آزمون های زبان

آموزش آسان زبان انگلیسی

اموزش زبان انگلیسی

یکی از مهم ترین اهداف متقاضیان برای مهاجرت به کشورهای خارجی یادگیری زبان انگلیسی می باشد. در مقاله آموزش آسان زبان انگلیسی قصد داریم ۱۰ راه کار حرفه ایی برای آسان تر شدن یادگیری زبان انگلیسی به شما آموزش دهیم.

همه افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی برای کار و یا تحصیل و یا… دارند، برای آزمون های زبان انگلیسی خود را اماده می کنند. یکی از معروف ترین آزمون های زبان انگلیسی، آزمون آیلتس می باشد.

مهاجرین باید پیش از مهاجرت خود به کشورهای انگلیسی زبان مدرک تسلط زبان انگلیسی.( آیلتس یا تافل برحسب قوانین آن کشور )خود را داشته باشند.

با توجه به نوع مهاجرت شما و کشور مورد نظر سطح مهارت زبان انگلیسی شما متغییر است. برای مثال کسی که به قصد ادامه تحصیل مهاجرت می کند باید سطح پیشرفته تری در زبان انگلیسی داشته باشد.

کارشناسان مهاجرتی رویال اپلای در کنار مدرسین مجرب مجموعه ۱۰ راه کار کاربردی برای یادگیری آسان زبان انگلیسی به شما پیشنهاد داده اند.

همچنین کارشناسان مهاجرتی و وکلای مجرب رویال اپلای شما را در راه همه­ی پروسه های مهاجرتی به کشورهای آمریکا و کانادا و استرالیا و نیوزلند صفر تا صد همراهی می کنند.

برای مهاجرت به کانادا، مهاجرت به آمریکا، مهاجرت به استرالیا با مشاوران و وکلای مهاجرتی مجرب رویال اپلای در تماس باشید.

شما می توانید برای ارزیابی وضعیت خود فرم ارزیابی مهاجرتی رویال اپلای را پر کنید. و برای ما ارسال کنید. مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت و یک مشاوره رایگان در رابطه با شرایط شما برای مهاجرت به کشور مورد نظر می دهند.

۱۰ راه کار ساده برای آموزش آسان زبان انگلیسی

۱ . به ساده ترین روش ممکن انگلیسی صحبت کن :

برای اینکه بتوانید انگلیسی صحبت کردن خود را تقویت کنید لازم است که تمرین اسپیکینگ (تمرین گفتاری ) بیشتری داشته باشید. درواقع هیچ تمرین دیگری نمیتواند به این انداره مهم و موثر باشد.

اگر در کشوری زندگی می کنید که زبان انگلیسی  زبان رایج ان کشور نیست بدیهی است که  یافتن فرصت برای تمرین اسپیکینگ  برای شما سخت خواهد بود .

در این شرایط میتوانید راهکار های زیر را امتحان کنید :

  • با یک فرد انگلیسی ‌زبان که در حال یادگیری زبان مادری شماست ارتباط بگیرید و یا اگر کسی را نمیشناسید از برنامه های تبادل زبان استفاده کنید .
  • از برنامه های یادگیری زبان که نرم افزار تشخیص گفتار دارند استفاده کنید . برنامه ” Mondly ” دارای یک ویژگی عالیست که در آن می‌توانید از یک ربات انگلیسی زبان سؤال کنید و برنامه به شما پاسخ خواهد داد .
  • زمانی که به سطح متوسط ارتقا یافتید ، در وبینارها یا کلاس های آنلاین انگلیسی شرکت کنید.
  • زبان آموز انگلیسی دیگری را برای تمرین با خود پیدا کنید.
  • داستان زندگی خود را تعریف کنید .با صدای بلند با خود به زبان انگلیسی صحبت کنید وهر آنچه را که انجام می دهید تعریف کنید.
  1.  هر روز با این زبان در تعامل باشید :

اگر می خواهید روان صحبت کنید، بسیار مهم است که تا حد امکان با زبان انگلیسی آشنا شوید. برای کمک به این موضوع در زندگی میتوانید تغییرات ساده ای ایجاد کنید .

تغییرات ساده ای وجود دارد که می توانید برای کمک به این موضوع در زندگی خود ایجاد کنید:

  • زبان تنظیمات گوشی ، رسانه های اجتماعی و تبلت خود را به انگلیسی تغییر دهید
  • رادیوی خود را طوری تنظیم کنید که ایستگاه های انگلیسی زبان پخش کند
  • به اهنگ های انگلیسی گوش دهید
  • اخبار را به زبان انگلیسی دنبال کنید .
  • حداقل نیمی از برنامه های تلویزیونی و فیلم های خود را به زبان انگلیسی تماشا کنید

این تکنیک ” language immersion.”  نامیده می شود که به معنای “غوطه وری زبان ” است. این یک راه عالی برای عادت کردن به صداهای یک زبان جدید و تقویت آنچه یاد گرفته اید است.

  1.  از منابع مناسب موجود ، برای سطح دانش زبانی خود بهره ببرید:

اگر مصمم به ارتقا به سطح پیشرفته هستید، ممکن است وسوسه شوید که  از منابع موجود برای زبان آموزان سطح مبتدی صرف نظر کنید و مستقیماً به سراغ محتوای موجود برای سطوح پیشرفته بروید.

هر زبان آموز جاه طلبی در مقطعی این کار را انجام داده است! با این حال، واقعیت این است که اگر از منابع موجود برای سطح دانش خود استفاده کنید، یادگیری بهتری خواهید داشت.

به عنوان مثال، به جای تماشای آخرین فیلم پرفروش آمریکایی با زیرنویس به زبان خودتان، سعی کنید قسمتی از یک برنامه کودک انگلیسی زبان را بدون زیرنویس تماشا کنید که دراین  حالت درک بیشتری خواهید داشت و واژگان جدید بیشتری یاد خواهید گرفت.

  1.  روی تلفظ کلمات کار کنید

تقویت تلفظ کلمات بنا بر دلایلی حائز اهمیت است. اولاً، اگر برای فرد انگلیسی زبان درک لهجه شما سخت باشد ممکن است در فهم و انتقال مطالب دچار مشکل شوید.

ثانیاً ، اگر زبان مادری شما با انگلیسی بسیار متفاوت است، در این شرایط باید با حرکت دادن دهان و زبان خود کلمات را بسازید. به عنوان مثال، اسپانیایی زبانان بومی می گویند که صحبت کردن انگلیسی باعث می شود در ابتدا فک آنها درد بگیرد.

یادگیری اسان زبان انگلیسی

  1.  کلمات را در قالب عبارت یاد بگیرید.

تسلط بر اسپیکینگ (گفتار) به این معناست که بتوانید بدون شک و تردید صحبت کنید. اگر  تنها کلمات را یاد بگیرید ساختن جمله ها برای شما سخت خواهد شد. چرا که شما باید هر جمله انگلیسی را که در ذهن خود دارید، کلمه به کلمه از زبان مادری خود ترجمه کنید. بهتر است که کلمات جدید را به عنوان بخشی از یک عبارت رایج یادبگیرید .چه بسا این کار فشار ذهنی شما هنگام صحبت کردن را کاهش میدهد.

برای مثال، اگر در حال یادگیری کلمه “امشب” هستید، سعی کنید کل عبارت “امشب، من می روم” را یاد بگیرید. به این ترتیب، مغز شما نیمی از پاسخ‌ها را از قبل آماده کرده است .

یادگیری لیست عبارات در یک زبان جدید به عنوان “جمله کاوی”   (sentence mining)   نیز شناخته می شود. زبان آموزان ادعا می کنند که  این کار باعث می شود آنها بتوانند سریعتر از واژگان جدید استفاده کنند و گرامر را راحتتر  به خاطر بسپارند.

  1. خیلی روی دستور زبان انگلیسی (گرامر) تمرکز نکنید

بومی زبانان همیشه از قوانین زبان خود سرپیچی می کنند . بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی انگلیسی زبان نمی‌دانند قوانین گرامر چیست، حتی اگر همیشه از آن استفاده ‌کنند.

آگاهی از قوانین گرامرمفید است و مطالعه آنها در برخی مواقع ضروری است. اما شما می توانید آن را جزئی  از آخرین اهداف خود قرار دهید.

قواعد گرامری بعد از مدتی در ذهن شما تثبیت خواهند شد.

  1.  از تکنولوژی نهایت بهره را ببرید

چند اپلیکیشن برای یادگیری زبان انگلیسی در گوشی خود دارید؟

تعداد زیادی منابع دیجیتال در دسترس است، بنابراین  می توانید بهترین و مؤثرترین منابع برای مطالعه خود استفاده می کنید.

همچنین به راحتی می توانید از ویدیوهای YouTube که  منبع خوبی برای زبان آموزان هستند، استفاده کنید. ساعت‌ها مشاوره تخصصی در YouTube بیشتر از آن چیزی است که هر دانش‌آموزی بتواند در طول عمرش تماشا کند.در یوتیوب ، می‌توانید ویدیوها را  با زیرنویس تماشا کنید، با سرعت پایین‌تری پخش کنید ، مکث کنید تا همه کلمات را متوجه شوید.

  1.  از بومی زبانان تقلید کنید :

شما می توانید با تقلید از نحوه صحبت کردن یک بومی زبان  چیزهای زیادی یاد بگیرید. فردی را انتخاب کنید که صدای او را دوست دارید و به صدای ضبط شده از او گوش دهید.

چند جمله را در صداهای ضبط شده انتخاب کنید و تمرین کنید که آنها را دقیقاً همانطور که پخش می شوند تلفظ کنید. به صدای هر هجا و کدام تاکید کلمات توجه کنید. این تمرین ها برای شما سرگرم کننده خواهد بود .

تکنیک های مختلفی را تمرین کنید و آن را به طور منظم انجام دهید تا به هدف خود برسید .

  1.  به انگلیسی فکر کنید .

آیا وقتی انگلیسی صحبت می کنید جملات را از زبان مادری خود ترجمه می کنید؟

اگر بله، همین الان آن را متوقف کنید. وقتی انگلیسی صحبت می کنید باید مستقیما  به انگلیسی هم فکر کنید .

ممکن است برای زبان آموزان مبتدی آسان نباشد چرا که کاملا با این زبان آشنا نیستند. به مرور و با اشنایی بیشتر این مشکل حل خواهد شد. زمانی که افکار و ایده ها به زبان مادری در ذهن شما شکل می گیرند  و سپس به دنبال کلمات معادل برای آن ها به زبان انگلیسی می گردید، زمان دو برابری از شما می گیرد. تفکر مستقیم به زبان انگلیسی این زمان را به نصف کاهش می دهد.

دلیل دیگری که چرا باید به انگلیسی فکر کنید این است که کلمات زیادی در زبان شما وجود دارد که نمی‌توانید ترجمه‌ ی درستی برای آن‌ها به زبان انگلیسی پیدا کنید  و یا ترجمه ،مفهومی که شما میخواهید را نمیرساند

البته ترجمه اشتباه، گاهی اوقات نیز اتفاق می افتد وحتی می تواند باعث به هم خوردن روابط شود !

حالا مشتاق هستید که بدانید چگونه به زبان انگلیسی فکر کنید، اینطور نیست؟ همه چیز نیاز به آموزش دارد.

با عبارات رایج و ساده شروع کنید. هر روز کمی انگلیسی فکر کنید و از نتایج خود شگفت زده شوید. با عبارات و جملات ساده مانند «بریم»، «شام آماده است، بیا و آن را بگیر»، «بیا»، «بیا داخل» و غیره.

سعی کنید کمتر به زبان مادری خود ترجمه کنید .  از فرهنگ لغت انگلیسی – انگلیسی را استفاده کنید. توضیح کلمات انگلیسی با استفاده از جملات انگلیسی یک عادت خوب برای زبان آموزان است.

این کار به برقراری ارتباط و حدس زدن آنچه که گوینده قرار است  بگوید کمک می کند . مغز خود را  با پردازش اطلاعات و آماده سازی آنچه که  قرار است بگویید  درگیر کنید. این آماده سازی، داده های بیشتری را برای صحبت کردن به انگلیسی به شما می دهد.

  1.  با خودتان صحبت کنید

خود تمرینی نقش مهمی در یادگیری یک زبان خارجی دارد. قبل از این که با دیگران به زبان خارجی صحبت کنید، باید خودتان را آماده کنید.هر چه بیشتر تمرین کنید، زمان استفاده از زبان  خارجی احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. درست مانند زبان مادری ‌تان که با آن متولد شده‌اید و صحبت کردن برای شما دشوار نخواهد بود.

هدف این است که فقط سعی کنید خود را با زبان انگلیسی درگیر کنید .

چگونه با خود صحبت کنیم؟

راه های زیادی وجود دارد. رایج ترین موقعیت ها را در زندگی روزمره خود انتخاب کنید مانند موقعیتهایی در مورد سرگرمی ها، خانواده، علاقه مندی ها، مدرسه، تعطیلات یا شغل خود .

وقتی در خانه تنها هستید، جلوی آینه بایستید و تمرین کنید. بهتر است در هنگان صحبت کردن از زبان بدن خود نیز استفاده کنید .وقتی در قطار یا اتوبوس هستید، با خودتان صحبت کنید و یا به این فکر کنید که در این موقعیت ها چه می توان گفت !

زمانی که مشغول انجام کارهای خانه هستید، با خودتان صحبت کنید. سعی کنید هر روز میزان صحبت کردن را به حداکثر برسانید.

در زندگی روزمره، ممکن است با موقعیت های جدیدی مواجه شوید که قبلاً تجربه نکرده اید. به این  فکر کنید که در این موقعیتهای ناگهانی چه چیزهایی لازم است که بگویید .

قبل از خواب، سعی کنید کارهایی را که در طول روز انجام داده اید و یا کارهای فردای خود را خلاصه کنید و در مورد آن ها صحبت کنید. این مورد واقعا موثراست .

 

امیدواریم مطالب آموزش آسان زبان انگلیسی برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس: تهران زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *