مهاجرت + ویزا (کانادا)

خرید خانه در کانادا

Canadian houses

بازار املاک و مستغلات کانادا در چند سال گذشته رونق بسیاری داشته است. خرید املاک و مستغلات در کانادا بهترین سرمایه گذاری برای شهروندان و مهاجران این کشور است. کاهش بی سابقه قیمت املاک از زمان شروع همه گیری کرونا فرصت مناسبی را برای خرید خانه در کانادا برای متقاضیان فراهم کرده.

اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان برای خرید املاک در کانادا اقدام کرد؟ خرید ملک، در کانادا به عنوان کشوری با اقتصاد رو به رشد، مورد توجه بسیاری از افرادیست که قصد مهاجرت دائم و یا اخذ شهروندی این کشور را دارند.

خرید ملک و اخذ اقامت دائم یا شهروندی

حال این سوال پیش می آید که آیا افراد می توانند با خرید ملک، اقامت دائم و یا شهروندی کانادا را دریافت کنند؟
درپاسخ به این سوال باید گفت که در حال حاضر افراد نمی توانند از طریق خرید ملک اقامت یا شهروندی کانادا را به دست بیاورند. برای اخذ اقامت دائم یا شهروندی کانادا افراد باید ابتدا یک پروسه مهاجرتی را طی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ شهروندی کانادا و شرایط آن  کلیک کنید.

خارجی‌ها چه نوع ملکی می‌توانند بخرند؟

محدودیت‌های کمی در خرید انواع ملک برای خریداران خارجی وجود دارد. خریداران خارجی می‌توانند انواع خانه‌ها، املاک تجاری، مزارع اسب سواری، تاکستان ها و غیره را خریداری کنند و خریداران املاکی که بیش از ۶ واحد دارند از پرداخت مالیات خریدار خارجی (NRST)  معاف هستند.

 

آیا خرید ملک در کانادا امتیاز ویژه ای برای مهاجرت محسوب می شود؟

داشتن ملک در کانادا هیچ امتیاز ویژه ای برای مهاجرت به شما نمی‌دهد. مگر این که ویزای کار، دانشجویی یا اقامت دائم داشته باشید. افراد از سراسر جهان مجاز به خرید ملک در کانادا بدون محدودیت در نوع یا ارزش املاک هستند، اما باید در نظر داشت که داشتن ملک به هیچ وجه پروسه‌ی مهاجرتی شما را تسهیل نمی‌کند.

بسیاری از اتباع خارجی دارای یک ملک برای گذراندن تعطیلات یا سرمایه گذاری در کانادا هستند. این افراد دانش‌آموزان بین المللی‌ هستند که می‌خواهند زندگی جدیدی را در اینجا شروع کنند یا والدینی هستند که قبل از مهاجرت خانه‌ای می‌خرند تا بتوانند خانواده و فرزندان خود را از روز اول در یک خانه جدید اسکان دهند. شما نیز می توانید با اخذ ویزای توریستی که حداکثر به مدت ۶ ماه صادر می‌شود وارد این کشور شده، ملک بخرید و در خانه خود مستقر شوید.

موضوع حائز اهمیت این است که اگر خرید ملک را صرفاً با هدف اخذ اقامت انجام می‌دهید، باید بدانید راه اندازی یک کسب و کار راه حل سریع‌تری برای ورود به این کشور خواهد بود.

نکته: با توجه به تصمیم دولت فدرال در آوریل ۲۰۲۲،مبنی بر کنار گذاشتن خریداران خارجی از بازار املاک و مستغلات، ممکن است در ماه‌های آینده، خریداران خارجی را به طور کامل از بازار املاک حذف کند.

با دانستن این موضوع که نمی‌توان تنها با خرید ملک، شهروندی کانادا را دریافت کرد، اگر همچنان به فکر خرید ملک در این کشور هستید، باید بدانید که خرید ملک در کانادا فرآیند پیچیده‌ای دارد. فرآیند انتقال مالکیت معمولا بین ۶۰ تا ۹۰ روز طول می‌کشد. اما درخصوص املاک خالی این پروسه ظرف یک ماه به اتمام خواهد رسید.

مالیات خریداران خارجی

از ۲۱ آوریل ۲۰۱۷ افرادی که مقیم کانادا نیستند، باید ۱۵% مالیات پرداخت کنند البته فقط در مناطق خاصی از کانادا این مقدار بعنوان مالیات از صاحب ملک اخذ می‌شود. منظور از افراد غیر مقیم آن دسته از افرادیست که بیش از نیمی از سال را در خارج از کانادا زندگی می‌کنند. بنابراین پیشنهاد عالی که می توان به افرادی که قصد خرید ملک در کانادا را دارند بدهیم این است که با سرمایه گذاری‌های متفاوت با هزینه های بسیار کمتر در ایالات مختلف کانادا ابتدا می توانند اقامت این کشور را اخذ کرده و سپس اقدام به خرید ملک در کانادا نمایند. این کار از نظر حقوقی و مالی بسیار گزینه مناسب تری برای متقاضیان مهاجرت به کانادا و خرید ملک خواهد بود.

لازم به ذکر است قوانین اخذ مالیات در استان‌های مختلف متغییر هستند. شما می توانید برای شناخت استان ها و قلمروهای کانادا  در بخش وبلاگ های رویال اپلای مطالعه کنید.

مراحل خرید خانه در کانادا

خرید ملک در کانادا

مرحله اول: برای پیش پرداخت پس انداز کنید.

قبل از شروع خرید املاک و مستغلات، اولین قدم پیش پرداخت است. “پیش پرداخت” مقدار پولی است که برای خرید خانه در ابتدا پرداخت می کنید. به یاد داشته باشید، هرچه پیش پرداخت شما بیشتر باشد، دریافت وام مسکن آسان‌تر است. ممکن است بپرسید”چه مقدار برای پیش‌پرداخت باید پس انداز کرد؟” حداقل مبلغ، به قیمت خرید خانه بستگی دارد. در کانادا، افراد معمولاً بین ۵ تا ۲۰ درصد از قیمت خرید خانه را بعنوان پیش پرداخت مطالبه می‌کنند. اما غیر کانادایی‌ها باید حداقل ۳۵ درصد از قیمت ملک را به عنوان پیش پرداخت، پرداخت کنند.

مرحله دوم: پس انداز هزینه‌های جانبی

در حالی که باید برای پیش‌پرداخت پس انداز کنید، مقداری پول (معمولاً ۱.۵ تا ۴ درصد از قیمت خرید خانه) را کنار بگذارید تا هزینه‌‌های جانبی از جمله کمیسیون، مالیات انتقال زمین، هزینه‌های حقوقی و مالیات کالاها و خدمات را پوشش دهید. این مبلغ هزینه‌های قانونی و اداری است که در پایان معاملات ملکی پرداخت می‌شود و به طور کلی از ۱.۵٪ تا ۴٪ قیمت فروش متغیر است. یکی از استراتژی‌های پس انداز این است که یک حساب پس انداز بدون مالیات (TFSA) داشته باشید. همانطور که از نام آن پیداست، هیچ مالیاتی به این سپرده تعلق نخواهد گرفت اما حداکثر مبلغی که می‌توانید در این سپرده گذاری برای خود ذخیره کنید ۶۰۰۰ دلار است.

مرحله سوم: بودجه خود را کنترل کنید.

قبل از جستجو در لیست املاک و مستغلات، بودجه‌ی خود را چک کنید. این فرآیند به شما کمک می‌کند تا تخمین بزنید که چقدر می‌توانید هزینه کنید.

مرحله چهارم: انتخاب مشاور املاک

یک مشاور املاک می‌تواند به شما در یافتن و خرید خانه کمک کند. آن‌ها مطابق نیاز و بودجه‌ی شما بهترین ملک را به شما معرفی خواهند کرد.

مرحله پنجم: ارائه پیشنهاد خرید

پس از یافتن ملک مدنظر، وقت آن است که «پیشنهاد خرید» دهید. اگر پیشنهاد خرید شما پذیرفته شود، باید یک وکیل استخدام کنید تا ملک را به نام شما ثبت کند.

 

نکته: افراد غیر کانادایی نیز می‌توانند به مبلغ ۶۵ درصد از قیمت ملک وام مسکن دریافت کنند. درآمد، دارایی و بدهی‌های شما برای بررسی واجد شرایط بودنتان برای دریافت وام مورد بررسی قرار خواهد گرفت. توجه کنید که وام مسکن را فقط می‌توان از موسسات مالی کانادایی دریافت کرد و بانک های خارجی نمی توانند وام مسکن را برای کانادا ثبت کنند.

 

هزینه‌های خرید ملک در کانادا

هزینه‌ی خرید ملک در کانادا بسته به مکان و نوع ملک مد نظر متغیر است چرا که همانطور که گفتیم قوانین اخذ مالیات در استان‌های مختلف با یکدیگر متفاوتند. از طرفی باید تمام هزینه‌های جانبی را نیز در نظر گرفت.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز برای خرید املاک در کانادا

  • متقاضی باید بالای ۱۸ سال باشد.
  • متقاضی باید سین نامبر (SIN number) داشته باشد.

 

SIN number  چیست؟

شماره ملی کانادا (Social Insurance Number (SIN)) شماره ای ۹ رقمی است که برای اشتغال در کانادا و یا دسترسی به امور و مزایای دولتی به آن نیاز دارند. این کد فقط برای یک شخص صادر می­شود و قانوناً شخص دیگری نمی­تواند از آن استفاده کند همچنین برای دریافت وام به این کد نیاز دارید.

 

 

برای راهنمایی بیشتر درمورد خرید خانه در کانادا و زندگی در این کشور می توانید با مشاوران و وکلای مجرب مقیم کانادایی رویال اپلای در تماس باشید. همجنین برای اطلاعات بیشتر از اجاره خانه های مسکونی و نرخ بهره در کانادا و قانون مشاوران املاک و مستغلات بر روی لینک زیر کلیک کنید.

شرایط و قوانین و قیمت اجاره خانه و املاک در کانادا

و برای دریافت مشاوره ی رایگان مهاجرت به کانادا می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی رویال اپلای را پر کنید. مشاوران ما در اولین فرصت برای مشاوره رایگان و پاسخ به سوالات شما با شما تماس خواهند گرفت.

تلفن تماس : ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس: تهران زعفرانیه ، میدان الف ، مجتمع تجاری پالادیوم ، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *