مهاجرت + ویزا (آمریکا)

همه قوانین اقامت آمریکا در ۲۰۲۲

American laws2022

برای اینکه بخواهید اقامت امریکا را در ۲۰۲۲ دریافت کنید، باید قوانین مربوط به آن را بدانید. قوانین اخذ اقامت آمریکا در ۲۰۲۲ تغییرات کمی نسبت به سال‌های قبل داشته اما بهتر است . شرایط خود را با نیاز روز در نظر بگیرید . برای اطلاع از همه قوانین اقامت آمریکا در ۲۰۲۲ ادامه مطلب را بخوانید .

در این مقاله همه قوانین اقامت آمریکا و روش‌ها و شرایط مهاجرت به ایالات متحده ۲۰۲۲ را مورد بررسی قرار می دهیم .

اقامت آمریکا

اطلاع از شرایط اقامت امریکا، برای همه کسانی که به دنبال فرصت‌های شغلی و زندگی بهتر هستند، مهم است. قوانین آمریکا برای مهاجرت اتباع خارجی همه ساله تغییر می‌کند . قانون ویزای امریکا برای ایرانیان ۲۰۲۱ هم تغییر کرده و در حال حاضر، باید برای شرایط و همه قوانین اقامت آمریکا در ۲۰۲۲ خود را آماده کنید.

با در نظر داشتن شرایط و روش‌هایی که برای اخذ اقامت آمریکا وجود دارد، شما می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید . بین دریافت اقامت امریکا با خرید ملک یا شروع کسب و کار یا دریافت ویزای تحصیلی تفاوت زیادی وجود دارد اما نهایتاً می‌توانید . پس از اتمام زمان مورد نظر، واجد شرایط دریافت پاسپورت آمریکا شوید. در ادامه مطلب، شما را با نحوه دریافت اقامت امریکا و تمامی دردسرهای آن آشنا خواهیم کرد.

برای آگاهی از چگونگی شرایط اخذ شهروندی آمریکا کلیک   کنید .

قوانین اقامت ایالات متحده آمریکا

قوانین کشور آمریکا برای افرادی که شهروند ایالت متحده نیستند به عنوان مهاجر بودن یا مهاجر نبودن اشاره می کند. اما قوانین مالیاتی کشور آمریکا به افراد مقیم آمریکا و غیر مقیم اشاره دارد.

به طور کلی می توان گفت قوانین مالیاتی آمریکا برای شهروندان آمریکایی که مقیم این کشور هستند با توجه به درآمد جهانی باید مالیات پرداخت کنند . اما افراد غیر مقیم آمریکا مشمول مالیات بر درآمد فدرال فقط بر درآمد حاصل از منابع در ایالات متحده می باشند. یا مشمول بر درآمدی که به طور مؤثر با تجارت یا تجارت ایالات متحده مرتبط هستند.

قوانین اقامت آمریکا برای اهداف مالیاتی با کد درآمد داخلی § ۷۷۰۱ (b) پیدا می شود.

تعهدات مالیاتی مهاجرین به آمریکا که شهروند این کشور نیستند به وضعیت اقامت مالیاتی این افراد در کشور آمریکا بستگی دارد. که با دو اصطلاح این افراد معرفی می شوند :

بیگانگان مقیم : افرادی هستند که به ایالات متحده مهاجرت کردند و پس از گذراندن پروسه های قانونی توانستند اقامت دائمی این کشور را بگیرند. و برای این افراد مالیات ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته می شود.

بیگانگان غیر مقیم : افرادی هستند که به ایالات متحده مهاجرت کردند اما اقامت دائم این کشور را هنوز ندارند. برای این افراد با توجه به نوع اقامتشان در این کشور و درآمدشان مالیات در نظر گرفته می شود .

اگر شما جزء شهروندان ایالت متحده آمریکا محسوب نمی شوید باید برای پرداخت مالیات از طریق دو آزمون زیر شرایط شما در این کشور سنجیده شود.

  • آزمون گرین کارت
  • آزمون حضور قابل توجه شما در ایالات متحده آمریکا

آزمون گرین کارت

تحت آزمون گرین کارت آمریکا وضعیت شما به عنوان یک مقیم دائم قانونی در ایالات متحده سنجیده می شود . که با توجه به قوانین مالیاتی افراد مقیم این کشور ، مالیات خود را پرداخت می کنید.

آزمون حضور قابل توجه شما در ایالات متحده آمریکا

سنجش آزمون حضور قابل توجه یک فرمول عددی است و روزهایی که متقاضیان حضور فیزیکی در ایالات متحده دارند ، را اندازه گیری می کند

فرمول عددی محاسبات حضور فیزیکی متقاضیان در آمریکا به شرح زیر است :

(الف) ۳۱ روز در طول سال تقویمی جاری ؛

(ب) در مجموع ۱۸۳ روز در طول سال جاری و ۲ سال قبل ، با احتساب تمام روزهای حضور فیزیکی در سال جاری ، اما فقط یک سوم تعداد روزهای حضور در سال اول قبل ، و فقط یک ششم تعداد روزهای سال دوم

روش‌ها و شرایط مهاجرت به ایالات متحده ۲۰۲۲

برای مهاجرت به آمریکا، راه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها سختی‌ها و دشواری‌های خود را دارد . اگر بخواهید به آمریکا مهاجرت کنید، باید حتما یکی از راه‌های زیر را امتحان کنید. برای دریافت اقامت قانونی و بی‌دردسر، باید فکر پناهندگی در آمریکا را فراموش کنید.

شرایط پناهندگان در آمریکا به گونه‌ای نیست که بتوانید سریعاً برای کار یا تحصیل اقدام کنید. به جای آن، راه‌های زیر می‌تواند شما را سریعاً به جایگاه شغلی و تحصیلی مناسب برساند.

پاسپورت در دست افسر مهاجرتی امریکا

قوانین اقامت آمریکا از طریق خرید ملک

دریافت پاسپورت آمریکا با خرید ملک راهی ساده اما هزینه‌بر است. در صورتی که توان مالی لازم را دارید، خرید ملک می‌تواند راهی کم دردسر برای دریافت اقامت ایالات متحده باشد. پس از خرید ملک در آمریکا، می‌توانید برای دریافت ویزای مدت دار اقدام کنید. پس از گذشت زمان مورد نظر هم می‌توانید برای اخذ پاسپورت و شهروندی آمریکا درخواست بدهید.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا 

برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا باید به سراغ ویزای اف وان F1 آمریکا و ویزای جی J امریکا بروید. با اخذ این ویزاها، تا پایان مدت تحصیل خود، جواز تردد در خاک آمریکا را خواهید داشت. مجوز کار دانشجویی هم به شما داده می‌شود و می‌توانید بخشی از هزینه‌های دانشگاهی خود را با کار جبران کنید.

با داشتن ویزا و ارسال رزومه و مدارک تحصیلی به دانشگاه‌های آمریکا، بورسیه شما بررسی می‌شود. داشتن مدرک زبان IELTS و TOEFL می‌تواند روی امتیاز شما برای دریافت بورسیه موثر باشد. همچنین با شرکت در آزمون‌هایی مانند GMAT و MCAT، شانس بیشتری برای قبولی ویزای دانشجویی آمریکا خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویزای اف وان F1 آمریکا کلیک کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویزای تحصیلی آمریکا کلیک کنید .

مهاجرت به آمریکا از طریق کار و سرمایه گذاری

اگرچه دریافت ویزای کاری آمریکا یا سرمایه گذاری و تاسیس شرکت در آمریکا کار راحتی نیست، اما می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی برای مهاجرت به آمریکا باشد. این ویزا انواع مختلفی دارد. مثلا اگر به دنبال شغل هنری هستید باید ویزای P-2 و P-3 را تهیه کنید. ورزشکاران و اعضای تیم‌های ورزشی هم باید ویزای P-1 را تهیه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد مهاجرت به آمریکا از طریق کار و سرمایه گذاری کلیک کنید .

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

یکی از راه‌های مهاجرت و دریافت اقامت امریکا می‌تواند ازدواج با کسی باشد که تبعه آمریکا به شمار بیاید. این قانون مشمول کسی که هنوز پاسپورت آمریکا را دریافت نکرده نمی‌شود . و تنها داشتن ویزای مدت دار آمریکا مورد پذیرش نیست. اگر شما با یک زن یا یک مرد تبعه آمریکا ازدواج کنید، خود به خود می‌توانید از جواز تردد به خاک امریکا برخوردار شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج کلیک کنید .

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

آخرین راه شما برای ورود به خاک آمریکا و دریافت اقامت موقت، برنده شدن در لاتاری است. لاتاری هر ساله برگزار می‌شود و برای شرکت در آن، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. از آنجایی که برنده شدن در لاتاری آمریکا تنها به شانس مربوط است، نمی‌توان آن را یک مسیر قطعی برای مهاجرت دانست.

قوانین اقامت امریکا ۲۰۲۲ از طریق گرین کارت

پرچم امریکا و گرین کارت امریکا

داشتن گرین کارت آمریکا به معنای داشتن اقامت دائم و بدون محدودیت در خاک آمریکا است. زمانی که این کارت را دریافت کنید، مشمول دریافت خدمات شهروندی، اجتماعی، بهداشتی و کاری خواهید شد. در صورتی که خارج از خاک آمریکا باشید، می‌توانید با رفتن به کنسولگری آمریکا یا دفاتر حافظ منافع این کشور، درخواست گرین کارت آمریکا را بدهید.

اما اگر در خاک آمریکا حضور دارید، کارتان راحت‌تر است. شما می‌توانید با داشتن همسر آمریکایی، داشتن فرزند متاهل بالای ۲۱ سال تبعه آمریکا، خواهر یا برادر بالای ۲۱ سال تبعه آمریکا، داشتن شغل برای حداقل ۲ سال و… برای دریافت گرین کارت اقدام کنید. داشتن مدرک زبان برای دریافت گرین کارت الزامی نیست اما از شما آزمون زبان انگلیسی در ۳ سطح مکالمه، نوشتن و خواندن گرفته می‌شود.

شرایط عمومی اقامت امریکا برای ایرانیان

برای اینکه درخواست اقامت شما در آمریکا مورد پذیرش قرار بگیرد و در فرایند بررسی وارد شود، باید حداقل شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن ۱۸ سال تمام شناسنامه‌ای
  • توانایی حداقلی برای صبحت کردن، نوشتن و خواندن زبان انگلیسی
  • ارائه گواهی سلامت جسم و روان
  • پُر کردن فرم‌های مربوط به دریافت اقامت امریکا

در نظر داشته باشید که داشتن مجوز اقامت موقت و دائم، با داشتن پاسپورت آمریکایی متفاوت است. شما زمانی شهروند آمریکا محسوب می‌شوید که پاسپورت این کشور را داشته باشید. در غیر این صورت، تمامی ویزاها و مجوزهای داشته شده موقت است و تنها مدت زمان آن (۳ ماهه، ۶ ماهه، یکساله، ۳ و ۵ ساله) تفاوت دارد. فرم N-400، فرمی است که باید برای اخذ شهروندی آمریکا پُر کنید. هزینه‌های مربوط به این فرم هم یکبار پرداخت می‌شود و دیگر هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

کارشناس مهاجرت رویال اپلای در این مقاله به طور خلاصه و مفید همه قوانین اقامت آمریکا در ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار داده است. برای خواندن مقالات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر به بخش وبلاگ رویال اپلای مراجعه کنید . همچنین می توانید برای اخذ اقامت دائم امریکا از طریق سرمایه گذاری و تحصیل و … با موسسه مهاجرتی رویال اپلای در تماس باشید.

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های “همه قوانین اقامت آمریکا در ۲۰۲۲

  1. با تشکر از مجموعه خوب رویال اپلای.
    ممنون بابت مشاوره عالی