، با توجه به نتایج آزمون متوجه خواهید شد که برخی از مهارت های شما قوی تر هستند. شما همچنین می توانید به شکل های مختلف دیگری از پیشرفت خود باخبر شوید؛ به عنوان مثال: دیگران در مورد نوشته شما چه می گویند یا وقتی صحبت می کنید تا چه حدی متوجه صحبت های شما می شوند.

 

دومین ​​تکنیک آموزشی

  • به این فکر کنید که چه احساسی به بخش های مختلف زبان انگلیسی دارید. برای مثال اگر به گوش دادن فایل‌های صوتی آیلتس علاقه‌مند هستید ، این نشانه آن است که گوش دادن یکی از نقاط قوت شما است. اگر وقتی به آزمون نوشتن آیلتس فکر می‌کنید، احساس نگرانی یا ترس می‌کنید، احتمالاً به این دلیل است که نوشتن برای شما یک نقطه ضعف است.

 

سوم ​​تکنیک آموزشی

  • سوالات تمرینی آیلتس را امتحان کنید. آزمون های تمرینی آیلتس یک ابزار مفید است که به سرعت به شما کمک می کند توانایی خود را در مهارت های اصلی و فرعی مورد نیاز برای آیلتس بررسی کنید. برای مثال، اگر به سوالات بخش خواندن پاسخ دهید، بازخوردی در مورد مهارت‌ها و چرایی پاسخ‌های اشتباه خود دریافت می کنید؛ در نتیجه می‌توانید شانس خود را برای موفقیت در این بخش آزمون افزایش دهید.

هنگامی که نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید، می دانید که در دوره آمادگی برای آزمون، دقیقا باید روی کدام بخش بیشتر تمرکز کنید.

 

 

تمرکز بر نقاط ضعف یا نقاط قوت؟

اگر فقط نمره کل آزمون برای شما مهم است، بهترین گزینه این است که بیشتر وقت خود را بر روی بهبود نقاط قوت خود بگذارید تا به کمک آن ها نقاط ضعف خود را پوشش دهید.

دلایل زیادی وجود دارد که به این تکنیک اهمیت می بخشد به عنوان مثال، تمرکز بر نقاط قوت می تواند باعث شود :

  • احساس شادی بیشتری داشته باشید.
  • استرس شما کاهش یابد.
  • اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.
  • بهره وری شما بالا برود!

 

نکته! از نقاط قوت خود برای کمک به نقاط ضعف خود استفاده کنید تا انگیزه تان حفظ شود و موفقیت خود را در آزمون تضمین کنید.

 

 

در صورتی که مانند برخی از شرکت کنندگان آزمون، هنوز به حداقل نمره در هر بخش خواندن، شنیدن، نوشتن و مکالمه نرسیده اید، مطمئناً در این حالت نمی توانید نقاط ضعف خود را نادیده بگیرید.

با این حال، کاری که می‌توانید انجام دهید این است که زمان خود را با یکی از روش های زیر (یا هر دو روش) مدیریت کنید تا مهارت‌هایی را که به آن ها تسلط ندارید را بهبود ببخشید، با انگیزه بمانید و در زمینه هایی که در آن ها عملکرد ضعیفی دارید پیشرفت کنید.

 

 

روش های مدیریت زمان برای بهبود مهارت های شما در آزمون آیلتس

 

اولین روش

  • با نقاط قوت خود ، از نقاط ضعف خود پشتیبانی کنید . برای مثال، اگر در گوش دادن بسیار قوی‌تر از خواندن هستید، می‌توانید از مهارت‌های شنیداری خود برای پیشرفت در مهارت‌های خواندن استفاده کنید به عنوان مثال گوش دادن به یک خبر یا کتاب صوتی قبل از خواندن می تواند به تقویت مهارت شما در خواندن کمک کند. اگر در هنگام صحبت کردن اعتماد به نفس بیشتری نسبت به هنگام نوشتن مطالب انگلیسی دارید ، می توانید قبل از برنامه ریزی و نوشتن مقاله، در مورد ایده ها و موضوعات منتخب خود با دیگران صحبت کنید.

 

دومین روش

  • شما می توانید مهارت هایی را که در آن ها تسلط دارید و نقاط قوت شما محسوب می شوند را به دیگران آموزش دهید و برای بهتر شدن نقاط ضعف خود از آن ها کمک بخواهید. در واقع وقتی مطلبی را به دیگران یاد می دهید، برای درک مهارت های مورد نیاز آزمون تلاش بیشتری خواهید کرد؛ همچنین در می یابید که همواره باید در حال یادگیری باشید و دیگر نیازی نیست که به تنهایی با مهارت هایی که برایتان دشوارتر است مبارزه کنید!

فراموش نکنید که بیش از ارسال درخواست به مؤسسات(به عنوان مثال دانشگاه، کارفرما یا بخش های دولتی) و شرکت در آزمون، از نمره مورد نیاز خود مطلع باشید و وب سایت رسمی آیلتس را مطالعه کنید.

اگر از نقاط قوت خود به نفع خود استفاده کنید و به جای روش های اجباری از روش هایی که ترجیح می دهید استفاده کنید، از زمان آمادگی آزمون بهترین استفاده را خواهید کرد و احساس بسیار بهتری نیز خواهید داشت!

 

 

به امید موفقیت شما در آزمون آیلتس☺

شرکت مهاجرتی رویال اپلای با داشتن کارشناسان مهاجرتی و وکلای مهاجرتی مقیم آمریکا ، کانادا و استرالیا شما را در همه پروسه های مهاجرتی به این سه کشور از جمله : سرمایه گذاری، تحصیل ، مهاجرت از طریق کار و … از صفر تا صد همراهی می کند . شما می توانید با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرتی رویال اپلای وضعیت خود رابرای مهاجرت به استرالیا ، آمریکا و کانادا بسنجید . فقط کافیست این فرم را پر کنید و برای ما ارسال کنید . مشاوران و کارشناسان ما در اولین فرصت برای مشاوره مهاجرتی با شما تماس می گیرند .

 

 

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم ارزیابی مهاجرتی و درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *