تحصیلات در ایالات متحده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویزای F1 چیست؟

ویزای F1 آمریکا یک ویزای غیر مهاجرتی برای کسانی که مایل به تحصیل در آمریکا هستند، می باشد. اگر برای ورود به دانشگاه، کالج، دبیرستان، دبستان، هنرستان، برنامه های آموزشی زبان و یا موسسات آکادمیک برنامه دارید، شما باید یک درخواست برای ویزای F1 تنظیم کنید.

استثناهایی نیز وجود دارد، اما به طور کلی کسی که مایل به ماندن در آمریکا برای تحصیل یا زندگی است، باید ویزای مهاجرتی یا موقت آمریکا را داشته باشد. اگر شما مایل به تحصیل در آمریکا هستید، یک ویزای غیر مهاجرتی یا F1 یا F2 (برای وابستگان) دریافت خواهید کرد.

فرایند اخذ ویزای F1:

فرآیند ویزای F1 نسبتا ساده است اما می تواند زمان بر نیز باشد، بنابراین مهم است که این فرآیند را در اسرع وقت شروع کنید تا اطمینان حاصل نمایید که هر دیرکردی روی تحصیل شما تاثیری نخواهد گذاشت. شاید یکی از طولانی ترین گام ها می تواند اپلای کردن برای یک دانشگاه درآمریکا باشد که همچنین تایید شدن تغییرات برنامه دانشجو(SEVP (student exchange visitor program نیز مهم است.

تنظیم درخواست:

به یاد داشته باشید در حالی که موسسات خوبی در سراسر کشور وجود دارند، همه آن ها توانایی رسیدگی کردن به دانشجویان بین المللی را ندارند، پس مهم است پیش از اینکه درخواستی تنظیم کنید از ثبت موسساتی که مایل به حضور در آن ها هستید اطمینان حاصل نمایید.

پس از دریافت پذیرش توسط موسسه ای که انتخاب کرده اید، شما در برنامه SEVP عضو خواهید شد و ملزم به پرداخت فرم درخواست هستید.

پس از پرداخت همه ی هزینه ها، فرم I-20 توسط موسسه و یا برنامه تحصیلی به شما داده می شود. این فرم به شما اجازه برنامه ریزی یک وقت مصاحبه با سفارت آمریکا یا کنسولگری برای دریافت ویزای F1 می دهد و رسما یک دانشجوی بین المللی به شمار می آیید.

 

شرایط اخذ ویزای F1:

دستورالعمل های خاص برای اپلای ویزای F1 در وبسایت سفارت یا کنسولگری آمریکا  موجود است، اما علیرغم مکان ملاقات برای ویزا، شما باید همان اسناد و آدرس را ارائه دهید. به منظور واجد شرایط بودن و به عنوان بخشی از فرآیند مصاحبه ویزای F1، دانشجویان بین المللی باید موارد زیر را ثابت کنند:

  • اقامت رسمی در یک کشور خارجی و قصد برگشت به کشور مبدا
  • پیرو فارغ التحصیلی، دانشجوی بین المللی باید برای برگشت به کشور مبدا برنامه ریزی کند. اگر مصاحبه کننده اظهار کند که قصد شما داشتن اقامت دائم آمریکا است، ویزای شما به احتمال زیاد رد خواهد شد. هدف یک ویزای دانشجویی مبتنی بر تحصیل دانشجو و سپس برگرداندن آن دانش به خاک خودش است، نه ماندن در آمریکا.

ورود به یک موسسه تایید شده

در طول مصاحبه شما باید حکم پذیرش موسسه مورد تایید SEVP را ارائه دهید.

 

حمایت مالی کافی:

دارندگان ویزای F1 از آنجا که فرصت های کاری محدود تری خواهند داشت، باید مدارکی دال بر تامین مخارج زندگی و تحصیل درمدت زمان اقامت در آمریکا را ارایه  دهند. (حداقل به مدت یک سال)

ارتباط با کشور خود:

بخش مهم دیگر در مصاحبه ویزای F1، اثبات رابطه قوی شما با کشورتان است. از جمله خانواده، موقعیت های شغلی، حساب بانکی و دیگر دارایی ها.

محدودیت کاری در ویزای F1:

ضرروی است که به یاد داشته باشید، ویزاهای F1 برای دانشجویان تمام وقت در نظر گرفته شده و به عنوان ویزای کاری طراحی نشده است. با به یاد داشتن این نکته، توجه داشته باشید که دانشجویان بین المللی تنها قادر به ۲۰ ساعت کار در طول هفته و در داخل دانشگاه هستند اما ابتدا باید تاییدیه از وزارت امنیت داخلی و اداره بین المللی دریافت کنید.

کار کردن غیر قانونی زمانی که دارای ویزای F1 هستید یک تخلف جدی به حساب می آید و می تواند منجر به دیپورت شما شود. بعلاوه دارندگان ویزای F1 می توانند برای اجازه کار در دانشگاه، به مدت ۱۲ ماه اقدام کنند. این اجازه آموزش عملی اختیاری OPT نامیده میشود.(Optional Practical Training)

(OPT این اجازه را می دهد تا دانشجویان بین المللی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند، به طور موقت تا مدت زمان ۱ سال مشغول به کار در آمریکا شوند و به دانشجویان F1 اجازه آموزش و کار در زمینه ای مرتبط با رشته تحصیلی شان را می دهد).

 

 

کاربرد های OPT:

برای اطلاعات بیشتر، با یک مشاور دانشجویان بین المللی در دانشگاه در ارتباط باشید، اما OPT برای موقعیت های زیر استفاده می شود:

  • کار نیمه وقت در طی تحصیل دانشجویان F1
  • کار تمام وقت در طول دوره مرخصی
  • بعد از فارغ التحصیلی در زمینه ای مرتبط با برنامه تحصیلی تان

انتقال موسسه تحصیلی از طریق ویزای F1:

دانشجویان دارای ویزای F1 ملزم هستند تا تحصیلات اکادمیک خود را در موسسه ای ادامه دهند که از طریق آن درخواست ویزا خود را به ثبت رسانده اند. اگرچه در مواردی خاص دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود تا موسسه تحصیلی خود را تغییر دهند. این اتفاق در زمانی رخ می دهد که دانشجویان بین المللی واحد های درسی خود را به اتمام برسانند، یا با موافقت موسسه فعلی خود قصد ترک تحصیل در آن موسسه و انتقال به موسسه دیگری را داشته باشند.

 

بازگشت به کشور مبدا پس از اتمام تحصیل:

اجبار به ترک فوری آمریکا برای دانشجویان بین المللی که با ویزای F1 مشغول به تحصیل بوده اند وجود نخواهد داشت. این دسته از دانشجویان می توانند تا مدت زمان ۶۰ روز پس از اتمام تحصیل خود در خاک آمریکا باقی بمانند یا این که مشغول به OPT شوند. همچنین دانشجویانی که تمایل به اقامت در آمریکا را دارند موظف هستند تا نوع ویزای خود را تغییر دهند، اقدام به ادامه تحصیل داشته باشند یا با یک ویزای جدید تحصیلی در موسسه ای دیگر شروع به تحصیل کنند.

امیدواریم این مطالب کمک لازم به شما کرده باشد، در هر مرحله همکاران ما در رویال اپلای در کنار شما خواهند بود و می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای با وجود مشاوران و وکلای مهاجرتی مقیم آمریکا شما را در همه­ ی پروسه های مهاجرتی آمریکا راهنمایی و همراهی می کند .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ –۲۲۴۰۸۱۸۱ –۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸