آزمون های زبان

نکات لازم برای موفقیت آزمون آیلتس و نکات کلیدی برای کاهش استرس

Necessary tips for success in the IELTS test

نکات لازم برای موفقیت آزمون آیلتس

کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای در کنار مدرسین مجموعه نکات لازم برای موفقیت آزمون آیلتس و “هر آنچه را که برای موفقیت در آزمون آیلتس نیاز دارید” را بررسی کرده و در این مقاله برای شما بازگو کردند .

آزمون آیلتس توسط بیش از ۱۱۰۰۰ موسسه در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است؛ این آزمون زبان انگلیسی برای افرادی مناسب است که مایل به تحصیل ، کار یا زندگی در خارج از کشور خود در یک کشور انگلیسی زبان هستند.

اما سوال عمده متقاضیانی که قصد مهاجرت دارند، این است که : چگونه می توانید در روز آزمون آیلتس شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید؟ ما در این مقاله سعی کرده ایم تا نکات مهم و اساسی را برای موفقیت و کسب نمره ی بالا و همچنین نکات موثر برای کاهش استرس و اضطراب و عملکرد بهتر در آزمون آیلتس را به شما ارائه دهیم :

” نکاتی که باید قبل از آزمون آیلتس بدانید”

  1. نوع آزمون آیلتس خود را انتخاب کنید.

ابتدا بررسی کنید تا ببینید به کدام مدرک آزمون آیلتس نیاز دارید: آزمون آیلتس آکادمیک یا آزمون آیلتس جنرال. اگر قصد ورود به دانشگاهی را دارید که در آن آموزش ها به زبان انگلیسی صورت می گیرد ، به احتمال زیاد باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. آزمون آیلتس جنرال موضوعات بیشتری را پوشش می دهد و مناسب کسانی است که می خواهند در خارج از کشور زندگی یا کار کنند.

  1. نسخه آزمونتان را انتخاب کنید.

داوطلبان می توانند بین دو نسخه آیلتس مکتوب و آنلاین یک آزمون را انتخاب کنند. این آزمون ها از نظر محتوا یکسان هستند، اما دو تفاوت اساسی دارند:

اول ، در آزمون آیلتس مکتوب ، شما پاسخ‌ بخش‌های شنیداری، خواندن و نوشتن را با دست می‌نویسید، در حالی که در آیلتس آنلاین ، پاسخ‌ها را تایپ می‌کنید. بخش مکالمه برای هر دو به صورت مصاحبه حضوری با یک ممتحن برگزار می شود.

دوم ، نتایج آیلتس مکتوب ، ۱۳ روز پس از تاریخ آزمون دریافت خواهید کرد، در حالی که نتایج آیلتس آنلاین، بین سه تا پنج روز اعلام می شود.

  1. برای مطالعه برنامه داشته باشید.

بهتر است که یک برنامه دقیق برای مطالعه خود بنویسید و با توجه به آن تمرین کنید. با این روش، حس بهتری به یادگیری خواهید داشت.

  1. در آزمون ثبت نام کنید.

محل برگزاری آزمون خود را انتخاب کنید. و در آزمون ثبت نام کنید. حتما اطلاعات ثبت نام ارسال شده در ایمیل خود را بررسی کنید. تا مطمئن شوید که تاریخ و ساعت آزمون ، اطلاعات پرداخت و اطلاعات تماس شما به درستی ثبت شده است. همچنین، این ایمیل حاوی فهرستی از منابع معتبر است که به شما در آمادگی برای آزمون کمک کند. این منابع بسیار ارزشمند هستند؛ بنابراین حتما از آن‌ها استفاده کنید.

نکات لازم برای موفقیت در آزمون آیلتس و کاهش استرس و اضطراب

دختری که با دستانش سرش را گرفته و استرس ازمون ایلتس را دارد

نکات زیر به شما کمک می کند تا اضطراب خود را کاهش دهید و عملکرد خود را به حداکثر برسانید :

  1. شب قبل از آزمون خوب بخوابید.

داشتن خواب کافی بسیار مهم است. کمبود خواب بر تمرکز شما تأثیر می گذارد و اضطراب شما را افزایش  می دهد، بنابراین قبل از روز آزمون به اندازه کافی استراحت کنید.

  1. صبحانه مفصل بخورید.

مدت زمان آزمون آیلتس طولانی است: سه تا سه ساعت و نیم،آن هم بدون وقفه. بنابراین یک صبحانه خوب به شما انرژی کافی برای شرکت در جلسه آزمون می دهد.

  1. برای آزمون لباس راحتی بپوشید.

برای آزمون لباس راحتی بپوشید و از پوشیدن لباس هایی که روی آن ها متن انگلیسی چاپ شده است خودداری کنید.

  1. به موقع حاضر شوید.

حتما بررسی کنید که چقدر طول می کشد تا به مرکز آزمون برسید. اگر دیر برسید، اجازه ورود نخواهید داشت.

  1. مدرک شناسایی خود را فراموش نکنید.

در جلسه آزمون باید همان مدرک شناسایی را که هنگام ثبت نام استفاده کردید (اعم از کارت ملی یا پاسپورت) را نشان دهید. گواهینامه رانندگی و سایر مدارک شناسایی پذیرفته نمی شود. اگر  مدارک شناسایی خود را نداشته باشید، نمی توانید در آزمون شرکت کنید.

  1. برای گرفتن عکس و اثر انگشت آماده باشید.

برای شناسایی شما و همچنین امنیت آزمون، از شما عکس و اثر انگشت گرفته می شود.

  1. خوراکی نبرید.

خوردن و نوشتیدن در اتاق آزمون ممنوع است. استثنائا بردن آب مجاز است که حتما باید در یک بطری شفاف بدون برچسب باشد.

  1. تلفن و وسایل الکترونیکی خود را به جلسه آزمون نبرید.

گوشی خود را خاموش کنید و با وسایل شخصی خود در محل تعیین شده (بیرون از جلسه آزمون) بگذارید.

  1. قبل از شروع آزمون به سرویس بهداشتی بروید.

قبل از شروع آزمون به سرویس بهداشتی بروید. اگر در حین آزمون نیاز به سرویس بهداشتی داشتید ، دست خود را بالا ببرید و از ناظر جلسه اجازه بگیرید. اما، به یاد داشته باشید که زمان با ارزش خود را از دست می دهید!

  1. مداد و ابزار نوشتن را فراموش نکنید.

اگر در آزمون آیلتس مکتوب شرکت می کنید، یک خودکار یا مداد و یک پاک کن به شما داده می شود، اما بهتر است ابزار نوشتن خود را با همراه با خود بیاورید.

  1. حواستان به زمان آزمون باشد!

در محل برگزاری آزمون مکتوب یک ساعت بزرگ وجود دارد که برای همه قابل مشاهده است و ناظر با توجه به این ساعت زمان باقی مانده را اعلام می کند. در آزمون آنلاین، یک ساعت روی صفحه مانیتور کامپیوتر نمایش داده می شود. زمانی که ده الی پنج دقیقه به پایان زمان آزمون باقی مانده باشد، با رنگ قرمز چشمک می زند.

  1. بدون اجازه ناظر از جلسه آزمون خارج نشوید.

تا زمانی که ناظر اجازه خروج از جلسه آزمون را به شما نداده است، روی صندلی خود بنشینید و از  هرگز سالن خارج نشوید.

  1. استرس خود را مدیریت کنید.

یکی از راه‌های غلبه بر اضطراب این است که از تکنیک‌های تنفسی استفاده کنید، مانند بستن چشم‌ها و دم و بازدم عمیق. در واقع این کار را تا زمانی که احساس آرامش کنید ادامه دهید.

مثبت اندیشی از دیگر راه های مقابله با اضطراب است : “مثبت فکر کنید، همه چیز ممکن است، مهم این است که سخت نگیرید؛ به این فکر کنید که این آزمون سبب پیشرفت شما خواهد شد.

در این بخش مشاورین و مدرسین زبان مجرب شرکت مهاجرتی رویال اپلای سعی کردند تمام نکات لازم برای موفقیت در آزمون آیلتس و همچنین نکات لازم برای کاهش استرس و اضطراب را به شما عزیزان بیاموزند. برای کسب اطلاعات بیشتر از آزمون های زبان انگلیسی و یا آزمون های زبان فرانسوی به بخش آزمون های رویال اپلای مراجعه کنید . ➡ 

توصیه های مفید برای آزمون نوشتن (writing) آیلتس

توصیه های مفید برای آزمون نوشتن (writing) آیلتس- نکات لازم برای موفقیت آزمون آیلتس

در این مقاله سعی کرده ایم نکات کلیدی را برای بالا بردن امتیاز شما در بخش رایتینگ / نوشتارآزمون آیلتس بیان کنید .

اول : به روز باشید.

هیچ موضوع مشخصی برای بخش نوشتن آزمون آیلتس مشخص نشده است؛ در واقع این بخش می تواند در مورد هر موضوعی باشد. بنابراین، بسیار مهم است که در مورد اتفاقات اخیر و مسائل روز اطلاعات داشته باشید و یا بهتر است بگویم به روز باشید!

برای آگاهی از اخبار روز و همچنین بهبود دایره واژگان خود، سعی کنید به طور منظم روزنامه های انگلیسی زبان بخوانید.

دوم : مفهوم سوالات را درک کنید

از مهم ترین نکاتی که در این مقاله باید در مورد آن بدانید این است که سوالات را با دقت بخوانید و مفهوم آن را به درستی درک کنید.  هنگامی که سوالات را به خوبی درک کنید، می توانید یک پاسخ منسجم و درست که در آن تمامی نکات رعایت شده است ارائه دهید . مراقب باشید که چیزی حواستان را پرت نکند. همچنین لازم نیست در پاسختان بیش از حد از اطلاعات اضافی استفاده کنید.

سوم : مدیریت زمان

مدیریت زمان کلید موفقیت در نوشتن مقاله است!

این آزمون محدودیت زمانی دارد و داوطلب باید در این ۶۰ دقیقه هر دو مقاله را بنویسد. یکی از مفیدترین توصیه ها در این بخش، آگاهی از زمان باقی مانده در حین نوشتن پیش نویس مقاله است.

مدیریت زمان یک امر تمرینی است، بنابراین توصیه می شود قبل از آزمون واقعی در آزمون های آزمایشی شرکت کنید. علاوه بر این، ۵ دقیقه اول آزمون را به جمع آوری ایده ها و موضوعات مرتبط با سوال اختصاص دهید.

سعی کنید مقاله خود را حداقل پنج دقیقه قبل از پایان زمان آزمون تکمیل کنید تا بتوانید اشتباهات املایی خود را بررسی کنید و آن ها را اصلاح کنید.

چهارم : ایده پردازی بیش از آغاز نوشتن

قبل از شروع به نوشتن، ۵ دقیقه وقت بگذارید و تمام افکاری را که به ذهنتان می رسد و باید آنها را در مقاله خود بگنجانید، یادداشت کنید. این کار واقعاً به شما کمک می کند تا نکات اصلی سؤال را پوشش دهید. همچنین با این کار امکان حواس پرتی شما به حداقل می رسد.

پنجم : به املا و دستور زبان دقت کنید.

استفاده صحیح از گرامر، موضوعی است که باید در نوشتن پاسخ های خود در نظر داشته باشید. این نکته حائز اهمیت است چرا که اشتباهات املایی غیر ضروری، اشتباهات گرامری و جملات نامناسب می تواند نمرات شما را که به سختی به دست آورده اید را از بین ببرد.

ششم : پاراگراف های جداگانه بسازید.

به یاد داشته باشید که مقاله یا گزارش خود را در پاراگراف های جداگانه بنویسید. برخی از داوطلبان عادت دارند که کل  مقاله  خود را در یک پاراگراف بنویسند. در واقع بهتر است مقاله خود را در سه بخش مقدمه، بدنه و نتیجه بنویسید. این امر باعث می شود متن شما منسجم باشد.

هفتم : متن خود را  با لحن رسمی بنویسید.

بهتر است هنگام نوشتن از زبان رسمی استفاده کنید زیرا نوشتن به سبک غیر رسمی می تواند تصور نادرستی از متن شما در ذهن ممتحن ایجاد کند. هنگام نوشتن از کلمات اختصاری یا عامیانه استفاده نکنید.

از علائم نگارشی استفاده کنید.

در آزمون نوشتن آیلتس، علائم نگارشی بخش مهمی از پارامترهای ارزیابی هستند. وقفه، تأکید و اهمیت کلمات و جملات با علامت گذاری مشخص می شوند. هنگام ارائه استدلال های خود، حتما از علائم نگارشی مناسب استفاده می کنید.

برای آگاهی از ۱۰ نکته برتر و ارزشمند برای کسب امتیاز بالا در آزمون مکالمه آیلتس اینجا کلیک کنید . ➡ 

سخن پایانی مقاله نکات لازم برای موفقیت در آزمون آیلتس

همانطور که می دانید برای مهاجرت به کشورهای خارجی داشتن مدرک زبان یک امتیاز بالا برای شما محسوب می شود . پس بهتر است برای اخذ مدرک آزمون زبان با نمره ی قابل قبول تمام تلاش خود را بکنید . با توجه به پروسه مهاجرتی شما و کشور مد نظرتان نمره های قبولی در آزمون آیلتس متفاوت خواهد بود .

دقت کنید بعضی از کشورهای انگلیسی زبان به غیر از آزمون آیلتس ، دیگر آزمون های زبان انگلیسی مانند تافل ، دولینگو و آزمون PTE و …  را هم قبول دارند . و شما می توانید در این آزمون های گفته شده هم شرکت کنید .

شرکت مهاجرتی رویال اپلای با سابقه و تجربه ی بالایی که در زمینه های مهاجرتی کانادا و استرالیا و آمریکا و اخذ اقامت هر سه کشور گفته شده دارد. شما را در همه ی پروسه های مهاجرتی از صفر تا صد اقامت دائمی کشورهای کانادا و استرالیا و آمریکا همراهی می کند.

 

 

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *