آزمون های زبان

چگونه به راحتی انگلیسی صحبت کنیم؟ – قسمت دوم –

چگونه به راحتی انگلیسی صحبت کنیم ؟ - قسمت دوم -

در قسمت دوم مقاله چگونه به راحتی انگلیسی صحبت کنیم؟ ما به ۱۴ نکته ساده و پر کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم. که به شما کمک می کند تا در مدت زمان کوتاه، به راحتی انگلیسی صحبت کنید .

برای خواندن قسمت اول مقاله با عنوان چگونه به خوبی انگلیسی صحبت کنیم؟  کلیک کنید.

تیتر ۱۲ نکته طلایی در مقاله چگونه به راحتی انگلیسی صحبت کنیم؟

زبان عامیانه انگلیسی را یاد بگیرید.

مراقب تلفظ خود باشید.

صدای خود را ضبط کنید.

مستقیماً به زبان انگلیسی فکر کنید.

اهداف مشخصی را برای خود تعیین کنید.

نقاط ضعف خود را بشناسید.

به لحن بومی زبانان (native ) توجه کنید.

از اشتباه کردن نترسید.

اشتباهات خود را به یاد داشته باشید.

مرور کنید و سطح خود را بسنجید.

استفاده از کلمات جدید را تمرین کنید.

نگران قواعد دستور زبان نباشید.

ابتدا با کلمات آسان شروع کنید.

برای یادگیری از انگلیسی زبانان مشتاق باشید.

۱.زبان عامیانه انگلیسی را یاد بگیرید.

چنانی که باید بر یادگیری زبان انگلیسی استاندارد تمرکز کنید، دانستن کلمات و عبارات عامیانه انگلیسی نیز لازم است. تا بتوانید در جریان تمامی مکالمات قرار بگیرید. زبان عامیانه همه جا کاربرد دارد، بنابراین نمی توان از یادگیری آن اجتناب کرد.

آشنایی با زبان عامیانه، دانستن اصطلاحات و دیگر عبارات، به مرور زمان می تواند تسلط شما را بهتر کند ؛ چرا که باعث میشود تا انواع مکالمات را درک کنید.

۲.مراقب تلفظ خود باشید.

بدیهی است که اگر مردم در درک تلفظ شما مشکل داشته باشند، صحبت کردن برای شما سخت خواهد شد.

متاسفانه جادوی خاصی برای بهبود تلفظ وجود ندارد، پس بهتر است تمرین کنید. همه چیز به نحوه حرکت دادن دهان، لب ها، زبان و گلو بستگی دارد. برای بهبود این موضوع، بهتر است به نحوه بیان حروف در بومی زبانان، توجه کنید.

۳.صدای خود را ضبط کنید.

صدای خود را ظبط کنید

معمولا وقتی به تمرین یک زبان خارجی فکر میکنیم، اولین ایده ای که به ذهن ما می رسد این است که خود را در موقعیتی قرار دهیم که مجبور به استفاده از این زبان باشیم. اما واقعیت این است که باید موضوع اعتماد به نفس و تسلط را نیز در نظر بگیریم.

هر کتاب انگلیسی زبان (به عنوان مثال، مجموعه هری پاتر که در سراسر جهان فروخته شده است) را که از خواندن آن لذت می برید بردارید و همزمان با خواندن آن صدای خود را ضبط کنید. البته این کار کمی زمان بر است؛ اما این از جمله راه هایی است که می‌توانید تلفظ انگلیسی خود را هر روز به روشی سرگرم‌کننده و جالب تمرین کنید .

۴. به زبان انگلیسی فکر کنید.

خود را به عنوان کسی که در حال یادگیری زبان انگلیسی است تصور نکنید، بلکه خود را فردی بدانید که کاملا انگلیسی صحبت می کند. این کار باعث می شود تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و از دانسته های خود بهتر استفاده کنید.

این به این معنی است که شما باید به زبان انگلیسی فکر کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید کلمه سیب را به زبان انگلیسی بگویید، احتمالاً ابتدا در ذهن خود این واژه را ترجمه می کنید و سپس سعی می‌کنید به کلمه صحیح انگلیسی فکر کنید. در عوض، سعی کنید تصویری از یک سیب را تصور کنید و فقط به کلمه انگلیسی  “apple”  فکر کنید.

تسلط واقعی زمانی اتفاق می افتد که  این ترجمه ذهنی را متوقف کنید. این بزرگترین قدم برای ارتقا از یک زبان آموز به یک بومی زبان است!

۵. برای خود اهداف مشخص و معینی تعیین کنید.

اهداف خود را مشخص کنید/چگونه به راحتی انگلیسی صحبت کنیم ؟

چگونه به راحتی انگلیسی صحبت کنیم ؟

دستیابی به تسلط بالا در صحبت کردن زمان زیادی طول می کشد. شما باید به اهداف معلوم و واضح تری فکر کنید. در ابتدا قدم‌های کوچک بردارید. اهداف خوب باید مشخص و قابل دستیابی باشند؛پس برای تعیین هدف، باید دقیقاً تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید یاد بگیرید و چه مدت می خواهید برای یادگیری آن صرف کنید.

به طور مثال:

من باید ۳۰  کلمه جدید انگلیسی را در ۳۰ روز یاد بگیرم.

اهدافتان را معقول و چالش برانگیز انتخاب کنید و انگیزه خود را بالا نگه دارید. فراموش نکنیدکه شما باید بدون استرس به اهداف خود برسید!

۶. نقاط ضعف خود را بشناسید.

به مرور زمان متوجه خواهید شد که یادگیری برخی از بخش‌های زبان انگلیسی برای شما دشوار هستند. این نقاط ضعف در یادگیری می تواند در بخش های : استفاده از دستور زبان، تلفظ، شکل گیری جمله و غیره باشد. در واقع شناخت این ضعف ها حائز اهمیت است، چرا که با شناسایی این نقاط، می توانید برای بهبود آن ها برنامه ریزی کنید.

زبان انگلیسی دارای بخش های پیچیده ای است که با توجه به زبان مادری شما می تواند پیچیده تر هم بشود. به موضوعاتی که با آنها مشکل دارید بیشتر توجه کنید و ساعت مطالعه بیشتری را به آن اختصاص دهید.

برنامه ریزی درست، سبب پیشرفت شما در تمام بخش های زبان انگلیسی می شود. اگر در هر یک از بخش ها عقب ماندید حتما برنامه مطالعه خود را اصلاح کنید.

۷. به لحن بومی زبانان زبان انگلیسی توجه کنید.

زبان آموزان باید به گویش بومی زبانان گوش دهند و معنای کلماتی را که می شنوند درک کنند. موارد دیگری نیز وجود دارد که می توانید تنها با گوش دادن یاد بگیرید.

سعی کنید نه تنها به معنای کلمات، بلکه به نحوه بیان آن شخص هم دقت کنید. توجه کنید که گوینده چگونه کلمات را در یک جمله به هم ربط می دهد؛ با نکاتی که یاد گرفتید مکالمه خود را اصلاح کنید . با این روش صحبت شما طبیعی تر به نظر می رسد.

بدیهی است که در ابتدا درک تک تک کلمات برایتان غیر ممکن به نظر برسد چرا که هنگام خیلی صحبت کردن، از کلمات زیادی استفاده می کنند و هم چنین لهجه بسیار غلیظی دارند.

یادگیری زبان انگلیسی کودک

چگونه به راحتی انگلیسی صحبت کنیم ؟

۸. از اشتباه کردن نترسید.

اجازه ندهید که ترس از اشتباه گفتن مطالب، مانع از صحبت کردن شما شود. بیشتر  اوقات، حتی استفاده از قوانین و کلمات ساده هم ممکن است سخت به نظر برسد.

با وجود اینکه که فکر کنید ممکن است جملات شما اشتباه باشد، باید به صحبت کردن ادامه دهید.

به علاوه، هرچه بیشتر صحبت کنید، این کار برای شما راحت تر می شود و برای دفعات بعدی کلمات مناسب سریعتر به ذهن شما خطور می کند.

۹. اشتباهات خود را فراموش نکنید.

از اشتباهات خود نترسید؛ بلکه مطمئن شوید که کاملا آن ها را فهمیده اید!

هنگامی که متوجه مشکلی در مکالمه انگلیسی خود می شوید، آن را یادداشت کنید (در ذهن خود یا بر روی کاغذ). در مورد این خطاها مطالعه کنید؛ بسنجید که دقیقا چه چیزی باعث به وجود آمدن این مشکل شده است.

از خود بپرسید که آیا از واژگان اشتباه استفاده کردم؟

آیا کلمه ای را اشتباه تلفظ کردم؟

آیا از دستور اشتباه در جمله هایم استفاده کردم؟

اشتباهات اجتناب ناپذیر و قابل تأمل هستند؛ بنابراین برای کاهش احتمال تکرار همان اشتباهات، از آنها درس بگیرید و آن ها را به خاطر بسپارید!

۱۰. مرور کنید و سطح خود را بسنجید.

مرور مطالبی که یاد می گیرید به اندازه یادگیری آن ها حائز اهمیت هستند!

بدون مرور ، به راحتی بسیاری از مطالبی که قبلاً آموخته اید را فراموش خواهید کرد. این موضوع مسیر رسیدن شما به تسلط بالا را تا حد زیادی کند می کند. زیرا مطالب پیشرفته در زبان انگلیسی بر پایه و اساس مفاهیم اولیه و ساده تر ساخته شده است. به همین دلیل است که باید به صورت مداوم دانسته های خود را مرور کنید و مهارت هایتان را بسنجید.

شما می توانید این آموزه ها را به روش های مختلف مرور کنید. به طور مثال: آزمون‌های شخصی (برای واژگان، دستور و ……) بسازید، برای تمرین کار ترجمه انجام دهید یا در جلسات آموزشی شرکت کنید. همچنین منابع آنلاینی نیز وجود دارد که برای مرور مطالب بسیار مفید هستند.

به یاد داشته باشید که برای مرور، باید برنامه ریزی زمانی داشته باشید. شاید برای شما بهتر است تا بلافاصله پس از اتمام یک مبحث یا یک واحد درسی مرور را شروع کنید؛ یا ترجیح شما این است که مطالب بیشتری یاد بگیرید و پس از اتمام  تمامی مباحث، مرور را شروع کنید!

مرور و آزمون دهی به شما کمک می کند پیشرفت خود را در زبان انگلیسی ببینید. فهمیدن اینکه چقدر پیشرفت کرده اید می تواند انگیزه شما را برای یادگیری افزایش دهد!

۱۱. استفاده از کلمات جدید را تمرین کنید.

یک جمله معروف در زبان انگلیسی وجود دارد که می گوید : ” استفاده کن یا از دستش بده “؛ اساس این جمله به این معنی است که اگر برای بهبود توانایی خود، تمرین نکنید ممکن است به راحتی آن را فراموش کنید.  ما از شما می خواهیم تا از این سبک برای به خاطر سپردن کلمات جدید استفاده کنید!

بهترین راه برای به خاطر سپردن یک کلمه جدید این است که فوراً از آن استفاده کنید تا در حافظه شما ثبت شود. درواقع هنگامی که یک کلمه جدید یاد می گیرید، سعی کنید چندین مرتبه در روز، در مکالمات خود آن کلمات را بگویید. این کار احتمال فراموشی واژگان را پایین می آورد.

گاهی اوقات، کلمه یا عبارتی را یاد می گیرید که ممکن است برای شما مفید نباشد، بنابراین بر یادگیری این مطالب تمرکز نکنید و سراغ مطالب مهم بروید.

چگونه به راحتی انگلیسی صحبت کنیم ؟

چگونه به راحتی انگلیسی صحبت کنیم ؟ – شرکت مهاجرتی رویال اپلای –

۱۲. نگران قواعد و دستور زبان نباشید.

کلید طلایی یادگیری زبان انگلیسی، تعادل بین مطالعه و تمرین و تکرار روزانه است. نکته جالب این است که روان صحبت کردن  به زبان انگلیسی با دانستن گرامر رابطه ی مستقیم ندارد و حتی بومی زبانان انگلیسی نیز اشتباهات گرامری دارند!

بنابراین گاهی اوقات بهتر است کتاب گرامر را کنار بگذارید، بیرون بروید و مهارت های نوشتن، خواندن، گوش دادن و صحبت کردن را در دنیای واقعی تمرین کنید. در حین تمرین این بخش ها ، قوانین گرامری زیادی را در طول مسیر یاد خواهید گرفت.

۱۳. ابتدا با کلمات آسان شروع کنید.

هنگام استفاده از زبان انگلیسی، بیشتر روی کلماتی که با آن ها آشنا هستید، تمرکز کنید. شاید دوست داشته باشید که از کلمات پیشرفته‌ و سخت تر استفاده کنید تا حرفه ای تر به نظر برسید،اما بهتر است از کلمات مناسب در سطح خود استفاده کنید و دانسته های خود را تمرین کنید.

مطمئن باشید استفاده از کلمات ناآشنا و سخت، فقط شما را به گفتن چیز های نادرست و عجیب سوق می دهد حتی با این وجود که هدف شما یادگیری کلمات و مهارت های بیشتر باشد. بنابراین توصیه می کنیم  که قبل از استفاده از یک کلمه جدید در مکالمه، مدتی درباره ی آن (در جملات و فیلم و متن ها ) مطالعه کنید.

۱۴. برای یادگیری از انگلیسی زبانان مشتاق باشید.

هیچ اجباری مبنی بر این موضوع وجود ندارد که شما فقط باید از کتاب های درسی و معلمان انگلیسی آموزش ببینید؛ در واقع، هر کسی که انگلیسی صحبت می کند می تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک بسیاری کند.

تصور کنید کسی با زبان مادری خودتان از شما بپرسد که چگونه این “کلمه” را تلفظ می کنید؟  عکس العمل شما چه خواهد بود؟ آیا عصبانی می شوید؟ خیر! اتفاقا خوشحال خواهید شد که می توانید آن شخص را راهنمایی کنید، درست مانند بسیاری از انگلیسی زبانان که از کمک به شما خوشحال می شوند.

اگر در میان دوست و همکارانتان فرد انگلیسی زبان را می شناسید، این فرصت را برای تمرین و یادگیری از دست ندهید. حتماً سؤالات  خود را از آن ها بپرسید و آماده بازخورد مثبت آن ها باشید.

مدرسین مجرب رویال اپلای در قسمت اول و قسمت دوم مقاله چگونه به خوبی و به راحتی انگلیسی صحبت کنیم؟  به ۲۴ نکته طلایی و کلیدی اشاره کرده اند . امیدواریم این نکات گفته شده برای شما کاربردی باشد و با رعایت این نکات پیشرفت زیادی در صحبت کردن به زبان انگلیسی داشته باشید.

با خیال راحت کارهای حقوقی و مهاجرتی خود را به ما بسپارید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *