مهاجرت + ویزا (کانادا)

تحصیل در کانادا برای ایرانیان * بررسی بورسیه ها و وام های تحصیلی کانادا برای ایرانیان *

تحصیل در کانادا برای ایرانیان

کشور کانادا دارای سیستم آموزشی بسیار قوی است . به همین امر مورد توجه بسیاری از متقاضیان در سراسر دنیا از جمله ایران برای مهاجرت تحصیلی به کانادا قرار گرفته است. امروزه تحصیل در کانادا برای ایرانیان بسیار مرسوم و رایج شده است . در این مقاله ما شرایط و هزینه ها و وام های تحصیلی و بورسیه ها را برای تحصیل در کانادا برای ایرانیان به طور کامل بررسی می کنیم .

 

 

چرا ایرانیان تحصیل در کانادا را انتخاب می کنند؟

جدا از استانداردهای جهانی آموزش که این کشور ارائه می دهد، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود فرصت تحصیل در کانادا برای دانشجویان ایرانی مطلوب ترین انتخاب باشد.

کانادا کشوری کاملا لیبرال، با سطح زندگی متوسط ​​است. هم چنین، کانادا طیف وسیعی از فرصت ها را برای مهاجران فراهم می کند مانند فرصت های شغلی، مسکن مناسب، ارائه خدمات آموزشی بالاتر از سطح متوسط جهانی و …

 علاوه بر این، دانشجویان ایرانی شانس دریافت اقامت دائم کانادا و متعاقب آن شهروندی و برخورداری از حقوق و امتیازات کامل از طریق ازدواج، معاشرت و… دارند.

 

 

آینده دانشجویان پس از تحصیل در کانادا

چهار دانشجوی کانادایی / تحصیل در کانادا برای ایرانیان

 

 

کانادا یکی از کشور هایی است که بالاترین نرخ اشتغال در اروپا را دارد. این کشور فرصت های شغلی زیادی را در بخش های مختلف پر رونق خود ارائه می دهد. همانطور که در مقاله های قبلی به آن اشاره کردیم، سیستم آموزشی کانادا به گونه ای طراحی شده است که فارغ التحصیلان جوان بتوانند حتی بدون تجربه کاری هم به راحتی در بازار کار جذب شوند. برای خواندن مقاله قبلی تحصیل در کانادا می توانید اینجا کلیک کنید . :arrow:

در کانادا، کسب و کارها و شرکت ها با مؤسساتی ارتباط برقرار می کنند که شاگردان ممتاز و نخبه را به آن ها معرفی می کنند. بنابراین، اگر شما یک دانش آموز عالی هستید، شانس شما برای ورود به شغل های پرسود و حرفه ای بالاست!

علاوه بر این، در بخش هنر و حتی جنبه های غیر دانشگاهی نیز فرصت هایی را برای شکوفایی استعداد دانش آموزان خود فراهم می آورد.

 

استان های محبوب کانادا از نظر دانشجویان ایرانی

کانادا از استان های زیادی تشکیل شده است که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. در همین راستا و بر اساس نظرات دانشجویان ایرانی، برخی از استان ها برای تحصیل ایرانیان مناسب تر هستند.

اگر می خواهید مجوز تحصیل در کانادا را سریعاً دریافت کنید، آلبرتا، نیوبرانزویک، ساسکاچوان و کبک بهترین استان ها هستند.

همچنین دانشجویان ایرانی می توانند با همشهریان ایرانی خود ملاقات کنند و در زمینه ی پیدا کردن شغل و دریافت مجوز کار به یکدیگر کمک کنند.

 

 

دانشجویان ایرانی در چه برنامه هایی می توانند شرکت کنند؟

کانادا طیف وسیعی از دوره ها را برای ایرانیان ارائه می دهد. این دوره ها عبارتند از :

  • دوره لیسانس :

شرکت در دوره کارشناسی برای فارغ التحصیلان مدارس امکان پذیر است. این دوره ها معمولا ۴ سال یا بیشتر به طول می انجامند. طول دوره کارشناسی کاملا بستگی به رشته دانشجویان دارد. به فارغ التحصیلان این دوره مدارک فارغ التحصیلی مانند  B.sc، B.A، B.Ed، و……. اعطا می شود.

  • دوره کارشناسی ارشد :

دوره کارشناسی ارشد در کانادا به طور متوسط ​​ ۱ سال طول می کشد. با این حال، برخی از این دوره ها به دلیل پیچیدگی های بیشتر می تواند تا ۲ سال به طول انجامد، به خصوص دوره های بسیار حرفه ای. به دانشجویان کارشناسی ارشد مدارک کارشناسی ارشد مانند  M.sc، MBA، و…… اعطا می شود.

  • دوره P.hd :

 دوره P.hd را می توان در ۴ سال تکمیل کرد که بسیار گرانتر از دوره های قبلی است و از ارزش بالایی برخوردار است.

  • کمک هزینه تحصیلی و تحقیقات :

مؤسسات کانادایی فرصت های تحقیقاتی و کمک هزینه تحصیلی را به طور مساوی به تمامی دانشجویان ارائه می دهند. در این دوره تعداد زیادی از دانشجویان محقق توسط موسسات و دولت حمایت می شوند؛ همچنین به کسانی که در زمینه‌های پژوهشی مختلف پیشرفت کنند، به شکل ویژه تقدیر می شود.

 

 

هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان ایرانی

هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان ایرانی / تحصیل در کانادا برای ایرانیان

 

 

قبل از اینکه تصمیم بگیرید از ایران برای تحصیل در کانادا اقدام کنید، بسیار ضروری است که میزان هزینه های تحصیل خود در این کشور را بررسی کنید. در ادامه، مواردی را فهرست کرده‌ایم که در هنگام برآورد هزینه های تحصیل در کانادا باید در نظر بگیرید:

  • هزینه تحصیل در کانادا :

هزینه های تحصیل، مشخص نیستند و به دوره انتخابی، موسسه و مدت زمان تحصیل شما بستگی دارد. بطور مثال دانشگاه های خصوصی در کانادا بسیار گران تر از سایر دانشگاه ها به نظر می رسند.

  • هزینه ویزای تحصیلی کانادا :

اگر از دانشگاهی در کانادا نامه پذیرش داشته باشید، پروسه دریافت ویزا آسان تر می شود. اما به هر حال، تمام مدارک مربوط به پذیرش شما باید کامل باشد.

  • هزینه زندگی در کشور :

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پای خود را اندازه گلیمتان دراز می کنید ، کانادا آنقدر که فکر می‌کنید کشور گرانی نخواهد بود! دانش آموزان باید پولی را برای اسکان، تغذیه، حمل و نقل، بهداشت و هزینه های دیگر خود کنار بگذارند.

 

 

مدارک زبان برای تحصیل در کانادا برای ایرانیان

متقاضیان تحصیلی خارجی باید برای تحصیل در کانادا باید یک مدرک از آزمون های معتبر مانند آزمون های IELTS,TOEFL,GRE یا PTE به مرکز دانشگاه های مورد نظر ارائه دهد .

قابل ذکر است متقاضیان تحصیلی زیر ۱۸ سال نیازی به ارائه مدرک زبان معتبر ندارند . و از این گروه افراد تست مهارت های زبان انگلیسی گرفته می شود . چنانچه متقاضی مهارت کافی زبان انگلیسی را نداشته باشد برایش یک دوره زبان انگلیسی برگزار می شود .

برای آشنایی با آزمون های زبان انگلیسی و فرانسوی برای مهاجرت به کانادا اینجا کلیک کنید . ➡ 

وام تحصیلی برای دانشجویان ایرانی در کانادا

خوشبختانه دانشجویان ایرانی می توانند به راحتی از طریق بسیاری از فرآیندهای موجود، به وام های دانشجویی دسترسی داشته باشند. وام های تحصیلی برای دانشجویان ایرانی عمدتاً به رشته و مقطع تحصیلی و همچنین مدت دوره تحصیل وابسته است.

این وام ها توسط وام دهندگان خصوصی تحت شرایط مختلفی ارائه می شوند. پیشنهاد ما این است که ایرانیان پیش از اقدام به دریافت، وام‌ها را با هم مقایسه کنند و قبل از انتخاب قطعی، روی تمامی گزینه‌ها تحقیق کنند.

دانشجویان می توانند از طریق وب سایت وام های دانشجویی بین المللی از وام های ارائه شده توسط دانشگاه ها باخبر شوند.

 

 

بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان ایرانی

بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان ایرانی / تحصیل در کانادا برای ایرانیان

بررسی تحصیل در کانادا برای ایرانیان توسط شرکت مهاجرتی رویال اپلای

 

 

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، یکی از بهترین راه ها برای مدیریت هزینه های تحصیل در کانادا استفاده از بورسیه است. کانادا به همه دانشجویان بین المللی و ایرانی فرصت برابری برای دریافت بورسیه ها می دهد.

برخی از بورسیه ها به طور کامل هزینه های زندگی دانشجویی را تأمین می کنند در حالی که برخی دیگر تنها تا بخشی از این هزینه ها را پوشش می دهند.

نحوه درخواست بورسیه تحصیلی از کانادا

برای تحصیل در کانادا با بورسیه تحصیلی به عنوان متقاضی ایرانی، باید شرایطی را که توسط نهادهای ارائه دهنده مختلف بورسیه مشخص شده است، برآورده کنید.

شرایط لازم برای هر بورسیه متفاوت است؛ بطور مثال تعداد زیادی از این وام ها بر روی نمرات درسی متقاضی تمرکز می کنند در حالی که برخی از آن ها تنها برای دانشجویانی ارائه می شوند که توانایی مالی پایینی دارند.

  • از وبسایت درخواست بورسیه دیدن کنید.
  • متقاضیان باید فرم درخواست مورد نظر خود را پر کنند.
  • وام های ارائه شده را بررسی کنید و وام مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • منتظر پاسخ در خواست خود بمانید.

نحوه درخواست پذیرش از ایران برای دانشگاه های کانادا چگونه است؟

درخواست پذیرش از ایران تقریباً مانند فرآیندی است که سایر دانشجویان بین المللی برای پذیرش انجام می دهند. روند انجام این درخواست پذیرش، در ادامه توضیح داده شده است:

  1. تصمیم بگیرید که در کدام دوره می خواهید شرکت کنید؛ لیسانس، فوق لیسانس یا …
  2. به وب سایت موسسه آموزشی(دانشگاه، کالج و یا …) انتخابی خود مراجعه کرده و به صورت آنلاین فرم ثبت نام را پر کنید.
  3. پس از انتخاب رشته ، مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید.
  4. پس از ثبت درخواست مجوز تحصیلی، باید منتظر پاسخ درخواست خود باشید.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا برای متقاضیان ایرانی

مؤسسات مختلف الزامات مختلفی را برای پذیرش در نظر می گیرند. متقاضیان می توانند به راحتی الزامات مؤسسه مورد نظر خود را در وبسایت آن مطالعه کنند. با این وجود، مواردی که در ادامه می خوانید به صورت کلی برای پذیرش دانشجویان ایرانی در کانادا اجباری هستند.

  • کپی مدرک پاسپورت
  • ریز نمراتتان در موسسه قبلی که در آن مشغول به تحصیل بوده اید.
  • مدرک آزمون زبان مانند آیلتس (در صورت نیاز).
  • توصیه نامه ی تحصیلی (برای تمامی موسسات الزامی نیست).

بسیاری از مدارک فوق مشابه مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی کانادا هستند. اما، برای دریافت ویزای دانشجویی علاوه بر موارد ذکر شده، باید نامه پذیرش و تمکن مالی نیز ارائه دهید.

 

 

آیا به متقاضیان تحصیلی کانادا اجازه ی همراهی یکی از اعضای خانواده داده می شود ؟

ویزای همراه متقاضیان تحصیلی کانادا / تحصیل در کانادا برای ایرانیان

بررسی تحصیل در کانادا برای ایرانیان توسط شرکت مهاجرتی رویال اپلای

 

 

بله . در صورتی که هر کدام از اعضای خانواده که قصد همراهی دانشجو را دارد باید یکی از انواع ویزاهای همراه کانادا را بگیرد . توجه کنید اگر والدین پذیرش دانشگاه و یا ویزای تحصیلی داشته باشند هزینه تحصیل فرزندانشان رایگان است .

 

 

انواع ویزاهای همراه دانشجو در کانادا

اگر شما برای تحصیل تمام وقت در یکی از مدارس کانادا ( دانش آموزان زیر ۱۸ سال ) و یا دانشگاه ها یا کالج های کانادا پذیرفته شده باشید . و دارای ویزای تحصیلی باشید . می توانید برای والدین ( سرپرست قانونی ) و یا همسر و یا فرزندان خود از ۳ روش زیر در خواست ویزای همراه دهید. و آنها را با خود به کشور کانادا ببرید .

 

اول : ویزای گاردین مخصوص متقاضیان تحصیلی زیر ۱۸ سال

این ویزا برای همراهان دانش آموزان زیر ۱۸ سال می باشد . که در مدارس کانادا برای تحصیل پذیرش گرفته اند . و با این ویزا می توانند والدین یا سرپرست قانونی خود را به کانادا بیاورند.

 

دوم : ویزای مجوز کار همراه

این ویزا با نام Open Work Permit شناخته می شود. و برای افرادی چون :

  1. برای کار کردن تمام وقت همسر دانشجویانی که در کانادا مشغول به تحصیل هستند.
  2. افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند .
  3. برای کارمندان تمام وقت ، تا بدون نیاز به داشتن پیشنهاد کار در کانادا، مجوز کار داشته باشند .

بدین ترتیب این افراد با اخذ این ویزا می توانند در کانادا امرار معاش و زندگی کنند .

برای اخذ این ویزا متقاضیان می توانند همزمان با درخواست ویزای تحصیلی برای اخذ این ویزا هم اقدام کنند.

هزینه درخواست ویزای مجوز کار  ۱۵۵ دلار و هزینه انگشت نگاری ( بایومتریک ) در راستای اخذ این ویزا ۸۵ دلار می باشد .

 

سوم : ویزای توریستی همراه کانادا

ویزای توریستی همراه کانادا یا ( Temporary Resident Visa ) خصوص فرزندانی است که والدینشان ویزای تحصیلی و یا شغلی کانادا را دارند . با اخذ این ویزا فرزندان نیاز ندارند در پروسه های پذیرش مدرسه شرکت کنند . و با عنوان همراه والدین می توانند به کانادا سفر کنند.

فرزندان زیر ۱۸ سال همراه والدین برای ثبت نام در مدارس کانادا نیازی به مجوز تحصیلی ندارند . دقت کنید که فرزندان بالای ۱۸ سال باید برای دریافت مجوز تحصیلی در خواست دهند .

هزینه درخواست این ویزا ۱۰۰ دلار و هزینه انگشت نگاری ( بایومتریک) در راستای اخذ این ویزا ۸۵ دلار می باشد .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل افراد زیر ۱۸ سال در کانادا اینجا کلیک کنید . ➡ 

سخن پایانی تحصیل در کانادا برای ایرانیان

همانطور که می دانید مهاجرت به کانادا نه تنها در بین ایرانیان بلکه در بین تمامی مردمان دنیا بسیار رایج است . مزیت های بسیار زندگی در کانادا و موقعیت های شغلی فراوان در کانادا و سیستم عالی آموزشی در کانادا باعث شده تمامی افراد از هر سنی به این کشور مهاجرت کنند. طبق آمارهای بدست آمده کشور ایران هم جز بیشترین مهاجرین را به کانادا دارد . مهاجرت به کانادا پروسه های زیادی دارد که مرسوم ترین آن ها مهاجرت تحصیلی به کانادا و اکسپرس انتری کار در کانادا می باشد .

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید می توانید با کارشناسان و وکلای مقیم کانادای رویال اپلای مشورت کنید . تا بتوانید بهترین پروسه مهاجرتی را برای رفتن به کانادا انتخاب کنید . برای آگاهی از وضعیت مهاجرتی خود می توانید فرم ارزیابی مهاجرت رویال اپلای را پر کنید و برای ما ارسال کنید . کارشناسان و مشاوران رویال اپلای در اولین فرصت برای ارائه مشاوره ی رایگان با شما تماس خواهند گرفت .

 

 

 

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و استرالیا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

برای رفتن به صفحه فرم ارزیابی مهاجرتی و درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *