مهاجرت + ویزا (استرالیا)

ویزای مهارتی استرالیا یا اسکیل ورکر استرالیا ۲۰۲۳

مهاجرت به استرالیا با اسکیل ورکر استرالیا

کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای در ویزای مهارتی استرالیا یا اسکیل ورکر استرالیا ۲۰۲۳ به معرفی انواع ویزای کاری استرالیا یا همان ویزای اسکیل ورکر استرالیا و هزینه­ های آن و هزینه زندگی در استرالیا و بررسی شرایط اخذ ویزای مهارتی استرالیا یا اسکیل ورکر استرالیا پرداختند.

کشور استرالیا هرسال هزاران مهاجر را به دلیل کیفیت شرایط زندگی و فرصت‌های شغلی فراوانی که دارد به خود جذب می‌کند. ویزای کاری استرلیا یا همان ویزای اسکیل ورکر بخش بزرگی از برنامه مهاجرت به استرالیا را به خود اختصاص می‌دهد.

فهرست آنچه که در این مقاله می خوانید :

ویزای اسکیل ورکر چیست؟

معرفی انواع ویزاهای مهارتی و یا ویزای اسکیل ورکر استرالیا به همراه هزینه هایشان

هزینه‌های مازاد زندگی در استرالیا

شرایط اخذ ویزای مهارتی استرالیا یا ویزای اسکیل ورکر استرالیا

آمار تعداد متقاضیان اخذ ویزای مهارتی یا اسکیل ورکر استرالیا از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳

ویزای اسکیل ورکر چیست؟

یکی از مطرح ترین و پر طرفدارترین روند مهاجر پذیری استرالیا جذب افراد از طریق نیروی کار ماهر با تخصص می باشد. ویزای اسکیل ورکر به افراد خاص حرفه‌ای فرصت اخذ ویزای کار طولانی‌تر بدون داشتن اسپانسر را می‌دهد.

افراد از طریق ویزای اسکیل ورکر استرالیا می توانند با توجه به حوزه ی مهارتی و تخصص خود به استرالیا مهاجرت کنند . و در این کشور حرفه خود را شروع کنند.

 

این ویزا انواع مختلفی دارد که بر اساس ویژگی‌های خاصی از یکدیگر متمایز می‌شوند. در ادامه ی این مقاله به معرفی و هزینه ی اخذ هر یک از این ویزاهای اسکیل ورکر استرالیا می‌پردازیم:

معرفی انواع ویزاهای مهارتی و یا ویزای اسکیل ورکر استرالیا

  • ویزای نیروی کار منتخب ویزای ۱۸۶ استرالیا ( Employer Nomination Scheme visa )

این ویزا به کارگران ماهری که از سوی یکی از کارفرمایان استرالیایی دعوتنامه دارند اعطا می‌شود. پس کارگر می‌تواند به طور دائم در استرالیا به کار و زندگی بپردازد. همچنین افراد در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند اعضای خانواده خود را نیزبه استرالیا دعوت کرده و برای اخذ شهروندی اقدام نمایند. گفتنی است حداقل ۳ سال تجربه‌ی کاری در همان ردیف شغلی از الزامات اخذ این نوع ویزا می‌باشد. هزینه‌ی اخذ این ویزا از ۴۲۴۰ دلار استرالیا متغیر است.

  • ویزای نیروی کار منتخب منطقه‌ای ویزای ۱۸۷ استرالیا ( Regional Sponsored Migration Scheme visa )

این ویزا تحت مقررات ایالتی اعطا می‌شود و شرایط اخذ آن همانند ویزای ۱۸۶ می‌باشد اما در این نوع ویزا باید زیر ۴۵ سال باشید. و تمام شرایط از جمله مهارت زبان انگلیسی، مدارک تحصیلی و .. را مهیا کنید. شایان ذکر است که روند اعطای این ویزا از سال ۲۰۲۰ متوقف شده است.

  • ویزای ماهر مستقل ویزای ۱۸۹ استرالیا ( Skilled independent visa )

این ویزا به افراد اجازه می‌دهد در هر کجای استرالیا که می‌خواهند مستقر شده و به طور دائم به کار و زندگی و حتی تحصیل بپردازند. داشتن شغلی مرتبط با لیست مشاغل ماهر از الزامات اخذ این نوع ویزا می‌باشد. برای اخذ این ویزا نیازی به اسپانسر ندارید و باید زیر ۴۵ سال باشید و حداقل ۶۵ امتیاز کسب کنید. در صورتی که کارگر به همراه همسر برای اخذ این ویزا اقدام کند، امتیاز همسر نیز حائز اهمیت خواهد بود. هزینه‌ی اخذ این ویزا از ۴۲۴۰ دلار استرالیا متغیر خواهد بود.

  • ویزای نیروی ماهر منتخب ویزای ۱۹۰ استرالیا (( Skilled Nominated visa

با اخذ این ویزا کارگر می‌تواند به طور دائم در استرالیا به کار و زندگی و تحصیل بپردازد و از خدمات بهداشتی عمومی نیز بهره ببرد و در صورت واجد شرایط بودن متقاضی می‌تواند برای اخذ شهروندی اقدام کند. این ویزا نوعی ویزای دائم است اما با این ویزا کارگر می‌تواند به مدت ۵ سال از استرالیا خارج شده و دوباره وارد این کشور شود.

نکته‌ی حائز اهمیت این نوع ویزا این است که افراد بالای ۴۵ سال نیز می‌تواند برای اخذ این ویزا اقدام کند. علاوه بر این امتیاز همسر در این نوع ویزا نیز محاسبه خواهد شد. هزینه‌ی این ویزا برای متقاضی اصلی از ۴۲۴۰ دلار استرالیا متغیر است.  

  • ویزای کارآموزی ویزای ۴۰۷ استرالیا ( ( training visa

این ویزا به شما این امکان را می‌دهد که در فعالیت‌های آموزش مرتبط با ردیف شغلی شرکت کنید تا برای شغل دلخواه به صورت حرفه‌ای آموزش ببینید. این ویزا نوعی ویزای موقت است که به شما اجازه می‌دهد تا ۲ سال در استرالیا اقامت داشته باشید. در طول اقامت در استرالیا تا زمانی که ویزا معتبر باشد اجازه‌ی ورود و خروج از استرالیا را خواهید داشت.

اگر پس از تاریخ انقضای ویزا دوباره بخواهید در استرالیا بمانید باید برای اخذ ویزایی جدید اقدام کنید. هزینه‌ی اخذ این ویزا برای متقاضی اصلی ۳۲۵ دلار استرالیا می‌باشد.

  • ویزای موقت کمبود نیروی ماهر ویزای ۴۸۲ استرالیا ( Temporary Skill Shortage visa )

این نوع ویزا از سوی کارفرمایان استرالیایی برای جبران کمبود نیروی کار در استرالیا استفاده می‌شود. برای اخذ این نوع ویزا کارفرما باید اثبات کند که نیروی کار استرالیایی موجود در کشور پاسخگوی نیاز آن‌ها نبوده و نیاز به استخدام کارگران ماهر خارجی دارند. این ویزا نوعی ویزای موقت بوده که به شما این امکان را می‌دهد از ۲ تا ۴ سال در استرالیا اقامت داشته باشید. هزینه‌ی اخذ این نوع ویزا ۱۳۳۰ دلار استرالیا می‌باشد.

  • ویزای نیروی ماهر فارغ‌التحصیل ویزای ۴۸۵ استرالیا ( Temporary Graduate visa)

این نوع ویزا برای دانشجویان بین المللی که پس از فارغ التحصیلی  قصد کار و اقامت در استرالیا دارند صادر می‌شود. برای اخذ این ویزا باید زیر ۵۰ سال بوده و در ۶ ماه گذشته با ویزای دانشجویی در استرالیا اقامت داشته و تحصیلات مرتبط با ردیف شغلی مد نظر گذرانده باشید. این ویزا که نوعی ویزای موقت است به مدت ۱۸ ماه صادر می‌شد اما از ۱ دسامبر ۲۰۲۱ به ۲۴ ماه افزایش یافت. هزینه‌ی اخذ این نوع ویزا، ۱۷۳۰ دلار استرالیا می‌باشد.

  • ویزای موقت نیروی کار منتخب منطقه‌ای ویزای ۴۹۱ استرالیا ( Skilled Work Regional (Provisional) visa )

این ویزا نوعی ویزای موقت است که به کارگران اجازه می‌دهد تا درمناطق مختلف استرالیا به کار و زندگی بپردازند. افراد با این ویزا می‌توانند تا ۵ سال به طور موقت در استرالیا اقامت داشته و تا زمانی که این ویزا معتبر است از استرالیا خارج شوند و دوباره وارد این کشور شوند. گفتنی است با این ویزا پس از ۳ سال می‌توان برای اخذ اقامت دائم درخواست داد. هزینه‌ی اخذ این نوع ویزا برای متقاضی ۴۲۴۰ دلار استرالیا می‌باشد.

نکته: یکی از شرایط دریافت ویزای اسکیل ورکر در هر زیر شاخه ارائه تمکن مالی برای هزینه‌های حداقل ۱ سال زندگی در استرالیا می‌باشد.

هزینه‌های مازاد :

هزینه های زندگی در استرالیا

هزینه‌های زندگی در استرالیا نسبت به دیگر کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا و انگلستان پایین‌تر است ؛ همچنین از نظرسطح درآمد و رفاه در وضعیت خوبی قرار دارد. خرج و مخارج زندگی در استرالیا بیشتر به سبک زندگی فرد و خانواده‌ی وی بستگی دارد. بدیهی است زندگی در شهرهای بزرگی چون ملبورن و سیدنی  هزینه‌های بیشتری نسبت به زندگی در حومه شهر دارد.

شرایط اخذ ویزای مهارتی استرالیا یا ویزای اسکیل ورکر استرالیا

متقاضیان ویزای کاری استرالیا یا همان ویزای اسکیل ورکر استرالیا باید پیش نیازهای مشخصی که اداره مهاجرتی استرالیا اعلام کرده است ؛ را داشته باشند .

هر چه شرایط شما و امتیاز شما طبق خواسته ی اداره مهاجرتی استرالیا بهتر و بالاتر باشد ؛ احتمال دریافت دعوت نامه نیز افزایش خواهد یافت.

پیش نیازهای کلی برای اخذ ویزاهای کاری ۱۸۹ و ۱۹۰ و ۴۹۱ به شرح زیر است :

  • سن

سن متقاضی باید بین ۱۸ سال تا ۴۴ سال باشد.

  • مدرک زبان

متقاضیان مهاجرت به استرالیا باید مدارک زبان لازمه برای مهاجرت به استرالیا را دریافت کنند.

  • ارزیابی مدارک و معادل سازی

متقاضیان ویزای کاری استرالیا باید با توجه به رشته تحصیلی و کاری خود تمامی مدارک تحصیلی خود را ارزیابی کرده ؛ و مدرک استرالیایی را معادل سازی کند. با توجه به رشته متقاضیان و سابقه کاریشان سازمان های ارزیابی مدارک وجود دارد. برای مثال در رشته های مهندسی برای معادل سازی مدرک سازمان مهندسین استرالیا وجود دارد.

بعضی از سازمان ها فقط مدارک تحصیلی و سابقه کاری متقاضیان را به عنوان پیش نیاز دریافت می کنند ؛ اما برخی از این سازمان های علاوه بر مدارک گفته شده ، مدر زبان انگلیسی متقاضی را هم به عنوان پیش نیاز دریافت می کنند.

بنابراین مشاوران مهاجرتی رویال اپلای به شما پیشنهاد می کنند که در اولین گام برای دریافت ویزای مهارتی استرالیا یا ویزای اسکیل ورکر استرالیا باید از لیست مشاغل اداره مهاجرت استرالیا رشته تخصصی خود را پیدا کنید و سپس برای معادل سازی مدارک تحصیلی و کاری خود از سازمان مربوط به رشته خود اقدامات لازم را انجام دهید.

  • کسب امتیاز در جدول امتیازبندی مهاجرت به استرالیا

همه متقاضیان ویزای مهارتی استرالیا یا ویزای اسکیل ورکر استرالیا باید امتیاز لازم را طبق جدول امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا را کسب کنند. در غیر این صورت مجاز به اقدام اخذ ویزای کاری استرالیا نمی باشند.

برای مطلع شدن از نحوه امتیاز دهی ویزای اسکیل ورکر استرالیا را بر روی کلمه زیر کلیک کنید .

نحوه امتیاز دهی ویزای اسکیل ورکر استرالیا
  • سیستم انتخاب متقاضیان

همه ی متقاضیان اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا یا همان ویزای کاری استرالیا باید داخل سیستم خاصی به نام EOI ثبت نام کنند. و منتظر دریافت دعوت نامه ایی از طرف اداره مهاجرتی استرالیا باشند.

آمار تعداد متقاضیان اخذ ویزای مهارتی یا اسکیل ورکر استرالیا

اسکیل ورکر اسنرالیا

اداره مهاجرتی استرالیا هر سال سهمیه مشخصی را برای صدور ویزاهای مهارتی یا اسکیل ورکر استرالیا مشخص می کند. در سال ۲۰۲۱ وضعیت صدور ویزای اسکیل ورکر استرالیا تحت تاثیر تبعات شیوع ویروس کرونا قرار گرفته بود که بر همین اساس اداره مهاجرتی استرالیا کل ظرفیت ویزاهای مالی را ۱۶۰ هزار عدد در نظر گرفت. اما در نهایت ۱۴۰۳۳۶ هزار پرونده ویزای اسکیل ورکر استرالیا تصمیم گرفته شد.

با توجه به روند بهبود ویروس کرونا و اخبار و تحلیل ها از اداره مهاجرتی استرالیا می توان گفت ظرفیت ویزای اسکیل ورکر استرالیا در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ حدودا ۲۰۰هزار نفر و حتی بیشتر خواهد بود.

در واقع می توان گفت برای جبران کاهش سهمیه در سال های اخیر ما این افزایش صدور ویزای اسکیل ورکر استرالیا را در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ خواهیم دید. و همچنین می توان گفت با افزایش صدور ویزای مهارتی استرالیا شانس موفقیت متقاضیان برای اخذ این ویزا افزایش خواهد یافت .

سخن آخر

برای اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا و مهاجرت به استرالیا بهتر است از یک مشاور و یک وکیل مجرب مقیم استرالیا مشورت بگیرید. تا بتوانید به طور کامل موقعیت و وضعیت خود را در ابعاد مختلف بسنجید و بهترین تصمیم را برای مهاجرت به استرالیا بگیرید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای با وجود کارشناسان مهاجرتی و مشاوران و وکلای مجرب مقیم استرالیا شما را در همه ی پروسه های مهاجرتی استرالیا از صفر تا اخذ اقامت استرالیا همراهی می کنند. برای دریافت مشاوره ی رایگان از کارشناسان مهاجرتی و وکلای مقیم استرالیای رویال اپلای می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی را پر کرده و برای ما ارسال کنید.

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ –۲۲۴۰۸۱۸۱ –۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *