ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا با اهداف گردشگری و تفریح و یا بازدید از خانواده و دوستان صادر می شود.

طبق آمارهای موجود سالانه تقریبا ۳۵ میلیون نفر از این کشور بازدید می‌کنند.

همچنین در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۳۲ میلیون نفر از این کشور بازدید کردند که منجر شد کانادا، نهمین مقصد پرطرفدار برای سفر شود. با این حال در دوسال متوالی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به علت شیوع کرونا این آمار و ارقام با کاهش چشم گیری مواجه  شد.

اگر قصد بازدید از این کشور را دارید با اخذ ویزای توریستی کانادا می توانید به طور موقت وارد این کشور شوید.

همچنین  اگر برای رسیدن به کشور مقصد باید از یکی از فرودگاه‌های کانادایی عبور کنید نیاز به اخذ این نوع ویزا خواهید داشت.

ویزای توریستی نوعی ویزای موقت است و به افرادی اعطا می‌شود که شرایط لازم برای ورود به کانادا را داشته باشند.

اعتبار ویزای توریستی کانادا معمولا ۵ سال است.

 

خبر جدید ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان در سال ۲۰۲۴

دولت کانادا در ۲۹ فوریه ۲۰۲۴  اعلام کرد که ایرانیانی که ویزای توریستی کانادا و یا هر ویزای موقت دیگری را دارند میتوانند در خواست مجوز کار (open work permit)  دهند.

افرادی که این مجوز را دریافت کنند می توانند در هر شغلی و با  هر کارفرمایی مشغول به کار شوند.

بر اساسا این قانون که تا سال ۲۰۲۵ تمدید شده است ایرانیانی که ویزای توریستی کانادا را دارند میتوانند ویزای خودر را به ویزای کاری یا تحصیلی تبدیل کنند .

 

تعداد ویزا های توریستی کانادا از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳

کانادا کشوری است در قاره‌ی امریکای شمالی که بالای ایالات متحده‌ی آمریکا واقع شده است و به عنوان کشوری بسیار پیشرفته و مهاجرپذیر شناخته میشود. همچنین با داشتن انواع شگفتی های طبیعی، بناهای تاریخی و فرهنگ های متنوع، کشوری زیبا برای اهداف گردشگریست. تقاضای مردم برای سفر به کانادا در چند سال اخیر به طور مداوم در حال رشد است، اما بیشتر مردم نمیدانند که چطور میتوانند به کانادا بروند.

در حالی که اکثر متقاضیان در اغلب اوقات به راحتی ویزای توریستی کانادا را دریافت می کنند، بسیاری از درخواست ها به دلیل فرم های ناقص و مدارک ناکافی یا نادرست رد می شوند.

اگر قصد دریافت ویزای توریستی کانادا را دارید، این مطلب را بخوانید تا تمام جنبه های مهم آن را بدانید. در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی ویزای توریستی و انواع آن صحبت کنیم. این مقاله راهنمایی جامع و کامل برای انواع ویزای موقت و سوالات متداول می‌باشد.

کانادا کشوری است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. در این مقاله صفر تا صد ویزای توریستی کانادا توسط تیم رویال اپلای بررسی می شود. امیدواریم این مطالب برایتان مفید و کاربردی باشد. آنچه که در این مقاله می خوانید:

فهرست مطالب

ویدیو ویزای توریستی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای گردشگری کانادا یا ویزای توریستی کانادا به دو نوع کلی تقسیم بندی می شود:

  1. ویزای ‌سینگل کانادا یا یک ‌بار ورود(Single Entry)
  2. ویزای مولتیپل کانادا یا چند بار ورود (Multiple Entry)

هر دو نوع ویزای گفته شده یک تاریخ انقضای معین دارند. و پس از پایان این تاریخ دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند. به غیر از این دو ویزا، ویزای دیگری با نام سوپر ویزای” Super visa “کانادا وجود دارد که زیر مجموعه ی ویزاهای توریستی کانادا قرار دارد و مختص افرادیست که فرزند و یا نوه هایش شهروند کانادا هستند و یا اقامت دائم کانادا را دارند.

لازم به ذکر است که در پروسه ی درخواست ویزا معمولا به طور خودکار ویزای چند بار ورود برای متقاضیان در نظر گرفته می شوند و تنها تحت شرایط خاصی ویزای یک بار ورود صادر می شود. به طور مثال، اگر برای برنامه‌ی خاصی که برای مدت محدودی در کانادا برگزار می‌شود درخواست ‌دهید، ویزای یک بار ورود دریافت می کنید.

۸ نوع ویزای توریستی در کانادا وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. یکی از مهم ترین و پر طرفداران ترین انواع ویزاهای توریستی کانادا ، سوپر ویزا یا ویزای والدین است. به طور کلی ویزای توریستی کانادا بسته به شرایط و نوع ویزای شما به دو صورت مولتیپل و یا سینگل صادر می شود.

در ادامه به تعریف ویزای سینگل، ویزای مولتیپل و سوپر ویزای کانادا و همچنین به بررسی شرایط کلی اخذ ویزای توریستی کانادا و همچنین نحوه ی درخواست آن می پردازیم.

 

مراحل اخذ ویزای توریستی مولتیپل کانادا

پس از ثبت نام وساخت اکانت شخصی ابتدا نوع ویزای درخواستی را مشخص کرده و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنید.

پس از تکمیل فرم‌های خواسته شده وارد صفحه‌ای خواهید شد که باید مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. از بارگذاری تمام مدارک اطمینان حاصل نمایید چرا که در صورت ناقص بودن مدارک درخواست شما بررسی نخواهد شد.

به یاد داشته باشید که برای پرداخت هزینه‌های مربوطه شما نیاز به کارت اعتباری بین المللی خواهید داشت.

 هزینه ویزای توریستی کانادا به شرح زیر است:

 

هزینه ویزای توریستی کانادا

 

به خاطر داشته باشید که هزینه های اضافی ممکن است اضافه شود، مانند هزینه حمل ونقل به مرکز درخواست ویزا .(VAC)همه افراد تحت تکفل مانند همسر و فرزندان خردسال شما که شما را در سفر همراهی می کنند باید هزینه درخواست جداگانه پرداخت کنند. اعضای خانواده می توانند همزمان درخواست دهند و درخواست آن ها خانوادگی بررسی میشود. توجه داشته باشید که این هزینه ها برای سوپر ویزاهای کانادا نیز اعمال می شود.

پس از پایان ثبت درخواست باید منتظر ایمیلی از طرف اداره مهاجرت کانادا باشید تا به یکی از مراکز پردازش ویزا( VAC)  کانادا برای انجام امور بایومتریک ازجمله انگشت نگاری و ثبت عکس دیجیتال مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید که پس از دریافت ایمیل حداکثر ۳۰ روز برای انجام امور بایومتریک وقت دارید.

لازم به ذکر است در سه صورت نیازی به ارائه اطلاعات بایومتریک ندارید:

  • اگر زیر ۱۸ سال هستید
  • ۶۱ سال و یا بیشتر سن دارید،
  • افرادی که در ده سال گذشته ویزای توریستی کانادا را دریافت کرده اند. این فرایند هر ۱۰ سال انجام می‌شود اگر از اخرین باری که بایومتریک ارسال کرده‌اید ۱۰ سال نگذشته است نیازی به تکرار این فرایند نیست مگر برای پروسه های مهاجرتی و درخواست ویزای دائمی کانادا.

دولت کانادا از امکان تمدید مدت زمان ثبت اطلاعات بایومتریک خبر می‌دهد. در صورتی که ثبت اطلاعات بایومتریک شما در ۳۰ روز مقرر ممکن نبوده است، شما ۶۰ روز دیگر مهلت دارید.همچنین به خاطر داشته باشید که باید قبل از شروع فرایند، اثر انگشت و عکس دیجیتال خود را تحویل سفارت دهید.

در جدول زیر مراحل و مدارک مورد نیاز برای انجام بایو متریک را مشاهده می کنید:

ویزای توریستی کانادا

پس از انجام امور بایومتریک باید منتظر بمانید تا برای اخذ ویزای شما تصمیم گیری شود.

پردازش ویزای شما معمولا چند هفته طول می‌کشد و این مدت براساس نوع ویزای درخواستی  و کشور مبداء متفاوت است.  مدت زمان پردازش ویزا از روزی که سفارت درخواست کامل شما را دریافت می کند تا روزی که تصمیم می گیرد، ادامه دارد.  شما می توانید در وبسایت رسمی اداره مهاجرت کانادا بر اساس نوع درخواست مدت زمان رسیدگی به درخواست خود را تخمین بزنید.

به عنوان مثال همانطور که در تصویر زیر

مشاهده می کنید مدت زمان پردازش ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان حدود ۵۷ روز

تخمین زده می شود.  این مدت زمان بدون احتساب زمان لازم برای بیو متریک است. لازم به ذکر است بسته به حجم کاری سفارت مدت زمان رسیدگی به درخواست های متقاضیان متغیر است.

مدت زمان ویزای توریستی کانادا

 

ویزای والدین کانادا

ویزای والدین کانادا (سوپر ویزای کانادا)​

ویزای والدین کانادا (سوپر ویزای کانادا) یکی از انواع ویزاهای توریستی کانادا  برای کسانی است که فرزندان و نوه هایشان شهروند کانادا هستند و یا اقامت دائم این کشور را دارند.

مدت اعتبار سوپر ویزای کانادا ۱۰ سال می باشد. گذرنامه های ایرانی ۵سال اعتبار دارند به همین دلیل این ویزا با اعتبار ۵ساله صادر می شود.

با داشتن سوپر ویزای کانادا در هر بار ورود شما به کانادا اجازه دارید تا ۲سال متوالی در این کشور اقامت داشته باشید.

برای اخذ این ویزا داشتن دعوت‌نامه­ ی رسمی فرزند یا نوه ­ی بالای ۱۸ سال برای درخواست‌کننده امری ضروری و مهم است.

همچنین فرد دعوت کننده باید ثابت کند در طول اقامت متقاضی می تواند از عهده­ ی هزینه­ هایش بر‌آید؛ بنابراین حقوق ماهیانه فرد دعوت کننده باید حدود ۲.۴ هزار دلار کانادا باشد و همچنین مدارک اقامت دائم وی و برگه‌های ارزشیابی شرایط مالی و مالیاتی‌اش ضمیمه ­ی پرونده درخواست ویزای متقاضی گردد.

  • متقاضی باید پدریا مادر یا پدربزرگ یا مادربزرگ یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم کانادا باشد .
  • داشتن دعوتنامه از فرزند یا نوه که شامل سه مورد  زیر باشد:
  • حمایت مالی از متقاضی: فرزند یا نوه‌ی شما که قصد دارد اسپانسر شما شود، باید بتواند میزان در آمد خود را  با ارئه گواهی شغلی، فیش حقوقی و نامه بانکی و ثابت کند.  در جدول زیر حداقل میزان درآمد ماهیانه اسپانسر در کانادا با توجه به تعداد اعضای خانواده  او را مشاهده می کنید در نظر داشته باشید منظور از تعداد اعضای خانواده در جدول زیر تعداد اعضای خانواده فرد اسپانسر شونده در کانادا به علاوه پدر یا مادر یا پدر بزرگ یا مادر بزرگ اوست  که قصد دارن تحت حمایت او به کانادا بیاید .  
  • لیست و تعداد اعضای خانواده
  • کپی از مدارک شهروندی یا اقامت دائم کانادا

حداقل درآمد ضروری برای اسپانسر


 تمدید ویزای والدین کانادا (سوپر ویزای کانادا)

افرادی که سوپر ویزای کانادا را دارند تا حداکثر دو سال می توانند در کانادا بمانند. اگر می خواهید بیش از دو سال در کانادا بمانید، باید برای تمدید اقامت خود اقدام کنید. شما باید درخواست تمدید خود را حداکثر ۳۰ روز قبل از انقضای ویزای خود ارسال کنید.

سوپر ویزای کانادا جزء ویزاهای اقامت موقت کانادا می باشد. برای اطلاعات کامل تر ازشرایط اخذ سوپر ویزای کانادا مقاله ویزای والدین کانادای رویال اپلای را مطالعه کنید.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

شرایط ویزای توریستی کانادا که در ادامه مشاهده می کنید، شرایطی است که توسط سفارت کانادا تعیین شده و اگر فرد متقاضی تمام شرایط ویزای توریستی کانادا را نداشته باشد، ریجکت می‌شود.

  • پاسپورت معتبر
  • سلامت جسمی و ذهنی
  • ارائه تمکن مالی برای هزینه‌های اقامت و گردشگری در کانادا
  • برنامه ریزی منظم و دقیق برای ورود و خروج
  • تعهد به ترک کشور پس از به پایان رسیدن تاریخ انقضای ویزا
  • تعهد به این که شما با هدف کار با این ویزا وارد کانادا نشده‌ و در طول اقامتتان به دنبال کارهای استخدامی نخواهید بود. و پس از پایان بازدید از کشور کانادا این کشور را ترک خواهید کرد.
  • تعهد به این که هیچ یک از اعمال شما موجب به خطر افتادن امنیت ملی کانادا نمی‌شود.
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • پیروی از قوانین این کشور
  • انجام برخی از آزمایشات پزشکی مانند سل، ایدز، هپاتیت و …

نحوه درخواست ویزای توریستی کانادا

مراحل اخذا ویزای توریستی کانادا

همانطور که در قسمت بالاتر توضیح دادیم . شما می‌توانید به صورت آنلاین یا مکتوب برای اخذ این نوع ویزا اقدام کنید.

 

سایت رسمی کانادا

شما باید در سایت سفارت کانادا به آدرس canada.ca یک حساب کاربری ایجاد کنید. و مدارک مورد نیاز را برای سفارت کانادا ارسال کنید.

پس از آپلود مدارک درخواستی ویزا ، شما باید هزینه های مربوط به بررسی مدارک و همچنین انگشت نگاری خود را بپردازید.

پس از پرداخت هزینه‌های انگشت نگاری و عکس برداری ویزای توریستی کانادا شما باید منتظر ایمیلی از طرف سفارت کانادا باشید. شما تا ۳۰ روز وقت دارید به یکی از دفاتر انگشت نگاری کانادا مراجعه کنید.

در صورتی که ویزای توریستی کانادا پس از انگشت نگاری برای شما صادر شود، باید پاسپورت خود را به یکی از دفاتر وک کانادا پیکاپ کنید. در بازه زمانی بین ۳ تا ۵ روز، ویزای توریستی شما در پاسپورتتان الصاق می‌شود.

 

ریجکت شدن یا رد شدن ویزای توریستی کانادا

رد شدن ویزای گردشگری (ویزای توریستی کانادا) ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. از رایج ترین دلایل رد شدن ویزای توریستی کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

علت عمده‌ی ریجکت شدن ویزاهای توریستی از واجد شرایط نبودن فرد است.

  • نداشتن تاریخچه سفری مناسب
  • تمکن مالی کم تر از مبلغ تعیین شده سفارت کانادا
  • داشتن سوء پیشینه و سوابق کیفری
  • متقاضی به تعهدات خود مطابق قوانین دولت کانادا عمل نمی‌کند.
  • به دلیل قانع نشدن افیسر از خروج به موقع متقاضی
  • و سایر دلایل از جمله:
  • دلایل امنیتی، موارد نقض حقوق بشر یا بین المللی، رفتار مجرمانه، ارتکاب جنایت سازمان یافته، دلایل مالی، ارائه اطلاعات نادرست، عدم رعایت قانون

اگر فردی واجد شرایط نباشد، درخواستش برای ویزای توریستی کانادا رد می شود. رد شدن یک فرد یا به عبارتی دیگر ریجکت شدن او در دو زمان متفاوت تصمیم گیری میشود:

  • پس از چک کردن مدارک و درخواست مکتوب متقاضی، بدون مصاحبه‌ی حضوری
  • در پایان مصاحبه

در ماه اکتبر ۲۰۱۸ بیش از ۹۰درصد ویزای توریستی کانادا برای متقاضیان ایرانی رد شده بود. این آمار در نوع خود بی سابقه بوده و همچنین می تواند نشان دهنده ی سختگیری و حساسیت زیاد دولت کانادا برای صدور ویزای توریستی باشد.

نمودار زیر میزان ویزاهای توریستی پذیرفته شده و رد شده را نشان می دهد. قبل از اقدام برای دریافت ویزا ی توریستی کانادا ، با وکلا و مشاوران مهاجرتی رویال اپلای  مشورت کنید  و از آخرین قوانین و مقررات مهاجرتی اطلاعات کاملی کسب کنید.

ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه

برای دریافت ویزاهای توریستی کانادا به دعوت نامه نیازی ندارید. داشتن دعوت نامه به پروسه‌ی دریافت ویزای شما سرعت می‌بخشد اما ضروری نیست.با این وجود استثنائاتی نیز وجود دارد برای مثال شما برای سوپر ویزای والدین کانادا به دعوت نامه ای که نشان دهنده‌ی حمایت فرزند یا نوه‌ی شما از شماست نیاز دارید.

اما برای دریافت اکثر ویزای توریستی کانادا یا ویزاهای دیپلماتیک و … نیازی به دعوت نامه ندارید.

دعوت نامه سندی است که توسط شخصی که از شما دعوت می کند تا از آنها در کانادا دیدن کنید نوشته می شود. در این نامه، میزبان تأیید می کند که در تمام مدتی که در کشور خواهید بود از شما پذیرایی خواهد کرد.

با این حال، برای اینکه این نامه معتبر تلقی شود، میزبان دعوتنامه باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • میزبان باید مقیم قانونی و دائم کانادا باشد.
  • شما باید با میزبان رابطه داشته باشید: می تواند دوست یا خویشاوند شما باشد.
  • میزبان باید یک خانه یا آپارتمان و  فضای کافی برای  میزبانی از شما در طول اقامت شما در کانادا داشته باشند.
  • دعوت نامه می تواند به متقاضی یا اداره مهاجرت ارسال شود. متقاضی باید هنگام درخواست ویزای توریستی  عمراه سایر مدارک دعوتنامه را نیز ارسال کند.

دعوت نامه ویزای توریستی کانادا

 ارائه دعوت نامه تضمینی برای تایید درخواست ویزای توریستی کانادا شما نیست. همانطور که قبلا اشاره کردیم افسری که درخواست شما را بررسی می کند چندین عامل را در نظر می گیرد تا تصمیم بگیرد که آیا واجد الشرایط دریافت ویزا هستید  یا خیر.

دعوتنامه ویزای توریستی باید شامل موارد زیر باشد :

توریستی کانادا بدون دعوت نامه

سوالات متداول ویزای توریستی کانادا

  • ارائه یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ (دقت کنید از مدت زمان عکستان خیلی نگذشته باشد.)
  • ارائه پاسپورت که دارای یک سال اعتبار باشد. (در صورت وجود ارائه پاسپورت های قبلی دارای مهر و ویزا)
  • ارائه ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • در صورت متاهل بودنتان ارائه ترجمه سند ازدواج
  • دانشجویان و دانش آموزان برای اخذ این ویزا باید گواهی اشتغال به تحصیل ارائه دهند.
  • فرم درخواست ویزای توریستی کانادا باید برای هر فرد به طور مجزا تکمیل شود
  • ترجمه مدارک شغلی متقاضی
  • ارائه نامه مهر شده برای اثبات تمکن مالی فرد متقاضی به زبان انگلیسی و ارائه پرینت گردش مالی در طی ۶ ماه گذشته
  • ارائه سوابق بیمه اجتماعی فرد متقاضی
  • اجازه برای خروج متقاضیان و فرزندان زیر ۱۸سال
  • ارائه سند ملکی

هزینه ی ویزای توریستی کانادا

هزینه اخذ ویزای گردشگری یا همان توریستی کانادا به شرح زیر است:

متقاضی ۱۸۵ دلار به سفارت کانادا پرداخت می کند که شامل:

  • هزینه‌ی ثبت درخواست و بررسی مدارک: ۱۰۰ دلار کانادا
  • هزینه‌ی بایومتریک (انگشت نگاری ویزای کانادا) : ۸۵ دلار کانادا

هزینه اخذ ویزای گردشگری یا همان توریستی کانادا

هزینه‌های اقامتی برای شخصی که در این کشور زندگی می‌کند ماهانه حدود ۱۲۳۰ دلار کانادا و برای شخصی که به مدت یک ماه با هدف گردشگری در کانادا اقامت دارد، ۲۰۰۰ دلار کانادا خواهد بود.

 مطابق آمارها در سال ۲۰۲۳ هزینه‌ی ماهیانه‌ی زندگی در کانادا که برحسب شهر متفاوت می‌باشد این گونه تخمین زده می شود :

متوسط هزینه‌ی ماهیانه برای یک نفر حدود ۲۳۲۵ دلار کانادا می‌باشد. (اجاره‌ی خانه نیز در نظر گرفته شده است) و حداقل مبلغ مورد نیاز یک گردشگر در کانادا به مدت یک ماه ۲۳۶۳ دلار کانادا می‌باشد. در ادامه به  رتبه بندی شهرهای های مختلف کانادا از نظر گران قیمت بودن و همچنین میزان هزینه های ضروری برای زندگی در کانادا می پردازیم.

گران قیمت ترین شهرهای کانادا

2023گران قیمت ترین شهرهای کانادا

 

 

 

زمان پردازش ویزا و مدت زمان جواب اخذ ویزای توریستی کانادا

زمان پردازش ویزای توریستی کانادا به تابعیت شما بستگی دارد و ممکن است از ۸ تا ۴۰ روز کاری متغیر باشد. اما مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا، را پس از انجام مراحل بایومتریک یا همان انگشت نگاری و عکس برداری ویزای توریستی کانادا محاسبه می شود.

در گذشته زمان جواب ویزای توریستی حدودا بین ۱۴ تا ۹۰ روز پس از مراحل انگشت نگاری کانادا طول می کشید. اما از ۲۲ ژانویه سال ۲۰۱۹، سفارت کانادا این مدت زمان را افزایش داده است . جواب ویزای توریستی کانادا پس از  ۹۲ روزی کاری بعد از انگشت نگاری، به متقاضیان، اعلام خواهد شد.

زمان پردازش ویزای توریستی کانادا از زمان ارسال درخواست شما در نظر گرفته می‌شود. اگر مدارک شما ناکامل باشد پردازش ممکن است با تاخیر باشد یا مدارک به شما بازگردانده شود.

 در جدول زیر مدت زمان پردازش انواع ویزای توریستی را مشاهده می کنید :

نکته : در هیچ یک، مدت زمانی که شما صرف انجام امور بایومتریک می‌کنید و یا مدت زمانی که صرف ارسال مدارک از مرکز درخواست ویزا به دفتر دولت کانادا می‌شود، و مدت زمان پیکاپ ویزا در نظر گرفته نشده است.

مدت زمان پردازش ویزای توریستی کانادا


اگر در کانادا هستید و می‌خواهید برای مدت بیشتری در کانادا اقامت داشته باشید باید ۹۰ روز پیش تر از تاریخ انقضای ویزای توریستی خود اقدام کنید و فرم IMM 5708 را پرکنید چرا که اگر تاریخ ویزای توریستی‌ منقضی شود، باید کانادا را ترک کنید. پس از بررسی درخواست شما اگر واجد شرایط باشید، visa recorder  دریافت خواهید کرد.

درخواست تمدید شما بهتر است آنلاین انجام شود. مدت زمان رسیدگی به درخواست ۱۴۴ روز است.

مدارک شما باید کامل باشد. ( بایومتریک، هزینه ها، سایر مدارک،…) هزینه درخواست تمدید ویزا ۱۰۰ دلار است.

و شما باید درخواست خود را قبل از به پایان رسیدن ویزای توریستی خود ثبت کنید.

برای درخواست ویزا رکوردر ( تمدید ویزای توریستی) باید حداقل ۳۰ روز قبل از تاریخ انقضای ویزای توریستی خود درخواست دهید.

یکی از مهم ترین فاکتور‌ها برای تمدید ویزای توریستی، تمکن مالی می‌باشد. شما باید بتوانید از پس هزینه‌های خود بربیایید چرا که به عنوان مقیم موقت حق کار در کانادا ندارید.

تمدید ویزای توریستی کانادا2023


ویزای ریکوردر Visa recorder مدرکی است که به شما اجازه‌ی اقامت طولانی‌تری می‌دهد و تاریخ انقضای جدیدی تعریف می‌کند و شما ملزم می شوید در این تاریخ جدید کشور را ترک کنید. اگر پس از دریافت visa recorder زودتر از تاریخ انقضا قصد خروج و ورود مجدد داشته باشید باید برای دریافت اجازه ورود مجددا اقدام کنید چرا که این مدرک، ورود مجدد شما را تضمین نخواهد کرد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت  visa recorder :

  • باید در کانادا باشید.
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • پرداخت هزینه‌های مرتبط با فرم IMM 5708
  • توضیح دلیل این که چرا می‌خواهید در این کشوربیشتر بمانید.
  • ارائه تمکن مالی برای اثبات این که شما می‌توانید از پس هزینه‌های اقامت خود برآیید.
  • تعیین زمان ترک کانادا
  • اثبات این که اقامت شما در کانادا موقت خواهد بود. 

شما برای این کار باید ابتدا واجد شرایط ویزای توریستی کانادا باشید. همه‌ی شرایط بالاتر نوشته شده اند. یکی از مهم ترین این شروط این است که  باید به افیسر اداره مهاجرت  اثبات کنید که در زمان معین شده به کشور خود باز می‌گردید. پس درخواست پناهندگی کانادا با اخذ ویزای توریستی خلاف مقررات ویزای موقت کاناداست. به همین دلیل  فرآیند پر ریسک و  پرمخاطره است و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

برای گرفتن ویزای توریستی کانادا شما باید ثابت کنید که از تمکن مالی برخوردارید و میتوانید در طول مدت اقامت خود هزینه‌های خود را پرداخت کنید. برای اینکار باید مدارک کافی ارائه کنید.

مبلغ مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی یک نفر، حدود ۱۳۷۵۷ دلار کانادا می‌باشد. این مبلغ برای ۶ ماه اقامت شما  در کانادا در نظر گرفته شده است. مبلغ گفته شده در صورت حضور همسر یا فرزندان افزایش پیدا می‌کند.

در جدول زیر میزان تمکن مالی مورد نیاز با توجه به تعداد اعضای خانواده را در سال ۲۰۲۳ مشاهده می کنید :

تعداد اعضاء خانواده
تمکن مالی
۱
۱۳.۷۵۷ دلار
۲
۱۷.۱۲۷ دلار
۳
۲۱.۰۵۵ دلار
۴
۲۵.۵۶۴ دلار
۵
۲۸.۹۹۴ دلار
۶
۳۲.۷۰۰ دلار
۷
۳۶.۴۰۷ دلار
به ازای هر فرد اضافی
۳.۷۰۶ دلار

اگر متقاضی مدرکی مبنی بر توانایی مالی قابل توجه برای سفر خود نشان ندهد، درخواست ویزا او رد می شود. بنابراین، ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی بسیار مهم است . در صورتی که تمکن مالی شما برای سفر به کانادا کفایت نمی کند، می توانید با ارائه مدارکی نشان دهید که در طول سفر از حمایت مالی کافی برخوردار خواهید بود و به عبارت بهتر شخصی در کانادا اسپانسر مالی شماست. اینجا جایی است که داشتن  دعوت نامه اهمیت پیدا می کند. اگر به ملاقات شخصی می روید، می توانید  از او بخواهید که در دعوت نامه ای که برای شما میفرستد حمایت مالی خود را برای سفر شما اعلام کند و یا  اگر اسپانسری دارید، دریافت یک سند کتبی از آنها که نشان دهنده حمایت مالی است نیز می توانید مفید باشد.

سخن پایانی ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی  کانادا  معمولا به افرادی  اعطا می شود که هدف آن ها از سفر به این کشور تفریح، گشت و گذار و یا  بازدید از دوستان و اعضای خانواده است بنابراین لازم است اطلاعات صحیحی از  مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت داشته باشید.

همانطور که گفتیم ویزای توریستی موقت و مدت دار است و پایان اعتبار ویزای کانادا باید به کشور خود برگردید و در نهایت این افیسر است که بر اساس مدارکی که ارائه داده اید، تصمیم می گیرد آیا واجد الشرایط دریافت ویزای توریستی کانادا هستید یا خیر.

کارشناسان و وکلای مهاجرتی رویال اپلای آماده پاسخ گویی به سوالات و ارائه اطلاعات صحیح  در خصوص مدارک مورد نیاز و نحوه اقدام برای دریافت انواع ویزاهای موقت کانادا هستند.   

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان رویال اپلای و ارائه جزئیات بیشتر با شما تماس خواهیم گرفت.

از طریق تکمیل فرم ارزیابی میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب شرکت رویال اپلای بهره مند شوید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

32 دیدگاه در “ویزای توریستی کانادا

  1. Avatar الهه رضایی گفت:

    سلام
    ببخشید اگه بخوایم الانا برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنیم به این قانون که کانادا برای ایرانیا گذاشته می رسیم؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز بله این قانون تا سال ۲۰۲۵ تمدید شد.

  2. Avatar مجید گفت:

    هزینه ویزای مولتی کانادا برای ۳ نفر چقدر حدودا در میاد؟ ممنون

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست هزینه های دولتی این پروسه برای هر نفر ۱۸۵ دلار میباشد.

  3. Avatar غزاله گفت:

    سلام اگه کسی ویزای شینگن نداشته باشه یعنی نمی تونه برای ویزای توریستی اقدام کنه؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز بله میتواند اقدام کنه و شانس پایین تری دارد.

  4. Avatar قاسمی گفت:

    سلام وقت به خیر
    من دعوتنامه از طرف خواهرم دارم که شهروند کانادا هستش. می خوام ببینم نیاز هست که ویزای شینگن هم داشته باشم برای توریستی کانادا یا نه؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز داشتن دعوت نامه یا سابقه سفر شانس شما را بیشتر میکند.

  5. Avatar فائزه مولایی گفت:

    سلام
    ما میخواستیم خانوادگی برای ویزای مولتی کانادا اقدام کنیم ولی میگن که شانس اینکه همه با هم ویزا بشیم خیلی کمه. می خوام ببینم اگه مادر پدرم اقدام کنن بعد از اینکه ویزاشون اومد من اقدام کنم میشه اینکارو انجام داد؟
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز بله میتوانید همزمان و هم به صورت جداگانه اقدام کنید.

  6. Avatar naziri گفت:

    من فرزندم که ۱۱ ساله هستش رو در یک مدرسه در کانادا ثبت نام کردم آیا خودم هم میتونم برای تحصیل در کانادا اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرت کارشناس مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزیز همراه فرزند تون میتوانید ویزای همراه دریافت کنید و بعد ارز ورود به کانادا در خواست استادی پرمیت بدید و ویزای خود را به ویزای تحصیلی تبدیل کنید.
      مقاله تحصیل در کانادا