آزمون های زبان

تقویت مهارت شنیدن در زبان انگلیسی و ۶ نکته طلایی -قسمت دوم-

تقویت مهارت شنیدن در زبان انگلیسی

اگر می‌خواهید مهارت‌های شنیداری خود را بهبود ببخشید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در مقاله قسمت اول تقویت مهارت شنیدن در زبان انگلیسی ما ۱۰ نکته طلایی برای بهبود این امر با روش خودخوان را توضیح دادیم.

تحقیقات نشان داده است که بعضی از  دانش آموزان در کلاس درس، مطالب را خیلی خوب یاد می گیرند. اما بعضی از دانش آموزان علاوه بر کلاس درس باید در تنهایی هم برای یادگیری مطلب تلاش کنند و برخی به طور کلی بدون استاد و کلاس درس به تنهایی می توانند مطالب جدید را یاد بگیرند.

مقاله ی تقویت مهارت شنیدن در زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا با ابزارهای مناسب یادگیری زبان انگلیسی آشنا شوید؛ در نتیجه، می توانید خیلی زود ، مهارت شنیداری انگلیسی خود را تقویت کنید .

فهرست مطالب در مقاله ی تقویت مهارت شنیدن در زبان انگلیسی :

نکاتی برای بهبود مهارت شنیداری زبان انگلیسی در کلاس های گروهی

نکاتی برای بهبود مهارت شنیداری زبان انگلیسی در کلاس های خصوصی

همانطور که در مقاله اول گفتیم سه نوع اصل یادگیری بر اساس موقعیت های مختلف وجود دارد .

  • اصل اول مطالعه درس به صورت خودخوان
  • اصل دوم مطالعه و یادگیری در کلاس های گروهی
  • اصل سوم مطالعه و یادگیری در کلاس های خصوصی

در واقع در مقاله اول ما به بررسی اصل اول مطالعه به صورت خودخوان و ۱۰ نکته طلایی و ساده برای بهبود مهارت شنیداری زبان انگلیسی با روش خودخوان پرداختیم.

در این مقاله میخواهیم به دو اصل دیگر یعنی مطالعه و یادگیری در کلاس های گروهی و مطالعه و یادگیری در کلاس های خصوصی و نکات طلایی و مهم این دو برای برای بهبود مهارت شنیداری زبان انگلیسی بپردازیم.

 

مطالعه در کلاس های گروهی

یک کلاس درس با حضور دانش آموزان و یک معلم برگزار می شود؛ در این محیط، تمامی اعضا مرتباً در حال تعامل با یکدیگر هستند. اگر دوست دارید با دانش‌آموزان دیگر درس بخوانید، در مورد موضوعات درسی با معلم خود بحث کنید و یا در مورد مشکلات درسی و سوالات خود از دیگران کمک بگیرید، این نوع مطالعه برای شما مناسب تر است.

مطالعه در کلاس های خصوصی

منظور ازکلاس های خصوصی، جلساتی هستند که از یک دانش آموز و یک استاد تشکیل می شوند. اگر از دانش‌آموزان دیگر خجالتی می کشید و ترجیح می دهید که با یک استاد تنها باشید، در این کلاس ها راحت تر خواهید بود.

 

این روش‌های مطالعه را برای تمرین مهارت‌های شنیداری خود امتحان کنید و بسنجید که کدام یک برای شما راحت تر است. پس از این که بهترین محیط را برای یادگیری خود انتخاب کردید، از نکات زیر برای تمرین استفاده کنید.

 

نکاتی برای بهبود مهارت شنیداری زبان انگلیسی در کلاس های گروهی

اگر یادگیری شما در محیط کلاس درس بهتر است، این نکات به شما کمک می کند تا به سرعت مهارت های گوش دادن به زبان انگلیسی خود را در کلاس تقویت کنید.

۱. فعالیت های کلاسی خود را با تلفن همراه ضبط کنید.

ضبط کردن صدا در کلاس درس

تقویت مهارت شنیدن در زبان انگلیسی با مدرسین زبان شرکت مهاجرتی رویال اپلای

 

اگر در درک کلمات انگلیسی مشکل دارید، آنها را ضبط کنید. بعد از کلاس دوباره به آن ها گوش دهید و هر یک از کلماتی را که بار اول متوجه نشدید را دوباره بشنوید. این فایل های ضبط شده همچنین به شما کمک می‌کند تا با صدای معلم و همکلاسی‌هایتان در حین صحبت آشنا شوید.

شما باید با دقت بالایی به لحن و صدای کلمات آنها گوش دهید. این امر به مرور باعث می شود تا کلمات دشوار را واضح تر و راحت تر تلفظ کنید. در نهایت، درک تمامی مطالبی که در طول کلاس ها گفته می شود برایتان آسان تر خواهید بود.

۲. فهرستی از کلمات تهیه کنید و برای گوش دادن در کلاس داشته باشید.

با استفاده از ضبط صدا، فهرستی از کلماتی که اغلب در کلاس می شنوید بنویسید. سپس، این لیست را همراه با خود به کلاس بیاورید و با دقت بالا به آن کلمات گوش دهید. هر زمان کلمه ای را می شنوید که در لیست خود یادداشت کرده اید ،یک علامت در کنار کلمه بزنید. بررسی کنید که کدام کلمات را بیشتر می شنوید؟

هنگام تهیه لیست، همچنین می توانید کلماتی را که فکر می کنید ممکن است درکلاس لازمتان شود را اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر موضوع در مورد سفر است، چند کلمه انگلیسی در این مورد به لیست خود اضافه کنید.

به نحوه استفاده از کلمات در متن یا در گفتار توجه کنید. این تمرین گوش دادن به شما کمک می کند درک کنید که چه زمانی و چرا از کلمات خاصی استفاده می شود. همچنین کلماتی را که همیشه می شنوید و و برایتان راحت هستند را در این لیست علامت گذاری کنید.

۳. از همکلاسی های خود کمک بگیرید.

دختر و پسر همکلاسی مشغول درس خواندن/ تقویت مهارت شنیدن در زبان انگلیسی

اگرچه از معلم خود چیزهای زیادی یاد می گیرید، اما یادگیری از همکلاسی هایتان نیز همان قدر مفید و حائز اهمیت است. فردی را در کلاس خود پیدا کنید که بتوانید از او کمک بگیرید. علاوه بر آن می توانید در مورد پادکست ها، سخنرانی ها و آهنگ های انگلیسی زبان بحث کنید و از یکدیگر در مورد معنای کلمات یا جملات سؤال کنید.

درواقع همکلاسی شما ممکن است مطالبی را که شما نمی دانید، بداند و بالعکس. با این کار همکلاسی های خود را بهتر خواهید شناخت و در کلاس با آن ها صمیمی تر خواهید بود.

در شرایطی که مشکلتان حتی با مشورت همکلاسیتان هم حل نشد از معلم خود کمک بگیرید.

 

نکاتی برای بهبود مهارت شنیداری زبان انگلیسی در کلاس های خصوصی

اگر درکلاس های خصوصی، مطالب را به بهترین شکل یاد می گیرید، از نکات زیر برای اصلاح برنامه درسی خود استفاده کنید.

۱. به لحن معلم خود گوش دهید.

استاد در حال درس دادن

در طول جلسات خصوصی، سعی کنید به لحن صحبت کردن معلم خود گوش دهید. یکی از مواردی که در این بخش بررسی می کنیم “Intonation” یا زیر و بمی صدا است. بطور کلی تکیه صدا روی حروف در هنگام صحبت کردن به این موضوع برمی گردد. لحن در زبان انگلیسی، اغلب احساسات یا نگرش گوینده را بیان می کند.

برای درک تفاوت بین یک عبارت خبری یا سوالی  باید بتوانید لحن گوینده را درک کنید. بنابراین یک روز را انتخاب کنید، و به جای یادگیری کلمات،سعی کنید بر اساس لحن گوینده به احساسات در پس کلمات پی ببرید.

حتی می توانید از معلم خود بخواهید که جملات را با احساسات متفاوت (عصبانی، هیجان زده، غمگین و غیره) بیان کند تا گوشتان به تشخیص این تفاوت ها عادت کند. برای سرگرمی این را به یک بازی تبدیل کنید و احساسات دیگران را بر اساس لحن‌شان حدس بزنید.

۲. به ” استرس” یا تکیه کلمات دقت کنید.

“استرس” بخش مهم دیگری از درک مکالمات انگلیسی است. وقتی انگلیسی زبانان کلماتی را می گویند، پشت هر هجا مکث های یکسانی اعمال نمی کنند. ” استرس” همیشه روی یک مصوت قرار می گیرد. به عنوان مثال، وقتی شما به انگلیسی کلمه  “چین” را تلفظ می کنید بنظر می رسد که “استرس” روی بخش اول کلمه اعمال می شود. گوش دادن به استرس کلمات نیز تسلط شمارا به این زبان بالا می برد.

عبارات و جملات نیز دارای کلمات تاکیدی هستند. مثلاً در سؤال « What did you say? » بزرگترین “استرس” روی «what» و فعل«say» خواهد بود. این دو کلمه را ضربات اصلی جمله در نظر بگیرید. کلمات میانی “did you” سریع‌تر گفته می‌شوند و تأکیدی نیستند.

برای تمرین بخش “استرس”، سعی کنید تصوری از نحوه صحبت و صدای معلم خود داشته باشید. “استرس” و لحن کلمات را بررسی کنید و سپس آن را امتحان کنید! اگر از انجام این کار در مقابل معلم خود می ترسید، بخشی از آن را ضبط کنید در خانه امتحان کنید.

۳. با زبان آموزان دیگر گفتگو کنید.

گفتگوی همگانی در بین 6نفر /تقویت مهارت شنیدن در زبان انگلیسی

تقویت مهارت شنیدن در زبان انگلیسی با مدرسین زبان شرکت مهاجرتی رویال اپلای

 

با زبان آموزان غیر بومی مکالمه کنید. این مکالمه سبب می شود تا به تفاوت صدای افراد بومی و غیر بومی پی ببرید.

این نکات را تمرین کنید چرا که به شما کمک می کند حتی سریعتر از قبل پیشرفت کنید. موفق باشید!

 

با خیال راحت کارهای حقوقی و مهاجرتی خود را به ما بسپارید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *