مهاجرت + ویزا (استرالیا)

نکات اخذ اقامت استرالیا با خرید املاک

هزینه‌ی خرید ملک در استرالیا

نکات اخذ اقامت استرالیا با خرید ملک

در این مقاله قصد داریم به نکات اخذ اقامت استرالیا با خرید املاک بپردازیم .

مشاوران مهاجرتی رویال اپلای در مقاله­ ی پیشین خرید ملک در استرالیا، به طور کامل شرایط اخذ اقامت استرالیا با خرید ملک و انواع ملک در استرالیا را به همراه قیمتشان و شرایط خرید خانه در استرالیا را بررسی کرده اند.

برای خواندن مقاله خرید ملک در استرالیا کلیک کنید . ➡ 

 

اما در این مقاله ما به بررسی نکات مهم و ضروری درباره دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق خرید ملک پرداختیم. آنچه را که در این مقاله می خوانید به شرح زیر است :

اخذ اقامت استرالیا با خرید املاک

Foreign Investment Review Board ( FIRB ) چیست و چه وظایفی دارد؟

افراد غیر مقیم چه نوع املاکی می‌توانند خریداری کنند؟

مالیات بر املاک خالی از سکنه

نکته‌ی کلیدی خرید ملک و بازسازی آن

خرید زمین در استرالیا و هزینه‌ی خرید ملک در استرالیا

آیا به عنوان یک فرد غیر مقیم می‌توان وام مسکن دریافت کرد؟

ساکنان موقت چه نوع ملکی می‌توانند بخرند؟

چگونه برای خرید ملک اقدام کنیم؟

 

 

اخذ اقامت استرالیا با خرید املاک

بازار پررونق املاک مسکونی، ثبات اقتصادی، طبیعت زیبا و آب و هوایی مطلوب، استرالیا را به مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران بین المللی املاک و مستغلات تبدیل کرده است.
با این حال، قوانین برای خرید ملک در استرالیا برای افراد غیر مقیم همیشه ساده نیست و مدام در معرض تغییراتی پیچیده است. این امر می‌تواند فرآیند درخواست تأیید برای خرید ملک  را برای خارجی‌ها بسیار دشوار کند. علاوه بر این، سازمان‌های مربوطه برای نقض قوانین سرمایه گذاری خارجی مجازات‎‌های سختی در نظر گرفته است.

اگر قصد خرید ملک به عنوان یک غیر شهروند را دارید و می‌خواهید از این طریق اقامت استرالیا را بگیرید، باید به خاطر داشته باشید که معمولاً برای خرید ملک در استرالیا باید مقیم دائم یا شهروند این کشورباشید.

بنابراین خرید ملک صرفا موجب اخذ اقامت استرالیا نخواهد شد، بلکه شما از این طریق می توانید راهی برای سرمایه گذاری در استرالیا داشته باشید. علاوه بر این بسیاری از وام‌های مسکن موجود نیز مستلزم این هستند که استرالیایی باشید.

برای خواندن مقاله اطلاعات کامل درباره سرمایه گذاری در استرالیا کلیک کنید . ➡ 

اما نگران نباشید، افراد غیر شهروند نیز می‌توانند در استرالیا ملک بخرند اما مشروط بر اینکه خرید ملک تحت عنوان سرمایه گذاری باشد تا هیأت بازرسی سرمایه گذاران خارجی استرالیا Foreign Investment Review Board( FIRB ) صلاحیت شما را برای خرید ملک در این کشور تأیید کند.

 

Foreign Investment Review Board ( FIRB ) چیست و چه وظایفی دارد؟

مرجع خرید ملک برای افراد غیرمقیم در استرالیا هیأت بازرسی سرمایه گذاران خارجی (FIRB) است. هر غیر مقیمی که قصد خرید هر نوع ملکی در استرالیا داشته باشد، باید قوانین تعیین شده توسط FIRB را رعایت کند.

اگر افرادی که مقیم نیستند یا مقیم موقت هستند و بدون تائید FIRB در استرالیا املاک و مستغلات خریداری میکنند، مشمول جریمه‌ی تا ۱۵۷۵۰۰ دلار استرالیا و سه سال زندان شود علاوه بر این، هر آژانس املاکی که در نقض قوانین FIRB دخیل باشد نیز با مجازات روبرو خواهد شد. این هیأت مسئول بررسی و اطمینان یافتن از این موضوع است که آیا این نوع سرمایه گذاری به اقتصاد استرالیا و کنترل سهام در بازار املاک کمک خواهد کرد یا نه.

 

افراد غیر مقیم چه نوع املاکی می‌توانند خریداری کنند؟

در ابتدا باید به این نکته توجه داشت که ” سیاست دولت هدایت سرمایه گذاران خارجی به سمت خرید مسکن‌های نوساز و زمین است، زیرا این کار باعث ایجاد مشاغل اضافی در صنعت ساخت و ساز شده و به رشد اقتصادی نیز کمک شایانی می‌کند. همچنین دولت می‌تواند از طریق دریافت مالیات کسب درآمد کند.”

از دسامبر ۲۰۱۵، FIRB قوانینی وضع کرد که به افراد غیر مقیم اجازه‌ی خرید مسکن‌های نوساز و یا زمین را می‌دهد.

FIRB مسکن‌های نوساز را این گونه تعریف می‌کند: مسکن نوساز، مسکنی است که به تازگی ساخته شده و یا در حال ساخت و ساز است و هنوز به فروش نرسیده و یا قبلا شخص و اشخاصی در آن ساکن نشده‌اند و در صورتی که سازنده مسکن را فروخته باشد، کسی بیش از ۱۲ ماه در آن ساکن نشده باشد. مسکن نوساز شامل خانه‌هایی که به تازگی مرمت و بازسازی شده‌اند نمی‌شود.

مالیات بر املاک خالی از سکنه

FIRB قوانینی را تصریح می‌کند که افراد غیر مقیمی که یک ملک مسکونی در استرالیا خریداری کند اما در آن ساکن نمی‌شود و یا ۶ ماه خالی از سکنه باشد ملزم به پرداخت مالیات می‌باشد. مقدار مالیات توسط اداره مالیات استرالیا، Australian Taxation Office (ATO)، تعیین می‌شود.

نکته: اگرارزش ملک در طول دوره‌ای که مالک آن هستید افزایش یابد، هنگام فروش باید مالیات بر سود سرمایه‌ی ملک Capital Gains Tax (CGT) را نیز پرداخت کنید.

نکته‌ی کلیدی خرید ملک و بازسازی آن

نکته‌ی کلیدی خرید ملک و بازسازی آن در استرالیا

نکات اخذ اقامت استرالیا با خرید املاک توسط تیم مهاجرتی رویال اپلای

 

نکته‌ی کلیدی خرید ملک و بازسازی آن یک مسکن این است که باید در نظر داشته باشیم ” آیا این بازسازی منجر به افزایش تعداد مسکن‌های موجود دراسترالیا می‌شود یا نه . “

از نظر FIRB بازسازی به این معناست که مسکنی جدید ایجاد شده است. یعنی یک مسکن تک واحدی را پس از بازسازی نمی‌توان دوباره به مسکنی تک واحدی تبدیل کرد. علاوه بر این، شرایط دیگری برای بازسازی مسکن‌های موجود مطرح کرده است:

ملکی که برای بازسازی خریداری شده است باید قبل از تخریب و بازسازی خالی از سکنه بوده باشد.

تخریب و بازسازی مسکن باید تا ۴ سال به اتمام برسد.

مدارک تکمیل ساخت و ساز باید ظرف ۳۰ روز به سازما‌ن‌های مربوطه ارائه داده شود.

خرید زمین در استرالیا

همانطور که گفتیم، افراد غیر مقیم می‌توانند پس از دریافت تأییدیه از سوی FIRB زمین هم خریداری کنند. اما این امر مشروط بر این است که خریدار پس از خرید زمین در آن ساخت و ساز داشته باشد . بنابراین افراد غیر مقیم هم واجد الشرایط برای خرید زمین در استرالیا هستند.

توجه کنید قوانین ساخت و ساز مسکن در زمین‌های خالی همانند قوانین بازسازی است بدین معنا که مالک باید ظرف مدت ۴ سال ساخت و ساز را تکمیل کرده و طی ۳۰ روز مدارک تکمیل ساخت و ساز را تحویل سازما‌ن های مربوطه دهد.

هزینه‌ی خرید ملک در استرالیا

هزینه‌ی خرید ملک در استرالیا به ارزش ملکی که قصد خرید آن را دارید بستگی دارد چرا که مطابق با ارزش ملک هزینه‌هایی جانبی از سوی FIRB از شما دریافت می‌شود. برای مثال اگر قصد خرید ملکی به ارزش زیر ۱ میلیون دلار هستید باید به فکر ۶۰۰۰ دلار بابت هزینه‌های جانبی نیز باشید. در حالیکه خرید ملکی با ارزش ۳ میلیون دلار شامل ۳۸۰۰۰ دلار هزینه‌های جانبی می‌شود.

علاوه بر تمام هزینه‌ها از جمله هزینه‌های جانبی دریافتی از سوی FIRB و هزینه‌ی خرید ملک هزینه‌ی تمبر مالیاتی شهروندان خارجی Foreign Citizen Stamp Duty  نیز شامل حال افراد غیر مقیم می‌شود. مبلغ تمبر مالیاتی در هر استان متغیر است.

آیا به عنوان یک فرد غیر مقیم می‌توان وام مسکن دریافت کرد؟

افراد غیر مقیم هم می‌توانند درخواست وام خرید مسکن داشته باشند اما این امر موضوعی ساده نیست. چرا که سازمان‌هایی که به افراد غیر مقیم وام می‌دهند قوانین و معیارهای سختگیرانه‌ای همچون: افتتاح سپرده‌ی بانکی به ارزش ۳۰ یا ۴۰ درصد مبلغ وام، نرخ بهره‌ی بالا و اخذ تأییدیه از FIRB را اعمال می‌کنند.

ساکنان موقت چه نوع ملکی می‌توانند بخرند؟

FIRB ساکن موقت را این گونه تعریف می‌کند: ساکن موقت کسی است که بیش از ۱ سال در استرالیا اقامت داشته و یا شخصی که برای دریافت اقامت دائم درخواست داده و هم اکنون با ویزای بریجینگ – نوعی ویزای موقت که تا مشخص شدن وضعیت مهاجرتی فرد به او اعطا می‌شود- در استرالیا اقامت دارد.

افراد غیر مقیمی که با ویزای همسر یا ویزا ۴۵۷ در استرالیا اقامت دارند مجاز به خرید واحد مسکونی که قصد اقامت در آن را دارند هستند البته این امر باز هم مستلزم دریافت تأییدیه از سوی FIRB می‌باشد. علاوه بر این، این افراد مجاز به خرید قطعه زمینی برای ساخت مسکن مورد نظر و زندگی در آن هستند.

پس ساکنان موقت باید در ملکی که خریداری می‌کنند اقامت داشته باشند، هیچ بخشی از ملک را نمی‌توانند اجاره دهند، مسکن قبل از خریداری خالی از سکنه بوده باشد و در صورتیکه قصد جابجایی داشته باشند ملک را باید ظرف ۳ ماه بفروشند اما اگر در طول این مدت اقامت دائم بگیرند نیازی به فروش ملک نیست.

البته دسته های خاصی از املاک مسکونی در استرالیا از قوانین FIRB مستثنی هستند.

چگونه برای خرید ملک اقدام کنیم؟

  • وب سایت FIRB را بررسی کنید تا مطمِن شوید آیا به تأیید FIRB نیاز دارید یا خیر.
  • به وب سایت ATOمراجعه کنید.
  • فرم درخواست را با مشخصات تماس، پاسپورت، مدارک ویزا و غیره پرکنید.
  • آدرس و جزئیات عنوان ملکی را که می‌خواهید خریداری کنید ارائه دهید.
  • بیانیه را بخوانید و امضا کنید.
  • درخواست را ارسال و هزینه مربوطه را پرداخت کنید.
  • تصمیم در مورد درخواست شما معمولاً ظرف ۳۰ روز اتخاذ خواهد شد و در عرض ۱۰ روز از آن تصمیم مطلع خواهید شد.

 

در این مقاله کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای سعی کردند تمامی نکات اخذ اقامت استرالیا با خرید املاک را برای شما همراهان عزیز بازگو کنند . برای اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا با مشاوران و وکلای مجرب مقیم استرالیای شرکت مهاجرتی رویال اپلای در تماس باشید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *